Thanks voor alle reacties. Ik ben de laatste paar weken op vakantie geweest naar Melbourne en heb hier in de buurt wat tripjes gemaakt. Melbourne vond ik erg leuk. Er gebeurd veel. Leuke kroegen veel op kunst en cultuur en ook hier erg vriendelijk. Voor Amoz lijkt het er op dat het lijstje wat je in de kroeg topic hebt geschreven redelijk compleet. De kroegen de je noemt, een stuk of acht, lijkt ongeveer op wat er hier (brisbane)is en dat is redelijk armoedig voor een stad voor 1,8 miljoen mensen. Er zijn er wel meer maar de meest intressante blijft op dit nr ongeveer steken. Voor kroegen is melboune veel leuker. Niet dat dit een rede is voor mij om te verhuizen maar mischien wel om zelf hier een kroeg te beginnen. Ik heb een leuk pand gevonden op brunswick street. Mischien moeten we hier een nieuw topik over beginnen. Verder heb ik erg veel plezier gehad op het woodford folk festival. Er was veel aandacht voor milieu en leefstijl. De muziek was goed en vooral de drie minuten stilte een half uur voor oud en nieuw door het hele festival van 15000 man was indrukwekkend.
Florence,
Homo's kunnen hier op de meeste plekken niet veilig over straat (behalve sommige buurten in sydney en melbourne) dat is in Nederland toch echt anders. Vuilstort in Australie is veel duurder dan in Nederland en de grafitie is het zelfde. Bushokjes zijn er niet wat irritant is als je in de zon staat weg te fikken en zouden ook vernield zijn of onder de grafitie zitten. Verzorgingstaat heeft hier nooit bestaan en zal hier over 50 jaar ook niet bestaan. Als je naar Australie wilt immigreren om naar het toilet te gaan dan zou ik meteen vertrekken. Het is werkelijk ongeloofelijk. Waar je ook komt er is overal een openbaar schoon toilet met toiletpapier! Voor mij maakt de huizen prijzen veel uit. Ik heb drie jaar geleeden in Zuid Spanje een huis van 180m2 met drie ha grond gekocht voor 33.000 euro. Voor een vergelijkbaar bezit in in de hinterland ben ik $500.000 kwijt. Vind ik een groot verschil . Ik zit niet te roepen van de kantlijn ik zit er midden in. Ik ben min of meer toevallig in Australie terecht gekomen omdat mijn vriendin Australische is. Ik zou er zels niet zo snel voor gekozen hebben om naar Australie te komen omdat het cultureel zo armoedig is. Naast dat ik dat zelf zo ervaar zijn vooral het Australiers die me daarop wijzen. Ik heb niet het idee dat hier tot voor kort de bomen tot aan de hemel groeiden. Mischien goed om de documantaire over immigreren naar Australie van andere tijden op het net te bekijken. Ik heb meer het idee dat nu de bomen tot aan de hemel groeien. Het land wordt leeg geplundert voor alle grondstoffen. Australie is nog nooit zo rijk geweest als het nu is. Het voordeel van die kachel is is dat je hem omhoog kan doen. Als je hier in de de hitte met 38 graden zit kan je niks. Het enige wat kan is airconditioning dat kan alleen met een goed geisoleerd huis en met een hele hoge energie rekening. Ik weet niet hoe het in de winters in adelaide is maar ik kan me voorstellen dat het daar ook flink kan afkoelen in de winter. Het is ieder zij eigen ding. Een boel van mijn vrienden verklaarden mij voor gek om hier naartoe te gaan juist omdat het veel te heet is. Ik ben zelf ook een kaukleum en ben daarom destijds naar Spanje gegaan. Hier in Queensland is het ook niet de temperatuur die je nekt maar de vochtigheid. Maar ieder z'n meug. Het slechtste wat je kan doen is niet gaan. Als je niet gaan zal je nooit weten wat je gemist hebt en als je wel gaat kan je altijd terug. Zelf zou ik eerst voor een half jaar of zo gaan om er achter te komen hoe de winter en de zomer is voor ik de sprong zou wagen. Wat familie betreft die zitten altijd te zeiken of je nou wel of niet gaat. Hier heb je in ieder geval schone openbare toiletten :grin: .(Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik niet gequot heb, het was wat veel)
Thanks Sander, vooral die gestoorde boer, die geeft mij hoop.
Ozi ozi ozi, Oi oi oi
Jaap
Wist ik niet mischien toch maar van het idee van adopteren afstappen zelf een poging wagen.er is wel kinderbijslag. En die is behoorlijk hoog, en onafhankelijk van je inkomen.
Darn, weer een voorbeeld van natuur verspilling. Ik heb echt het idee dat met de dood van steve er enorm verlies is geleden. Er zijn nu nog weinig mensen met invloed over die tegen dit soort praktijken nog iets kunnen doen. Een nieuwe steve zal nooit meer komen maar ik hoop dat zijn werk wordt voortgezet.Mooie huizen ja dat willen we allemaal. Maar in een buitenwijk van Brisbane moesten daar wel 2 koala colonies voor wijken. Zelfs Steve Irwin heeft toen nog geprobeert het tegen te houden, zonder resultaat. De koala's zijn afgeschoten, de gumtrees gekapt en er zijn hele mooie estates neer gezet.
