vriendinnenclubje in Sydney?

Hey leuk dat gaat inderdaad lekker snel. Blijf je aan je huis vastzitten? Is dat niet lastig joh?

Even wat anders  Wat vinden jullie hiervan? (Iets wat ik ook deed met mijn vriendinnen in Nederland).

De Dudu's (ik blijf het de leukste vinden wat jullie?) komen na of voor iedere verjaardag bij elkaar voor een etentje. De jarige job wordt uiteraard getrakteerd door de rest en mag het restaurant kiezen. Vinden jullie dit een leuk idee? Nog niet iedereen is hier maar binnen een jaar hebben we de Dudu's compleet dus dan kan het een gezellige boel worden!!!! Als het een leuk idee is kunnen we de verjaardagskalender gaan aanvullen:

Verjaardagskalender
5 januari      Maxx
2 september Bien
8 september Marga
30 oktober   Dijnnas
                 Kathleen
                 Nynke
 
Ja gezellig, ben altijd wel voor een meiden avondje uit.

We zijn momenteel nog aan het dubben wat te doen met het huis. Het liefst verkopen we het natuurlijk, maar dan blijft er een bedrag open staan wat we moeten aflossen. We moeten ook nog wel onze auto verkopen en daarmee kunnen we het wel aflossen, maar dan hebben we niets om mee te nemen naar Oz.

Aankomend weekend hoop ik dat ik de tijd heb om het aan mijn vader te vertellen, ook het financiele plaatje en misschien dat hij nog iets kan doen (staat nl nog ergens een erfenis van mijn moeder vast!?) Wil er alleen niet om hoeven vragen, maar hij is weer zo iemand van als je iets wilt, moet je het vragen. Terwijl ik het juist zo fijn zou vinden als ie een keer wat uit zichzelf aanbied.

En als dat allemaal niet lukt, dan gaan we gewoon verhuren en maar hopen dat dat dan ook lukt!
 
de DUDU'S it is! Prima naam.
Wij deden dit ook altijd met mijn vriendinnen. De ene keer uit eten, de andere keer ergens anders naar toe, echt gezellig!
Ik hoop er over een jaar te zitten, maar denk dat het langer gaat duren  :-(

Dijnnas 30 oktober

Bien, weet je vader dan nog niet dat je weggaat, of weet hij alleen nog niet dat jullie het huis willen verhuren?
 
Hoi Bien,

Wij zitten ook nog te dubben met verhuren of verkopen. Ik denk dat het uiteindlijk wel verkopen zal worden want het is toch wel lekker om wat geld achter de hand te hebben. Want stel dat je huis helemaal afgeleeft wordt, moet je toch niet aan denken.
Mocht je nou niet kunnen aarden in Oz wat ik me niet kan voorstellen, er zijn zoveel leuke plekjes in Nederland met veel leuken huizen. Als je zo probeert te denken valt het misschien wel mee, en van je huis verhuren wordt je ook niet rijk jammergenoeg.

Mijn dochter is ook van 2 september, zij wordt dan 5 jaar. Ik ben zelf van 8 september.

He Maxx ben je ook on line, Als wij komen wordt er net regen voorspelt, zal je altijd zien. Maarre... ik laat m'n papaplu thuis hoor hahahaha.

Groetjes Marga
 
Nee, mijn vader weet nog niet dat we naar Australie gaan. De vorige keer dat we plannen hadden heb ik het wel verteld en toen waren ze allemaal erg blij dat het niet doorging. Nu heb ik bewust gewacht met vertellen totdat het zo goed als zeker was. Mijn zus weet het inmiddels en onze goede vrienden. Zaterdag dus maar even op de koffie bij mijn vader (met taart) en het vertellen.

Juist als we het verhuren, hebben we geld achter de hand, bij verkoop moeten we daarmee de rest schuld afbetalen. Van verhuren word je inderdaad niet rijk, maar wij  hebben al iemand over de vloer gehad van rotsvast en die regelen dan alles voor je en die kwam gelijk met een huurprijs van 1800-2000 euro per maand. Nou daar hou ik dan wel geld aan over. Dat het afgeleefd word ben ik niet zo bang voor, het wordt toch bijna alleen maar aan expats verhuurd, die dan voor een jaartje in NL zijn (en waarschijnlijk zelf ook hun eigen huis verhuren)dus weten wat het is.

Maar dan nog steeds....wat als het niet verhuurd wordt? Blijft moeilijk allemaal.

Maarre Maxx, waarom denk je dat het langer gaat duren?
 
Bien./Dijnnas: " Maarre Maxx, waarom denk je dat het langer gaat duren?" is vraagje voor Dijnnas!

Spannend Bien, dat je het je vader nog moet vertellen! Ik kan me voorstellen hoe moeilijk je het vindt. Ik vond het vreselijk om het mijn ouders te vertellen.

