vriendinnenclubje in Sydney?

Hoi Maxx,
Nog een paar weekjes en dan is het zover. Weet je al wat je gaat doen? Ga je werken op het bedrijf of iets anders? Ik ben benieuwd.
Gr. Marga
 
Hey Marga!

Joh ik ben zo megadruk dat ik aan niets anders toekom dan aan pakken, opruimen, weggooien, inpakken, regelen etc etc. Sorry dat ik nog niet gereageerd heb. Moet deze week mijn appartement uit en dat betekent echt stress! Ik mag maar één koffer van 20 kg meenemen en daar moet ik het bijna 3 maanden mee doen (totdat mijn spullen met de boot arriveren). Je snapt dat dat ff paniek oplevert:).

Mijn vriend zegt steeds dat ik eerst maar moet acclimatiseren voordat ik ga werken. In het begin had ik zoiets van 'zo snel mogelijk werken' maar ik begin te begrijpen waarom ik dat niet moet doen. Ik ga dus pas over werk nadenken als ik een poosje daar ben. Wat een luxe! Maar ik hoop zeker in de zaak te werken en ik heb binnenkort wel vast met de 'baas' een sollicitatiegesprek dus is toch wel spannend.

Ben benieuwd wanneer je je ticket gaat boeken! De vragen over verf en schilderijen kan ik helaas niet beantwoorden. Maar als ik in Oz iets voor je moet uitzoeken, dan laat maar weten! Wat schilder je?
Heb je Henk en Helma al gesproken? Wat zeiden ze haha? Wat een klein wereldje toch!

Spreek je snel weer! Keep in touch!

Maxx
 
hoi Maxx,
Allemaal gelukt met verhuizen?
Ik heb je een pm naar je hotmailadres gestuurd met wat afbeeldingen van m'n schilderijen.

Groetjes Marga
 
[quote author=Marga link=topic=6766.msg86580#msg86580 date=1176110160]
hoi meiden,
wat een leuk idee. ook wij hebben emigratieplannen en als het allemaarl meezit komen we zomer 2008 naar Sydney. Ook wij willen in de buurt van Penrith gaan wonen omdat daar in de buurt de toekomstige wergever van mijn man zijn bedrijf heeft. Nu maar hopen dat het allemaal gaat lukken, we maken een goede kans. voor jullie is het al bijna zover. Geniet van de voorbereidingen en veel succes alvast.
groetjes Marga
[/quote]

Hallo!
Ook wij hopen in de zomer van 2008 (in de NL zomer dan) naar Sydney verhuizen. Wie weet kan ik me dan aansluiten? Ik denk dat ik de gezelligheid van 'dingen met de meiden doen' zal missen. Thee leuten, shoppen, gezellig niets doen....
Succes allemaal en wie weet tot in Sydney!

Groetjes, Dijnnas
 
Hoi Dijnnas,
wat leuk dat je hebt gereageerd op dit topic. Ook wij willen zomer 2008 afhankelijk hoelang de procedure duurd naar Australie. Heb je al enig idee waar je wilt wonen en wat voor werk je wilt gaan doen? Hebben jullie kinderen en hoe wil je dat doen?
 
Over 3 weken gaan wij voor 2 weken naar Sydney om ons te orienteren en om knopen door te hakken. Dan gaan we gelijk bij Maxx even een bakkie halen. Lijkt ons erg gezellig.
Ik ben erg benieuwd naar jullie plannen. Maxx is vorige week vertrokken vanuit Nederland.

Ik hoor van je, groetjes Marga
 
Hello Sydney-gangers. Ook ik ga naar Sydney (eind september) met kleintje en lief! Ben heel benieuwd hoe het daar allemaal gaat lopen. Mag ik me evt. t.z.t. aansluiten als koffie/thee-drinkster??

Groet,
Kathleen
 
Hoi Kathleen,

Wat gezellig dat je hebt gereageerd, zo te zien zijn jullie al een aardige tijd bezig om alles rond te krijgen. En dan eindelijk is het bijna zover. Waar gaan jullie wonen in Sydney? En wat zijn jullie plannen?
Hoe oud is jullie kleine? Wij hebben er zelf ook twee. Een meisje van 4.5 en een jongen van 2.5 jaar oud. Kunnen ze lekker met erlkaar spelen. Wie weet.

Groetjes Marga
 
Hai Marga,

Wij hebben een meisje (Zoe) van 2.5 jaar. Eigenlijk ligt niks nog vast. Het hangt af van waar mijn lief werk vindt. We zoeken i.i.g. in de omgeving van Sydney. Nog geen idee waar we precies terrecht komen, zal ook een beetje van budget, succes met huizenjacht, enz. afhangen. Moet dus eventjes nog afwachten wat het allemaal gaat worden...

