Waar moet het heen hier in Nederland?!!!

Je bekijkt Nederland altijd alleen maar vanaf beton. JE rijdt op wegen en kijkt naar de wegen (kijk maar eens opzij, bomen bomen bomen. Ga maar eens met de trein en kijk uit het raam: erg veel natuur. Of neem eens een ballonvaart of eenmotorigvliegtuigje-achtig-reisje (10x woordwaarde bij scrabble :p) en dan zul je zien dat er genoeg natuur is, maar daar kom je nooit. Of herhaal ik nu alleen maar? In ieder geval is het wel ontopic :p
 
Nog heel even wil ik nog iets laten weten. Ik ben wel een beetje bang dat ik mij in deze reactie wellicht wat kwetsbaar opstel; maar ik heb een enigzins het gevoel dat ik een wat 'verkeerde' naam heb gekregen hier. Wellicht is het mijn achterdocht hoor. In de dagelijkse omgang ben ik toch wel erg anders dan op het internet; terughoudender en minder uitgesproken vooral. Op een, overigens uitstekend, forum als deze valt die grens echter toch wel wat weg. Ik merk gewoon dat het gewoon ontzettend moeilijk is wanneer ik een topic en/of reactie plaats die (te?) kritisch is, om het dan nog leuk en gezellig te houden. Helaas is mijn insteek met bepaalde onderwerpen soms nogal negatief en dit betreur ik eigenlijk ten zeerste. Maar het frustreert mij ook weer om steeds maar alles voor me te moeten houden. Als ik overal maar neutraal in blijf, dan wordt het wel erg zouteloos allemaal. Anderzijds besef ik ook weer dat ik erg kwetsbaar kan zijn, als ik mij zo bloot geef. Het is altijd moeilijk om kritisch te zijn, want je loopt het risico anderen tegen de schenen te schoppen. En dat wil ik absoluut niet. Het heeft puur betrekking op mijn eigen persoonlijke situatie. Ik wil gewoon graag verder komen in mijn leven. Een leuke baan, een fijne woning (en omgeving), wellicht nog eens een relatie (en wie weet een gezin) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik wil het nu echt even hierbij houden, anders kom ik wellicht te veeleisend over en dat wil ik ook weer niet. Maar ik heb wel ambities en idealen; en deze wil ik graag verwezenlijken. Ik wil hier niet in doorslaan, maar soms heb ik het idee dat mijn toekomst hier niet in Nederland ligt wat dit betreft. Verder heeft Nederland echt veel mooie dingen hoor; begrijp me niet verkeerd. Ik wil het zeker niet zwart-wit gaan zien, in de zin dat Nederland het compleet zou moeten gaan afleggen tegen Oz.
Het schijnt trouwens wat milieu betreft in Oz ook niet al te rooskleurig te zijn als ik de berichten zo hier en daar lees. Zie trouwens ook deze topic; www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3740.0
 
Nog heel even wil ik nog iets laten weten. Ik ben wel een beetje bang dat ik mij in deze reactie wellicht wat kwetsbaar opstel;
Jean...als ik even wat vriendelijk mag voorstellen......leave it :)! Soms is het gewoon een goed idee om iets te laten rusten. Alles is er nu zo'n beetje over gezegd toch? en heeft geen toegevoegde waarde meer.....

Blijf gewoon lekker posten, maak van je hart geen moordkuil, geef je eigen mening en laat ouwe koeien in de proverbial sloot :up:

Groetjes
Syl
 
Ik sluit me aan bij Syl, Jean. Zorg er gewoon voor dat je zelf plezier hebt op het forum, post wat je wil en waar je wil en onthou dat er altijd mensen zijn die een andere mening hebben, of zelfs moeilijk of raar reageren, daar zijn we "allemaal maar mens voor hé".  :up:
 
Haha; okay dan, Syl en Sara  :up: .  Maar Syl; op deze manier had ik het nog niet laten weten hoor en was ook wel degelijk een toevoeging nog naar mijn gevoel. Enfin; het is helder in ieder geval.
Verder heb ik ook gemerkt dat humor en luchtigheid ideale manieren zijn om het 'zwaarmoedige' er wat uit te halen  :)
Bedankt trouwens nog voor jullie fijne reacties  :) . Dit wilde ik nog even laten weten.
 
