we have started.....

Hahaha :grin: :lol: nou, vandaag mijn eerste loonstrookje....bijna mijn eerstverdiende centjes al op geshopt..... :lol: Maar ja, dat was voor 2 gesprekken, dus ik kan niet wachten op mijn volgende paycheck, ben zo benieuwd hoeveel dat gaat worden!!!! (kan het wel uitrekenen, maar daar ben ik te lui voor... :wink:)

Nou, mijn eerste werkweek zit erop, ha, en gelijk een lang weekend voor de boeg, jeetje wat een rotleven heb ik hier toch!! :wink: :grin:
Woensdag zou ik werken, maar ik kreeg een telefoontje dat ik vrij kreeg. De cliënten waar ik heen zou, hadden niet zo'n lekkere dag en een nieuwe collega voorstellen zou wat teveel zijn. Ik was aan het boodschappen doen toen ik dat telefoontje kreeg en besloot toen maar door te rijden naar Eastland, lekker shoppen voor mezelf en kijken wat ik voor mijn hubby kan kopen, die dinsdag jarig is. Voor mezelf genoeg dingen gevonden, enorme koopjes zelfs, maar mijn sweetheart moet het met mij doen...  :wink: Hij zei toch al dat hij mij met een strik om wilde..... :? Snap je dat nou??? :| Misschien moet ik dan nog een strik kopen...... :lol:

smiddags wilde ik in mijn auto stappen om de kids van school te halen, zie bij de carpoort een staart uit de regenpijp steken (die net boven de grond ophoudt....). Een possum?? Dood???? Het bewoog niet toen ik er langsliep, dus ik maar naar de buurman, wat ik met een dode possum moet doen, die vast zit in een regenpijp? Hij vraagt of ik zeker weet dat die dood is, tuurlijk weet ik dat niet, als ik alleen de staart zie.....
Maar hij kwam kijken en sloeg eens op de regenpijp. Ha, beweging in de staart, die krulde op. Het is niet dood, het leeft!!! Buurman vertelde dat het een Brushtailpossum is, die venijnig kunnen bijten, dus moest ik oppassen. Hij haalde een schep en handschoenen en heeft wat ruimte gemaakt en de possum bij zijn staart gepakt om het eruit te trekken.... Eenmaal uit de pijp bleef het arme dier versuft liggen, maar toen hij ons gewaar werd, kwam het overeind en liep waggelend de tuin door om uiteindelijk over de schutting te springen.... Wat was dat een mooi beestje zeg!! Ik denk dat het dezelfde is geweest die we met oudjaar over de schutting zagen lopen, weetje nog Lisette?

Maar goed, ik heb dus donderdag ook gewerkt en een evaluatie gehad en vandaag ben ik met een mevrouw naar de dokter geweest en dat was dan mijn werkweek. Heerlijk! Ik heb gewoon zin in volgende week, dan hoef ik maar 2 dagen, dus even wat rustiger. Er is me verteld dat ik invalkracht blijf tot eind van het jaar en dan gaat er een collega weg, dus die kan ik vervangen en zal ik een vast contract kunnen krijgen. Ik krijg waarschijnlijk al wel snel een eigen cliënt, een artistieke mevrouw, die meer voor het sociale contact hulp krijgt, dus dat lijkt me wel wat. Ze geeft schilderles op de uni ergens in de buurt en ze is al in de 70! Wow, wie weet wat ik nog van haar kan leren! Lijkt me helemaal super!
Ik heb trouwens nu helemaal geen last van mijn pols, dus ik hoop dat het puur even wennen moet zijn...

Onze Jasper kwam woensdag terug van camp op Phillip Island en was helemaal kapot. Slecht geslapen door kletsende klasgenoten en daardoor erg moe. Maar het was wel heel leuk geweest, al is hij nu ziek thuis, koud, keelpijn, hoofdpijn. Donderdag wel naar school gegaan, maar ik kon hem om half 1 al ophalen, was niet lekker. Dus die heeft een extra lang weekend om bij te komen.

