Waar moet het heen hier in Nederland?!!!

[quote author=Rene-L link=topic=3716.msg44189#msg44189 date=1137797150]

Austr1a.jpg


[/quote]

Haha; geinige pic, Rene  :up:
 
De pic van Rene is inderdaad heel leuk, grappig dat de grens van Australie precies NE-Schotland waar ik vandaan kom doorsnijdt!

En nu weer on-topic, Waar moet het heen hier in Nederlnd?  Misschien heb ik een andere kijk op omdat ik niet Nederlands ben.   

Toen ik eerst in 93 naar Nederland kwam vond ik het geweldig, natuurlijk was alles nieuw, nieuwe mensen leren kennen, nieuwe dingen zien, en veel warmer dan Schotland!  Grappig dat jullie over het weer hier klagen, ik ben inmiddels ook gewend aan het weer hier en het mag ook warmer van mij!  :sunny:

Maar ja toen begon het ook te veranderen, ik woonde toen in Alexanderpolder, Rotterdam, was al een druk bevolkte stad, maar toen begonnen ze al de laatste stukjes grond vol te bouwen,  achter ons flatgebouw was een veldje waar de kinderen voetbal speelde, toen hebben ze 10 rijteshuisjes erop gebouwd, we keken rechtstreeks van onze woonkamer hun slaapkamers naar binnen! 

Zo wilde ik niet wonen, ik begon me als een konijn in een hokje te voelen.  In 96 kregen we de kans om via mijn werk in Friesland te werken, en zijn naar het Noorden verhuisd.  We hadden een vrijstand huis met 800m2 grond, en dat was echt lekker wonen.  Alles is een stuk relaxter hier, bijna geen files, veel groen en het is niet druk.   

Ik woon hier prima, ik hou nog steeds veel van Nederland, ik zal veel dingen missen, maar toch wil ik richting Oz (onder andere omdat mijn broer daar woont),  maar ik weet ook dat daar niet alles beter is dan hier. 

Susan
 
Even globaal bekeken is de eerste post in dit topic negatief, dan komen er een groot aantal weerwoorden dat Nederland nou echt niet zo negatief is. Nou ja, okee, hier zal ik trachten mijn reden op te geven voor emigratie.

Wat ik helemaal beu ben hier is dat de kosten in Nederland, letterlijk de pan uit rijzen. Als je in Nederland leeft van een minimumloon lijkt het je slechter af te gaan dan dat je van een uitkering leeft, want de uitkeringstrekker heeft 7 dagen in de week vrij, krijgt allerlei subsidies waardoor hij/zij bijna net zoveel vangt als de minimumloner. Wel kan de uitkeringstrekker 7 dagen per week aan de waterkant zitten met een hengel, op het strand liggen enz..
De minimumlonen omhoog?
Dan moet je de werkgevers eens horen dat wij al de hoogste lonen van heel europa hebben...... Ja, lekker zaken doen met de LLL-en

De kosten omlaag?
Balkenende denkt van niet.

De inflatie is volgens het CPB 1%, jaja

De gas / electriciteits enz. vaste lasten gaan maar weer eens flink omhoog
Benzineprijzen worden ook alleen maar hoger
Ga maar niet meer naar wat voor horecagelegenheid dan ook. Dat wordt niks met die giga prijzen.

Verklaring voor de inflatie van 1%?
De prijzen van: digitale camera's, televisies, koelkasten, dvd spelers, computers, computer apparatuur, prijzen in supermarkten (hehe, eindelijk iets waar je elke dag naar toe gaat en koopt), wasmachines enz. worden allemaal goedkoper. O, ja bijna vergeten de (aftrekbare) hypotheekrente is hystorisch laag.

En de huizenprijzen hystorisch hoog, dus ga er maar niet over prakkeseren om uit je huurhuis te gaan en een koophuis aan te schaffen. Kunnen alleen hogere inkomens bij (flats in een buitenlanderwijk uitgezonderd).

