Waar moet het heen hier in Nederland?!!!

Hee Bartman!

Dus die club bestaat nog? Mooi. Ga ik 's lezen. Want NL zit dan wel te vol, maar wie zorgt straks voor d'n ouwe mens? Ga ik zo 's kijken wat zij hebben bedacht.

Overbevolking is een big issue. Ik heb net na nieuwjaar 'The Little Green Handbook' zitten lezen, wat onder andere over die issue gaat. Ik werd er ècht niet happy van, het bevestigde alles wat ik al dacht en vreesde. Heb 't boek naast me neer moeten leggen, ik gleed er even een put van in.

Overbevolking is alleen overbevolking als het problemen oplevert. In een wetenschappelijk blad las ik een artikel geschreven door een of andere wetenschapper (nee!) die het zo klaar als een klontje vind dat er GM voedsel ontwikkeld wordt, omdat er zoveel monden zijn. Dat levert een hoop vragen op bij mij.

In America worden bergtoppen opgeblazen om kolen te winnen. Dat is toch te gek?!

Enne Landmiles, ik ben gesteriliseerd, hoef ik niet te gaan springen.... Idee?....
 

Sinds 1 januari is het hier in Tasmanië zelfs verboden te roken in clubs en bars.

Amen to that!! Smerige gewoonte. Maarrrrrr.... rokers gaan eerder dood... Da's goed voor de bevolkingskrimping.... Maarrrr.... ze leveren ook weer veel kosten op... Hm. Catch 22.

Zeg, ik stond net in de keuken m'n selluf-gebakken-speltbroodje te smeren, en te denken over Landmiles opmerking over dat zelfs de zwaksten nog in leven gehouden worden. So true! Toen ik 10 jaar geleden een 6x gereanimeerd werd, en 3 life-saving operaties onderging, vroeg ik me daarna af (toen ik weer boven water was), waarom ze me in godsnaam niet hadden laten gaan. Me dunkt dat ik er toch moeite voor deed, niet dan!? Nee, mag niet. Je mag zo maar niet doodgaan!! Potverjandrie!
Maar het was helemaal niet erg, zoals ik ging, het was prima en zacht. Wakker worden met een conditie van een 100-jarige, dát was klote!


Ik weet van een vrouw die specifiek aangaf niet wéér gereanimeerd te willen worden, maar die tóch weer opgepept werd. 't Is niet dat ik dokters niet snap hoor, tuurlijk niet, maar wanneer mag je gaan?

De kwaliteit van leven gaat er ook niet altijd op vooruit, op in-leven-houden.

Maar goed, het is natuurlijk ongelofelijk moeilijk een grens te trekken.


Cheerios,  :)

Ireen.

P.S. Ehh... doodgaan, dat valt toch ook wel onder 'Hoe het verder moet...'?
 
Hiya

De kwaliteit van leven gaat er ook niet altijd op vooruit, op in-leven-houden.

Het ligt gewoon in de westerse aard-van-het-beestje om koste wat kost mens en huisdier (legkippen is weer een ander verhaal) zo lang mogelijk in leven te houden. Dood gaan....daar gaan wij, over het algemeen (kan niet iedereen over een kam scheren natuurlijk :)) in onze westerse samenleving niet zo goed mee om. Waarschijnlijk door de angst voor het grote onbekende?? :| en het is ook zo definitief.....

P.S. Ehh... doodgaan, dat valt toch ook wel onder 'Hoe het verder moet...'?
  :-D Ja hoor!

En nog even over dat roken! Goed nieuws voor niet-rokers....er mag hier op de Queenslandse stranden ook niet meer gerookt worden tussen de vlaggen! :) oftewel de door life guards bewaakte stukken strand! :up:

Wel blijven zwemmen tussen de vlaggen uiteraard! Tenzij je mee wilt werken aan de bevolkingskrimping, maar da's water naar de zee dragen :)

Groetjes
Syl
 
[quote author=Eerainuh link=topic=3716.msg44075#msg44075 date=1137713806]

Mensen vliegen elkaar in de haren omdat ze als haringen in een ton zitten. Dat is een feit, het roept agressief gedrag op, we vechten allemaal om een beetje privacy. Maar, we hebben ook het intellect om invloed te hebben op oorzaak en gevolg van gedrag.


