Waarom emigreren?

[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133331#msg133331 date=1235731196]
[quote author=Dijnnas link=topic=9781.msg133319#msg133319 date=1235723783]
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133311#msg133311 date=1235718056]
Maar al die mensen die nu een beetje tegengas geven, wat een beetje raar overkomt als je het mij vraagt, waarom zijn jullie dan naar Aus gegaan en zou je terug willen?
[/quote]

Of de enige reden dat je naar Australie vertrekt ongenoegen moet zijn  :


nou vind ik wel een heel negatieve vertaling van mijn overwegingen hoor.

jij gaat toch ook niet naar Oz omdat je liever in nederland bleef om diverse redenen.
nou dan.

Maar het bewijst wel dat t antwoord van Sacha het beste is, "waarom niet" :up:
ben je meteen van het gezeur af. :roll:

[/quote]

Ik reageer op de negatieve uitingen en ongenoegens over NL binnen dit topic, niet specifiek op jouw opmerkingen. Jij vindt het raar dat ik tegengas geef en dat ik absoluut niet uit ongenoegen weg wil, maar omdat ik de kans hoop te krijgen. Ik bekijk het gewoon anders dan sommigen hier en vertrek niet uit ongenoegen.
Voel je ajb niet aangevallen. Zoals ik zei: ieder zijn of haar mening.
 
Helemaal gelijk ieder z'n eigen mening!

Het zou wat zijn als we allemaal dezelfde mening zouden hebben.
Dan zou het aardig saai zijn :lol:
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9781.msg133345#msg133345 date=1235739683]
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133331#msg133331 date=1235731196]
[quote author=Dijnnas link=topic=9781.msg133319#msg133319 date=1235723783]
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133311#msg133311 date=1235718056]
Maar al die mensen die nu een beetje tegengas geven, wat een beetje raar overkomt als je het mij vraagt, waarom zijn jullie dan naar Aus gegaan en zou je terug willen?
[/quote]

Of de enige reden dat je naar Australie vertrekt ongenoegen moet zijn  :


nou vind ik wel een heel negatieve vertaling van mijn overwegingen hoor.

jij gaat toch ook niet naar Oz omdat je liever in nederland bleef om diverse redenen.
nou dan.

Maar het bewijst wel dat t antwoord van Sacha het beste is, "waarom niet" :up:
ben je meteen van het gezeur af. :roll:
:up:
[/quote]

Ik reageer op de negatieve uitingen en ongenoegens over NL binnen dit topic, niet specifiek op jouw opmerkingen. Jij vindt het raar dat ik tegengas geef en dat ik absoluut niet uit ongenoegen weg wil, maar omdat ik de kans hoop te krijgen. Ik bekijk het gewoon anders dan sommigen hier en vertrek niet uit ongenoegen.
Voel je ajb niet aangevallen. Zoals ik zei: ieder zijn of haar mening.
[/quote]


is prima hoor!!!
No hard feelings :up:
 
Waarom willen wij naar Australie emigreren? Omdat we denken daar nog gelukkiger te worden dan we hier al zijn.

Wij hebben het goed hier. Beiden een goede baan, leuk huis, fijne vrienden, goede band met de meeste van onze familieleden, onze kinderen doen het goed, hebben het redelijk leuk op school (school is nu eenmaal niet leuk) en toch gaan we dat alles achter laten. Omdat we willen wonen in het land waar we ons thuis voelen en daar weer willen en kunnen opbouwen wat we hier nu hebben.
 