@Mariette; ach, schrijven en kletsen is bijna hetzelfde, goed oefenen!!
@ Mariette (Kallie): je kan zo aan het werk hier, kom maar op!! Nee, Nederland heeft niet zoveel tijd én geld over voor de ouderen onder ons, helaas...... maar in nursinghomes schijnt het hier ook niet zo lekker te zijn.... daarom wil iedereen zo lang mogelijk thuis blijven wonen.
52641.jpg
52643.jpg
 
Hoi,

Leuk om je belevenissen te lezen. Helaas ben ik niet zo'n schrijver.
Ik heb nog nooit een possum gezien, maar dan nu in elk geval op je foto's. Trouwens leuk dat je het zo naar je zin hebt op je werk. Ik ben druk aan het solliciteren en hoop binnenkort ook een baan te vinden.  Als ik dan net zo veel plezier heb in mijn werk als jij, komt het helemaal goed.
 
Hoi 'collega'. Ik 'werk' ook voor Dutch Care, doe vrijwilligerswerk voor ze in Albury/Wodonga. Bezoek een oud vrouwtje zo nu en dan zodat ze weer eens wat Nederlands kan kletsen. Zit maar zielig en alleen in een nursing home en kan wat gezelschap af en toe wel gebruiken.

Veel plezier met je werk.

Erna
 
It was fun while it lasted.... :cry:

They had to let me go.... so as of today i am unemployed again.... :cry:

Ja, klinkt gek, na al die enthousiaste verhalen maar inderdaad, ik hoef niet meer terug te komen.
De laatste weken kreeg ik steeds meer klachtjes, last van mijn pols, arm en sinds een week verergerende pijn in mijn rechter schouder. Want ondanks dat het werk heel leuk is, zit er wel veel schoonmaakwerk bij, dat is het eerste wat de ouderen niet meer goed kunnen en dat nemen wij dan over. En dat is me toch tegengevallen... Het contact is heel leuk, maar mijn lijf zei dat het schoonmaken niet 'my line of work' is...
Dus kreeg ik vandaag te horen dat ik niet weer terug hoefde te komen, ik was casual en hoefde alleen maar mijn spullen en papieren in te leveren.
Het is gek, maar ik had het wel verwacht. Ze hebben sterke mensen nodig en niet iemand die het schoonmaken niet aankan. En eerlijk gezegd, vind ik het niet een ramp, alleen jammer. Jammer dat ik geen afscheid heb kunnen nemen van een aantal mensen, maar ach.. that's life.
Ik ga nu eerst mijn arm en schouder tot rust laten komen en heb nu meer tijd voor mijn schilderen. Heb in ieder geval daar veel inspiratie voor met al die prachtige kleuren om me heen. Ik hield al erg veel van de Hollandse herfst maar hier is het bijna nog mooier!! In ieder geval warmer!!  :grin:
Maar natuurlijk geef ik het werken niet op, ik ga met mijn cv langs alle medical center's in de omgeving en ga even informeren of ik een cursus kan gaan doen. Heb al iets in de krant gevonden dus ik ga weer op het internet sneupen.
En ik heb weer meer tijd om op Xpdite te gaan zitten lezen.... :lol:
 
he mutsje wat lees ik nou.

dat is wel patsboem zeg. maar zeker je gezondheid gaat voor alles. als ik het natuurlijk wel jammer van de centjes. maar dat komt goed hoor. zorg eerst maar dat je weer helemaal de ouwe (in jouw geval natuurlijk jonge) wordt. heb je wel weer tijd voor een dagje shoppen he.

doe rustig aan he.
 
Dat had ik totaal niet verwacht na je enthousiaste berichten. Maar je gezondheid is natuurlijk het belangrijkste. Geniet even lekker van je vrije tijd en er komt vast wat anders op je pad.
 
    • Tjeempie, dat is eens even balen, maar idd de extra centjes zijn gezondheids problemen niet waard. Dus op zusters advies:

      Rust lekker uit
      Geniet van de herfsttinten
      laat je inspireren!

      Liefs Mariette :flowers: :flowers: :flowers:
 
Back
Top