wat missen we in OZ het meest! buiten familie en vrienden

voor nederlanders die er nu al zijn en in de toekomst

  • pindakaas

    Votes: 3 6.8%
  • haring/lekkerbek

    Votes: 8 18.2%
  • oma's appeltaart

    Votes: 4 9.1%
  • talpa :)

    Votes: 3 6.8%
  • kroketten/frikandellen

    Votes: 17 38.6%
  • DROPJES!

    Votes: 9 20.5%

  • Total voters
    44
@ Bosco,
Nou, eh, voornamelijk vies, klef brood :-D m.u.v. het brood van Bürgen, dat is wel te eten vooral Rye.
 
Ik denk dat ik het stappen erg zal missen en AJAX is het voetbal in OZ van enig niveau en is er een soort van eredivisie daar?

dude :lol:
 
Nou Dude, over sport valt hier nix te klagen. En iedereen (behalve ikke) weet er wat over, inclusief de vrouwen. Ik ga wel mee naar wedstrijden, maar da's meer voor de gezelligheid en de wijn :)

Oh, en qua brood? Bij de Health Food Shops kan je heerlijk brood kopen!

Maar Filet Americain, die moeten we zelf maken... :)
 
Ik zie net een andere post van Mariekske, YOGHURT jammie, die mis ik hier echt. Het is gewoon te duur voor woorden. 4 dollar voor een liter is een goede prijs. Das toch niet normaal. Er zal wel een puike reden voor zijn. Maar dat maakt het niet minder dat ik mijn Hollandse yoghurt gewoon mis. Staat bij deze ook op het lijstje voor Nederland :p.
 
Ja duur he yoghurt hier :roll: Was al bang dat alleen ik er zo over dacht! En die mis ik inderdaad ook wel! Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar de appeltaart van Martijn! Ga toch ook maar eens een springvorm halen :up:
De pindakaas hier vind ik erg lekker, mis ik niets aan. Lekker vers volkorenbroodje van de bakker met Old Amsterdam, hmmmmm!
Maar Rebekka je hebt gelijk, er moet wel iets om naar te verlangen over blijven voor de vakanties naar Holland. Ik kijk eigenlijk nooit naar Talpa op internet, ga ik ook maar eens doen!
Maar wat ik echt mis is koffiemelk! Nu gebruik ik Thickened Light cream in de senseo. En gewone melk in de oplos. Lekker Friesche vlag koffiemelk!
 
de frikandellen en kroketten (evt. zelf te maken), de hollandse kaas, de zomerse avonden, waarschijnlijk het verlangen naar de nederlandse spinnen ipv. de australische en yoghurt : ga zo maar door. Ik denk dat ik meer in de keuken moet staan om eten op tafel te krijgen wat de kinderen nog een beetje gewend zijn. Mijn dochter is een moeilijke eter. Die is dus een echte hollandse pot eter. (probleempje!)
 
:-D :-D :-D Gelukkig kun je de meeste ingredienten van de hollandse pot hier kopen/verkrijgen. Bloemkool, Broccolie,snijbonen,sperzie bonen,zuurkool enz ,enz Dus dat komt wel goed hier met je dochtertje :up:

Groetjes Sander :up:
 
Broccoli, echt waar, dan kan ik mijn dochter blij maken. Dat is haar lievelings groenten :up:
 
Voor mij ook filét americain, maar ook de echte lekkere kip/kerrie salade (zonder stukjes sellerie/augurk etc.), en al die andere lekkere voor op de toastjes. De smeerseltjes/dips daar kunnen ook wel okay zijn, maar toch.........anders he? En boursin en/of monchou, of heeft iemand dat al gevonden? Daar kook ik veel mee voor sauzen etc.
En de bacon, want hoe je het ook went of keert: varkensvlees in Australie stinkt (als je het bakt)! (of misschien moet ik zeggen: ruikt anders) Zal wel met een ander soort varken of varkensvoedsel te maken hebben, want ik ben ervan overtuigd dat het best prima gezond is hoor!

Inderdaad, wat zitten we in de eten hoek......
komen vast nog wel op andere dingen.........

zoals de jonge blaadjes aan de bomen in het voorjaar!??
overstroming van de uiterwaarden tot aan de kade hier aan de IJssel?
 
Geen DiDi???? Neeeeeeee!!!! ;) Nah... zo erg vind ik het ook weer niet hoor, maar inderdaad... Bij DiDi kan ik ook altijd slagen. Bij H&M niet echt, maar dat is meer de kwaliteit denk ik ;)
 
Voor ons, Belgen....staat er weinig bij hé...kga maar voor de kroketten gaan, denk ik....  :|

Sara
 
Rebekka: hier in Nederland is nu een boekje: "Ik mis alleen de HEMA". Gaat over emigranten/expat verhalen.....
 
De IJssel ligt er weer mooi bij.... Zo lekker uitgedijdt en dik :)

Aangezien de yoghurt zo duur is daar... Is dat dan ook zo met (verse) melk?
 
voor mijn dochter moet ik nog even toevoegen:spruitjes,
jaja, een kind wat gek is van spruitjes, maar zoals ze het zelf vrij vertaald:

GREENE SPRIETEN. :prop:

tja, en verder voor de kids broccoli, schimmelkaas en garnalen, maar gelukkig hebben ze die op ons toekomstig adres meer dan voldoende, lekker fietsen en skelteren, de Multi vlaai winkel, en de Abert Heijn XL (met kinderparadijs)

Senna en Jess
:lol:
 
[quote author=jessica link=topic=4363.msg54596#msg54596 date=1144159864]
voor mijn dochter moet ik nog even toevoegen:spruitjes,
[/quote]

Volgens mij zijn die gewoon verkrijgbaar in Oz.
Ik meen me tenminste te herinneren dat ik ze bij Coles in Adelaide heb zien liggen: brussels sprouts.

- Ben
 
o ja, misschien iets geks qua eten, maar ik zal zeker de HAK (room)spinazie uit pot missen, haha. En rode kool! Alhoewel de Beetroot ook lekker smaakt natuurlijk...

Ook zal ik FIETSEN missen... Gwoon op mn gazelleke zonder helm. Toen mijn partner Liam uit Ierland in nederland op bezoek was keek hij zijn ogen uit naar al die fietsers!
 
[quote author=Annemiek link=topic=4363.msg54595#msg54595 date=1144159271]
Aangezien de yoghurt zo duur is daar... Is dat dan ook zo met (verse) melk?
[/quote]

Nee hoor niet duur en maar een meter of 4 om uit te kiezen! :)
 
Hihi ik haal gewoon een pot bij de Dutch shop en een rookworst van Unox erbij. Van de week nog lekker zuurkool gegeten! :up:
 
Back
Top