we have started.....

Lilygirl

New Member
Yep, we did it, we really did it!!!! :-D
Ik heb vandaag de eerste papieren weggestuurd!! D.w.z. in ons geval: de registratie van onze kids, zodat ze citizen by descent worden en we een paspoort kunnen aanvragen.
Raar hoor, ik ben vandaag gewoon helemaal van slag, kan mijn draai niet vinden.

Ons verhaal is wel wat veranderd. We zouden in eerste instantie pas over 2-3 jaar gaan maar vorige week bleek hubby een overplaatsing te kunnen krijgen en er zou zelfs al werk voor hem zijn!!! :lol:
Tja, dat verandert de boel. Nu heeeeeeel hard sparen en dan proberen we volgend jaar oktober down under op te zoeken! Maar ja, met een baan in het vooruitzicht hoeven we in ieder geval geen periode te overbruggen, dus hebben we minder nodig om mee te nemen.
Dussss......

Zodra de registratie rond is, gaan we voor de paspoorten (voor mij en de kids) en hubby gaat dan voor spouse visa.
Nou hebben we daar al wat van gelezen en voor zover ik het snap (leaflet is 60 pagina's!!) moet ik mijn partner sponsoren en bewijzen dat ik hem kan onderhouden :?
Maar ik ga helemaal niet werken, dat gaat hij doen.......??? We hebben nog niet alles gelezen, maar daar schrok ik van. Of zou hij dan toch op Skilled visa moeten gaan?
Als iemand goeie adviezen heeft.......

Het goede is dat we nu wel een idee hebben waar we heen willen. Het bedrijf zit in Box Hill, dus waarschijnlijk gaan we daar iets zoeken. Zitten we redelijk dicht bij mijn familie (Mnt Evelyn).
Al wil mijn hubby het liefst naar Sydney....... :|
 
Hoi Pauline.....welokm op het forum.

Super he die eerste stap zetten...heel spannend allemaal.

Wat betreft het sponsoren.......Gary moest dat dus ook invullen en hij heeft hier een paar jaar in de ww gezeten en is toen voor hemzelf begonnen als klusser. Wij hadden alleen het KVK inschrijfformulier mee als bewijs en dat was voldoende. Je moet de laatste 2 jaar gewerkt hebben maar hoe dat zit met jou weet ik dus niet. Zijn hier ongetwijfeld meer vrouwen die hun man sponsoren dus je zal nog wel wat reacties krijgen.

Groeten Inge
 
Spannend en opeens gaat het snel zeg! ALvast welkom hier en veel succes hé! We blijven het allemaal volgen. Ik weet niks van sponsored visa, heb een permanent .... maar er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen. EN zelfs al kunnen we ni allemaal helpen, we zijn hier ook een beetje voor de gezelligheid.  :wink:  :up:

Groetjes,
Sara  :up:
 
Klinkt goed allemaal  :up: 
Sorry kan niet verder helpen met je vraag spouise visum.  Als je de Search knop gebruikt kan je hopelijk nuttige informatie vinden.

Groetjes,
Susan
 
Nou, even een update van onze kant. Er lijkt weinig te gebeuren, ach, we praten natuurlijk veel over wat te doen en opeens lijkt het mogelijk om misschien wel volgend jaar al te gaan!!! :-o
Da's wel even wat anders dan 2-3 jaar!! Dus nu wachten we met smart tot bericht van Berlijn komt dat de kinderen gecertificeert zijn, kunnen we een paspoort halen. Na vier weken kregen we een envelop :lol:... helaas, een briefje dat ze graag kopieën gecertificeert door een Australian mission willen zien of de originelen. Nou, ja, it was worth the try en nu weten we dat we aan de beurt zijn. Den Haag lag me iets te ver weg en ik heb (op hoop van zegen) de originelen maar opgestuurd. De kopieën die we eerst hadden opgestuurd waren getekend door de politie, maar blijkbaar niet goed genoeg. Ben erg benieuwd hoe lang het nu gaat duren. We willen nu graag verder.

