Waarom emigreren?

Dit vond ik een erg leuk draadje om te lezen. Ook al was hij dan uit 2009, ik denk dat de motieven om naar Australië te gaan niet veranderd zijn. De meesten gaan voor het stukje spannend avontuur, met daarin de mentaliteit, en rust en ruimte van het land en een vleugje zonneschijn extra. Niet het 'vluchten' uit Nederland, wat ik nu al merk dat degenen die wij over onze plannen vertellen gelijk aanhalen. 'Denk je nou echt dat het daar beter is?' 'Het kan daar echt heel warm zijn hoor, dat is toch ook niet fijn!' 'Hebben ze daar wel pensioenopbouw enzo?' Alsof ik ze moet overhalen om mijn gelijk te halen. Ik denk dat bij de meeste mensen het eerder genoemde antwoord 'waarom niet?' best volstaat hahaha. Mijn ouders daarentegen kunnen genoeg redenen verzinnen waarom niet ;)
Wij houden het vooral bij het fantastische landschap, de mentaliteit, als plusje het weer (hoewel ik de seizoenen in NL best zal missen), en vooral het grote spannende avontuur dat dit alles met zich meebrengt!!
 
Dit vond ik een erg leuk draadje om te lezen. Ook al was hij dan uit 2009, ik denk dat de motieven om naar Australië te gaan niet veranderd zijn. De meesten gaan voor het stukje spannend avontuur, met daarin de mentaliteit, en rust en ruimte van het land en een vleugje zonneschijn extra. Niet het 'vluchten' uit Nederland, wat ik nu al merk dat degenen die wij over onze plannen vertellen gelijk aanhalen. 'Denk je nou echt dat het daar beter is?' 'Het kan daar echt heel warm zijn hoor, dat is toch ook niet fijn!' 'Hebben ze daar wel pensioenopbouw enzo?' Alsof ik ze moet overhalen om mijn gelijk te halen. Ik denk dat bij de meeste mensen het eerder genoemde antwoord 'waarom niet?' best volstaat hahaha. Mijn ouders daarentegen kunnen genoeg redenen verzinnen waarom niet ;)
Wij houden het vooral bij het fantastische landschap, de mentaliteit, als plusje het weer (hoewel ik de seizoenen in NL best zal missen), en vooral het grote spannende avontuur dat dit alles met zich meebrengt!!
Afhankeliijk van waar je hier gaat wonen heb je ook wel seizoenen hoor.
 
Ik kan vooral zo genieten van het voorjaar in NL, de eerste dagen dat je weer zonder jas naar buiten kunt, alles begint te groeien en bloeien na een paar maanden kou en nattigheid :) Als het de hele winter tussen de 15-20 graden is waardeer je het toch minder denk ik! En dat is waar je in de zuidelijke plaatsen over spreekt volgens mij?
En... de gezellige winters met kerst (ook al is NL ook nooit wit met kerst haha) waar het 's middags al donker wordt en je kaarsjes aan doet en de open haard. Dat doe je in Australië niet met kerst denk ik zo:p Bikini aaaan!!!
 
Dit vond ik een erg leuk draadje om te lezen. Ook al was hij dan uit 2009, ik denk dat de motieven om naar Australië te gaan niet veranderd zijn. De meesten gaan voor het stukje spannend avontuur, met daarin de mentaliteit, en rust en ruimte van het land en een vleugje zonneschijn extra. Niet het 'vluchten' uit Nederland, wat ik nu al merk dat degenen die wij over onze plannen vertellen gelijk aanhalen. 'Denk je nou echt dat het daar beter is?' 'Het kan daar echt heel warm zijn hoor, dat is toch ook niet fijn!' 'Hebben ze daar wel pensioenopbouw enzo?' Alsof ik ze moet overhalen om mijn gelijk te halen. Ik denk dat bij de meeste mensen het eerder genoemde antwoord 'waarom niet?' best volstaat hahaha. Mijn ouders daarentegen kunnen genoeg redenen verzinnen waarom niet ;)
Wij houden het vooral bij het fantastische landschap, de mentaliteit, als plusje het weer (hoewel ik de seizoenen in NL best zal missen), en vooral het grote spannende avontuur dat dit alles met zich meebrengt!!
Ik moest in een keer aan deze poster van Loesje denken
images-2.jpeg
 
