[quote author=Fae link=topic=8096.msg136319#msg136319 date=1239155439]
Joy kan mogelijk als test case dienen
Zij is nu 4,5 jaar.
Joy vindt de Wiggles wel okay, maar kiest 1000x liever Pippi Langkous dvd's die we hebben meegenomen. Dat ze nog niet grijs zijn is mij een raadsel, maar Pippi vind ik een fantastisch voorbeeld dus laat maar gaan. En haar Nederlands blijft zo lekker uitbreiden, met DonderKareltje en Blom en hun bonte taalgebruik.
Wat een heel leuk kinderprogramma hier dat ik graag mee kijk zelfs (vrij bijzonder, ben geen tv freak) is Playschool van ABC. Elke dag om 9.30 en 15 uur geloof ik, maar ik vergeet het helaas heel vaak.
Voor en na Playschool zit er wel een bepaalde volgorde en structuur in de programma's, vraag maar eens aan andere ouders die sommen de programma's zo op. Alleen in de gidsen wordt dat niet duidelijk weergegeven.
By the way: You Tube is ook een bron van filmpjes, zo heb ik Joy Caspar het Spookje, Popeye enzo kunnen laten zien - die kent zij niet en die zijn in NL ook niet meer op tv neem ik aan.
Echt heel leuk vindt Joy Charlie & Lola en ik begrijp heel goed waarom. Geweldig, ook de boeken van hen. Als die in NL niet bekend zijn, moet iemand daar echt het voortouw in gaan trekken want dan mis je wat daar.
Maar inderdaad, boekjes zoals in Nederland, bv de Winnie de Poeh boekjes, TapToe, Donald Duck etc nooit gezien hier. ABC heeft een hele reeks leerboekjes, die zijn dan wel weer leuk. Rekenen, taal, logisch denken, alles komt voorbij en Joy vindt het fantastisch om te doen maar er zit geen verhaal in. En in verhouding met boekjes in NL weer veel goedkoper.
En nog iets dat wij toch weer missen: de Hema. Is ongetwijfeld al genoemd. Ik laat nu 100% katoenen sokken en ondergoed voor Joy opsturen, want hier zit toch altijd wel polyester ofzo in of het is oncomfortabel spul of heel duur. De Hema is echt goud waard.
Bovendien heeft NL toch wel een bepaalde stijl in kleding die ik hier soms mis, wat Joy betreft dan. Want ik geef geen ruk om mode, maar als ik Joy in haar NL-se kleren zie wordt ik er vrolijk van om te zien hoe hip ze eruit ziet.
Groetjes, Fae
[/quote]
Pippi ja, die films hebben we ook allemaal, Joe kijkt daar ook graag naar, het is toch echt iets van alle tijden.
En ik vind het ook wel leuk, dat ik daar zelf vroeger naar keek als kind en hij het net zo leuk vindt.