Toevoeging, bijvoeging, invoeging, doorborduren....:-D much of a muchness! :up: :-D

FOL, inderdaad kort maar krachtig :up: prima opmerking...beauty is in the eye of the beholder! en weetje wat als je met die herinnering aan Nederland kunt vertrekken heb je al een hoop gewonnen.

vriendelijke groet
Syl :)
 
Nou Jean76, Ik durf best toe te geven dat ik mijzelf redelijk veeleisend vind en vind het ook beslist niet verkeerd van jou om daar topics over te beginnen. Misschien is dat toch wel één van mijn / ons meest Nederlandse kant, je mond opendoen over dingen die je verkeerd vind aan Nederland. Want ja, er staat volgens mij ergens op dit forum dat het grootste verschil tussen Nederlanders en Australiërs is dat Nederlanders er niet zo snel een probleem van maken om een fikse discussie aan te gaan en zeer openhartig zijn. Maar om alles voor je houden op dit forum, dat vind ik niet echt nodig. Je posts zijn absoluut niet beledigend, schokkend of ergerlijk, zeker niet in mijn ogen, dus ik zou zeggen, schrijf er lekker op los.

En daarom wil ik toch nu even puur Nederlands reageren op onderstaand stukje:

[quote author=FOL link=topic=3716.msg45724#msg45724 date=1138649070]
Je bekijkt Nederland altijd alleen maar vanaf beton. JE rijdt op wegen en kijkt naar de wegen (kijk maar eens opzij, bomen bomen bomen. Ga maar eens met de trein en kijk uit het raam: erg veel natuur. Of neem eens een ballonvaart of eenmotorigvliegtuigje-achtig-reisje (10x woordwaarde bij scrabble :p) en dan zul je zien dat er genoeg natuur is, maar daar kom je nooit. Of herhaal ik nu alleen maar? In ieder geval is het wel ontopic :p
[/quote]
Op dit forum heb ik gelezen dat Nederland voor 20% bebouwd is en dus 80% natuur is. Dan lijkt die 80% redelijk veel?!
Ja, maar dat lijkt mij dus het probleem met Nederland. Van deze 80% is hoeveel % recreatiegebied. Wat is nu natuur?
Nou in mijn ogen is er dus bijna geen echte natuur meer in Nederland aanwezig.

Voorbeeld: Je gaat een dagje in Nederland de "Natuur" in. Wat zie je? Een mooi landschap. Dat zeker. Vogels en andere dieren. Ja, een paar. En even verderop, MMMEEEHHHH, een jankend kind, daarna, WOEF WOEF WOEF, een hard blaffende hond, en weg zijn alle vogels.

Okee, misschien is dit niet overal in Nederland het geval en daarom kom ik dan op één van mijn rustigere plekken in de Nederlandse natuur. Ik loop een kilometer of twee, zie aardig wat vogels. En daar beginnen de huizen alweer. Hmm, beklemmend gevoel hoor.

Is het in Nederland mogelijk om een dag in de natuur te zijn en geen mensen te zien? Ik denk van niet. Hoe is dat in Australië? Ja, ik denk dat je zo twee weken of misschien wel een maand ergens kan doorbrengen zonder dat je iemand tegenkomt.

En tot slot, het is niet alleen de natuur die je links en rechts van de weg ziet. Het is ook veel meer het punt dat in Australië simpelweg bijna iedereen in een vrijstaande woning woont. En je bent in Australië niet als benedenmodaler, om het zo maar even uit te drukken aangewezen is op de meest simpele flat maar ik denk dat dat wel duidelijk is geworden in dit topic.
 
