Goed idee,
Ik had al de neiging om niet meer te reageren, hoewel ik het een interssant onderwerp vindt, het heeft niets meer te maken heeft met de eerste post. Mischien kan hier een nieuwe topic over gestart worden. Ik was een beetje afgehaakt na de post van Ireen. Rebecca en joep hadden al reacties gegeven die door mijn hoofd spookten toch hoop ik met nog een rectie de topic weer een beetje op gang te helpen. In de post van Ireen:
Ik word een beetje niet goed van het vergelijken van 2 totáál verschillende landen. Eigenlijk vind ik het gewoonweg dom.
vervolgens
Weet je, in N'land zei ik ook wel, "wááát?? Zóveel voor een dit of een dat?!!" Gebeurt hier ook. Nou, dan koop ik het dus niet. Of het nou een huis, een banaan of een boek betreft.
en dan
Plus uit eten gaan is een stuk goedkoper
en
Oh, daarbij Sydney was rond de Olympische Spelen de duurste stad per m2 van de wereld. Duurder dan New York.
+
Vergeet daarbij ook niet dat we in N'land er heel goed bijzitten, over het algemeen.
Tja, Ik heb toch het idee dat als je immigreerd dat vergelijken zeker in het begin gewoon in de aard van het beestje zit. Wel vond ik de term annalyseren ook een stuk beter.
En wat is er eigenlijk fout met huizen die duurder zijn?
Ik kan me voorstellen dat als je hier al een tijdje woond en zeg voor 5 jaar geleden de huizenmarkt in bent gestapt het je inderdaad niet zo veel kan schelen. Je groeit lekker mee. Maar als je als nieuwkomer komt en er achter komt dat met deze op :cloud: gebazeerde huizenprijzen 50% van je inkomen kwijt bent beperkt dat in je vrijheid.
Over je verhaal over de Aborigines... ik zeg er niets meer over. Daar woon ik hier te lang voor.
Dus als je hier maar lang genoeg woont is er niets meer over aborigenees te vertellen?
Er zijn hier op het forum stomtoevallig ook mensen die hier wat langer wonen en die niet meer vergelijken. Van vergelijken wordt ik een beetje onpasselijk.
Als we nou eens stoppen met vergelijken en gaan analyseren mischien helpt dat.
Ik ben het inmiddels moe om mensen hier nog in te lichten over wat er minder aan Australië is, ze merken het zelf wel.
Het hoeft ook niet hoor, niemand verplicht je hier om ergens op te reageren. Ik vind het wel belangrijk om mensen in te lichten voordat ze naar de andere kant van de wereld verhuizen. Ik had ook het idee dat deze web site met het doel is opgezet om mensen te informeren over de positieve, negatieve, praktische en alle andere kanten van het immigreren naar Australie.
Jij bent met zoveel miljoenen hier niet de enige die zich moet redden volgens de regels
:evil:
En die 'heerlijke tropische vis die in de frituur wordt gekwakt', heb je het over whiting of zo? Heerlijke tropische vissen belanden juist níet in de frituur.
Met alles wat uit die frituur komt kan ik het verschil niet meer proeven. Maar de strekking is dat ondanks dat de barrier reef een beschermd natuur gebied is er nog volop wordt gevist. Geen flauw idee waar die vis naartoe gaat. Japan? Wat wel goed nieuw is zijn de valwissen die blijken zich goed voort te planten. Nou maar hopen dat de japaners niet weer op ze gaan jagen.
"waarom een schilderij kopen als je naar buiten kanlopen en met eigen ogen kan zien wat veel indrukwekkender is". Tja. Wat moet een mens in godsnaam met zo'n opmerking.
Dan geef ik eens een tekst met een knip oog en dan snap je hem niet. Australische grapjes in het nederlands vertalen werkt ook niet ik zal het niet meer doen.
Jouw muren zijn waarschijnlijk een heel stuk kaler dan die van ons.
Wow, Ireen ik wist niet dat je met dat roze brilletje ook al in de woonkamer van forumgenoten kan kijken.
Wat verwacht je van een land dat waarvan je weet dat het nog maar zo jong is, qua onze cultuurmaatstaven? Aborigines bouwden geen huizen, dus nee, de oudste gebouwen gaan niet verder terug dan +/- 1800. Ik miste dat historisch ook wel, maar ja, it comes with the territory. En verwar historie vooral niet met cultuur.
Ik persoonlijk heb niet zo'n last van cultuur met historie te verwarren :thinking:
Interesse in kunst kan je niet opleggen, en als er daardoor te weinig markt is, dan kan iemand naar bijv. America. Nou en?
Ben ik net met mijn hele hebben en houden naar Australie gekomen moet ik voor een beetje cultuur naar de US. twee keer per week wat entertainment, kan nog een volle agenda worden.
Te weinig kroegen. Oh jee. Nou raken we natuurlijk helemáál een cultuurpunt.
Of kroegen cultuur is valt over te twisten. Maar voor mij is de kroeg een van de weinige plekken waar je contacten kan leggen met mensen die je niet kent. Ik heb al het een en ander over de wereld gereisd en voor kroegen zijn het ultieme middel om nieuwe vrienden te ontmoeten en netwerken op te bouwen.
We liggen nou eenmaal een stuk vroeger in bed en komen er ook vroeger uit
Als je zo vroeg in bed ligt, hoe kan je dan weten dat de rest er ook vroeg in ligt? Of ga je er van uit dat als bij jouw het licht uit gaat dat in de rest van Australie ook het licht uit gaat. Bij mijn bezoeken aan sydney en melbourne kan ik je verklappen dat daar tot diep in de nacht doorgegaan word. Ik ben zelfs een 24uurs disco tegengekomen.
Het moeilijke aan jouw post is dat je je feiten en je eigen gevoel door elkaar neerpent. Ik drink helemáál geen bier, maar wie boeit dat nou? En al deed ik het, wie zei dan dat mijn smaak de beste is?
Mij boeit het ook niet dat je geen bier drinkt maar mischien zijn er wel bierverslaafden die naar Australie willen immigreren die nu weten dat ze voor het bier beter thuis kunnen blijven.Maar het zijn wel mijn gevoelens en de feiten haal ik uit de krant .De volgende keer zal ik je een mailtje sturen om het een an ander te corrigeren. :secret:
Maar het is jóuw mening, bezien door jóuw bril, jóuw idee van hoe bier zou moeten smaken.
Tja. Kijk Ireen volgens mij verschillen wij niet zo veel van elkaar. Ik ben zo nu en dan een beetje kort door de bocht en jij hebt ook je eigen methoden om dingen duidelijk te maken. Het belangrijkste voor mij is om tot een beetje constructieve discusie te komen. :laugh:
groetje jaap