Wazi's LaStaVaZa

Leuke verhalen en ervaringen om te lezen. Komende week tekenen wij ook voor ons huurhuis en ik ben benieuwd wat de inspecties ons gaat brengen.

Toen wij ons huurhuis in Dusseldorf verlieten was de landlady zo vervelend. Onze hond voelde onze ergernis en beet de landlady spontaan in haar kuit. Tot bloedend toe. Dat kunnen we in Australie niet hebben...
Wij moesten onze hond altijd opsluiten of zorgen dat hij van het terrein af was. Dus op zijn plaats in de bench of een verplichte wandeling :)
 
Nou... wij kunnen melden dat het allemaal reuze meevalt... een huis huren. :) Hahaha...

Vorige week vrijdag zouden wij de sleutel krijgen icm met een inspectie. Dan weten beide partijen hoe het huis later weer opgeleverd dient te worden.
Wij stonden dus braaf op de afgesproken tijd te wachten, maar geen makelaar... Werd vrouwlief gebeld: "... yeah... sorry... ik kom niet... moet naar een privé afspraak... maar ehhh... de sleutel ligt in de meterkast... it's all good... see ya"... :confused: Briljant!! Dat wordt nog wat bij de eerstvolgende inspectie.

Zag trouwens net dat de boot met onze container een dag eerder aankomt in Adelaide, dus is er weer een iets grotere (maar nog steeds uiterst kleine) kans dat wij onze spullen hebben voor wij de AirBnB uit moeten en ons huurhuis in gaan...

Voor de rest gaat alles wel z'n gangetje... Iedereen begint langzaam z'n draai te vinden. Het wordt alleen wel tijd dat Mrs Wazi een baan gaat zoeken cq vinden. Die begint zich langzaam aan te vervelen met iedere werkdag het rondje: Kind naar school > Sportschool > Praten met Dutchies in het bejaardentehuis (vrijwilligerswerk)> Shoppen > Kind van school > Eten Koken > Slapen ;)

Meer daarover op www.destaatskok.nl

Nu weer even footy en olympics kijken... :rolleyes:
 
Veel plezier en succes met je nieuwe huis! :)

Zorg dat je er zelf niet zo laks in bent. Overal foto's van maken en kritische aantekeningen van maken en die naar haar opsturen (e-mail zodat je het zwart op wit hebt). Sommige makelaars blijven heel relaxt (mooi!), maar wat nou als ze beginnen te bitchen en wel pietje precies worden bij de eindinspectie? Dan heb je niks om op te staan.

Misschien ben ik wel paranoia, maar daarmee neem ik liever het zekere voor het onzekere, zodat ik achteraf gezeik voorkom.
 
Ik kan me herinneren dat wij een lijst kregen waar we alles op moesten schrijven en afvinken (dus ook zwart op wit). Foto's maken is inderdaad handig, maar voor ons was een beschrijving van de gebreken altijd genoeg.
 
Ik ga er voorzichtig vanuit, dat die lijst waar @Janneke61 het over heeft, verplicht is. Dus vooral alles opschrijven en dingen afvinken e.d., maar ik heb ook foto's gemaakt. Zeker nadat de makelaar bij een unit in Adelaide klaagde over de hoeveelheid bladeren in de courtyard en dat terwijl het die dag gestormd had...
Toen kon ik zeggen: "Zag er erger uit toen ik hier kwam wonen. Wilt u de foto's zien?"
De courtyard zag er ineens prima uit....

En hier in Whyalla - waar ze bij de begininspectie klaagden over de vieze ramen die de vorige huurders achter hadden gelaten - heb ik foto's gemaakt nadat een klusjesman enthousiast met een hamer op een stalen deurkozijn had getimmerd en deze daarmee van een lading verf had ontdaan. Dit omdat de deur klemde.
Daar deden ze dus totaal niet moeilijk over.
 
Nou die eerste inspectie was deze week een feit... ennnnn... easy!

Weet niet zeker of het komt omdat het huis aan kant was of omdat wij een relaxte makelaar hebben, maar alles was dik in orde. Inspectie duurde nog geen kwartier. Hulde aan vrouw- en zoonlief dus voor het opruimen en onkruid wieden. :)

Weer een ervaring rijker! Op naar de volgende inspectie. :)

PS: wij hebben flink wat toevoegingen gemaakt op het "inhuis" formulier; compleet met foto's. Om later idd geen gezeur te krijgen.
 
Zo... alweer anderhalf jaar verder en vele inspecties later is het weer tijd voor een kleine update...

Mooi om te lezen dat er nog steeds veel mensen zich opmaken voor een avontuur/leven Down Under, of hard bezig zijn het avontuur te bleven, of het avontuur terug in NL/BEL voortzetten... en dat er zelfs gezinsuitbreidingen zijn/aankomen. Wij kijken af en toe wel met een schuin oog naar het forum, maar voelen ons toch een beetje schuldig dat wij vooral "gluren" (een beladen term deze dagen in NL, red.) en niet reageren...