En wat krijg je ervoor terug in Nederland. Ja, de sociale voorzieningen zijn beter. Is dat zo? Je hoort niet anders dat het steeds minder wordt, en de premies gaan omhoog. En ik zie het altijd maar zo, als je in Nederland een gezond leven lijd en je je hele leven "bont en blauw" betaalt hebt aan ziektekostenpremies dan is de grote winst voor de overheid. Verzekeren is een vorm van veiligheid, zeker, en als je in Nederland 2 maanden uitgeschakeld bent vanwege een gebroken been, dan heb je het hier inderdaad beter.
Maar wat als je dat niet overkomt?
Ja, dan betaal je in Australië opeens veel minder aan belastingen, premies enz. Werk je altijd? ben je nooit ziek? Dan heb je het in Australië denk ik toch effe wat beter.
En in Nederland alleen als je een werkgever hebt die dat waardeert (die heb ik dus niet).

Ja, en dan is er nog zoiets in Nederland met de mensen zelf. Ik heb hier zo het idee dat je in Nederland anders wordt aangekeken als je vuilnisman bent, of schoonmaker dan dat je zegt dat je uhm, Project manager, Bouwkundig ingenieur, Objectsurveillant, Accountmanager bent, of één van de andere dure titels, niet dat ik denk dat deze mensen niks doen maar het gaat om het idee. Of wat te denken als je zegt dat je ambtenaar bent, nou dan hebben de mensen in Nederland ook allemaal hun mening klaarliggen hoor.

Ik heb daar zo'n pesthekel aan dat je wordt beoordeeld op je beroep, je nationaliteit, of wat te denken van je leeftijd
Sollicitatiegesprek: Meneer, u bent een beetje oud. Iemand van 18 is goedkoper en die heeft ook gesolliciteert dus neem ik die. GGGGRRRRR!!!!!

En tot slot. Ja, je wordt ook bekeken op je kleding hier in Nederland. Bah! Ik loop nooit in een colbert. Met een stropdas om voel ik me ook geheel niet lekker! Ik was zo blij om de eerste keer in Australië te zien hoeveel mensen er rondliepen met oude afgeknipte spijkerbroeken.

Zo, weer eens een negatieve post over Nederland. Dat heb ik dan ook weer van me afgeschreven.
 
Ben het in grote lijnen met je eens hawk,aan het eind is de regering de grote winnaar en de mensen moeten maar zien hoe ze rondkomen.
Wij zien ook dit jaar allerlei rekeningen omhoog gaan,maar ons inkomen stijgt niet mee.
Werkgevers zouden het liefst foetussen in dienst nemen,om de kosten maar te drukken.
Maar goed,ik wil toch positief blijven en de gedachte dat wij over een paar jaar weg zijn hier maakt dat wij het volhouden.
Als wij het al zo zwaar hebben,hoe zou mijn dochter het dan krijgen over 15 of 20 jaar?
Ook dat was een reden om te emigreren,in Australie zie ik wel een toekomst voor mijn dochter.
 