Last edited:
Ik kan vooral zo genieten van het voorjaar in NL, de eerste dagen dat je weer zonder jas naar buiten kunt, alles begint te groeien en bloeien na een paar maanden kou en nattigheid :) Als het de hele winter tussen de 15-20 graden is waardeer je het toch minder denk ik! En dat is waar je in de zuidelijke plaatsen over spreekt volgens mij?
En... de gezellige winters met kerst (ook al is NL ook nooit wit met kerst haha) waar het 's middags al donker wordt en je kaarsjes aan doet en de open haard. Dat doe je in Australië niet met kerst denk ik zo:p Bikini aaaan!!!
Ik kon ook altijd zo genieten van het voorjaar en de sneeuw en ik dacht ook dat ik de seizoenen vreselijk zou missen. Maar eigenlijk geniet ik er nu vooral van om in de winter naar buiten te kunnen gaan zonder elke keer een jas aan te hoeven trekken. Tja, de Kerst is hier anders. Minder gezellig, dat moet ik toegeven. Maar je moet er gewoon wat van maken. Lekker seafood op de barbie, volgens de traditie. Trouwens, ze hebben hier ook Kerst in de winter hoor! Christmas in July. Dat is alleen niet vergelijkbaar met Kerst in Nederland. Het wordt niet echt groots gevierd en als je het mij vraagt is het grote onzin en kunnen ze het beter afschaffen.
 
Last edited:
Leuk verhaaltje op je blog. Het leven kent zijn ups and downs. Emigreren is niet anders. Daar leer je van en het verbreedt je horizon. Een avontuur is het zeker en als je er neutraal instapt, dan geef je het een eerlijke kans. Expect the unexpecting.
En natuurlijk heb je hier en daar wat geluk nodig, bijvoorbeeld bij het vinden van een baan. Maar ook hoe je omgaat met familiebanden op afstand en wellicht heimwee. Je kunt nou eenmaal niet alles voorspellen. Daarom heet het ook een avontuur.
 
Waarom emigreren? Voor mij; meer ruimte, beter klimaat en daarom een betere lifestyle.
 
De liefde, we willen dolgraag samen zijn ! Ik woon en werk al jaren in het buitenland, maar nooit de intentie gehad om naar australie te emigreren.
 
Inderdaad de liefde is een hele goede reden, zeker hier....:D, want dan ga je nu de mallemolen van de emigratiedienst in....succes!
 
Dan ook mijn bijdrage:

Groot land, ruimte, natuur, heerlijk weer, leuke mensen met een goede dosis optimisme.
De quasi gemeende 'have a nice day' en 'how are you doing today' wat voor mij altijd vriendelijker klinkt dan willekeurig welke Nederlandse winkel of horeca gelegenheid.
Weg uit het pessimistische Europa en Nederland, waar het elke jaar aggresiever lijkt te worden.
En heerlijk om een andere draai aan het leven te geven, avontuur, ontdekken in plaats van de voorspelbaarheid die mijn leven in Nederland zou hebben.
 
Omdat Nederland naar de kl*te gaat;
Omdat de hardwerkende man steeds minder heeft;
Omdat de mentaliteit veranderd;
Omdat de lucht steeds minder schoon is;
Omdat het bijna altijd slecht weer is ;-).
 
Omdat ik in Australië geboren ben, en heb gewoond tot mijn 14e. het weer, mensen, mentaliteit mis.
Wij hebben 5 jaar in Spanje gewoond, maar land van de opportuniteit is het daar ook niet. wel het buitenleven en prachtig weer 9 maanden van het jaar.
Wij zijn het hier in België zo moe, het weer, de mentaliteit van de volk, de politiek ( hoewel Aus niet beter is ) en willen ons dochter het kans om meer buiten te spelen, meer sport te oefenen, een andere cultuur geven, ik kan zo door gaan....
 
Australië zoekt nog mensen hoor, om ontwikkelingswerk te komen doen :p:D:p:Do_O:rolleyes:
Lieve mensen: het is overal wat, hier hebben wij van maandag op dinsdag gewoon *plop* ineens een nieuwe PM gekregen, heerlijk democratisch......
 
Back
Top