wat missen we in OZ het meest! buiten familie en vrienden

voor nederlanders die er nu al zijn en in de toekomst

  • pindakaas

    Votes: 3 6.8%
  • haring/lekkerbek

    Votes: 8 18.2%
  • oma's appeltaart

    Votes: 4 9.1%
  • talpa :)

    Votes: 3 6.8%
  • kroketten/frikandellen

    Votes: 17 38.6%
  • DROPJES!

    Votes: 9 20.5%

  • Total voters
    44
Tja,

ik ben een echte hollandse, dus echte lekkere kaas zal ik wel
missen, vooral ook oude kaas. Jammie.

:win1: In nederland hebben we toch wel topkaas.

Jess
:lol:
 
OEF! Schreef er nou echt iemand dat ze Gerard en Gordon zou gaan missen?!!! Juist 1 van de redenen lijkt me om nederland te verlaten!!!!!!!!!!! Al die opgeblazen flauwekul. Homo zijn is prima, maar op de nederlandse tv is het tegenwoordig een trend om homo te zijn, haha! (hoop dat ik niemand hiermee beledig.... want das niet de bedoeling, tis meer een constatering). Het meest zou ik missen wat NIET in het rijtje staat is heerlijk VOLKOREN BROOD! En kaas! Natuurlijk is er soms wel gouda te koop maar die is onbetaalbaar... En gewoon een literpak magere yoghurt die je voor 50 euriecentjes kunt kopen, die mis ik ook. Maar... dat lever ik er graag voor in als ik zie wat je ervoor terug krijgt. Mmm, vis staat ook int rijtje, maar in Oz hebben ze toch ook een heeeeerlijk aanbod aan vis?
 
Bijna alle opties zijn snoep, en bijna iedereen die reageerde is vrouw  :-D
 
:-D :-D Ik ben de TALPA muts en ja hoor ik mis het geklaag van die homo's wel! De tv is hier niet zo bijzonder dus een beetje leedvermaak...
Wat me opvalt is dat de kroketten en de frikandellen zo gemist worden!

Maar inderdaad volkorenbrood met kaas! Heerlijk!
En wat ee drop verslaafden! :-o :-D
 
Moderator Jeroen heeft de dropjes erbij gezet. Hij is wel de kaas vergeten. Die heerlijke graskaas, dat is ook wel iets dat ik hier mis en inderdaad volkoren brood is ook erg lekker en helaas niet te krijgen hier.

Hagelslag is hier wel te koop hoor. Ik heb hier in Albury bij Safeway een schap gevonden met allerlei nederlandse producten zoals stroopwafels, ontbijtkoek, gevulde koeken, drop, remia mayonaise, hagelslag, chocoladevlokken, speculaas, beschuit, kortom, van alles behalve de dropjes die ik lekker vind en de overheerlijke hollandse kaas :-D.

Erna
 
Hee Erna, ik hou ook zo van graskaas, die hier dus niet te krijgen is, maar een goeie vervanger is Havarti. Heeeeel zacht, en heeel romig... mmmm :)
 
ooooowwwww... kaas... jammie jammie!! Van die echte oude kaas met zoutkristalletjes.... die helemaal uit elkaar valt als je er al naar kijkt ;) Of gewoon jong of jong belegen of belegen.... ;)


Slik! Op z'n laatst al om 19.30 donker in de zomer? Das minder, maar goed... Je kan natuurlijk niet alles hebben he? ;)
 
stomme vraag misschien ,maar hebben ze geen volkoren brood? Wat dan wel voor brood?

groetjes Manja :)
 
Pindakaas (Calve) ,de peanutbutter die ze hier hebben is lekker, maar haalt het echt niet bij echte Calve pindakaas. :-D Ik moet zeggen dat ik mijn haring ook mis elke week, maar deze eet ik nog zo af en toe bij de Dutch club. Bij het Nederlandse winkeltje halen we de ander dingen, zoals kroketten/frikandellen/drop en de rest. Talpa :-D mijn schoonmoeder neemt alles van Gordon en Joling op,en stuurt de tapes naar ons op  :-D

Groetjes Sander :up:
 
jeetje, wat zou je missen???
Moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten wat ik zou missen, ik heb niet echt veel echte nederlandse dingen waar ik aangehecht ben.
misschien de echte sneeuw....lekker een sneeuwpop maken in de tuin.
verder dan dat zou ik echt niet komen Alles is te importeren  :wink:

Oja, over importeren gesproken.
Alle pakketten die ik tot nu toe naar OZ heb gestuurd zijn aangekomen.
inhoud:
CD's/DVD's
2 rozenstruiken. met wortels
Make up en parfum. (scheeld de helft met OZ)
:lol:

cya Marco
 
[quote author=maverick link=topic=4363.msg54515#msg54515 date=1144142880]
Oja, over importeren gesproken.
Alle pakketten die ik tot nu toe naar OZ heb gestuurd zijn aangekomen.
inhoud:
CD's/DVD's
2 rozenstruiken. met wortels
Make up en parfum. (scheeld de helft met OZ)
:lol:

cya Marco
[/quote]

Heb even eeng edeelte van je quote weg gehaald...

Make-Up en parfum is hier goedkoper dan in Oz? In Eau de Toilette zit ook aardig wat alcohol... Zou daar ook een max. aanzitten wat betreft invoeren? ;)
 
:lol: geen idee of er een max is. het waren maar kleine hoeveelheden maar toch.
zonder problemen aangekomen. :up:
 
Tja wat zal ik zeggen:
- Pindakaas - ik heb nu eindelijk een ontdenkt zonder toegevoegde suikers en zouten en die is lekker(der) dan de andere Kraft potten blegh!
- Haring / lekkerbek - eet ik sowieso niet :D, dus missen, neeeh
- Oma's appeltaart - hmm niet de appeltaart wel de oma. Maar Martijn maakt hele lekkere appeltaart (he Hans! en Syl :D)
- Talpa - talpa, talpa who the @#@# is Talpa  :roll:. Ik kijk Gooische Vrouwen gewoon online hoor  :up:.
- Kroketten / frikadellen - kroketten en bitterballen maken we zelf enne frikadellen... je moet iets hebben om naar "uit te kijken" tijdens je vakantie naar Nederland. En die kunnen we in de uiterste nood hier ook kopen.
- Dropjes??? - Heb geen idee waarom dit erbij staat. Met een steady aanvoer van zo'n 8 a 9 kilo per jaar mis ik ze helemaal niet. Martijn zijn ouders zijn net geweest. Dus onze voorraad is weer helemaal up-to-date. En in november nemen we onze eigen lading wel mee.

Kortom, ik mis niets behalve de Hema/H&M/Didi en meer van dat soort winkels waar ik altijd wel kon slagen. Hier moet ik gewoon vaker winkelen  :? ehm  :? het heeft zo z'n voordelen om hier te wonen  :cool:.
 
Volkorenbrood? kennen ze dat echt niet in OZ?

wat voor broden heb je daar dan, enne marco calve is voor ons ook de enige pindakaas :) :) :)
 
Back
Top