Hiya Hawk!

Maar als ik het stukje van FOL lees, proef ik daaruit dat FOL vindt dat er best veel dingen de moeite waard zijn. en dat was geloof ik de intentie van dat stukje om dat te benadrukken dat het niet allemaal een grote doffe ellende is in Nederland?! Dat er best nog mooie plekkies zijn :).
En dan te bedenken dat er bosjes mensen zijn die niets liever willen dan in de concrete jungle te wonen :-D....maar goed wij hier op dit forum hebben duidelijk andere plannen voor ogen en willen wel graag ruimte en natuur.

Australia met Nederland vergelijken schiet gewoon niet op....de bekende Appels Vs. Peren discussie :). daarom is het juist mooi als je wel de positieve kanten van je "ouwe" moederland kunt zien en die in je hart mee kunt nemen naar de andere kant van de wereld.....believe you me...dat maakt het hele emigratie proces gewoon makkelijker.

Wij volgen de "situatie" in Nederland alleen maar op lange afstand en het is inmiddels alweer twee jaar geleden dat wij er voor het laatst waren dus wellicht weet ik niet meer hoe het "voelt" om daar te wonen. Wat ik wel heel sterk merk aan reacties van vrienden en fam. overseas is dat de anonimiteit steeds groter wordt, zo'n beetje een ieder-voor-zich-mentaliteit en kijk.......dan is het alsof je in een warm bad terecht komt als je hier komt. Er is nog altijd tijd voor een praatje, mensen (vreemden) kijken elkaar nog in de ogen....er is gewoon een stukje herkenning. En daar zou ik de grootste moeite mee hebben als ik terug naar Nederland zou moeten. Maar wij blijven hier....... :)

Groetjes
Syl
 
[quote author=hawk link=topic=3716.msg45914#msg45914 date=1138733518]
Op dit forum heb ik gelezen dat Nederland voor 20% bebouwd is en dus 80% natuur is. Dan lijkt die 80% redelijk veel?!
Ja, maar dat lijkt mij dus het probleem met Nederland. Van deze 80% is hoeveel % recreatiegebied. Wat is nu natuur?
Nou in mijn ogen is er dus bijna geen echte natuur meer in Nederland aanwezig.

Voorbeeld: Je gaat een dagje in Nederland de "Natuur" in. Wat zie je? Een mooi landschap. Dat zeker. Vogels en andere dieren. Ja, een paar. En even verderop, MMMEEEHHHH, een jankend kind, daarna, WOEF WOEF WOEF, een hard blaffende hond, en weg zijn alle vogels.
[/quote]

Dan moet je ook niet in het lokale stedenparkje gaan lopen :)
Als 80% vrije natuur is EN je zegt iets verderop dat alles op elkaar staat...hoe kan het dan in godsnaam dat je "even verderop" alweer een jankend kind en een hond ziet/hoort? Dat kan gewoonweg niet. Of het is verspreid, en dan kan je inderdaad om de zoveel kilometer een kind/hond horen of er is meer dan 20% bebouwd.
Ik denk dat de natuur die jij hebt gezien (ziet) in Nederland, de 10% is die tussen de bebouwde gedeeltes of nog net aan de randen van de bebouwde kom staan.
Uiteraard moet je wel weg uit de randstad.

Okee, misschien is dit niet overal in Nederland het geval en daarom kom ik dan op één van mijn rustigere plekken in de Nederlandse natuur. Ik loop een kilometer of twee, zie aardig wat vogels. En daar beginnen de huizen alweer. Hmm, beklemmend gevoel hoor.