Tijd voor een korte update van onze kant dus.

Wazi Jr. is dit schooljaar gestart in de mainstream. Na bijna twee jaar vooral spelvreugde en weinig leren leek het ons beter dat hij eens aan het (school)werk zou worden gezet. Vooral de juf van de IELP (Intensive English Language Program) vond dat wat eng, maar wij hebben doorgedrukt. Met name omdat Jr. het wel prima vond en dus weinig meters maakte. Vooral met lezen dan. Hij zou inmiddels op niveau 15 moeten zitten, maar zat aan het begin van dit schooljaar op 2 en inmiddels op 4/5. Nog een lange weg te gaan naar 20 dit jaar, maar dat komt wel goed. Hij heeft het prima naar z'n zin nu. Vooral dankzij een wat strengere juf en het feit dat hij nu "echte" vriendjes kan maken. In de IELP is de doorstroom nogal groot, omdat hier vooral Aziatische kindjes in terecht komen die een cultuur- en taal achterstand hebben omdat hun papa's en mama's het nodig vonden om naar Australië te verhuizen voor studie of werk.

Mooie daarvan is wel dat de kinderfeestjes en sociale omgangsvormen totaal anders zijn dan de Australische poolparty met cake aan het einde en een beetje slap ouwehoeren over het weer en de politiek. Aziaten zijn veel meer geïnteresseerd in de mensen, het land en de cultuur van e persoon waar ze mee praten. En dat vinden wij ook heel mooi. Maar goed we dwalen af...

Wazi Jr gaat dus goed en wij zijn dus heel benieuwd waar hij aan het einde van dit jaar staat. Komt goed!

Mrs Wazi's plan om freelance marketer te worden komt nog niet echt van de grond. Komt vooral omdat de definitie van marketer hier meer gericht is op operationele online marketing ipv meer analytisch en strategisch. Dus die heeft het briljante pan opgevat om PT in het CBD te worden om daar potentieel klanten te scoren. Opleiding gedaan... en geslaagd... Inmiddels officieel begin dit jaar gestart en ze speelt al quitte qua sessies en dat belooft rap "dikke vette" winst te worden. Winst die besteed gaat worden aan tripjes naar NL/Europa en al het andere moois dat de wereld te bieden heeft.

Er is dan nog wel niets concreets uitgekomen voor de marketer-droom, maar ze ontmoet veel mensen en leert heel veel over sport en voeding. Mede daardoor is het hele gezin op een flex-vega dieet gezet. :) Bevalt prima overigens... nee, Mrs Wazi komt er wel!

En ik... tja... ik vermaak mij prima als ambtenaar, maar het gebrek aan innovatie, daadkracht en efficiency begint nu wel "booooooooorrrriiiiinggggg" te worden. ;-) Het kan aan de overheid liggen, aan Adelaide of zelfs aan mijn eigen verwachtingen, maar merk dat ik tegen meer muren aanloop dan mij lief is. Het helpt niet mee dat er continu organisatiewijzigingen plaatsvinden en dat er volgende week ook nog verkiezingen aankomen... Dat kan op zich weer nieuwe kansen opleveren, maar ga nu toch ook maar eens buiten de overheid kijken. Laatst zelfs een baan in Canberra aangeboden gekregen, maar ja... Canberra... wil wil daar nou wonen... ;) (no pun intended @afterbang ).

Kortom, het gaat best wel aardig hier in het mooie Adelaide. Qua omgeving, reistijd, school en gezelligheid helemaal top. Werk-technisch zijn we er nog niet helemaal uit... Medio juli, als wij hier twee jaar zitten, gaan wij weer de jaarlijkse evaluatie doen en mag er weer gestemd worden of we nog "even" blijven... :)

Er is overigens nog zoveel meer te melden... land gekocht, binnenkort eindelijk bouwen, camper trailer aangeschaft, familiebezoek gehad, etc etc...

Mocht je geïnteresseerd zijn in de details en veel tijd over hebben kijk dan op www.destaatskok.nl

Keep on living YOUR dream all!
 
En als je dan toch tussen twee steden moet switchen... dan liggen Adelaide en Canberra het dichts bij elkaar qua gevoel denk ik zo. Alletwee rustig en easy to get around. ;)
 
Leuke update, gaat goed met her meeste zo te lezen :)

Mbt marketing freelancer, ik ben zo'n operationele digital marketing freelancer en geef vanuit die positie vooral tactisch advies over zowel digital als daarbuiten. Al ben ik bezig om van een kanaal af te stappen en te systematiseren + outaourcen. Oftewel weg van het freelancer model.

Schrijf je zelf ook geen offline DRM? Echt alleen strategisch? Meer de retentie kant, positionering, etc? Of ook acquisitie nieuwe klanten? Wat heb je zelf al gedaan aan acquisitie? Op zoek naar grote klanten of meer MKB? Specifieke markt of allround? Of zijn dit te specifieke vragen voor xpdite ?
 
Back
Top