Ik heb trouwens ook even overwogen om mijn appartement in NL aan te houden totdat ik zeker wist dat ik hier zou blijven. Ik ben nu blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik zou het nu vreselijk vinden als ik terug had gemoeten naar Nederland om mijn flat uit te ruimen. Je bent dan al gesettled in Australie en moet dan naar Nederland terug om dat vervelende werk te doen. Ik heb er geen spijt van dat ik alles heb 'opgeruimd'  en hier opnieuw ben begonnen. Mocht ik ooit terugmoeten, dan begin ik gewoon weer opnieuw. Soms is het beter om iets helemaal af te maken zodat je je kunt focussen op het hele nieuwe. Voor mij was het beter in ieder geval. Maar het moet financieel natuurlijk wel allemaal kunnen.

Hey Marga die plu lijkt me vooralsnog niet nodig. Ze zijn hier overigens te koop en wij hebben er ook een paar. Dus bespaar je de ruimte in je koffer. Ik heb alleen savonds regen gehoord de laatste drie weken, maar zelf nog geen druppel gezien :smile: Wanneer kom je precies aan? Ga je eerst naar Helma en Henk of verblijf je eerst in Sydney?
 
Dat het langer dan een jaar gaat duren ligt het aan de tijd dat de procedure in beslag gaat nemen. Wij denken zelf aan 1,5 jaar. Dan hebben we de tijd om nog een hoop te regelen en te sparen, want we willen wat achter de hand hebben voor je weet maar nooit.

Wij huren, dus zitten gelukkig niet met het probleem. Huur opzeggen en uitruimen en het is gebeurd. We hebben geen idee of we de spullen opslaan of meenemen, want stel nou dat je het na een jaar zat bent, dan moet je het weer terugverschepen.... Moeilijk, moeilijk.

Bien, succes met het dubben! Moeilijke beslissing.
 
Dijnnas, geloof mij, na een jaar ben je het niet zat hoor!!

Je was toch wel eens in Australia geweest?
 
Ja zeker wel, we zijn nu 4 keer geweest (mijn man 5 keer). Het jaar hebben we ingebouwd voor onze gemoedsrust zal ik maar zeggen. Wanneer ik denk aan emigreren en nooit meer terugkomen word ik wat zenuwachtig. We steken het wat anders in om er op die manier met een relaxter gevoel er in te gaan. Ik denk nl ook dat we niet meer terugkomen. Het is jezelf een beetje voor de gek houden om het afscheid wat makkelijker te maken denk ik.
 
Hoi Maxx,
We komen op jullie koninginnedag aan tegen 20.00 uur 's avonds zodat we lekker naar ons bed kunnen daarna. We worden opgehaald van het vliegveld door Henk en/of Helma en kunnen dan gelijk bij hun logeren in een grote caravan die bij hun in de tuin staat. (gastenverblijf) We willen een auto huren voor een aantal dagen zodat we lekker de vrijheid hebben om leuke dingen te doen. (koffie drinken bij jullie bv)

Mijn broer komt die tijd in ons huis wonen om voor de katten te zorgen, planten water te geven en het gras te maaien enzo. Z'n werk neemt hij gewoon mee want hij is beroepsschilder (magisch realistisch)
Google hem maar eens. Zie je gelijk wat van z'n kunsten. Of zoek op galerie Stam in Amsterdam.
Erg prettig om iemand in ons huis te hebben al hebben we genoeg buren die altijd van alles in de gaten houden. Ja dat heb je toch snel in een dorp. Sociale controle noemen we dat dan maar. Is niet eens zo verkeerd hoor.
Maar had je nog een boek in gedachten? Laat het maar weten. Tot snel,

Groetjes Marga
 
Zit je om boeken verlegen Maxx? Laat het me weten, wil mijn boeken niet meeverhuizen, buiten dat ik ze allemaal al gelezen heb, ga ik er niet van uit dat ik ze in Oz uit kan lenen, maar als jij het leuk vind, kan ik altijd wat titels meenemen.
 
Hai Marga/Bien,

Ik vind lezen heerlijk en eerlijk gezegd doe ik dat graag lekker in het Nederlands. Boeken zijn zwaar dus ik heb er niet veel meegenomen in mijn handbaggage maar nu mis ik het lezen enorm. En je kunt hier zo lekker in het zonnetje lezen! Zie je het voor je? :grin:

Ik heb zojuist 'De weduwnaar' uigelezen (bij het eerste boek van hem heb ik vreselijk zitten brullen, kennen jullie ' komt vrouw bij de dokter)?'. En 'zadelpijn en ander damesleed' heb ik ook gelezen. Geweldig leuk boek! Dat soort boeken hou ik dus van maar ook waargebeurde verhalen zoals 'De blanke Masai, De gevangene, Mijn woestijn etc'.

Dus als jullie iets mee willen nemen ben ik hartstikke blij met een leuk Nederlands boek. Meestal ga ik naar de Bruna en neem daar pockets of zo die zo lekker weg lezen. Ik zal eens kijken of ik iets via internet kan vinden. En alvast bedankt hoor voor het aanbod!!  :up:

Vandaag trouwens naar Ikea geweest :shock: Jaja... die hebben ze hier ook. Identiek aan die in Nederland inclusief de Zweedse meatballs! We hebben nu op het aanrecht dezelfde dingen die ik 'thuis'  ook al had en in de badkamer het leuke kastje dat ik altijd al wilde  :roll: Tja.... je moet wat op zaterdag he???
 