Denk je dat je de natuur niet kan vinden in NL? Uiteraard niet zo makkelijk als in grotere landen en ik denk ook dat het veel moeilijker is om in de natuur te komen in Nederland, maar ik ben er van overtuigd dat er meer dan genoeg natuur is over meer dan genoeg achtereenvolgende vierkante kilometertjes :)

Is het in Nederland mogelijk om een dag in de natuur te zijn en geen mensen te zien? Ik denk van niet. Hoe is dat in Australië? Ja, ik denk dat je zo twee weken of misschien wel een maand ergens kan doorbrengen zonder dat je iemand tegenkomt.

I can't deny... geen weerleggen aan... Er is genoeg natuur, maar niet zoveeel.

En tot slot, het is niet alleen de natuur die je links en rechts van de weg ziet. Het is ook veel meer het punt dat in Australië simpelweg bijna iedereen in een vrijstaande woning woont. En je bent in Australië niet als benedenmodaler, om het zo maar even uit te drukken aangewezen is op de meest simpele flat maar ik denk dat dat wel duidelijk is geworden in dit topic.

Ook daar ben ik het wel mee eens, maar dat is inderdaad de keuze geweest van de regering, om zogenaamde bebouwde kommen te creeeren.
 
Nou ja, okee, Australië met Nederland vergelijken is inderdaad oneerlijk, het land is nu eenmaal meer dan 200x zo groot en heeft net zoveel inwoners, misschien iets meer in Australië. Maar daarom willen we toch weg denk ik.

En wat betreft de natuur en de hoeveelheid mensen? Ja, in de randstad is dat het ergste. En daarbuiten? Nou hoef ik denk ik niet op de waddeneilanden, de veluwe en andere grote natuurgebieden te komen in de zomervakantie. Dan barst het er echt van de Nederlandse en duitse toeristen. En daarbuiten? Ja, ik zie het echt als een soort zoeken naar rust en ruimte.

En ik denk dat het bij mij ook komt omdat ik telkens weer terug kom van vakantie, even goed de smaak te pakken heb en dus even lekker de Nederlandse natuur in wil. En dan is het volgens mij, waar dan ook in Nederland lekker druk, tenzij je, okee ik geef toe, echt goed gaat zoeken naar een rustigere plek.
Het is denk ik toch dat ik in Australië wil wonen zodat ik dan, tenminste dat hoop ik, 'lekker' naar huis kom, want nu heb ik er toch elke keer weer flink de balen erin als ik in het vliegtuig zit op weg naar huis, dan eenmaal aangekomen op schiphol, Grrr, die rit naar Zaandam, druk, druk op de weg. Druk? Er staat geen eens een file!

Aan de linkerkant van de snelweg zijn een aantal weilanden en natuur. Tss, even verderop zie ik alweer een dorp.

En dan zoals ik zei even de natuur in. Goed zoeken, 30 km fietsen, geen probleem, en jawel hoor, vrrooom, vrroooom, weer een hoop brommergeweld, de genoemde jankende kinderen, de snelwegen enz. enz. enz.
Maar okee, ik geef gerust toe dat ik misschien iets te verwent ben op dat gebied.
 
Hawk,

Ik kom ook uit de Zaanstreek, en ben blij die streek voor het mooie Australie te hebben mogen ruilen.
De Zaanstreek is een onoverzichtelijke ratjetoe aan industrie, dorp, stad, oude kernen, nieuwe woonwijken, water en weilanden. Het is eigenlijk een chaos met een rode draad De Zaan. Enerzijds lelijk, saai. Maar daardoor toch ook weer verrassend en op dagen toch ook echt gezellig.

Ondanks alles ben ik heel blij hier te zijn. Maar ik kan de Zaanstreek toch zeker wel waarderen en zal het zeker op tijden wel missen. Ik kom er vandaan, daar zitten nog steeds mijn vrienden en kennissen. Zal altijd met een glimlach aan mijn oude thuis terugdenken!