Ja, Nederland is te vol (bestaat de Club van 10 Miljoen nog?), maar feit is dat mensen zich willen voortplanten. Dat zit in de aard van elk beest.
[/quote]

Nadat ik nog wat dingen teruglas, wilde ik dit toch nog even quoten. Vind het erg goed geschreven en er zit een grote kern van waarheid in. Het intellect zal in de toekomst steeds belangrijker gaan worden. Er komen steeds meer mensen bij en de milieuproblemen worden ook steeds groter (ook door de opkomst van oa China, Pakistan en India). Daarom moet de mensheid steeds bewuster gaan worden van hoe we moeten leven op deze wereld en hoe we in de toekomst verder moeten. Soms weet ikzelf echt niet waar het heen moet; maar ergens moet er toch een oplossing worden gevonden. Maar da's veel te makkelijk gesteld natuurlijk. Het blijft een hele moeilijke kwestie wat dat betreft...
 
Ik wil niet als doemdenker overkomen, maar ik denk dat er eerst een grote ramp moet gebeuren voordat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Australië en de VS zullen echt niet het Kyoto protocol gaan ondertekeken. Pas op het moment dat de fosiele brandstoffen op zijn, zal er wat gaan gebeuren aan alternatieve brandstoffen/vervoersmiddelen. Pas als elke vierkante meter aarde is gecultiveerd zal hier een oplossing van bedacht gaan worden. Pas als al het drinkwater in Australië op is (en in zuidoost Queensland staan we momenteel op 34% reserve) gaan mensen minder water gebruiken.
 
[quote author=tinusv link=topic=3716.msg44764#msg44764 date=1138097534]
Ik wil niet als doemdenker overkomen, maar ik denk dat er eerst een grote ramp moet gebeuren voordat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren.
[/quote]
Precies, de Tsunami in zuidelijk azië en de aardbeving in Pakistan waren "niks".

Australië en de VS zullen echt niet het Kyoto protocol gaan ondertekeken. Pas op het moment dat de fosiele brandstoffen op zijn, zal er wat gaan gebeuren aan alternatieve brandstoffen/vervoersmiddelen.
Liefst zo snel mogelijk, het betekent echter wel zware economische problemen voor olie producerende landen. Maar goed, dat zien we dan wel weer.
Alleen hoe kom je dan in Australië? Fiets en zeilboot?

Pas als elke vierkante meter aarde is gecultiveerd zal hier een oplossing van bedacht gaan worden. Pas als al het drinkwater in Australië op is (en in zuidoost Queensland staan we momenteel op 34% reserve) gaan mensen minder water gebruiken.
Hmm, ja, hoeveel regen valt er tegenwoordig nog in Far North Queensland. Het regenwoud?
 
Kijk, er is natuurlijk een heel groot verschil tussen deze problemen mondiaal gezien of persoonlijk gezien. Kan me best voorstellen dat het niet verkeerd is om door te leven dankzij medische wetenschap daar waar je anders al lang je eindstation had bereikt. Ik had in Afrika ook niet meer geleefd hoor, en ben best blij dat ik er nog ben.

Maar in the bigger picture is de enorme hoeveelheid mensen een enorm probleem. Als ik het zou kunnen oplossen door lid te worden van de Club van 10 miljoen zou ik het zeker doen... en ik maak me dan ook geen spat zorgen om triviale economische bij-effectjes als vergrijzing, dat is alleen een bedreiging voor onze luxe levensstijl. Zie je, men probeert uit alle macht te berekenen hoeveel alles kost. Hoeveel kost 1% bevolkingsafname? Hoeveel is een mensenleven in euro's? Vind je het gek dat ik een hekel heb aan boekhouders... (no offence meant!)

Las ik ergens nog dat er GM-voedsel nodig is om al die monden te voeden... erg niet?!? Zelfs voedseltekorten volstaan nog niet om 'de mens' in haar groei te beperken.
 