Bij het woord 'waarom' gaan mensen zich altijd verdedigen. Best grappig om te zien.
Mij wordt op school dan ook geleerd dat je in gesprek met een cliënt nooit mag vragen: waarom. Dit omdat het woord waarom eigenlijk al een soort afkeuring met zich meebrengt. Als je dit leest denk je misschien wat een onzin, maar als je er even over nadenkt denk ik dat iedereen wel inziet dat dat inderdaad wel klopt.
Heeft opzich niks met dit topic te maken.. moest het gewoon even kwijt :grin:
 
[quote author=Gwen link=topic=9781.msg133045#msg133045 date=1235498331]
Bij een misdrijf/overtreding krijgt de 'dader' al de gegevens van de aangever/slachtoffer te zien, maar het slachtoffer/aangever krijgt niets van de dader te zien.. die wordt 'beschermt'  :?
[/quote]

Hi Gwen,

Ook even off topic:
Dit herken ik helemaal niet van mijn jaren bij de reclassering. Beide, slachtoffer en dader, hebben meestal vertegenwoordiging in de vorm van een advocaat en/of reclasseringswerker of slachtofferhulp, en die hebben beiden volledige dossiers met daarin alle gegevens. Zij er nieuwe regels die ik niet ken?

Fae
 
volgens mij gaat dit over waarom emigreren en niet over reclasering.
Dit zou je bijv. in een PM'tje kunnen doen.

Gr,
johan
 
@ Johan; ik denk meer dat het een vriendelijke manier was om te zeggen; dat klopt niet...

Zoals ik ook denk dat NL niet uniek is in het erkennen van ontoerekeningsvatbaarheid (ofzo..) bij een misdrijf. 

Maar enfin, wij voelden dat we in NL een beetje 'vast' zaten, niet omdat ons leven daar slecht was, wel omdat het beter kon (dat wisten we zeker) maar niet in NL omdat het toch een beetje een klein land is, en hoe dan ook, redelijk vol, met weinig ruimte, tenzij je miljonair bent.
Hier is het erg veel makkelijker om ruimte op te zoeken, al merken we wel dat velen dat niet doen; je Nederlandse verwachtingspartoon speelt daarin mee, denk ik; veel mensen denken dat je alleen maar in de stad kunt wonen als je er werkt. Het kost even tijd om je gedachten partoon aan te passen aan je nieuwe land/ omstandigheden.
Maar de ruimte, schone lucht, aardige mensen (mentaliteit) etc is een hele goede reden om te verhuizen, vind ik.
 
Voor ons is de belangrijkste reden het avontuur. Het warme weer daar is ook een fijne bijkomstigheid. En vooral ook omdat we de kans hebben en het zonde vinden om die niet te grijpen.
Over Nederland heb ik niks te klagen. Zeker als je veel van de wereld hebt gezien, weet je dat het in Nederland vooral ook erg goed geregeld is.
 
[quote author=Rixta link=topic=9781.msg133309#msg133309 date=1235713275]
[quote author=Shuter Street link=topic=9781.msg133244#msg133244 date=1235645063]

Dat NL mudvol is is ook een subjectieve waarneming. Waar ik woon is dat absoluut niet het geval en zo ervaar ik het ook echt niet.
[/quote]

Zo subjectief is dat niet. Nederland is een van de dichtbevolkste landen ter wereld. Zeker als je stadsstaten niet meerekent (en dat zijn niet echt landen) dan staat Nederland volgens mij in de top vijf. 16 miljoen mensen op die paar km2 is toch echt wel vol te noemen. Ik heb m'n hele leven in een dorp op het platteland gewoond en had toch heel lang een soort van claustrophobisch gevoel. Er waren toch wat te veel haringen in die ton. En in de grote stad had ik sowieso niet kunnen leven.

groetjes,
Rixta
[/quote]

Ik zag zojuist op wikipedia.nl dat Nederland zelfs in de top 3 staat van meest bevolkte landen ter wereld. En toch is er maar een paar procent van Nederland bebouwd. Hoeveel precies weet ik niet, maar in 2002 lag het op 10.7% De randstad is gewoon vreselijk druk, maar een eind daar buiten vind ik het wel meevallen.