Tja, en als we volgend jaar weg willen, hoe dan met ons huis? We hebben een eigen huis, maar tussen allemaal huurwoningen. Die gaan binnen 2 jaar opgeknapt worden en we kunnen daar aan meedoen. Ja, maar..... dat geld willen we meenemen down under!! Dus wat nu?? :-o
En opeens blijkt mijn vader onze plannen geaccepteerd te hebben en hij wil nu graag wel meedenken/helpen... ja leuk, mag je wel zeggen voor je je mening opdringt!!!!!Dat was dus even bonje in de familie, ik was nog in de veronderstelling dat hij niks wilde weten en opeens staat hij klaar met een mening.......
O boy, dat was niet funny..... maar ik ben wel blij dat we nu gewoon over onze plannen kunnen praten en een beetje hulp van mijn handige vader (mijn hubby heeft 2 linkerhanden.... :wink:) is natuurlijk heel erg welkom!
Dus nu maar rondvragen wat we het beste kunnen doen. Bij voorkeur bij makelaars natuurlijk, die weten wat meer op het gebied van huis verkopen.

Onze oudste gaat bijna beginnen met het laatste jaar op de basisschool, het zou mooi uitkomen als we dan volgend jaar september vertrekken, kan hij in januari met high school beginnen. Maar mogen ze wel zo lang thuis blijven eigenlijk? Ook dat maar checken, als iemand er ervaring mee heeft......dan hoor ik dat graag.
Zo weer een heel verhaal, hier kan ik lekker wel m'n ei kwijt hoor, ook fijn te lezen hoe anderen het doen en wat ze tegenkomen. Allemaal mensen die dezelfde kant op gaan, heerlijk!!! :lol:
 
Yes!!! Eindelijk schot in de zaak!!
Australië is 2 burgers rijker! :up:
We kregen een telefoontje uit Berlijn, ze wilden graag voor de registratie van de kinderen ook een kopie van mijn Australisch paspoort. Helaas, die heb ik nog niet. Dus ik uitgelegd dat ik dat wilde aanvragen tegelijk met die van de kinderen. Hoeven we niet 2x naar Den Haag. O, nou toen moest er overlegd worden en vanmiddag kwam het verlossende telefoontje: alles is goedgekeurd en we kunnen de papieren over een week in huis hebben.  :lol: JOEPIEEE!!!!!!
Oja, de opmerking kwam erbij, dat als we naar Australië wilden, ik wel een Australisch paspoort moest hebben...... O ja?? :-o, tjee, dat wist ik niet :-o. Hahahahaha :-D
Maar goed, nu kunnen we dan echt het paspoort gaan aanvragen en dan hopelijk nog voor het nieuwe jaar (alhoewel, het moet vanuit London komen....)kunnen we het paspoort hebben.
Jongens, mijn dag kan niet meer stuk!!!!!!! :lol:
 
Hee gaaf zeg en dat allemaal zo snel!!! Veel succes en heel veel geluk. Blijf ervan genieten.
 
Was ik alweer!

We kregen afgelopen weekend een email van familie in Australië met de mededeling dat we ons geen zorgen meer hoeven te maken over de eerste weken als we aankomen. We mogen bij hun logeren zolang het nodig is. Wauw!!
Daar hoopte ik stiekem al op, ze wonen op een groot stuk land bij Seville, Vic.
We mogen hun spare room gebruiken maar ook nog wel een caravan, no worries!!  :lol:
Tjong, toch een last minder hoor! Ik "pieker" daar toch over, hoe dat allemaal moet in het begin, vooral omdat we gezegd hebben dat we het zelf moeten doen. Mijn man noemt dat piekeren, misschien heeft hij toch gelijk, want het geeft wel een stuk rust.
Ik zat in gedachten al op luchtbedden in een klein krotje....... :p
Ach, 'piekeren' schijnt mijn tweede natuur te zijn, maar toch ben ik heel blij en optimistisch, hoor!! Alleen noem ik het eerder nadenken.... :roll:
 
Succes hoor, en je kan altijd op zoek naar een huurhuis, als het niet werkt bij je familie (www.realestate.com.au). Geen probleem en geniet ervan.....niet te veel piekeren  :wink:
 