Groet,
Kathleen
 
Hallo!
Ja, zo komen we er wel. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Leuk om zo alvast wat mensen te leren kennen. Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste ervaringen van Maxx, hopelijk lezen we hier binnenkort meer.
Wij hebben nog geen idee waar we willen wonen, daar zijn we momenteel druk naar aan het kijken. We zijn er nog niet uit hoe we dat gaan aanpakken, maar langzamerhand komen we er wel. We staan nog helemaal aan het begin van alles.
Wij hebben geen kids, maar wel een kinderwens. We hopen tegen de tijd van vertrek een kleine te hebben, maar dat hebben we natuurlijk niet voor het zeggen.
We hopen dat mijn man een fulltime job kan vinden en ik wil het wat rustiger aan doen. Parttime of vrijwilligerswerk oid, ook afhankelijk van het feit of er tegen die tijd een kleine is (en dan nu maar hopen dat de baas niet op dit forum komt).

Groetjes!
Dijnnas
 
Hallo Kathleen en Dijnnas!

Super leuk dat jullie gereageerd hebben. Zo krijgen we wel een leuke meidenclub bij elkaar. Lekker op zijn Hollands thee/koffie leuten, shoppen en lekker eten. Ik kijk er nu al naar uit! Nynke die ook gereageerd heeft is nu bezig met de laatste loodjes van haar 3e bevalling maar zodra de kleine er is ga ik haar ontmoeten. We zijn al met zijn vijfen!

Ik ben zelf sinds een week hier (maar het lijkt al veel langer). Mijn (Nederlandse) vriend woont al 20 jaar in de buurt van Penrith zo'n 50 km landinwaarts vanuit Sydney. Ik heb me toegevoegd aan zijn gezin met drie meiden. Voorlopig mag ik lekker acclimatiseren. Ik rij een beetje rond om de omgeving te leren kennen, ga me bezighouden met een grote make-over van mijn vriends huis (haha).. en verder veel contact houden met het thuisfront Nederland. Ik ben hier nu een weekje en begin al aardig mijn draai te vinden.

Heel veel succes met de voorbereidingen. De laatste 4 maanden ben ik alleen maar bezig geweest met mijn emigratie dus ik weet hoeveel werk het is. Mijn tip: begin op tijd met nadenken over wat je wel en niet wilt meenemen. Je zult merken dat dat best moeilijk is. En spullen verkopen kost tijd! Ik heb zelf wel e.e.a. meegenomen. De boot met mijn cadeautjes (zo ervaar ik het) komt eind juni. IK kan niet wachten totdat ik mijn eigen spulletjes hier heb!

Meiden... veel succes en tot mails
Maxx
 
Hallo meiden,

ik wil ook wel komen theeleuten bij jullie. Wij zijn nu druk bezig met alles en we verwachten aanstaande september op het vliegtuig te stappen.

Het is hier allemaal erg snel gegaan, sponsored visa, dus we moeten nog heel veel regelen. Gelukkig vind ik veel antwoorden op mijn vragen hier op het forum.

Wij komen met z'n viertjes, twee dochtertjes, Jordan van 3,5 en Robin van 5,5.

Als we gaan koffie drinken, neem ik taart mee!!

Sabine
 
Hey Sabine,

Daar hou ik je aan hoor! Mijn favoriet blijft abrikoos met slagroom maar vooruit je mag zelf kiezen. Welkom bij ons clubje theeleuten (of wat we dan ook drinken)! Ik hoop je gauw te kunnen ontmoeten. Misschien moeten we onderhand een naam gaan verzinnen. Net zoals de vrouwen uit het boek 'zadelpijn en ander damesleed'  :grin:

Anyway welcome Sabine en alvast veel succes met de voorbereidingen! Stay in touch!!

Groetjes
Maxx
 
Nog een paar weken en we moeten een zaaltje gaan huren om met z'n allen thee te kunnen leuten
Het gaat goed zo!  :up:

Kan er in sept. volgend jaar dan ook een appeltaartje klaar staan?  :grin:

Groetjes! Dijnnas
 
Abrikoos met slagroom, appeltaart. Jullie vragen dingen die ik niet kan, hahaha. Ben meer van de marsepeine taarten, weet zeker dat ik jullie tezijnertijd wel met iets leuks kan verrassen, mits ik al de ingredienten in Oz kan vinden natuurlijk!
 