Ps: ook hier wel eens een file hoor :-D
 
[quote author=Lin link=topic=3716.msg46008#msg46008 date=1138791565]
Hawk,

Ik kom ook uit de Zaanstreek, en ben blij die streek voor het mooie Australie te hebben mogen ruilen.
De Zaanstreek is een onoverzichtelijke ratjetoe aan industrie, dorp, stad, oude kernen, nieuwe woonwijken, water en weilanden. Het is eigenlijk een chaos met een rode draad De Zaan. Enerzijds lelijk, saai. Maar daardoor toch ook weer verrassend en op dagen toch ook echt gezellig.

Ondanks alles ben ik heel blij hier te zijn. Maar ik kan de Zaanstreek toch zeker wel waarderen en zal het zeker op tijden wel missen. Ik kom er vandaan, daar zitten nog steeds mijn vrienden en kennissen. Zal altijd met een glimlach aan mijn oude thuis terugdenken!

Ps: ook hier wel eens een file hoor :-D

[/quote]
Eigenlijk kan ik het niet beter verwoorden Lin, inderdaad.. gezellig, daar zal ik dan ook niks over zeggen want dat is ook zeker zo. Maar voor de natuur? Het jagersveld, Twiske, Oostzanerpolder, en verder weg, de duinen en het ijsselmeer. Tsja, dat is nu niet echt iets wat ik zal missen. Daar is het, zodra de weersomstandigheden dit toelaten gewoon altijd druk.
 
[quote author=Lost link=topic=3716.msg44138#msg44138 date=1137766843]
De rijstijl hier in Australië is dan ook een GOEDE reden om naar Australië te emigreren.
[/quote]

Meen je dit nou of is dit sarcastisch bedoelt??
Zo leuk vind ik het niet om hier te rijden....Continue auto's die in je nek hijgen omdat ik(wij) ons toevallig wel aan de snelheid houden. Vooral als je dan af wilt slaan, (wat ook 'leuk'is hier, als je niet van tevoren weet waar, omdat het soms pas kort van te voren aangegeven staat) moeten ze heel hard remmen en gaan dan ook erbij toeteren alsof de fout niet bij hun ligt... Dan heb ik het hier (zelfs nog) over de buitenwijken van Melbourne.
Ben benieuwd hoe anderen hier over denken , zonder dit topic in de war te sturen, maar als we toch aan het vergelijken (blijven?)

(Ja, late reactie,  ben dit topic pas sinds kort aan het volgen.)
 
Ik vindt het prima om hier te rijden! Vindt zelf dat men hier "langzaam" rijdt. Maar dat kun je beter rustig noemen. Soms een tikkie irritant als ik achter een auto sta die staat te wachten om de rotonde op te rijden. Had al 10x kunnen gaan! Roep ik dan regelmatig. :-D

Ik rijd veel liever hier dan in het agressieve (wegverkeer)  Nederland!
 
Hier in Adelaide rijden ze als bejaarden. Zelden dat iemand, behalve soms een P-platter, harder rijdt. Als je je eenmaal daarna hebt aangepast is het heerlijk relaxt. Schrik vorig jaar toen we Melbourne binnen reden: bumperkleven, links/rechts inhalen! Ik denk nog niets in vergelijking met NL (en dat is weer rustig vergeleken met de wegen in Athene of Peking!) maar toch heel gek na 1,5 jaar SA.

Nadeel hier is dat ze ook het beoordlingsvermogen van bejaarden hebben (uiteraard generaliseer ik niet). Even iets eerder stoppen als je ziet dat het licht op rood staat zodat een zijweg eindelijk in kan voegen kennen ze hier niet; groot licht om een trage vrachtwagen voorrang te geven: 'nooit van gehoord, ik was hier eerst'. De Parijse rijstijl (de positieve kant ervan dan) met het handje uit het raam van 'je mag er wel voor' of 'ik ga hier zo naar rechts' enzo, daar hou ik wel van. Maar je kunt niet alles hebben!
 
Dit topic gaat de kant op van "Waar moet het heen met de rijstijlen in Australië"  :drive: :rotflmao: :rotflmao:

Rene
 
Back
Top