Ik zou zeggen hoe eerder hoe beter. Het laatste wat je wilt is hier in een retirement vilage terecht komen. Als je hier kan reizen zonder van inkomen afhankelijk te zijn kan je de tijd van je leven hebben.Ik vind Australie een mooi land, had er ook wel graag willen wonen, doe dat misschien nog wel na ons retirement, maar onze roze bril is af...
Sinterklaas bestaat wel!. Ze hebben ons voor de gek gehouden dat hij niet bestaat om te voorkomen dat alle Nederlanders naar Spanje zouden immigreren. Hier zou Verdonk nog een lesje van kunnen leren.Sinds ze mij hebben verteld dat Sinterklaas niet meer bestaat is Spanje van mijn verlanglijstje geschrapt.
Als Nederland zo groot was als Australie dan zou het een stuk langzamer gaan. Ik las in de krant dat de Gold Coast en brisbane nu aan elkaar vergroeid zijn. Dit is een gebied van ongeveer 200 km. Je kan je voorstellen dat van Den Haag tot Arnhem suburbia is. Maar er is wel veel groen. Iedereen heeft voortuintje, achtertuintje en zijtuintjes. Ik kan Oz niet vergelijken met Nederland. Oz is ongeveer net zo groot als oost en west Europa bij elkaar zonder Rusland. Toeval wil dat in Australie het hele midden stuk woestijn is en het meeste daaromheen is gekapt waardoor het een redelijk kale bedoeling is geworden als je het vergelijkt met Europa. Ik heb juist het idee dat als je meer groen wilt je beter af bent in Europa mits je je niet tot nederland beperkt.Als ik het vergelijk met mijn vorige woonplaats in Nederland waar groen plaats maakt voor nieuwe woningen gaat het in Nederland sneller.
Ik zit te wachten op een revolutie in Vriesland. Ik zie het al helemaal voor me. Rutger Hauer als opper bebevelhebber voor een onafhankelijk Vriesland. Mijn vriendin was niet zo weg van Nederland maar wil graag naar Vriesland. Ik wil je graag opzoeken in voor een banaanentaart in Korora. Maar where the heck is Korora. Je weet hoe het hier gaat: "Come, drop bye voor een lekker stukie banaanentaart" en voor je het weet zit zit je 16 uur in de auto voor een bakie koffie.Kunnen we misschien een goedkope manier bedenken om dit land te ontvluchten, ik heb getwijfeld over Belgie..................
Florence,
Homo's kunnen hier op de meeste plekken niet veilig over straat (behalve sommige buurten in sydney en melbourne) dat is in Nederland toch echt anders. Vuilstort in Australie is veel duurder dan in Nederland en de grafitie is het zelfde. Bushokjes zijn er niet wat irritant is als je in de zon staat weg te fikken en zouden ook vernield zijn of onder de grafitie zitten. Verzorgingstaat heeft hier nooit bestaan en zal hier over 50 jaar ook niet bestaan. Als je naar Australie wilt immigreren om naar het toilet te gaan dan zou ik meteen vertrekken. Het is werkelijk ongeloofelijk. Waar je ook komt er is overal een openbaar schoon toilet met toiletpapier! Voor mij maakt de huizen prijzen veel uit. Ik heb drie jaar geleeden in Zuid Spanje een huis van 180m2 met drie ha grond gekocht voor 33.000 euro. Voor een vergelijkbaar bezit in in de hinterland ben ik $500.000 kwijt. Vind ik een groot verschil . Ik zit niet te roepen van de kantlijn ik zit er midden in. Ik ben min of meer toevallig in Australie terecht gekomen omdat mijn vriendin Australische is. Ik zou er zels niet zo snel voor gekozen hebben om naar Australie te komen omdat het cultureel zo armoedig is. Naast dat ik dat zelf zo ervaar zijn vooral het Australiers die me daarop wijzen. Ik heb niet het idee dat hier tot voor kort de bomen tot aan de hemel groeiden. Mischien goed om de documantaire over immigreren naar Australie van andere tijden op het net te bekijken. Ik heb meer het idee dat nu de bomen tot aan de hemel groeien. Het land wordt leeg geplundert voor alle grondstoffen. Australie is nog nooit zo rijk geweest als het nu is. Het voordeel van die kachel is is dat je hem omhoog kan doen. Als je hier in de de hitte met 38 graden zit kan je niks. Het enige wat kan is airconditioning dat kan alleen met een goed geisoleerd huis en met een hele hoge energie rekening. Ik weet niet hoe het in de winters in adelaide is maar ik kan me voorstellen dat het daar ook flink kan afkoelen in de winter. Het is ieder zij eigen ding. Een boel van mijn vrienden verklaarden mij voor gek om hier naartoe te gaan juist omdat het veel te heet is. Ik ben zelf ook een kaukleum en ben daarom destijds naar Spanje gegaan. Hier in Queensland is het ook niet de temperatuur die je nekt maar de vochtigheid. Maar ieder z'n meug. Het slechtste wat je kan doen is niet gaan. Als je niet gaan zal je nooit weten wat je gemist hebt en als je wel gaat kan je altijd terug. Zelf zou ik eerst voor een half jaar of zo gaan om er achter te komen hoe de winter en de zomer is voor ik de sprong zou wagen. Wat familie betreft die zitten altijd te zeiken of je nou wel of niet gaat. Hier heb je in ieder geval schone openbare toiletten :grin: .(Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik niet gequot heb, het was wat veel)
Thanks Sander, vooral die gestoorde boer, die geeft mij hoop.
Ozi ozi ozi, Oi oi oi
Jaap