Wazi's LaStaVaZa

Lekker inpakken en wegwezen! Wij vonden het een vreemd moment: huis leeg, toen ook onze honden weg, geen bedrijf meer, geen baan meer, alleen nog 2 volle rugzakken en een bende aan laptops als handbagage. Bewijst maar weer de eerste maanden hoe weinig je nodig hebt! Maar straks alles weer uitpakken is zeker ook een feestje! Geniet ervan.
 
Nou... we zijn op 2/3e... :D

Na een weekend vol emoties zijn wij maandagochtend om 11:15 vertrokken vanaf Schiphol. Er hebben behoorlijk wat tranen gevloeid in het weekend, op Schiphol en in het vliegtuig... Op de meest vreemde momenten. Zelfs bij Zootopia kijkend in het vliegtuig... :( Niet dat de film zo slecht was, maar af en toe dwalen je gedachten toch af... Allemaal raar, zwaar, maar toch echt waar!

Het was wel mooi om met de naaste familie (en vrienden) nog een weekend lang bij elkaar te zijn en lol te maken. Dat heeft ons, ondanks al het verdriet, wel heel veel goed gedaan.

Inmiddels liggen vrouw- en zoonlief voor pampus in de hotelkamer en zit ik alleen in een restaurant in ons hotel in Singapore. Straks maar weer een update schrijven op ons blog... of toch maar slapen... hummmm... denk ik nog even over na...

Zojuist mijn getekende contract gemaild, dus dat is ook echt waar... vanaf 18 juli mag ik Australisch ambtenaar noemen. :D

Voor de rest nu drie dagen bijkomen en genieten van deze stad voordat wij vrijdagnacht het vliegtuig nemen naar Adelaide...

U hoort nog van ons... :)
 
Nou... we zijn er hoor! :up:

Vanochtend om 07:35 lokale tijd landde het vliegtuig in Adelaide en anderhalf uur later, zonder paspoort of snuffelhond problemen , stonden wij buiten. En door wie werden wij opgewacht? jawel door Tamara van JustMigrate! Echt geweldig dat zij er was en dan voel je je even niet meer zo alleen. :)

Zij stopte de drie vermoeide reizigers in haar auto en dropte ons bij de autoverhuur (die zat "iets" verder van de luchthaven dan verwacht). En daarna reed zij ook nog voor richting de AirBnB zodat wij niet teveel over de verkeersregels hoefden na te denken en lekker mochten bumperkleven. Hulde! ;)

De AirBnB is perfect qua locatie en voorzieningen, dus de komende dagen gaan we de overige administratie zien regelen.

Daarover de komende week meer op ons blog (www.destaatskok.nl)

We hebben er zin in! Althans...na een nichtje slapen dan he! :p
 
hehehe... tegenwoordig beide... Privé: Android/Fairphone en sinds deze week zakelijk: iOS...

Ik zal er in ons blog dit weekend iets uitgebreider bij stil staan (denk ik), maar mijn vrienden op Xpdite krijgen de primeur natuurlijk...

Het was een interessante week om het maar heel voorzichtig uit te drukken. :D

Vooraf gezegd: ik beveel het niemand aan om 48 uur na aankomst al te gaan werken. Dat is een aardige overload aan informatie die je dan krijgt. Zeker van werk, maar ondertussen ook nog huizen kijken, auto's testen, omgeving verkennen, kind entertainen... etc. Maar alle credits naar Mrs. Wazi, want die heeft al dat soort zaken op zich genomen. :)

Wij hadden trouwens net te laat door dat de Aldi Hollandse week had, dus zijn Mrs en mini Wazi vandaag "even" naar de Dutch Pantry gereden. Terug meteen de eerste serieuze storm te pakken gehad. Maar dat terzijde...

Ik moet zelf zeggen dat ik mij prima heb vermaakt de eerste week bij de overheid. Iedereen was super aardig en alles was goed geregeld. Had in no-time laptop, mobiel, login, inlog token, etc in m'n handen. Dat heb ik in NL weleens anders meegemaakt. ;-)

In iedere meeting waarin ik werd voorgesteld werd ik de "crazy Dutch guy with the nice accent, who flew in on Saturday and started working on Monday" genoemd. Een betere binnenkomer kun je niet hebben volgens mij. Het voelt nu al redelijk vertrouwd. Zeker qua omgeving. De stand van de techniek is niet eens zo heel verouderd en de bewegingen die er zijn passen prima in m'n straatje, want dat soort trajecten heb ik al vaak genoeg doorlopen.

Meest interessante zal de werkcultuur (ambtenaren + Ozz) zijn. Ze zijn nu net gestart met PDP (personal development program) voor het personeel. iets waar wij in NL wel veel verder mee zijn, dus dat komt ook goed uit.

En... "agile" hebben ze weleens van gehoord, maar kennen ze eigenlijk niet. ;) Dus daar kan ik ook nog van toegevoegde waarde zijn.

Al met al... die eerste week is zeker niet tegen gevallen. Nu maar heel snel een auto en huis scoren en dan kan Mrs Wazi ook op banen jacht. Zoonlief gaat immers maandag naar school.

En nu... nu ga ik even bijslapen... See ya! :up:
 
We zijn gek op primeurtjes!

Voor een Aussie bijnaam is tie wel wat lang trouwens :p (crazy Dutch guy with the nice accent, who flew in on Saturday and started working on Monday) Dat zal volgende week wel iets worden van: Hi guys, this is 'Dutch'. He's new here so by nice ;)

Oh en welkom bij de iOS club. Fijn he :D
 
Back
Top