Waarom NIET emigeren

[quote author=jolanda b link=topic=9848.msg135458#msg135458 date=1238138720]
[quote author=Inge link=topic=9848.msg135449#msg135449 date=1238131729]
[quote author=MelbMitz link=topic=9848.msg135440#msg135440 date=1238128875]
Valt het dan echt niemand op dat het meestal Aziaten zijn in die auto's die je zo irriteren?? Wil niet bevooroordeeld zijn, en in het begin had ik zelfs zo iets van ''doe niet zo raar'' als mijn partner uitriep dat het weer een Indier was die niet kon autorijden... Maar na een jaar hier, begint het me toch wel op te vallen dat, zoals anderen, dit vooroordeel klopt...

[/quote]

Nee hoor, meestal P-platers of vrouwen maar dan niet Aziatisch. Dan lekker de auto op cruise-control waardoor ze dus net de auto links niet inhalen en iedereen er achter laten klem rijden
[/quote]

Het allerergste is dat ze het niet in gaten hebben. Soms wil ik wel eens iemand achterna rijden en gewoon vragen waarom ze de hele tijd links hebben gereden  :grin: Ik zou de reden wel eens willen weten, waarom links rijden als er rechts niemand rijd.

Jolanda
[/quote]

neeee dat moet je juist doen als iemand rechts blijft rijden :) (tenzij je weer terug bent in NL )
 
Ach ja kamikaze piloten zullen zeker ook in Oz aanwezig zijn.. mijn ervaring is dat dit over de hele wereld wel zo is... :| en files heb je ook overal, zelfs op Barbados in de ochtend wanneer men naar het werk gaat... het is er maar 1 hoor, meestal 2 km lang en deze file wordt dan ook altijd uitgebreid besproken tijdens het ochtend programma op de radio... "don't whorrie màhn, joewl get there"  :grin: :grin: :grin: :grin:

Het lijkt me alleen zo lekker om 's ochtends niet meer 30km lang tussen de geluidswallen door naar mijn werk te rijden.  :-(

Heb vroeger als klein meisje altijd rechtstreeks uit de kraan water gedronken, zowel in de stad als op de boerderij.. kan ik me nog goed herinneren..
 
waar het echt apart verkeer is in sri lanka, waar de koeien heilig als ze zijn zich gewoon tussen het verkeer voegen en altijd voorrang hebben.
 
[quote author=mammavark link=topic=9848.msg135435#msg135435 date=1238124546]
Nee, ozzies zijn leuke mensen, maar als ze in hun auto stappen zijn ze direct hartstikke gek.
[/quote]
Het zijn dus allemaal BMW rijders :+
[sub]
Zie ook de sketch van Mitch Benn, helaas niet meer te vinden op Youtube :([/sub]
 
En dan heb je van die gasten die als een slak op de higway rijden en die op het moment dat ze worden ingehaald ineens veel harder gaan rijden. Kan daar niet aan wennen. Snap nog steeds niet waarom veel automobilisten hier in NSW dat doen, als iemand mij in wilt halen moet ie dat vooral doen maar dan ga in niet effe bijgassen. En hier in de country rijden ze als debielen over de dirtroad, gestoord zijn ze haha. Maar files hebben we hier niet.
Moon
The Roosters
 
joh dat doen ze in nederland ook hoor, liefst op een 2 baans weg zodat je je bijna te pletter rijdt.

soort ingebouwd killers instinct vd mens denk ik
 
[quote author=Inge link=topic=9848.msg135459#msg135459 date=1238139273]
[quote author=jolanda b link=topic=9848.msg135458#msg135458 date=1238138720]
[quote author=Inge link=topic=9848.msg135449#msg135449 date=1238131729]
[quote author=MelbMitz link=topic=9848.msg135440#msg135440 date=1238128875]
Valt het dan echt niemand op dat het meestal Aziaten zijn in die auto's die je zo irriteren?? Wil niet bevooroordeeld zijn, en in het begin had ik zelfs zo iets van ''doe niet zo raar'' als mijn partner uitriep dat het weer een Indier was die niet kon autorijden... Maar na een jaar hier, begint het me toch wel op te vallen dat, zoals anderen, dit vooroordeel klopt...

[/quote]

Nee hoor, meestal P-platers of vrouwen maar dan niet Aziatisch. Dan lekker de auto op cruise-control waardoor ze dus net de auto links niet inhalen en iedereen er achter laten klem rijden
[/quote]

Het allerergste is dat ze het niet in gaten hebben. Soms wil ik wel eens iemand achterna rijden en gewoon vragen waarom ze de hele tijd links hebben gereden  :grin: Ik zou de reden wel eens willen weten, waarom links rijden als er rechts niemand rijd.

Jolanda
[/quote]

neeee dat moet je juist doen als iemand rechts blijft rijden :) (tenzij je weer terug bent in NL )

[/quote]

Bedoel ik ook  :grin: Mijn links en rechts zijn in de war ( andere kant van de wereld he )

Jolanda
 
Hier hebben ze bij Aldi ook een hele range aan organic producten. Vind sowieso dat je hier meer kunt vinden waar geen preservatives inzitten enzo. Ben het hier ook veel meer gaan kopen dan in NL en let er hier ook bewuster op. Ze zijn hier ook allemaal aardig. Ben u bij een paar Aldi's geweest in Oz en heb nog nooit een scheef, chagrijning gezicht achter de kassa gezien :up:

We hebben wel een Brita filtertank van 8 liter die in de koelkast staat. Water uit de kraan vind ik niet lekker en als je bij ons "koud" water uit de kraan haalt komt er toch warm water uit... Alleen 's ochtends vroeg is het nog koud ;-)

P Platers....  Je zou er af en toe bang van worden :( Wat die af en toe voor streken uithalen op de weg...