[quote author=hawk link=topic=3716.msg44604#msg44604 date=1138018873]
Maar als je er anders over denkt, dan leven wij in de verkeerde tijd. Er is alleen maar bevolkingsgroei. Wat wordt ons beste lot? Antwoord: Destination Outer Space.
Coloniseer om te beginnen de maan en mars.
Nee, de aarde hebben we nu wel gezien. Laten we naar Mars emigreren....
[/quote]

En dan kunnen we Outer Space en al de planeten verknallen zoals we de aarde ook al hebben gedaan.  :x :x

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=3716.msg44878#msg44878 date=1138145279]

En dan kunnen we Outer Space en al de planeten verknallen zoals we de aarde ook al hebben gedaan. :x :xRene
[/quote] ????????????

Rene , als je outer space gaat zet dan wel een rood petje op.
Dan kunnen ze je onderscheidden van de "outer space bewoners"??  :lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao: :lol1:

Jack :evil:
 
hallo allemaal,

Ik wil jullie nog even laten weten dat ik het goed vind zoals jullie in deze topic hebben gereageert. Er is ook weer een goeie wending aan gegeven, nadat het even hopeloos leek te 'ontsporen'. Gelukkig is hier voldoende respect en begrip voor elkaar om de boel toch in gareel te houden. Dit is gelukkig niet zomaar even een forum waar iedereen maar van alles even op pleurt. Hier komt min of meer toch wel een 'selecte' groep gebruikers. En daar voel ik me toch ook wel mee verwant. Die binding is er dus wel degelijk.  Achteraf gezien vind ik het erg vervelend dat ik zo negatief op jullie overkwam, want mijn intentie was dat zeker niet. Ik wilde gewoon een politiek en maatschappelijk onderwerp aansnijden waarover we het in het algemeen konden gaan hebben. Maar blijkbaar heb ik er toch teveel een persoonlijke visie op gegeven. Gelukkig heb ik nu mijn voordeel ermee gedaan. Ik zal voortaan proberen meer nuances te leggen, zodat er niets escaleert. En dat er geen miscommunicatie ontstaat...
Ik moet toch ook wel zeggen dat er ondertussen discussies zijn ontstaan in deze topic die min of meer elders hierzo nog niet echt hebben plaatsgevonden. Dat is toch wel even aardig om te concluderen.
Dit wil ik nog even kwijt aan jullie  :wink:


Jeroen
 
Iedereen bedoelt het niet verkeerd,
Hebben ze van mij ook.
Ik l^l ook graag op dit forum, en ik plaag maar al te graag.
Maar uiteindelijk is het allemaal met een korreltje zout.
Zoveel mensen , zoveel meningen en daar moet je respect voor hebben.
Respect voor elkaar,laat elk persoon zijn zoals hij of zij is en dan loopt het allemaal wel los.

Uiteindelijk hebben we toch allemaal dezelfde doelstelling,

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=3716.msg45259#msg45259 date=1138356525]
Iedereen bedoelt het niet verkeerd,
Hebben ze van mij ook.
Ik l^l ook graag op dit forum, en ik plaag maar al te graag.
Maar uiteindelijk is het allemaal met een korreltje zout.
Zoveel mensen , zoveel meningen en daar moet je respect voor hebben.
Respect voor elkaar,laat elk persoon zijn zoals hij of zij is en dan loopt het allemaal wel los.

Uiteindelijk hebben we toch allemaal dezelfde doelstelling,

Jack :evil:
[/quote]

haha; die Jack. Nog steeds 'evil', maar wel met een korreltje zout :p
Okay; ff serieus dan; respect en begrip is erg belangrijk inderdaad. Dat mis je op veel forums toch wel eigenlijk. Gelukkig is dat hier veel beter en corrigeert en steunt men elkaar hier ook op een goede manier. En wat betreft de doelstelling; ik denk inderdaad dat velen hier veel met elkaar gemeen hebben  :wink:
 
[size=20pt]Er is een wonder geschied[/size]
Rene is het met me eens.
:bye: :clap2: :dancing: :dancing: :dancing: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:


Ik wist het ,,,,,,ik wist het.
Rene en ik zijn echte maatjes

:rose: :rose: :rose: :serenade: :serenade: :sunny: :sunny:

no more van die :eek:fftopic: :applaus: :applaus:


Jack :evil:
 
Back
Top