We gaan ervoor!!!!

Geniet er inderdaad nog even van. Het is voorbij voor je er erg in hebt!

Wel heel erg handig van die auto! Scheelt weer in kosten met een huurauto....

Veel plezier!

Ben ook benieuwd wat jullie in die houten kist gepropt hebben....nou hoef ik de inhoud niet te weten  :wink: maar nemen jullie inderdaad zo weinig mee? En gaat die houten kist dan in een container of hoe moet ik me dat voorstellen?

De laatste loodjes wegen het zwaarst, heel veel succes met het geregel enzo, denk maar aan de tijd die jullie tegemoet gaan. Lekker toch!  :up:

Wij nemen inderdaad niet veel mee.

Wat persoonlijke dingen zoals foto's en herinneringen, duikspullen, speelgoed van Lucas, kleding en mijn gereedschap.

alles bij elkaar zal het ongeveer 7m3 zijn.

Deze kist gaat uiteindelijk in een container.

We zitten de eerste tijd in een vakantiehuisje van vrienden, dat is gemeubileerd en van daaruit ga ik werk zoeken en kijken voor een stukje grond om zelf iets te gaan bouwen (is de bedoeling).
Als we al die tijd onze meubels op moeten slaan zijn we meer kwijt. Bij de aanschaf van onze inventaris zijn we ervanuit gegaan dat we weg zouden gaan.

Axel

Klinkt bijna hetzelfde zoals wij het willen doen/meenemen. Ik dacht dat je met het verhuizen alleen kon kiezen of je via dozen alles verstuurd of een container vult. Dat van die houten kist wist ik nog niet.Via welk bedrijf hebben jullie dit geregeld en was het een goede prijs (als ik vragen mag...? )

Jullie gingen uiteindelijk toch naar Tassie he?

Het idee bij ons is hetzelfde als losse dozen, alleen hebben wij één heeeele grote doos waar alles inzit. Dan is de kans kleiner dat er iets kapot of kwijt raakt.
Zeker in ons geval omdat we naar Tas toe gaan. De container zal op het 'vaste land' gelost worden en dan gaan de goederen voor Tas met de vrachtwagen verder.

De kist moet wel aan speciale voorwaarden voldoen (ISPM 15). Bij 5 m3 kwam dit op +/- € 300, hij is iets groter geworden en de nieuwe prijs weet ik nog niet.

Het verschepen doen we met www.onlineshipping.nu   Op het verschepen na kan je daar zo'n beetje alles zelf doen.
Naar Sydney en Mebourne kost het € 75 per m3en dan komen er nog wat administratiekosten bij

[quote author=carlijnaxel link=topic=6472.msg142645#msg142645 date=1247141914]
Wij nemen inderdaad niet veel mee.

Wat persoonlijke dingen zoals foto's en herinneringen, duikspullen, speelgoed van Lucas, kleding en mijn gereedschap.

alles bij elkaar zal het ongeveer 7m3 zijn.

Deze kist gaat uiteindelijk in een container.

We zitten de eerste tijd in een vakantiehuisje van vrienden, dat is gemeubileerd en van daaruit ga ik werk zoeken en kijken voor een stukje grond om zelf iets te gaan bouwen (is de bedoeling).
Als we al die tijd onze meubels op moeten slaan zijn we meer kwijt. Bij de aanschaf van onze inventaris zijn we ervanuit gegaan dat we weg zouden gaan.

Axel
[/quote]

Hey Axel, Ik zag ineens duikspullen staan in het lijstje met dingen die jullie meenemen. Geen idee of je dit al weet, maar als je een duikfles hebt kun je die beter in NL nog verkopen, want hier heb je er niets aan. Er zit geen burst disk in de kraan in de NL flessen en het keurmerk is niet goed genoeg voor Australisch gebruik. Wij hebben hier een 10L en 12L bommetje waar we dus niets meer mee kunnen. Erg zonde, want als we dat eerder hadden geweten hadden we er in NL nog wel een paar 100 euro voor kunnen krijgen, want ze waren allebei pas 1.5 jaar oud.
Heel stom, want staal is staal lijkt me. Was het nou alleen een kwestie van een nieuwe kraan erop zetten waren we met $200 a $300 klaar, maar ze zijn dus onbruikbaar geworden.

Hoi Annemiek,

Dat van die flessen waren we al van op de hoogte.
We hebben ze een tijdje geleden al verkocht.2 12 liters en 1 15 liter, ze waren al wat ouder.

Als we het duiken weer gaan oppakken zien we wel weer, en we hebben wat vrienden die ook duikspullen hebben en dan kunnen gebruiken.

Bedankt voor het meedenken  :up:

Axel

Wat goed dat jullie dat al wel wisten :up: Maluka en ik zouden ook weer erg graag gaan duiken, maar we vinden het zo duur hier in Brisbane e.o.
Veel succes met inpakken, afscheid nemen, de laatste dagen in NL en de reis!