Als ik boodschappen bij Coles heb gedaan moet ik op een gegeven moment het spoor over. Daar gaat de weg rechtdoor en dan rij je het wijkje in waar wij wonen. Daar gaat bijna niemand rechtdoor. Het overgrootte gedeelte slaat linksaf. Van de andere kant komen er dus mensen die rechtsaf het spoor over willen. Als ik daar rechtdoor ga moeten die mensen mij voorrang geven. 7 van de 10 keer doen ze dat niet en vliegen ze vlak voor je auto langs waardoor ik hoog in de remmen moet en elke keer weer schrik. Ik hou steeds m'n hart vast als ik over het spoor ga en dan rechtdoor wil. Dat komt volgens mij, omdat bijna iedereen daar linksaf slaat en veel mensen hier hun knipperlicht schijnbaar niet kunnen vinden. Ze zijn misschien gewend dat mensen daar ook wel linksaf slaan zonder knipperlicht en denken dat ik dat ook doe?
 
[quote author=Annemiek link=topic=9848.msg135518#msg135518 date=1238199711]
Hier hebben ze bij Aldi ook een hele range aan organic producten. Vind sowieso dat je hier meer kunt vinden waar geen preservatives inzitten enzo. Ben het hier ook veel meer gaan kopen dan in NL en let er hier ook bewuster op. Ze zijn hier ook allemaal aardig. Ben u bij een paar Aldi's geweest in Oz en heb nog nooit een scheef, chagrijning gezicht achter de kassa gezien :up:

dit klinkt als precies het tegenovergestelde dan hier, misschien toch omdat het aan de andere kant is, zou dat de verklaring zijn  :lol:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg135525#msg135525 date=1238222233]
[quote author=Annemiek link=topic=9848.msg135518#msg135518 date=1238199711]
Hier hebben ze bij Aldi ook een hele range aan organic producten. Vind sowieso dat je hier meer kunt vinden waar geen preservatives inzitten enzo. Ben het hier ook veel meer gaan kopen dan in NL en let er hier ook bewuster op. Ze zijn hier ook allemaal aardig. Ben u bij een paar Aldi's geweest in Oz en heb nog nooit een scheef, chagrijning gezicht achter de kassa gezien :up:

dit klinkt als precies het tegenovergestelde dan hier, misschien toch omdat het aan de andere kant is, zou dat de verklaring zijn  :lol:

[/quote]

of aan de persoon aan de andere kant van de kassa  :grin: :grin: ik ging in NL ook altijd naar de Aldi en vond ze daar altijd erg vriendelijk. Misschien een dorp en stadsverschil ?
 
weer ff iets anders als het verkeer:
ik baal wel dat je in oz niet echt gedetacheerd kan worden
Ik werk nu voor een werkgever (vast salaris), maar zit wel op allerlei verschillende projecten/klanten.

en in oz zit je of gewoon bij een werkgever, of je moet voor jezelf beginnen... (zover ik dat begrepen heb)
 
Stom he..valt me nu pas op.....

In de titel staat "emigeren" in plaats van: "emigreren"
 
[quote author=Maluka link=topic=9848.msg135538#msg135538 date=1238236458]
Stom he..valt me nu pas op.....

In de titel staat "emigeren" in plaats van: "emigreren"
[/quote]

Je bent de enige die oplet  :up:

Jolanda
 
Hier is onderzoek naar gedaan.. zolang de 1e en de laatste letter op de juiste plaats staan en de andere letters in de war er tussen in staan kan iedereen het woord normaal lezen. Heb zo wel eens een hele tekst gelezen zonder ook maar een enkel probleem. je leest dus blijkbaar over deze dingen heen (het is hetzelfde met een tekst die je getypt hebt. Je kunt 'm tig keer overlezen en dan tig keer over diezelfde fout heenlezen.
 
Deze bedoel je toch Alie?

Aoccdrnig to rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.
 
Hihi kei vet! Het klopt nog ook..
Toch zou ik het maar niet proberen bij een portfolio of zo  :roll:
 
deze is het inderdaad! hahah zou het inderdaad niet inleveren als verslag.. maar ik blijf 'm grappig vinden. Wel vreemd overigens.. had er voordat ik dit stukje las nooit bij nagedacht..
 
Of juist wel inleveren bij het verslag..

Heb ooit een keer een verhaal gehoord over een eindexamen Nederlands. Er moest toen een Opstel geschreven worden. Er waren enkele onderwerpen waaruit gekozen kon worden. Een van die onderwerpen was: 'Wat is lef?'.

Een eindexamenkandidaat schreef de titel op papier en 1 zin daaronder:

'Dit is lef'.

En heeft vervolgens zijn opstel ingeleverd. Kreeg er wel netjes een zeer hoog cijfer voor :)
 
[quote author=Maluka link=topic=9848.msg135573#msg135573 date=1238288951]
Of juist wel inleveren bij het verslag..

Heb ooit een keer een verhaal gehoord over een eindexamen Nederlands. Er moest toen een Opstel geschreven worden. Er waren enkele onderwerpen waaruit gekozen kon worden. Een van die onderwerpen was: 'Wat is lef?'.

Een eindexamenkandidaat schreef de titel op papier en 1 zin daaronder:

'Dit is lef'.

En heeft vervolgens zijn opstel ingeleverd. Kreeg er wel netjes een zeer hoog cijfer voor :)
[/quote]

Zie http://www.broodjeaap.nl/studlef.html
 
Back
Top