Even globaal bekeken is de eerste post in dit topic negatief, dan komen er een groot aantal weerwoorden dat Nederland nou echt niet zo negatief is. Nou ja, okee, hier zal ik trachten mijn reden op te geven voor emigratie.
Wat ik helemaal beu ben hier is dat de kosten in Nederland, letterlijk de pan uit rijzen. Als je in Nederland leeft van een minimumloon lijkt het je slechter af te gaan dan dat je van een uitkering leeft, want de uitkeringstrekker heeft 7 dagen in de week vrij, krijgt allerlei subsidies waardoor hij/zij bijna net zoveel vangt als de minimumloner. Wel kan de uitkeringstrekker 7 dagen per week aan de waterkant zitten met een hengel, op het strand liggen enz..
De minimumlonen omhoog?
Dan moet je de werkgevers eens horen dat wij al de hoogste lonen van heel europa hebben...... Ja, lekker zaken doen met de LLL-en
De kosten omlaag?
Balkenende denkt van niet.
De inflatie is volgens het CPB 1%, jaja
De gas / electriciteits enz. vaste lasten gaan maar weer eens flink omhoog
Benzineprijzen worden ook alleen maar hoger
Ga maar niet meer naar wat voor horecagelegenheid dan ook. Dat wordt niks met die giga prijzen.
Verklaring voor de inflatie van 1%?
De prijzen van: digitale camera's, televisies, koelkasten, dvd spelers, computers, computer apparatuur, prijzen in supermarkten (hehe, eindelijk iets waar je elke dag naar toe gaat en koopt), wasmachines enz. worden allemaal goedkoper. O, ja bijna vergeten de (aftrekbare) hypotheekrente is hystorisch laag.
En de huizenprijzen hystorisch hoog, dus ga er maar niet over prakkeseren om uit je huurhuis te gaan en een koophuis aan te schaffen. Kunnen alleen hogere inkomens bij (flats in een buitenlanderwijk uitgezonderd).
En wat krijg je ervoor terug in Nederland. Ja, de sociale voorzieningen zijn beter. Is dat zo? Je hoort niet anders dat het steeds minder wordt, en de premies gaan omhoog. En ik zie het altijd maar zo, als je in Nederland een gezond leven lijd en je je hele leven "bont en blauw" betaalt hebt aan ziektekostenpremies dan is de grote winst voor de overheid. Verzekeren is een vorm van veiligheid, zeker, en als je in Nederland 2 maanden uitgeschakeld bent vanwege een gebroken been, dan heb je het hier inderdaad beter.
Maar wat als je dat niet overkomt?
Ja, dan betaal je in Australië opeens veel minder aan belastingen, premies enz. Werk je altijd? ben je nooit ziek? Dan heb je het in Australië denk ik toch effe wat beter.
En in Nederland alleen als je een werkgever hebt die dat waardeert (die heb ik dus niet).
Ja, en dan is er nog zoiets in Nederland met de mensen zelf. Ik heb hier zo het idee dat je in Nederland anders wordt aangekeken als je vuilnisman bent, of schoonmaker dan dat je zegt dat je uhm, Project manager, Bouwkundig ingenieur, Objectsurveillant, Accountmanager bent, of één van de andere dure titels, niet dat ik denk dat deze mensen niks doen maar het gaat om het idee. Of wat te denken als je zegt dat je ambtenaar bent, nou dan hebben de mensen in Nederland ook allemaal hun mening klaarliggen hoor.
Ik heb daar zo'n pesthekel aan dat je wordt beoordeeld op je beroep, je nationaliteit, of wat te denken van je leeftijd
Sollicitatiegesprek: Meneer, u bent een beetje oud. Iemand van 18 is goedkoper en die heeft ook gesolliciteert dus neem ik die. GGGGRRRRR!!!!!
En tot slot. Ja, je wordt ook bekeken op je kleding hier in Nederland. Bah! Ik loop nooit in een colbert. Met een stropdas om voel ik me ook geheel niet lekker! Ik was zo blij om de eerste keer in Australië te zien hoeveel mensen er rondliepen met oude afgeknipte spijkerbroeken.
Zo, weer eens een negatieve post over Nederland. Dat heb ik dan ook weer van me afgeschreven.