Nou het gaat goed hier, volgende week donderdag, 23 november, gaan de kinderen en ik naar de Australische Ambassade in Den Haag voor de aanvraag van de paspoorten.  :up:
De kinderen hebben allebei een prachtige certificaat gekregen uit Berlijn als bewijs van 'citizen by descent'.
Ha, tijdens het telefoongesprek met de ambassade medewerker probeerde hij me nog een beetje bang te maken. Hij vroeg zich af of ik nog wel Australisch citizen ben, omdat ik al zo lang in Nederland ben. Als dat zo was, hadden de kinderen toch geen certificaat gekregen??? :?
Nee, ik denk dat dat wel mee zal vallen. Ik moet gewoon mijn papieren meenemen.
Ik heb ondertussen ook een officiëel geboortebewijs uit Australië gekregen, nu bleek het papier van mijn moeder dus goed te zijn want het nieuwe is bijna een kopie ervan, alleen op nieuw papier getypt. Maar deze is van mij, kan mijn moeder die andere terugkrijgen!
 
Nou, we hebben de paspoorten binnen! :lol:
Tjonge, wat een stap, ik ben zo blij!!! Wel lekker na een aantal weken van twijfel.
Maar mooie paspoorten hoor, met een kunsstof hoesje erbij om ze te bewaren, wat zijn we hier trots op!

Bij de ambassade in Den Haag ging het heel vlot. Het was wel 2 uur treinreizen voor een half uur gesprekje, maar dan heb je ook wat.....
Alleen de foto van onze zoon en mij was niet goed, te klein, moest dus over. Gelukkig wisten ze daar een fotograaf binnen loopafstand die er alles van wist (komt blijkbaar vaker voor).

En nu het visum van mijn man nog..... Dat kan snel gaan heb ik begrepen.
Volgende maand komt het huis in de verkoop, kijken hoe snel dat gaat. Het gaat nu wel hard hoor, voor we het weten is het tijd om afscheid te nemen..... :|
Maar goed, we hebben er nog steeds zin in en dat is het belangrijkste!
Groeten van een Ozziegirl.....
 
Yihaaa!!! Ben jarig, de laatste up north!!!!!!!! :up:
Volgend jaar geef ik een barbeque-feestje!!!!!

Ik had toch gedacht het moeilijk te vinden, zo'n laatste verjaardag met de familie! Maar het viel mij honderd procent mee. Gelukkig maar.
Mijn broertje had nog het mooiste kado: ze willen volgend kerst bij ons komen vieren!!! Lijkt me een strak plan!! :lol:

Ben nu wel benieuwd hoe de kerstdagen gaan. Hubbie wil gaan filmen, hihi, alles op schijf voor volgend jaar, kunnen we dan nog es bekijken wat we eigenlijk niet meer wilden doen.... :?
 
He Lilygirl!
Dikke proficiat met je verjaardag, maak er nog iets moois van!
Alsook ene nog dikkere proficiat met je paspoort! De eindstreep is in zicht :)...
enne vergeet ons daar niet op je barbecue-feestje volgend jaar  :smile:
Groeten
Glenn
 
He bedankt Glenn, het was inderdaad een leuke verjaardag! Viel me mee dat het niet moeilijker was, als je bedenkt dat het de laatste in Nederland was.
Enne....  wie in de buurt is volgend jaar, oeps, dit jaar  :lol:, is van harte welkom, just bring a plate and have a cold one on me!

We hebben ondertussen een vertrekdatum geprikt! We hopen rond 15 augustus te vertrekken en het huis komt volgende week in de verkoop! :lol:
Dus nu wordt het opruimen, de laatste gegevens voor de visa van Piebe verzamelen en wachten.......
 
Wat goed dat je een datum hebt. Nog een half jaartje. Succes nog met de afrondingen hier.
 
veel sucses met de rest van de voorbereidingen, je zit een beetje ver weg in Victoria, anders zouden we samen de verjaardag kunnen vieren, is ook mijn verjaardag, maar zit in Queensland.

:cheers:

de groeten,

Hein
 
Back
Top