Wat kun je in Australie niet krijgen?

Hallo,

Coles en Woolworth verkopen allbeide vla (custard) in een kartonen verpakking en een plastic fles.

Eet makelijk

Groet Magda
 
Inderdaad Paul's custard.  Er zijn twee soorten maar ik zou gewoon de 'volle' gebruiken want die andere smaakt typisch.

Net als met de yoghurt het is niet helemaal zoals in Nederland maar na een tijdje weet je niet beter. (alhoewel)

Heerlijk hoor, kan je dus ook nog steeds vlaflip maken,  :up:

Sidonia
 
geen vla???????

nou ik kom toch maar???

Sacha, wat moet ik meeslepen, nu kan ik het nog kopen, hahahah.

ik geloof dat ik shoarmakruiden mee moet nemen, in dichte pakjes mag het toch wel of kom ik dan in het programma security border???? :lol:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=8096.msg139846#msg139846 date=1244306236]
ik geloof dat ik shoarmakruiden mee moet nemen, in dichte pakjes mag het toch wel of kom ik dan in het programma security border???? :lol:
[/quote]

Kruiden is meestal niet echt een probleem in OZ.. daar hebben ze vele malen meer dan hier  :grin:  (tenzij je naar een groothandel gaat...)
 
Ik ben nu aan het lijnen,om wat reserve te hebben , want ik vrees dat ik juist de eerste maanden alle ozzie stuff wil uitproberen :wink:
 
hallo

na een hele lange tijd ben ik weer eens op dit forum. Te druk met mijn intergratie proces in Perth :smile:

De supermarkt : IGA !! Ze verkopen daar ; bolletje beschuit - stroopwafels - bruine bonen in blik - augurken - diverse koeken die we in holland ook verkopen - oosterse specerijen naar nederlandse maatstaven. Waarschijnlijk zullen ze nog wel meer NL produkten hebben , maar ik ben er pas 1x geweest en had niet veel tijd. Ik zal volgende week nog eens proberen te gaan. Ik denk dat dit aanbod in elke IGA hetzelfde is.
Ik vind de de eurowinkel ook wel een goede winkel. Ik ben daar ook pas 1x geweest , maar ze verkopen ook hetzelfde zoals ik net bij de IGA beschreef + hagelslag vd ruyter en andere smaken , confituur snoep etc.
Persoonlijk wil ik nog niet zoveel naar dit soort produkten toe gaan. Ik ben pas 4 maanden hier , en ik vind het wel leuk om alles wat australie is uit te proberen. Maar ik moet wel toegeven dat ik een pakje strioopwafels en een rol beschuit en hagelslag heb gekocht.  :peace: ( don't kill me now..)

Ramon
 
Kijk ook eens bij de Aldi, als je er een in de buurt hebt! Die hebben ook wel eens nederlandse spullen!
 
"Onze" Aldi heeft nog nooit Nederlandse spullen gehad... Heb het hier ook nog niet bij andere Aldi's gezien.
 
[quote author=Jack link=topic=8096.msg139812#msg139812 date=1244282507]
Jaja, ze hebben goulash kroketten in Darwin.
Ze zijn overheerlijk en heb er al van de week onder werktijd enkele naar binnen gegooid.
Ze zijn zelfs gemaakt door een Hollander, kan ook niet anders want geen enkel ander land weet wat goulash kroketten zijn.
Kom je in Darwin dan geef je maar een mailtje dan stuur ik je het address voor waar je ze kunt kopen/ bestellen.

Darwin gaat hard vooruit :up:

Cheers,

Jack :evil:

[/quote]

Ohhhh als er iets mijn favoriet is dan zijn het wel goulash kroketten!!!! Die zou ik echt gaan missen, samen met frikandellen... Kroketten en mayo ga ik nog leren om zelf te maken. Frikandellen zal moeilijker worden.  :grin: Maar goed Jack :evil: als ik in de buurt ben van Darwin ga je me horen!
 
Geef maar een biep en ik zal je het address doorsturen van de goulash kroketten.
Frikandellen hebben ze hier trouwens ook , ook frikandellen speciaal maar dan niet met de beruchte curry maar gewoon met tomato sauce :smile:.

Cheers,

Jack
 
Wij stonden vorige week in een Fish & Chips hier in Waikiki en daar verkochten ze ook "Dutch Croquettes".
Het was een merk wat me wel enigzins bekend voor kwam.
En volgens mij zijn ze nog goedkoper als in NL
Maar ik heb het maar niet gedaan, ik ben niet zo'n kroketten freak  :p

Bart
 
[quote author=Tekkel link=topic=8096.msg140270#msg140270 date=1244719387]
Maar ik heb het maar niet gedaan, ik ben niet zo'n kroketten freak  :p
[/quote]

:shock:  :grin:
 
Jawel hoor bij de aldi hebben ze de dutch almond... best wel lekker.
Alleen nooit geweten dat het typisch dutch was!  :roll:
 
Wij hebben een Italiaanse deli in de buurt waar je ook nog wel wat Nederlandse producten kan kopen waaronder heel veel verschillende soorten perpedure drop, kroketten en frikandellen. De kroketten zijn gevuld met een of andere kipprut en Mark vind ze niet lekker. Ze smaken anders, maar wel te doen vind ik. De frikandellen zijn gewoon in Australië gemaakt en smaken iets zouter, maar zeker niet verkeerd!

