Nou Jean76, Ik durf best toe te geven dat ik mijzelf redelijk veeleisend vind en vind het ook beslist niet verkeerd van jou om daar topics over te beginnen. Misschien is dat toch wel één van mijn / ons meest Nederlandse kant, je mond opendoen over dingen die je verkeerd vind aan Nederland. Want ja, er staat volgens mij ergens op dit forum dat het grootste verschil tussen Nederlanders en Australiërs is dat Nederlanders er niet zo snel een probleem van maken om een fikse discussie aan te gaan en zeer openhartig zijn. Maar om alles voor je houden op dit forum, dat vind ik niet echt nodig. Je posts zijn absoluut niet beledigend, schokkend of ergerlijk, zeker niet in mijn ogen, dus ik zou zeggen, schrijf er lekker op los.
En daarom wil ik toch nu even puur Nederlands reageren op onderstaand stukje:
[quote author=FOL link=topic=3716.msg45724#msg45724 date=1138649070]
Je bekijkt Nederland altijd alleen maar vanaf beton. JE rijdt op wegen en kijkt naar de wegen (kijk maar eens opzij, bomen bomen bomen. Ga maar eens met de trein en kijk uit het raam: erg veel natuur. Of neem eens een ballonvaart of eenmotorigvliegtuigje-achtig-reisje (10x woordwaarde bij scrabble
) en dan zul je zien dat er genoeg natuur is, maar daar kom je nooit. Of herhaal ik nu alleen maar? In ieder geval is het wel ontopic
[/quote]
Op dit forum heb ik gelezen dat Nederland voor 20% bebouwd is en dus 80% natuur is. Dan lijkt die 80% redelijk veel?!
Ja, maar dat lijkt mij dus het probleem met Nederland. Van deze 80% is hoeveel % recreatiegebied. Wat is nu
natuur?
Nou in mijn ogen is er dus bijna geen echte
natuur meer in Nederland aanwezig.
Voorbeeld: Je gaat een dagje in Nederland de "Natuur" in. Wat zie je? Een mooi landschap. Dat zeker. Vogels en andere dieren. Ja, een paar. En even verderop, MMMEEEHHHH, een jankend kind, daarna, WOEF WOEF WOEF, een hard blaffende hond, en weg zijn alle vogels.
Okee, misschien is dit niet overal in Nederland het geval en daarom kom ik dan op één van mijn rustigere plekken in de Nederlandse natuur. Ik loop een kilometer of twee, zie aardig wat vogels. En daar beginnen de huizen alweer. Hmm, beklemmend gevoel hoor.
Is het in Nederland mogelijk om een dag in de natuur te zijn en geen mensen te zien? Ik denk van niet. Hoe is dat in Australië? Ja, ik denk dat je zo twee weken of misschien wel een maand ergens kan doorbrengen zonder dat je iemand tegenkomt.
En tot slot, het is niet alleen de natuur die je links en rechts van de weg ziet. Het is ook veel meer het punt dat in Australië simpelweg bijna iedereen in een vrijstaande woning woont. En je bent in Australië niet als benedenmodaler, om het zo maar even uit te drukken aangewezen is op de meest simpele flat maar ik denk dat dat wel duidelijk is geworden in dit topic.