Nee hoor, maak meer taarten dan wijzelf en ook onze buren aankunnen. Vind het leuk om te doen, echt een hobby geworden. Als ik iets wil maken, wacht ik niet op een bestelling, maar maak ik het vast om te kijken of ik het ook echt kan. Ben nu bezig met een schatkist en volgende week staat alweer een kasteel op het programma. Nu is volgende week ook mijn vriend jarig,dus dat wordt natuurlijk een Oz-taart, vlag van Australie of Sydney Opera house, alleen is nog steeds niet iedereen op de hoogte, dus misschien moet ik wel uitwijken naar een cricket taart, hahaha.

Wel leuk om zo al een paar meiden te leren kennen, ook wel makkelijk dat Maxx er al zit, aangezien ze nu nog lekker rond mag rijden van haar vriend ;-), kan ze mooi voor ons kijken waar het leuk is om te wonen, haha
 
Dat belooft wat die taarten! :up:
Ik ben geen kookster, maar ben goed in andere heel nuttige dingen als.... ehm....
Volgend onderwerp! :grin:

Nou, geen gek idee die huizenjacht. Maxx, misschien kan je ook vast een baan voor mijn man gaan zoeken? Voor mij natuurlijk niet, geen tijd, ik moet thee drinken en taart eten!
 
Hey Bien en /Dijnnas,

U roept maar hoor, ik stap wel in mijn autootje. Ik ben hier natuurlijk nog maar ultrakort maar een onderzoekje plegen hier en daar kan ik best inbouwen in mijn relaxte ozziebestaan...  :grin:

By the way... vriend en ik zijn gisteren samen gaan kijken naar een property. Jaja we willen een stukje land van toch wel minimaal een paar voetbalvelden. Moet kunnen toch? Wij wonen nu in de omgeving van Penrith. Ongeveer 50 km ten westen van Sydney. Een mooie omgeving, landelijk maar toch met alle faciliteiten. Rij je de stad (nou ja stad...) uit dan zit je tussen de boeren. We hebben zowaar iets leuks gespot. De kangaroes krijgen we er gratis bij kennelijk, want die hadden zich al in de tuin geinstalleerd. Kijk.. daarvoor gaan we naar Australie!

Dus hebben jullie vraagjes, dan schiet maar hoor. Maar Nynke weet vast meer van de omgeving Sydney af. Ik weet alleen de toeristenattracties: Manly beach: heel leuk. Bondi beach: heeeeeel leuk!

Maar mijn vriend woont hier al zo lang die kan ook veel vragen beantwoorden.

Het links rijden is ff wennen mensen! Ik stap nog steeds steevast aan de verkeerde kant in en mis dan een stuur. Niet handig. Dus toch weer omlopen (met een rode kop natuurlijk). Stomme toerist...

Nah, heb je vraagjes dan hoor ik het wel.
Ik moet wel lang wachten op die taart zeker Bien? Kun je niet eerder komen? :grin:

Maxx
 
Hi Maxx

dat met dat autorijden had ik ook, heb al eens 9 maanden in Adelaide gewoond.

Die taart komt eerder dan je denkt, als je vast een voorproefje wil, ik heb een site in NL, want ik verhuur verkleedkisten en daar staan sinds vandaag een paar van mijn taartjes op www.dress-up.nl

Als ik vragen heb, zal ik ze je zeker stellen. Zo te horen bevalt het je al aardig Down Under, ben jaloers, zou er ook al willen zitten en niet nog al die dingen moeten regelen voordat we kunnen komen!!
 
Bien, Dat ziet er mooi uit! (en lekker natuurlijk). Neem je je verkleedkisten mee om in Sydney te gaan verhuren?

Mijn ervaring met links rijden is te verwaarlozen, ik heb er altijd naast gezeten. Wij zijn nu 4 keer samen in Australie geweest en zijn het halve land met de auto doorgecrossed, maar rijden? Een keer, eerder dit jaar in Perth. Ik had het al snel gezien. Mijn man vind het leuk, dus ga lekker je gang  :smile:

Penrith ben ik geloof ik wel eens geweest. Ligt dat op de ferry route naar Paramatta? Staat me zo iets bij.... Of was het nou een stop wanneer je met de trein naar the blue mountains gaat? Klinkt goed zeg jullie evt nieuwe stuk land Maxx!

ik zou ook wel heeeeel graag in Manly wonen, maar dat zal wel behoorlijk duur zijn. Heb al een beetje rond gekeken op internet. Ach, voor ons duurt het nog zo lang (als het al gaat lukken). We hebben de tijd.
 
Back
Top