Toch wel leuk al die reacties op een (in mijn ogen) een negatieve blik op Nederland.
Ik blijf er bij dat we het echt niet zo slecht hebben hier. Voor de mensen die geen baan hebben (of kunnen krijgen) is het moeilijk, dat geef ik toe. Maar ik ben ook in andere Europese landen geweest waar ze het echt niet ruim hebben. Een manager die ik sprak in Tsjechië, had een top salaris van €800,00. Ik verdien meer een (lagere) functie als assistent van de leiding (nota bene in een sociale werkplaats waar ik ben begonnen doordat ik door mijn rug ben gegaan). Ik kijk naar mijn medewerkers (allemaal mensen met een handicap, zij het lichamelijk, psychisch (?) of sociaal) die daar werken voor een minimun salaris MAAR HARTSTIKKE BLIJ ZIJN MET HUN WERK!!!! En blij zijn dat ze collega's hebben die ook een handicap hebben.
De meeste van hun hebben minder last van hun handicap, dan dat veel "normale" mensen hebben met hun eigen handicap. Ik ben hun daardoor gaan waarderen en hou ze in hun eigen waarden.
Maar wat mij wel stoort, is dat de doorsnee Nederlander de eigenaardigheid hebben op aan "hokjes politiek" te doen.
Als ik een mensen verteld dat ik in een "sociale werkplaats" werk, kijken ze me aan of ik gek (of gestoord, of gehandicapped of zoiets) ben. Het is ook leuk om een "shock effect" uit te lokken.
Well, I don't give a f*****k, ik ben happy. Zelfs in Nederland. Zelfs met de politiek, of andere z***rs. Maar of ik dan beter af ben in Oz? Ik heb nog steeds heimwee naar Australië. Niet omdat het daar (wat politiek betreft) zo veel beter is. Of omdat iedere Ozzie zoveel beter is dan de gemiddelde Nederlander. Maar omdat (over het algemeen) het weer wat aangenamer is. En omdat de meeste Australiërs je groeten met de vraag hoe het met me gaat. En omdat de stranden legen zijn dan hier. En zo kan ik wel meer redenen bedenken.
Maar op de vraag waar het heen moet in Nederland? Dezelfde weg als het al eeuwen heeft gedaan. Misschien krijg ik wel op mijn donder, maar de Nederlander staat bekend om zijn klagen. Het is nooit goed, of het deugd niet. Maar dat is de charme nu juist van de Nederlander. "Armchair politics" heet dat. Kijken hoe zij het beter zouden kunnen doen dan de huidige regering leiders (of voetbal coaches). Altijd klaar met een oplossing.
Maar, stel je nou eens voor als we NIET zouden (willen) klagen. Het gesprek zou snel verstommen. Het feestje zou gauw dompelen in stilte. "Waar zullen we het nu eens over hebben? De gemeenteraad?" of "De ongemarkeerde videoauto's van de politie (die zouden verboden moeten worden!) of de flitspalen (allemaal een buitenband met benzine er om heen om uit te branden)".
Ik bedoel maar.
Er was een gezegde in het leger; "Zolang de soldaten klagen, hebben we geen probleem. Als ze STOPPEN met klagen, dan moet je je zorgen gaan maken".
Stle je voor dat Jeroen dit topic niet had gestart. Dan hadden we nooit zo veel reacties gehad op één topic. Okay, het ging af en toe niet zo lekker tussen een paar leden, maar eigenlijk kan ik daar nog maar een paar gezegdes over los laten;
"Let bygones be bygones". "No use crying over split milk", en om een liedje te citeren;
"The other mans grass is always greener,
The sun shines brighter on the other side,
The other mans grass is always greener,
Some are happy, some are not,
JUST BE HAPPY FOR WHAT YOU'VE GOT."


Rene
 
Ja René, heb je helemaal gelijk in; Just be happy for what you've got. Ik zeg meestal 'Count your blessings'. Hee, ik ben een hartpatiënt, maar als ik dat probleem in Ethiopië of Libanon had gehad, dan was ik er niet meer.

Ik kreeg een mooie rolstoel, van de gemeente. PLUS een scooter. Ik viel wel in het WAO-gat, om een lullige reden, en dat deed pijn, financieel.

Maar weet je, Nederlanders zijn juist altijd degenen geweest die voor de medemens wilden zorgen. Een van de redenen waarom we zoveel belasting betalen. Dat betekent dus ook dat wat ik nu betaal uiteindelijk ook bij mij terugkomt, als ik met een stok door m'n tuintje waggel, of een traplift nodig heb.

Als ik hier (Australië) m'n recepten haal, betaal ik per medicijn, en dat is NIET flauw. Veel mensen hebben daar financieel moeite mee. Evenzo voor de doktersbezoeken. Eerst uit eigen zak, en dan kan je een deel terug claimen. Ja, 'bulk billing' wordt nog wel gedaan (waar jij niet hoeft te betalen en de rekening direct naar Medicare gaat), maar gebeurt steeds en steeds minder.