Even een voorbeeld van dingen die niet kunnen in Australië. Afgelopen week bij, volgens mij, A current affair zagen we een stuk over een man bij wie er ingebroken werd. Hij belde de politie en die zeiden dat, als de man ze zelf tegen kon houden en vast kon houden totdat ze er waren, hij goed bezig was. Hij deed dat dus en heeft twee jonge meiden aan kunnen houden en vast gehouden totdat de politie er was. Die meisjes werden niet opgepakt, maar hij wel. Hij deed precies wat de politie hem vertelde te doen en toch is hij opgepakt. Voor de rechter werd hij schuldig bevonden aan...  (dat weet ik dus niet precies). De rechter snapte wel dat hij precies deed wat de politie hem vertelde te doen en dat snapten ze ook wel, maar ze moeten toch een voorbeeld stellen. Deze man was dus schuldig, terwijl er bij hem ingebroken werd!
 
[quote author=Annemiek link=topic=9781.msg133398#msg133398 date=1235821549]
[quote author=Rixta link=topic=9781.msg133309#msg133309 date=1235713275]
[quote author=Shuter Street link=topic=9781.msg133244#msg133244 date=1235645063]

Dat NL mudvol is is ook een subjectieve waarneming. Waar ik woon is dat absoluut niet het geval en zo ervaar ik het ook echt niet.
[/quote]

Zo subjectief is dat niet. Nederland is een van de dichtbevolkste landen ter wereld. Zeker als je stadsstaten niet meerekent (en dat zijn niet echt landen) dan staat Nederland volgens mij in de top vijf. 16 miljoen mensen op die paar km2 is toch echt wel vol te noemen. Ik heb m'n hele leven in een dorp op het platteland gewoond en had toch heel lang een soort van claustrophobisch gevoel. Er waren toch wat te veel haringen in die ton. En in de grote stad had ik sowieso niet kunnen leven.

groetjes,
Rixta
[/quote]

Ik zag zojuist op wikipedia.nl dat Nederland zelfs in de top 3 staat van meest bevolkte landen ter wereld. En toch is er maar een paar procent van Nederland bebouwd. Hoeveel precies weet ik niet, maar in 2002 lag het op 10.7% De randstad is gewoon vreselijk druk, maar een eind daar buiten vind ik het wel meevallen.

Even een voorbeeld van dingen die niet kunnen in Australië. Afgelopen week bij, volgens mij, A current affair zagen we een stuk over een man bij wie er ingebroken werd. Hij belde de politie en die zeiden dat, als de man ze zelf tegen kon houden en vast kon houden totdat ze er waren, hij goed bezig was. Hij deed dat dus en heeft twee jonge meiden aan kunnen houden en vast gehouden totdat de politie er was. Die meisjes werden niet opgepakt, maar hij wel. Hij deed precies wat de politie hem vertelde te doen en toch is hij opgepakt. Voor de rechter werd hij schuldig bevonden aan...  (dat weet ik dus niet precies). De rechter snapte wel dat hij precies deed wat de politie hem vertelde te doen en dat snapten ze ook wel, maar ze moeten toch een voorbeeld stellen. Deze man was dus schuldig, terwijl er bij hem ingebroken werd!
[/quote]

Hmmm, ACA is natuurlijk wel een echt ' met een korrel zout' programma. Hier in Perth heeft een week of wat geleden een bejaarde man een inbreker neergeschoten. Achtergrond ongeveer als volgt: wonend in een winery (enigzins afgelegen natuurlijk) en een vrouw die ziek is en niet uit bed kan. OP een avond breken er twee mannen in. De bewoner heeft een geweer, sluit zich in de kamer op bij zijn vrouw en roept een paar keer dat hij een geweer heeft en ze beter niet binnen kunnen komen. De inbrekers breken zijn slaapkamer deur in en en hij schiet en raakt een van de inbrekers in zijn buik/maag. Alhoewel de bejaarde man wel voorgeleid is om het verhaal te doen is hij niet vervolgd...