Ik krijg het trouwens maar niet voor elkaar om, zonder keukenmachine, een beetje lekkere mayo te maken. Bij mij is het altijd dunner en smaakt het nooit zo lekker als de 'echte' mayo. Daar komt ook nog eens bij dat het nog lecht voor me is ook ;) Zou je ook zoiets als frietsaus zelf kunnen maken? :) Dat zou een uitkomst zijn dan :)
 
[quote author=Annemiek link=topic=8096.msg140420#msg140420 date=1245046694]
Wij hebben een Italiaanse deli in de buurt waar je ook nog wel wat Nederlandse producten kan kopen waaronder heel veel verschillende soorten perpedure drop, kroketten en frikandellen. De kroketten zijn gevuld met een of andere kipprut en Mark vind ze niet lekker. Ze smaken anders, maar wel te doen vind ik. De frikandellen zijn gewoon in Australië gemaakt en smaken iets zouter, maar zeker niet verkeerd!

Ik krijg het trouwens maar niet voor elkaar om, zonder keukenmachine, een beetje lekkere mayo te maken. Bij mij is het altijd dunner en smaakt het nooit zo lekker als de 'echte' mayo. Daar komt ook nog eens bij dat het nog lecht voor me is ook ;) Zou je ook zoiets als frietsaus zelf kunnen maken? :) Dat zou een uitkomst zijn dan :)
[/quote]

ik las in de snelheid, : we hebben een Italiaanse del in de buurt,  :lol:

Is het nou echt zo dat als je in Australie woont dat je dan een kroket en frikandel moet?????

ik denk dat ik dat niet zo ga missen eigenlijk.
 
[quote author=Annemiek link=topic=8096.msg140420#msg140420 date=1245046694]
Wij hebben een Italiaanse deli in de buurt waar je ook nog wel wat Nederlandse producten kan kopen waaronder heel veel verschillende soorten perpedure drop, kroketten en frikandellen. De kroketten zijn gevuld met een of andere kipprut en Mark vind ze niet lekker. Ze smaken anders, maar wel te doen vind ik. De frikandellen zijn gewoon in Australië gemaakt en smaken iets zouter, maar zeker niet verkeerd!

Ik krijg het trouwens maar niet voor elkaar om, zonder keukenmachine, een beetje lekkere mayo te maken. Bij mij is het altijd dunner en smaakt het nooit zo lekker als de 'echte' mayo. Daar komt ook nog eens bij dat het nog lecht voor me is ook ;) Zou je ook zoiets als frietsaus zelf kunnen maken? :) Dat zou een uitkomst zijn dan :)
[/quote]

Annemiek, heb je de Thomy majonaise al ooit geprobeerd, die vind ik echt heel lekker.
We kunnen hier ook Calve majonaise kopen, maar sinds ik de Thomy heb gevonden, hoe ik geen andere meer.
Probeer maar eens.

Groetjes Jolanda
 
[quote author=lizzyhas link=topic=8096.msg140425#msg140425 date=1245048536]

Is het nou echt zo dat als je in Australie woont dat je dan een kroket en frikandel moet?????

ik denk dat ik dat niet zo ga missen eigenlijk.
[/quote]

@Lizzy.
Ik kan soms 's morgens wakkeer worden en dan zo'n zin hebben in een goulash kroket!  :-x
 
Hi

Helemaal mee eens Thomy gebruik ik ook, erg lekker.  Japanse mayonaise is ook heel erg lekker! als je dat kan vinden.

Sidonia
 
[quote author=Kathren link=topic=8096.msg140439#msg140439 date=1245058460]
[quote author=lizzyhas link=topic=8096.msg140425#msg140425 date=1245048536]

Is het nou echt zo dat als je in Australie woont dat je dan een kroket en frikandel moet?????

ik denk dat ik dat niet zo ga missen eigenlijk.
[/quote]

@Lizzy.
Ik kan soms 's morgens wakkeer worden en dan zo'n zin hebben in een goulash kroket!  :-x
[/quote]

:lol:misschien komt het ook omdat ik hier ook niet echt vaak naar de snackbar ren hoor,  :wink:
eigenlijk zou er ook een topic moeten zijn wat je in Asutralie gevonden hebt en niet kende en wat verrekte lekker is, is wel zo leuk voor diegene die nog hier zitten! :p
 
Back
Top