hehehe... tegenwoordig beide... Privé: Android/Fairphone en sinds deze week zakelijk: iOS...
Ik zal er in ons blog dit weekend iets uitgebreider bij stil staan (denk ik), maar mijn vrienden op Xpdite krijgen de primeur natuurlijk...
Het was een interessante week om het maar heel voorzichtig uit te drukken.
Vooraf gezegd: ik beveel het niemand aan om 48 uur na aankomst al te gaan werken. Dat is een aardige overload aan informatie die je dan krijgt. Zeker van werk, maar ondertussen ook nog huizen kijken, auto's testen, omgeving verkennen, kind entertainen... etc. Maar alle credits naar Mrs. Wazi, want die heeft al dat soort zaken op zich genomen.
Wij hadden trouwens net te laat door dat de Aldi Hollandse week had, dus zijn Mrs en mini Wazi vandaag "even" naar de Dutch Pantry gereden. Terug meteen de eerste serieuze storm te pakken gehad. Maar dat terzijde...
Ik moet zelf zeggen dat ik mij prima heb vermaakt de eerste week bij de overheid. Iedereen was super aardig en alles was goed geregeld. Had in no-time laptop, mobiel, login, inlog token, etc in m'n handen. Dat heb ik in NL weleens anders meegemaakt. ;-)
In iedere meeting waarin ik werd voorgesteld werd ik de "crazy Dutch guy with the nice accent, who flew in on Saturday and started working on Monday" genoemd. Een betere binnenkomer kun je niet hebben volgens mij. Het voelt nu al redelijk vertrouwd. Zeker qua omgeving. De stand van de techniek is niet eens zo heel verouderd en de bewegingen die er zijn passen prima in m'n straatje, want dat soort trajecten heb ik al vaak genoeg doorlopen.
Meest interessante zal de werkcultuur (ambtenaren + Ozz) zijn. Ze zijn nu net gestart met PDP (personal development program) voor het personeel. iets waar wij in NL wel veel verder mee zijn, dus dat komt ook goed uit.
En... "agile" hebben ze weleens van gehoord, maar kennen ze eigenlijk niet.
Dus daar kan ik ook nog van toegevoegde waarde zijn.
Al met al... die eerste week is zeker niet tegen gevallen. Nu maar heel snel een auto en huis scoren en dan kan Mrs Wazi ook op banen jacht. Zoonlief gaat immers maandag naar school.
En nu... nu ga ik even bijslapen... See ya!