De first aid in Caboolture is afgelopen week gesloten. Omdat er geen personeel meer is. Onderbetaalde dokters hebben elsewhere gezocht.

Je ouwe dag hier, daar moet je zelf voor zorgen. Je 'super' is echt niet genoeg om de rest van je dagen van te leven. Regel dat dus zelf maar.

Ja, tuurlijk, er kan overal wel iets beter, maar ondertussen is het onze houding, onze acties die bepalen hoe we onze omgeving ervaren en veranderen. En ik ben dankbaar dat ik de luxe heb van een dak, van water, van voedsel en van gezondheidszorg.

Jippie!
 
Stelletje zeikerds zijn het "die Nederlanders"  :-D :-D 
Maar op de vraag waar het heen moet in Nederland? Dezelfde weg als het al eeuwen heeft gedaan. Misschien krijg ik wel op mijn donder, maar de Nederlander staat bekend om zijn klagen. Het is nooit goed, of het deugd niet. Maar dat is de charme nu juist van de Nederlander. "Armchair politics" heet dat. Kijken hoe zij het beter zouden kunnen doen dan de huidige regering leiders (of voetbal coaches). Altijd klaar met een oplossing.
prima quote Rene :up: :up: 

Hoe gaat dat ook alweer "verander de wereld, begin bij jezelf??"  Daar moet het heen met Nederland, niet zeiken aanpakken.....

Groetjes
Syl!  :)
 
[quote author=Syl link=topic=3716.msg44337#msg44337 date=1137931242]

Stelletje zeikerds zijn het "die Nederlanders" :-D :-D [size=14pt]en die Belgen.[/size]
mannekenpis.gif

Niet zeiken aanpakken.....
Groetjes
Syl! :)
[/quote]
 
Dear Jack

Het is al eerder gezegd, het is uitermate irritant als je je eigen draai geeft aan iemands quote (hoe grappig dan ook :)!!!

Misschien even veranderen?
Thanks
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=3716.msg44343#msg44343 date=1137933162]
Dear Jack
Het is al eerder gezegd, het is uitermate irritant als je je eigen draai geeft aan iemands quote (hoe grappig dan ook :)!!!
Misschien even veranderen?
[/quote]Yep helemaal mee eens!
 
Niet zo "zeiken" he...............

huidige regering leiders (of voetbal coaches). Altijd klaar met een oplossing.
Groetjes
Syl! :)


van regering leiders naar voetbal coaches ?????????????? dat noem ik pas z^$ken
"waar moet het heen hier in Nederland"

Jack :evil:
 
Eh...ik moet heel even offtopic hoor  :lol:
maar eh beste Jack,

Begin nou alsjeblieft niet over voetbal hier  :-( :p....want dan komt Rene weer met de meest maffe foto's aanzetten....woehahaha  :happy:
(ook al ondervonden inmiddels op de http://nz.xpdite.net trouwens :lol:)
 
EN OP DIE FOTO WAS DE TEGENSTANDER ECHT OP DE VERKEERDE PLEK en Tijd. "auw"

[size=7pt]fijn dat niet iedereen zo stresserend serieus is[/size] :up:

Gr, Jean

Jack :evil:
 
[quote author=Robby link=topic=3716.msg44212#msg44212 date=1137812574]
Deze jongen gaat weer lekker 2 dagen  :fishing2: [/quote]

Ik hoop dat de vissen even groot waren als die je in je hand hebt op je avatar.

Rene

Waar moet het heen hier in Nederland?!!!
Naar de vissen!
 
Niet zo "zeiken" he...............

Quote
huidige regering leiders (of voetbal coaches). Altijd klaar met een oplossing.

Groetjes
Syl!

Quote

Wederom geen quote van moi!......... :) how about a last warning :redcard:  :up:

Ta
Syl
 
Die quote was van mij!! Ere die wie ere toekomt!!
En ik vond hem al zo mooi gevonden!

Rene
 
Back
Top