Wapenwet

Tja, aso's zijn er natuurlijk overal. Maar ik praat over het onderwerp in algemene zin. En alleen in NSW zijn er jaarlijks al bijna net zoveel verkeersdoden als in heel Nederland. Dat geeft toch wel te denken.

Groetjes,
Rixta
 
Zal niet in het stuk over de auto's duiken.. Maar wil wel even terug komen op de fietsen! In Nederland had de school altijd de "Fiets veilig naar school" week. Dit blijken ze nu bij ons op school ook te hebben!! Kinderen worden extra attent gemaakt op het gebruik van een helm, de fietsen worden gecontroleerd en ze doen een uur per dag oefeningen met de kinderen om zich veiliger in het verkeer te bewegen. Het is op initiatief van de ouders gestart en de plaatselijke politie is er ook bij betrokken. Was een groot succes, want ze hebben de steps en skateboards in het programma meegenomen.

Volgend jaar weer!!!
 
Ook in de country is het weggebruik asociaal. Even lekker een stukkie fietsen is er helaas niet bij aangezien er geen mooie veilige fietsroutes en paden zijn. Erg veel automobilisten houden totaal geen rekening met fietsers en scheuren gewoon met 80 km vlak langs je heen. In Nederland rem je toch even af als je een fietser moet paseren en er komt een tegenligger aan, nou hier niet en als je wel remt heb je zo iemand in je achterkant zoals bij Steef is gebeurd. En die persoon zegt dan ook doodleuk het is jou schuld je had gewoon langs die fietser moeten scheuren :mad:

Moon
 
Je merkt inderdaad dat veel automobilisten sommige regels niet kennen.
Dat krijg je als je vader die het weer zijn vader heeft geleerd jou rijles gaat geven. :lol:
Maar buiten dat ze slecht rijden vind ik ze echt asociaal rijden.
Dat was het eerste wat mij opviel toen ik hier kwam wonen.

Ik vind de mensen zo vriendelijk en relaxed tot ze achter het stuur kruipen.
Volgens mij is les 1 niemand ertussen laten maar lekker gas geven....een richtingaanwijzer helpt dan ook niet, je moet je arm uit het raam steken, dan wil het nog wel eens lukken.

Bij een ongeluk roepen ze altijd dat het jouw schuld is, een vent vloog van links helemaal naar de rechterbaan waarbij hij ons even niet had gezien en ramde zo in onze zijkant.
Zegt hij doodleuk dat wij hadden moeten opletten.
Was nog een heel gedoe want het kwam ook nog voor maar wij kregen gelijk. (gelukkig)

Ik had ook nooit verwacht dat de wegen hier zo vol zouden zijn, altijd file.
Daar denk je eigenlijk niet aan als je het over Australie hebt maar natuurlijk wel logisch zo rond de stad.
Ze zijn hier nu wel bezig om meer fietspaden aan te leggen maar als je een fietser ziet rijdt hij gewoon langs de weg met gevaar voor eigen leven!
Ongelovelijk!!,

Hier gaan kinderen helemaal niet met de fiets naar school, worden allemaal met de auto gebracht wat ook weer een enorme puinhoop veroorzaakt rond zo een school.
 
Wat mij opviel in Australie was dat sommige stukken snelweg maar 80 kph mag. Doodnormale stukken weg die niet door dorpen heengaan en die op plekken twee breed zijn (al een uitzondering opzich). Als je vervolgens van die snelweg afgaat en de binnenweggetjes neemt, dan staat er geen snelheid aangegeven en mag je 'up to a 100'. In het gebied waar ik toen zat waren dit weggetjes die omhoog/omlaag kronkelden (afhankelijk van de richting) rond een 'bergje' of grote heuvel. Er zat een slachtbedrijf vlakbij, dus vrachtwagens waren niet uit den boze en het was dus een smalle weg waar je net met z'n 2en naast elkaar kon. Net..

Iedereen reedt er rustig 100 kph (voor zover je dat kon halen..) en was dus echt gigantisch bochten aan het afsnijden, zonder dat je kon zien of er uberhaupt tegenliggers waren. Dit is dus wat ik zo gek vind..
 
Ja vooral op onverharde wegen mag je 100 ik snap er niks van. Wij wonen dus aan zo'n onverharde weg en mijns inzien kan je daar echt geen 100 rijden hooguit 70. Er zitten ongelooflijk veel gaten in die weg en dan inderdaad al die bochten, stof en hele smalle stukken. En toch komen er nog vaak genoeg van die laagvliegers langs scheuren doodeng en als je aan het wandelen bent en zo'n idioot raced langs je heen heb je ook nog een mond vol zand als je die toevallig open heb. Een mondkapje dragen is hier zo gek nog niet :lol:. Maar ja ook in Amsterdam heb ik asociaal rijgedrag meegemaakt. Fiets je met je kind achterop over de gracht werd ik ook bijna overhoop gereden door een idioot die geen afstand kon inschatten en rakelings langs me heen reed met hoge snelheid brrr. Tja je moet hier gewoon extra goed opletten in het verkeer helaas.

