Wat kun je in Australie niet krijgen?

Erna, heb joe al 's bij een tuincentrum gevraagd of de zaden in Australië te krijgen zijn? Al Googlend kom ik ze niet tegen, maar ge wit ooit nooit nie. Weet ook niet hoe ze hier zouden heten; ik begrijp dat het een soort kool is, misschien brengt hen dat op weg?

Hee Dijnnas, die vleesboom lijkt me meer geschikt als 'ground cover' :-D
 
Ik maak m'n yoghurt zelf met de Easy-yo yoghurtmaker. Heel eenvoudig. Je koopt die zakjes, gooit het in water en zet het dan 8 uur in die yoghurtmaker. Te koop in elke grote supermarkt. Ik gebruik een half zakje per keer, omdat het anders erg dikke yoghurt wordt. Is altijd nog duurder dan in Nederland, maar dat is ook wel te verwachten. Nederland is zuivelland. Melk is hier ook duurder.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=soesjie link=topic=8096.msg106379#msg106379 date=1199184924]
Hi, ik ben nu zo'n 2 maanden in Australie (na 5 jaar in Nieuw Zeeland) en ik kan je verzekeren dat je zo'n beetje alles kunt krijgen hier. Safeway and Woolworths hebben een assortiment hollandse producten en er zijn op zijn minst 2 webwinkels waar je Hela Curry saus, calve mayo en paprika chips (staples of life..) kunt kopen (www.itsalldutchtome.com.au heeft het meest).

[/quote]

Grappig, ik heb nu al een paar mensen horen zeggen dat ze een assortiment hollandse producten bij Woolies hebben, maar bij alle supermarkten die ik tot nu toe gezien heb, is dat niet het geval. Waar wonen de mensen die dit schrijven? Ik kan me voorstellen dat ze dit soort dingen alleen hebben in de grote steden, of gebieden waar veel hollanders wonen. Hier aan de central coast in ieder geval niet. Ze hebben wel wat dingetjes, maar om het nu een 'hollands assortiment' te noemen?  :|
 
Thanx Reentje, klopt dat het een soort kool is en glibberig. Maar ik zei het eingelijk voor SandRebel moet zeggen dat ik hier qua eten niks mis, ben tevreden met wat ik hier kan kopen :up:

Jack wel een beetje flauw om die geldplant te laten verdorren, kon je er niemand gelukkig mee maken.

Maluka je maakt mij nieuwsgierig naar die vleesboom ken ze alleen in een andere context
 
Voor de mensen die denken dat je hier geen Hollandse frikandellen, kroketten of bitterballen kunt krijgen:

Mulfric Foods, St Marys, NSW
Tel: 02 9673 4033 (bestellen of zelf ophalen op 17 Plasser Crescent).

Trouwens wat je hier ook niet kunt krijgen (en dat vind ik nog steeds ongelooflijk!) sterke verhuisdozen met handvaten!!!!!!!!!!!! Enige dozen met handvaten hier zijn archiefdozen. Erg onhandig als je gaat verhuizen!


Groetjes
Maxx
 
[quote author=Luuk link=topic=8096.msg106498#msg106498 date=1199278950]
Nergens verhuisdozen? Hoe verhuizen die Ozzies dan?
[/quote]

Gewoon alles verkopen  :evil:

GARAGESALE
 
Er zijn wel dozen te krijgen maar van die slappe dingen zonder handvaten! Zo dom dat ze hier nog geen handvaten bedacht hebben!
 
Zo dom zijn Australiers toch over het algemeen niet, vaak vind ik dat zij voorlopen (bv spoelstop op wc etc). Heeft het gebrek aan handvaten in de dozen misschien te maken met insecten en reptielen die erin kunnen klimmen op een onbewaakt ogenblik of stof tijdens transport? Ik roep maar het eerste wat er in mij opkomt...

Fae
 
Beste goede redenatie.

Maar dat verklaart de "slapte" van het karton niet echt.. hmm..
 
Wij nemen ongeveer 10 kub mee waaronder best wat dozen. Die dozen worden in Australie bij je neergezet en je moet ze zelf uitpakken. Je houdt die dozen dan toch als ik het goed heb? Die kun je dan bewaren voor een volgende verhuizing. Of hebben jullie niets meegenomen vanuit NL?
 
Die dozen nemen behoorlijk wat ruimte in, dus tenzij je plannen hebt om op korte termijn weer te gaan verhuizen lijkt me dat niet handig. Ik heb ze voor m'n eerste verhuizing wel bewaard, maar de tweede keer had ik er nog maar een paar over. Die had ik domweg nooit uitgepakt. :lol: Daarna is alles bij het oud papier gegaan. Maar we hebben nu een koophuis en geen plannen om hier ooit weg te gaan. Ideaal huis op ideale locatie. En nee, dit huis is dus niet te koop. :p Zoeken jullie je eigen ideale huis maar.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Maxx link=topic=8096.msg106503#msg106503 date=1199280590]
Er zijn wel dozen te krijgen maar van die slappe dingen zonder handvaten! Zo dom dat ze hier nog geen handvaten bedacht hebben!
[/quote]

:grin: :grin: :grin: :applaus: :lol1:

[quote author=Fae link=topic=8096.msg106504#msg106504 date=1199281485]
Zo dom zijn Australiers toch over het algemeen niet, vaak vind ik dat zij voorlopen (bv spoelstop op wc etc). Heeft het gebrek aan handvaten in de dozen misschien te maken met insecten en reptielen die erin kunnen klimmen op een onbewaakt ogenblik of stof tijdens transport? Ik roep maar het eerste wat er in mij opkomt...

Fae[/quote]

:lol1: :lol1: :loldevil: :rotflmao: :rotflmao: :applaus: :applaus: :win1:

Go on, keep on talking this is great,

Jack :loldevil:
 
Hij was leuk vond je niet Reentje.
En ik maar denken dat ik de enigste was die slap kon ouwh$%ren.

Het mooie ervan is zij zijn bloedserieus en menen het ook nog....mooi toch?  :lol1:

Go on guys, tell me more...:loldevil: :rotflmao: :lol1:



Ik zal het je vertellen waarom Australische dozen geen handvaten hebben...als de dozen handvaten hadden en je pakt ze op bij de handvaten (en niet onder de doos) dan valt de bodem eronder uit omdat ze te slap zijn  :shock: :lol1:

Jack :loldevil:
 
Eeuh guys,

Niet verkeerd opnemen guys ik lach jullie niet uit , ik lach met jullie mee :up:
Net een beetje anders......

Jack :evil:
 
Oh joh Jack, dat hele gedoe van "Welk Hollands voer etc kan je wel/niet in Australië krijgen" vind ik komisch maar ook mind boggling. Wat een gedoe om een kant-en-klaar gemaakte kroket, frikandel, een sausje of snoep. Ga je emigreren om vervolgens op zoek te gaan naar je Nederlandse Calvé pindakaas :-D.  Ik heb dat niet, maar anderen hebben dat dus wel. Wat een gehannes!  :monkey:

Nee, ik mis hier niets, maar wanneer ik in N'land ben, dan hap ik lekker Nederlands mee. Toch? Je zou op een forum als dit eigenlijk eerder een topic verwachten als 'Wat kan je zoal in Australië krijgen?'.

Soms snappikkut nie zo goed...

Ireen  :doofywave:
 
Back
Top