Waarom NIET emigeren

The price and quality is important mate Johan.

Damned, it seems like we're talking about furniture


:grin: :grin:


Jack :evil:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9848.msg136592#msg136592 date=1239492113]
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg136396#msg136396 date=1239256336]
kijken we gister op de xray forms van stojan (mijn man) hebben ze op 1 vd bladzijdes een sticker van een andere vrouw geplakt, ik zeg krijg nou tieten, zo krijg je nooit een visum!!!
Moet ie dus weer terug naar Amsterdam!!
[/quote]

Lizzy, heb je op de X-ray zelf gekeken, want daar staat meestal de naam van de patiënt op - tenzij ik nou helemaal in de oorlog ben...



[/quote]

ja mag officiel niet he, maar toevallig van horen zien hebben we geconstateerd dat onze namen erop staan ja.ja mag niet he, maar die envelop moest ook dicht zijn officiel, hebben ze ook niet gedaan en daardoor zagen wij wel de foute sticker en dan toch zeggen, dat ie niet open mocht zijn he, eigenlijk onze fout dat we zagen dat zij hun werk niet goed doen, voel me ook heel schuldig :think:
 
Ja, 'mag niet'.... duhhhh, staat op elke x-ray envelop. Je betaalt er zelf voor en het is een foto van jouw lijf. De brief die erbij zit, die is goed om te lezen, weet jij ook waar het over gaat als er iets mis gaat. Moet zeggen dat ik indertijd ook zo braaf ben geweest om 'm niet open te maken, maar dat kwam uit pure angst dat ik op de vingers getikt zou worden. Nu mogen ze me op de vingers tikken :). Go ahead! Geef anders de hond maar de schuld :-D
 
Waarom NIET emigreren om ff on topic te blijven;

VEGEMITE, dat is wel het smerigste wat ik ooit geroken hebt. dat stinkt wel zo erg dat ik het niet eens wil proeven. helaas vindt  mijn beide zoontjes het wel lekker dus ik kan er niet om heen om het te smeren af en toe. De oudste steekt het mes in de pot en lekt het gewoon van het mes en dan ondertussen ook nog vragen of ik het lekker vindt, terwijl hij weet dat ik er een hekel aan heb. HOEZO PLAGEN!!!

(niet dat ik daarom uit australie wegblijf hoor, ik EET HET GEWOON NIET!!!)

groetjes heidi
 
Ohhh Vegemite is zaaaliggggg! Likt het ook altijd zo van het mes. Lekker met kaas op brood! Voor mij nog meer reden om te gaan!!!  :grin: :grin:
 
Ik vond het erg vervelend om van zoveel mensen afscheid te moeten nemen,tot okt zitten we in Indonesie,maar man,wat een verademing om uit NL weg te zijn!! hebben jullie dat ook?!
 
Nog een paar weken te gaan tot vertrek. Het word steeds moeilijker om niet mee te gaan huilen, maar we houden het nog even droog..

Reden om NIET te emigreren: Niet meer naar de dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte kunnen kijken/gaan.....
Toch net niet helemaal hetzelfde als de herdenking op 11 november in Oz....
 
anzac -day is hier toch wel redelijk indrukewekkend hoor- als je de moeite neemt om om 5 uur op te staan...


Als je apert tegen fluorinde in je water bent, moet je niet emigreren (niet hierheen in ieder geval)
 
[quote author=Sacha link=topic=9848.msg137925#msg137925 date=1241462022]
Reden om NIET te emigreren: Niet meer naar de dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte kunnen kijken/gaan.....
Toch net niet helemaal hetzelfde als de herdenking op 11 november in Oz....
[/quote]

Hmmm, ook (zelfs?) hier in Perth wordt een ('Nederlandse') dodenherdenking gehouden... Zie onze weblog met een verslagje van afgelopen zondag (we zijn er eens een keer geweest). Het is absoluut niet vergelijkbaar met de Waalsdorpervlakte versie, maar in ieder geval wel rond dezelfde datum ;-)
 
[quote author=perthpete link=topic=9848.msg138026#msg138026 date=1241567244]
Hmmm, ook (zelfs?) hier in Perth wordt een ('Nederlandse') dodenherdenking gehouden... Zie onze weblog met een verslagje van afgelopen zondag (we zijn er eens een keer geweest). Het is absoluut niet vergelijkbaar met de Waalsdorpervlakte versie, maar in ieder geval wel rond dezelfde datum ;-)
[/quote]

Ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Kende wel het verhaal van de Nederlanders tijdens ht bombardement op Broom, maar wist niet dat de graven verplaatst waren naar Nedlands. Inderdaad een goed idee voor volgend jaar. In onze familie wordt er nog altijd heel veel waarde gehecht aan 4 en 5 mei en die traditie wil ik door geven aan onze kinderen. Niets mis met Anzac day of remembranceday, maar deze traditie is voor mij te waardevol om op te geven
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9848.msg138850#msg138850 date=1242773848]
The easygoing mentaliteit :up: :x
[/quote]

:grin: :grin: dat is idd wel erg lastig als nederlander zijnde... 7 uur is bij mij 7 uur, terwijl aussies om half 8 denken 'goh, laten we die kant ook maar eens opgaan...' grrrrr frustraties in 't begin.. maar als je er dan eenmaal aan gewend raakt .. en je komt dan weer terug in NL.. grrr  :grin: ach zolang iedereen het doet is er niks aan de hand
 