Moon
 
Ook ik verbaas me er over, zo vriendelijk en relaxed als ze buiten de auto zijn, zo asociaal zijn ze achter het stuur. In Adelaide is het precies hetzelfde, je er niet tussen laten en inderdaad eerder nog even gas bij geven. Ook buschauffeurs racen rakelings langs andere auto's en hebben altijd haast. Kunnen niet eens even wachten tot oude mensen hun kaartje gestempeld hebben. De moeder van de juf van school (90 jaar oud) is hierdoor in de bus gevallen omdat die eikel meteen weer optrok toen ze ingestapt was. Ze ligt nu met een gebroken bekken in het ziekenhuis.

Als wij in de hills rijden (je mag er 80 km per uur, wat echt vragen om ongelukken is) dan zie je ook van die gekken die je in gaan halen. Vaak ook motoren die je vlak voor een bocht nog even in moeten halen. Als er een tegenligger aan komt schieten ze vlak voor je auto weer naar links. We hebben al een paar keer meegemaakt dat het maar net goed gaat.

Er zijn hier in South Australia in een week tijd zeven doden in het verkeer gevallen. Ook als je met kinderen over wil steken laten je ze maar heel af en toe voor gaan. De jongens zijn al echt verbaasd als we door kunnen lopen.

Overal zie je ook van die monumentjes met bloemen en knuffels langs de kant van de weg waar mensen zijn overleden in het verkeer.
 
Echt verschrikkelijk wat je daar schrijft, het is dus niet alleen rondom Sydney zo.
Dat fietsen op de snelweg en al dat soort belachelijke dingen zullen wel stammen uit de tijd dat het nog heel erg rustig was op de wegen en zijn later nooit aangepast, tenminste, dat denk ik dan.
Hier mogen ze 50 km in de woonwijken waar kindjes op straat spelen....
 
Wil je iets grappigs horen waar ik met mijn kop niet bij kan.
Weinig te maken met fietsen of 80km/uur of snelheden of iets waar dit topic eigenlijk om ging , "wapenwet".
Zie mensen hier op zee of rivieren met een kanoo.
Wel wetend dat hier overal een jongen van 3 , 4 of zelfs 5 meter op de bodem kan liggen wachtend op een gemakkelijk hapje.
Komt er eentje langs je zwemmen die een kop en staart langer is als je kanootje. :huh:
Je zult maar kapzeisen en recht in de ogen van zo'n jongen kijken. :shock:
Moet je toch verschrikkelijk snel zijn om al je lichaams delen te kunnen redden....don't loose your head.
Word het tijd om even "Apeldoorn" te bellen.

Jack :evil:
 
Brr, doodeng....
Zijn er eigenlijk krokodillen in alle staten of alleen in NT?

Overal, meen dat Mr Lost uit Tasmanie ze elke ochtend uit zijn tuin moet jagen.
In Perth staan ze zelfs mee te metselen aan het het huis van fam de Wit.

:smile:

Jack :evil:
 
Overal, meen dat Mr Lost uit Tasmanie ze elke ochtend uit zijn tuin moet jagen.
In Perth staan ze zelfs mee te metselen aan het het huis van fam de Wit.

:smile:

Jack :evil:
Maar dat zijn alleen de seizoens krokodillen ... als ze al het 'nat' in NT zat zijn, komen ze hier effe opdrogen .. .
 
:huh: en nu weet ik nog niet of ik voor de gek gehouden wordt of dat ze echt overal zijn... :huh: :grin:
 
Nee hoor, bij ons komen ze niet voor. (NZW)

En Jack, gebeuren er vaak ongelukken met kano 's en krokodillen?
Lijkt me doodeng....
 
Maar dat zijn alleen de seizoens krokodillen ... als ze al het 'nat' in NT zat zijn, komen ze hier effe opdrogen .. .

{quote name ='Lost'}
Hahaha, bedankt Jack. Moest er erg om lachen.

:grin: :grin:

Krokodillen zijn er alleen op een horizontale lijn van rond Cairns and Broome en alles erboven.
Die kanooers heb ik weinig van gehoord maar de vissers met hun boot regelmatig.
Komen ze terug aan de ramp (heeft net iemand zijn vis schoon gemaakt en alles wat hij niet wil bij de ramp in het water gegooid, darmen maag kop etc etc)sringt er 1 uit de boot tot aan zijn middel of borst diep in het water om de boot steady te houden.
De tweede gaat zijn auto met boot trailer halen.
Komt hij terug heeft er een croccie een stukkie uit zijn middel geknabbelt....snappie <_<
Ze zeggen stoer, "wat er ook gebeurt laat de boot niet los".
Meende nog te herinneren dat dat 18 daagjes ziekehuis was en 46 stikkies verder.

Je hoort hier elke dag wel van die cowboy verhalen.
Meestal lopen ze goed af.....soms ook niet.

Jack :evil:
 
Hier hebben we ze ook , de salties. 800 km ten zuiden van Cairns.
Natuurlijk niet slim om visafval bij de ramp te lozen.
Wel een vreemde traditie hier in Mackay is, om het karkas van de grotere vis aan het straatnaambord te hangen, weet niet of dat ergens anders ook gebeurd.
emerald-225x300.jpg
 
@Jack: Stuur er even een paar terug. De achterpui moet opnieuw gemetseld worden...
 
Back
Top