wat missen we in OZ het meest! buiten familie en vrienden

voor nederlanders die er nu al zijn en in de toekomst

  • pindakaas

    Votes: 3 6.8%
  • haring/lekkerbek

    Votes: 8 18.2%
  • oma's appeltaart

    Votes: 4 9.1%
  • talpa :)

    Votes: 3 6.8%
  • kroketten/frikandellen

    Votes: 17 38.6%
  • DROPJES!

    Votes: 9 20.5%

  • Total voters
    44
Voor de mensen die het niet weten, In Brisbane in Balaclava Street in Wooloongabba zit ook een winkeltje die wat Nederlanse dingetjes verkoopt. Ik haal daar altijd mijn appelstroop, ontbijtkoek en stroopwafels die overigens niet naar karton smaken :-D
 
[quote author=Jack link=topic=4363.msg56697#msg56697 date=1145466123]
eten wat de pot schaft,
Jack :evil:
[/quote]

Daar heb je helemaal gelijk in! Maar heel soms is het lekker om wat Nederlands te kunnen snoepen!
 
Hoeft niet alleen Nederlands te zijn, Belgische patat smaakt ook erg lekker in Ozzie. :-D
 
Wat ik me nou toch echt afvraag... Ik zie hier op het forum nogal verschillende antwoorden over. Wat mag nou wel en wat niet? Ik geloof dat ik deze vraag al eens eerder gesteld heb, maar snap er nog steeds niets van.
Ik had van internet een foldertje van Quarantaine gehaald en daar stond van alles in wat je niet mocht invoeren. Toch ben ik hier al dingen tegen gekomen uit dat foldertje wat zonder problemen opgestuurd werd. Iemand hier had het zelfs al over rozenstruiken die opgestuurd zijn en wat geen problemen gaf. Een vriendin van me had een appel in haar handbagage en dat had ze verteld, maar die moest ze mooi afgeven.
Ligt het er nou aan welke beambte je hebt? Laten we wel wezen... Haringen zijn echt uit den bozen heb ik al wel begrepen ;)
 
Tja Annemiek, ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de beambte die de post behandelt, net als met het omzetten van het rijbewijs hier zeg maar :-D.

Maar eh, ik heb een site gevonden www.boodschappenuitholland.nl waar ik mijn BIELZEN kan kopen. Ik ben weer helemaal gelukkig nu. Begon al aardig afkickverschijnselen te vertonen :-D.


Erna
 
En natuurlijk je brusselse mannekes! Heb em afgelopen weekend voor het eerst gezien en man wat kon die plassen zeg! ;) Moet eerlijk toegeven dat die chocoladefonteinen ook heel interessant zijn. De omgeving van manneke pis stond er vol mee. Overal van die fonteinen met vloeibare chocolade in de etalages!
 
[quote author=Annemiek link=topic=4363.msg56856#msg56856 date=1145540461]
En natuurlijk je brusselse mannekes! Heb em afgelopen weekend voor het eerst gezien en man wat kon die plassen zeg! ;) Moet eerlijk toegeven dat die chocoladefonteinen ook heel interessant zijn. De omgeving van manneke pis stond er vol mee. Overal van die fonteinen met vloeibare chocolade in de etalages!
[/quote]

Hé Annemiek, ben je in mijn stad Brussel geweest?? Leuk hé! En wat vond je er van? Dju, ik ga Brussel wel missen hoor, in Oz.....

Sara
 
Brussel is een erg mooie stad. Heb er op de grote markt ook enorm moeten lachen. Aan de kant van het stadhuis heb je een biermuseum en de buitenkant van dat gebouw heeft een aantal grote zuilen met nogal vreemde versieringen...  Je zou kunnen zeggen dat ze lijken op bananen, maar ik vond het meer slappe.....    tja... Je weet wel :p
We zijn er ook in het stripmuseum geweest en vooral de hal van dat gebouw was schitterend mooi! Heb veel foto's gemaakt!
Ook zijn we in Leuven geweest. Ook een mooie stad, maar veel kleiner he ;)
 
Hee Sara, goed dat je dat nu al doorhebt, dat je Brussel gaat missen. Ik ben inmiddels ingeburgerd, maar een tijdje lang heb ik historie gemist hier. En daar zijn wij Europeanen toch mee opgegroeid, en was dus voor mij een bigger deal dan ik had verwacht (had daar eigenlijk helemaal niet over gedacht voor ik ging.)

Maar her en der kunnen we nog wel een gebouwtje van voor 1900 vinden.... :)
 
Ja, ik maak me qua historische gebouwen en cultuur weinig illusies.....  :-D
En Brussel zit in mijn hart, dus ik neem het ook een stukje mee hé!  :wink: 

Sara

Leuven is ook wel leuk , maar inderdaad kleiner en niet zo internationaal als Brussel hé....
 
Zeg, wij waren gistermorgen naar de Powerhouse Markets gegaan (Brisbane), en daar vond ik Nederlandse geitenkaas, van die vaste. Mmmmmm!!!

Ook goed gekeurd door het bezoek gisteravond :)

Wat hebben ze er toch een leuke en lekkere dingen daar! Wel vruug voor opstaan... phew!
 
En ik vond gisteren bij ons vrijwel om de hoek een deli met een heel assortiment Nederlandse kazen: gouda, edam, maaslander met gaten, komijnekaas, rookkaas. En ook echt uit NL, niet hier geproduceerd.
Yummy!  :up:

Alleen jammer dat ik het nu pas ontdekte, nu we over een paar maanden verhuizen....
 
Kaas kaas kaas en nog eens kaas, ik heb een land voor jullie waar het vol zit met kazen, kennen jullie Nederland, kom je zo binnen.  :up:
Iets voor jullie, kaas is niet duur.
Zonder x-ray , bloedonderzoek, etc. . :-(

en ....en kennen jullie Nederland , ...........echt waar ik lieg niet  :roll:


Jack :evil:
 
even iets anders dan kaas (wat overigens errug bealngrijk is, daar niet van...)

wat wij ook zullen missen is de:

efteling.jpg
 
He Jessica,

die foto lijkt een beetje op die al-quada people, die mogen van mij buiten Oz blijven :-D :lol: :up:

Jack :evil:
 
Back
Top