[quote author=alieNL link=topic=9848.msg138853#msg138853 date=1242774872]
[quote author=Ingriddh link=topic=9848.msg138850#msg138850 date=1242773848]
The easygoing mentaliteit :up: :x
[/quote]

:grin: :grin: dat is idd wel erg lastig als nederlander zijnde... 7 uur is bij mij 7 uur, terwijl aussies om half 8 denken 'goh, laten we die kant ook maar eens opgaan...' grrrrr frustraties in 't begin.. maar als je er dan eenmaal aan gewend raakt .. en je komt dan weer terug in NL.. grrr  :grin: ach zolang iedereen het doet is er niks aan de hand
[/quote]
Hihi, ik denk dat dat voor mij ook het grootste struikelblok wordt. Wennen aan de easygoing mentaliteit. Ik ben zelf echt zo stipt en georganiseerd.. Daar zal ik redelijk van af moeten stappen..
 
[quote author=alieNL link=topic=9848.msg138853#msg138853 date=1242774872]
[quote author=Ingriddh link=topic=9848.msg138850#msg138850 date=1242773848]
The easygoing mentaliteit :up: :x
[/quote]

:grin: :grin: dat is idd wel erg lastig als nederlander zijnde... 7 uur is bij mij 7 uur, terwijl aussies om half 8 denken 'goh, laten we die kant ook maar eens opgaan...' grrrrr frustraties in 't begin.. maar als je er dan eenmaal aan gewend raakt .. en je komt dan weer terug in NL.. grrr  :grin: ach zolang iedereen het doet is er niks aan de hand
[/quote]

Zie nou wel dat ik daar thuis hoor!!!!  :grin:
Heb zo ontzettend veel moeite met die stipte afspraken. Doe er wel mijn best voor om op tijd te zijn. Het is niet dat ik het niet wil. Gelukkig zijn mijn vrienden het al gewend van mij en geven ze mij altijd een vroegere tijd op.... :oops:

Onlangs sprak ik met iemand af en toen ik vroeg hoe laat riep hij "je bent toch geen Nederlander!"  :grin:  :grin:  :grin:
 
easy going, lijkt me ook wennen, ben ook erg van de 7 uur is 7 uur en ik heb een bloedhekel aan wachten (slechte eigenschap)

maar ik ga me totaal inzetten om het te leren, denk dat ik een stuk minder stres zal hebben.

maar,...hoe doen ze dat dan op het werk??
deadlines en projecten die af moeten????
 
Lizzy,
Het went the easygoing mentaliteit, ook met het vinden voor banen voor Johan. Zeggen ze bel maandag wel met
de uitslag, bellen hoe maar. Je moet er echt zelf achter aan gaan of ze laten totaal niets horen.
Laat staan dat je overal een forumlier voor moet invullen (je zit het al met de voorbereidingen) ook easygoing met
de visumaanvragen, vind je het gek dat alles zolang duurt, zal wel door de zon komen.

Was vandaag bij de biep, ik dacht laat me inschrijven ik had mijn paspoort bij me, ook van mijn zoon.
Vraag of ik lid kan worden moet ik een formulier invullen en een of andere rekening laten zien waar mijn adres op staat of
ik dat bij me heb. Ik denk verrek. Maar ik had mijn rijbewijs bij me maar daar stond dus weer een ander adres op dan
waar we nu wonen dus dat klopte allemaal weer lekker. Ik kon dus nog geen lid worden, kreeg ik een formulier mee
en moet ik dat dus invullen en opsturen en de volgende keer een rekening van de bank of iets dergelijks meenemen
waar mijn adres opstaat.

In het zaken leven gaat alles wel meer op tijd schijnt het, ook niet altijd. Niemand maakt zich hier druk.
Het went de easygoing mentaliteit maar ik denk dat iedereen hier in het begin wel moeite mee zal hebben als je
dat niet gewend bent zoals in NL.
 
ik denk dat ik wel snel wen aan het feit dat ze mijn boodschappen inpakken, jippie!

dan heb ik niet meer zo een hijger in mijn nek bij de kassa die ook snel weg wil

kennen jullie dat bij ah??

die grote klep die jouw kiwi's pletten omdat de volgende al weer klaarstaat met zijn bonuskaart.

o maar die hoort in het "waarom wel emigreren" topic.

ja Ingrid lijkt me pittig hoor voor jullie, maar ik vind je wel een heel tof wijf hoe je alles benadert, maar dat wist je al!!!!!!
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg138870#msg138870 date=1242802533]
easy going, lijkt me ook wennen, ben ook erg van de 7 uur is 7 uur en ik heb een bloedhekel aan wachten

[/quote]

Oh dan zit ik als Brabander wel goed, kom vaak te laat, maar dat heet " het Brabants kwartierke "  en dan mag het  :p

[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg138877#msg138877 date=1242807131]
ik denk dat ik wel snel wen aan het feit dat ze mijn boodschappen inpakken, jippie!

[/quote]

Best lekker ja, maar ik mag toch hopen dat ze onderhand gestopt zijn met de plastice tasjes?! Moet je nagaan wat een vervuiling dat geeft....
 
Back
Top