Kluun?!?!?!  Geweldig!! Inderdaad, er komt een vrouw bij de dokter, dikke tranen en de weduwnaar staat hier ook in de kast. Voor de rest een hoop waar gebeurde verhalen, bijna alle boeken denk ik. Als het zover is, probeer ik in eerste instantie alles te verkopen, maar ik heb vast nog wel plaats voor een paar waargebeurde verhalen in de verhuisdozen, ik heb echt van alles. Ik ben echt een boekenwurm. Als ik weer een nieuw boek heb, lees ik hem vaak en een paar dagen uit kan een boek echt niet wegleggen.

Ikea....dolblij dat ze die in Sydney ook hebben, heerlijk om daar te winkelen!
 
Ik pas wel niet in het vriendinnenclubje, maar ik heb van Lela een boekentip gehad;
Bill Bryson; Tegenvoeters, een reis door Australie
Recensie(s):
NBD|Biblion:
De Amerikaan Bryson beschrijft op levendige wijze zijn reis door en wederwaardigheden in Australie. Hij doet dit in drie delen. Eerst verkent hij de 'outback', het lege achterland van het Australische continent. Vervolgens reist hij vanuit Sydney door New South Wales naar South Australia, met o.a. Adelaide, en naar West Australia, met o.a. Kalgoorlie en Perth. Tenslotte reist hij langs de oostkust naar Brisbane en Cairns, door het North Territory van Darwin naar Alice Springs en langs de westkust vanuit Perth in noordelijke richting. Opvallend is zijn brede belangstelling voor de geschiedenis, de geografie en de natuur van dit continent, die vaak zeer bijzonder en afwijkend zijn van andere werelddelen. Er is veel aandacht voor deze aspecten, die dit vlot vertelde reisverslag zeer informatief maken. Vier overzichtskaarten in zwart-wit en een vrij uitgebreide bibliografie leiden dit verder niet-geillustreerde boek respectievelijk in en uit. Paperback.

(NBD|Biblion recensie, Redactie)


Ik heb al jaren niet lekker meer een boek zitten lezen, maar......woensdagmiddag kwam het boek hier aan, zaterdagmiddag was het uit.
Erg leuk en herkenbaar.

Bart (met dank aan Lela)
 
Bedankt Bart/Lela.

Klinkt als een leuk boek dat ik zeker zal lezen als ik het te pakken krijg. Ik lees momenteel 'Boemerang en bromvliegen' van Jan Ligthart. Gaat ook over de natuur en cultuur van Australie en leest makkelijk weg. Ik leer nu ook meer over de Aboriginals die hier door sommige Australiers gezien worden als het uitschot van Australie. Erg leerzaam.

Groetjes
Maxx
 
Vrijdag vertrekken we voor 3 weken naar Frankrijk, lekker kamperen! Dan heb ik de tijd om eens lekker een boek te gaan lezen, want in alle drukte kom ik er hier eigenlijk niet toe. Je zou er tijd voor vrij moeten maken he. Het boek wat Bart noemde hebben wij in de kast liggen, dus in de tas ermee!
 
Hoi Dijnnas,

Geniet lekker van je vakantie in Frankrijk Dijnnas, wij gaan volgende week voor 2 weken naar Sydney om bij het toekomstige bedrijf van mijn man te kijken, en daarna met het hele proces beginnen. Eindelijk, en willen dan volgend jaar zomer 2008 aankomen. Dus eigenlijk is het ook meteen onze vakantie. Nooit durven dromen dat ik ooit weer naar Australie zou gaan. Des te leuker als het op je pad komt.
We hebben er erg veel zin in.
Prettige vakantie groetjes van Marga
 
Lekker is dat he Marga. Ik heb zo'n 10 jaar geleden 9 maanden in Adelaide gewoond en toen ik weer naar Nederland moest vond ik dat vreselijk. Ik heb echt jaren heimwee gehad en wilde alleen maar terug, maar dat was toen niet haalbaar. Op een gegeven moment heb ik me er bij neergelegd en dan ineens.....krijgt mijn vriend een kans in zijn schoot geworpen en gelukkig lijkt het hem ook wel wat, hij is er nog ooit geweest. Dus als er geen tegenslagen meer zijn, hoop ik september, uiterlijk oktober, het vliegen uit te stappen.....in Sydney.

Ondanks dat we er veel mee bezig zijn is het voor mij nog steeds erg onwerkelijk!!

Maar jij gaat straks al lekker op vakantie naar Sydney, leuk hoor!!! Ga je ook gelijk een beetje rondkijken waar je zou willen gaan wonen. Ons wel alles vertellen, we zijn erg benieuwd!

Sabine
 
Back
Top