Wat ik probeer te zeggen denk ik (en helaas heb ik die ACA uitzending niet gezien) er is een wet die zegt dat je als bewoner 'schappelijk' (bij gebrek aan een ander woord) geweld mag gebruiken als iemand bij jou inbreekt. De vraag kan zijn of die man die die meisjes aangehouden heeft mogelijk teveel geweld heeft gebruikt (en ja, wat is nu te veel, ik weet dat ook niet precies ;-)).??
 
[quote author=Fae link=topic=9781.msg133378#msg133378 date=1235783880]
[quote author=Gwen link=topic=9781.msg133045#msg133045 date=1235498331]
Bij een misdrijf/overtreding krijgt de 'dader' al de gegevens van de aangever/slachtoffer te zien, maar het slachtoffer/aangever krijgt niets van de dader te zien.. die wordt 'beschermt'  :?
[/quote]

Hi Gwen,

Ook even off topic:
Dit herken ik helemaal niet van mijn jaren bij de reclassering. Beide, slachtoffer en dader, hebben meestal vertegenwoordiging in de vorm van een advocaat en/of reclasseringswerker of slachtofferhulp, en die hebben beiden volledige dossiers met daarin alle gegevens. Zij er nieuwe regels die ik niet ken?

Fae
[/quote]

Ten eerste is dit niet off topic Johan, want dit topic gaat over waarom je naar Australië wil, en dit is voor mij een van de redenen die ik niet vind kloppen in NL. Dat mag toch??

@ Fae: Ik weet niet hoe het zit bij de reclassering. Ik weet alleen uit ervaring van mijn zus die meerdere malen in haar leven aangifte heeft moeten doen tegen iemand, dat zij niet veel, tot niets over die persoon en zijn zaak te horen kreeg, maar dat hij wel al haar gegevens en aanklachten e.d. kreeg te zien..
Hoe het nou werkelijk zit in Nederland weet ik dan niet.. Ik denk dat het toch wel enigzins klopt wat ik zeg, omdat je nu ook voortaan 'anoniem' aangifte kan doen, om het hierboven beschreven probleem zover mogelijk op te lossen.
 
[quote author=Annemiek link=topic=9781.msg133398#msg133398 date=1235821549]
Ik zag zojuist op wikipedia.nl dat Nederland zelfs in de top 3 staat van meest bevolkte landen ter wereld.
[/quote]

Je bedoelde zeker top 30? Stom toeval dat ik net dit tegenkom hoor :) : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_population_density
 
Als je alle eilandjes en stadsstaatjes even buiten beschouwing laat is Nederland nr. 4, na Bahrein, Bangladesh en Zuid-Korea. En die eerste categorie rangschik ik niet echt onder de landen.

Groetjes,
Rixta
 
Hoezo eigenlijk op 1? Er zijn een paar landen met een oppervlakte die ze tot echt land kwalificeert en die toch nog meer mensen per km2 hebben dan Nederland. Maar ook met nr. 4 kan toch niemand ontkennen dat Nederland mudvol is. Voor mij was dat eigenlijk de enige reden waarom ik blij was uit Nederland weg te kunnen. Verder vind ik het een prima land.

Groetjes,
Rixta
 
oeps. ik las niet goed- vandaar.

Maar het is wel het volste land waar ik ooit gewoond heb...

Bahrein is trouwens ook gewoon heel erg klein.
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9781.msg133456#msg133456 date=1235906043]
[quote author=Annemiek link=topic=9781.msg133398#msg133398 date=1235821549]
Ik zag zojuist op wikipedia.nl dat Nederland zelfs in de top 3 staat van meest bevolkte landen ter wereld.
[/quote]

Je bedoelde zeker top 30? Stom toeval dat ik net dit tegenkom hoor :) : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_population_density


[/quote]

Nee, ik bedoelde echt de top 3 want dat was wat ik hier las http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland

"De tweede factor is de bevolkingsdichtheid. Nederland hoort tot de top-drie van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Dit heeft grote gevolgen voor het gebruik van de ruimte."
 
Back
Top