[quote author=carlijnaxel link=topic=6472.msg142650#msg142650 date=1247143355]
Het idee bij ons is hetzelfde als losse dozen, alleen hebben wij één heeeele grote doos waar alles inzit. Dan is de kans kleiner dat er iets kapot of kwijt raakt.
Zeker in ons geval omdat we naar Tas toe gaan. De container zal op het 'vaste land' gelost worden en dan gaan de goederen voor Tas met de vrachtwagen verder.

De kist moet wel aan speciale voorwaarden voldoen (ISPM 15). Bij 5 m3 kwam dit op +/- € 300, hij is iets groter geworden en de nieuwe prijs weet ik nog niet.

Het verschepen doen we met www.onlineshipping.nu   Op het verschepen na kan je daar zo'n beetje alles zelf doen.
Naar Sydney en Mebourne kost het € 75 per m3en dan komen er nog wat administratiekosten bij
[/quote]

Thanks Axel! Scheelt ons weer wat uitzoekwerk  :up:

Hoi!

Heerlijk he, al die spullen uitzoeken en inpakken... :lol:
De kringloopwinkel/rommelmarkt en vrienden zijn af en toe heeel blij met ons!
Wel fijn om weer met een minimale huisraad te beginnen he?
Succes hoor, ermee!

groetjes, Marja

De huisraad begint nu wel heel minimaal te worden.
Gisteren hebben ze het bed opgehaald en we kamperen nou op een luchtbed.(met een heeeeeel klein lekje).

De spullen zijn zover ingepakt, de paklijsten zijn klaar om verzonden te worden.

Wij gaan voorlopig duiken is Tas, daar is ook een hele hoop moois te zien. En het kost alleen de tankvulling (als we die eenmaal hebben aangeschaft).

Cheers, Axel

Wij hebben in Bicheno een hele mooie duik gemaakt. Het was wel redelijk fris, maar super! Er schijnen rond Hobart ook veel mooie duikstekken te zijn.

Het lekje werd steeds groter en zijn dus overgestapt op een ander luchtbed. De bank, die vandaag weggaat lag ook niet verkeerd.
Woensdag zijn de spullen in de kist geladen en het schip is afgelopen maandag vertrokken. Hij ligt nu in de haven van Le Havre.
De verwachting is dat onze spullen 31 augustus in Hobart aankomen.

We hebben inmiddels ook een auto.Wij kennen een autodealer die voor ons een hele leuke deal heeft kunnen regelen. Bij aankomst de registration regelen en karren.

Rond Hobart kan je heel mooi duiken. Daar heb ik foto's gemaakt van een ZEEPAARD waar ik een wedstrijd mee heb gewonnen.
657708671_3_BelL.jpeg

Het is wel een beetje saai zo in een leeg huis bivakkeren.
Maar ja, nog 2 dagen dan gaan we naar mijn schoonouder die ons woensdag naar Schiphol brengen.

Cheers,

Axel

Spannend Axel, de laatste daagjes....

Ik ben toch nog heel benieuwd hoe het is gegaan met jullie spulletjes, de kist.Heb er vaker over nagedacht... Het is wel heel erg goedkoop,moest je alles zelf doen hier, zoals inpakken , lijst maken wat er in zit, naar de haven brengen etc etc? Of zijn er nog kosten dat je weet, als de spullen eenmaal in Oz zijn? ( inklaren ofzo? )

Ik wens je een hele fijne veilige vlucht  :plane:  en we horen graag allemaal van je hoe het jullie daar bevalt!

:up: Ingrid

BTW je fotootje wat je wilde inplakken is niet gelukt

Hoi Ingrid,

We hebben zelf alles ingepakt en in de kist geladen. De paklijsten hebben we ook zelf gemaakt (stelt eigenlijk niks voor).
Voor het transport naar de haven, verschepen, douane afhandeling in NL, documentatie en transportverzekering zijn we € 1899,--kwijt. Als het naar Sydney of Melbourne gaat is het bijna €900 goedkoper.

In OZ kost het ongeveer nog een $ 300 om de spullen vrij te krijgen (als het goed is)

Axel

[quote author=carlijnaxel link=topic=6472.msg143711#msg143711 date=1248265006]
Hoi Ingrid,

We hebben zelf alles ingepakt en in de kist geladen. De paklijsten hebben we ook zelf gemaakt (stelt eigenlijk niks voor).
Voor het transport naar de haven, verschepen, douane afhandeling in NL, documentatie en transportverzekering zijn we € 1899,--kwijt. Als het naar Sydney of Melbourne gaat is het bijna €900 goedkoper.

In OZ kost het ongeveer nog een $ 300 om de spullen vrij te krijgen (als het goed is)

Axel
[/quote]

OOOOooowww ik dacht al hoedoetieda!?

Wel een lekker gevoel  :up: als de spullen onderweg zijn, het wordt ineens echter. 

Geniet van de laatste dagen Axel, het is bijna zover! 

Bijna! Bijna!  :lol: Nog eventjes wat traantjes wegpinken en dan richting jullie thuis!

Succes met de overtocht en laat ons weten hoe de overtocht is gegaan.

Groetjes,
Kathren

Back