we have started.....

ohh, dit is leuk! Dit moet ik even delen, het is voor ons net alsof we al heel welkom zijn in Australië! :lol:
Alles loopt op rolletjes, niks tegen, gewoon eng!!
Piebe kwam vandaag thuis en vertelde dat hij gevraagd had hoe het zat met de verhuizing naar Australië, of hij ontslag hier moest nemen en daar opnieuw bij hetzelfde bedrijf solliciteren.
Nou, dat was een nieuwe vraag voor het bedrijf! Na een tijdje heen en weer vragen en zoeken, kwamen ze erachter dat hij gewoon in dienst blijft (status: buitenland (  :lol:)) en dus gewoon in Australië aan het werk gaat!!!! Ze moeten daar nog wel een job voor hem vinden, de it-ers onder ons zullen wel snappen wat hiermee bedoelt wordt. Maar hij is dus gewoon zeker van werk, JOEPIE-A-JEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En als we het huis nu snel verkopen, weet ik gewoon zeker dat het zo heeft moeten zijn! Onze toekomst ligt Down Under!!!!!
Ik kan nu bijna niet wachten :lol:
 
Gefeliciteerd! Dit is wel heel erg goed nieuws.
Nu nog ff jullie huis verkopen en dan kan het helemaal niet meer stuk.

Veel plezier met de voorbereiding voor jullie nieuwe toekomst.
Chantal
 
Zo, weer een update.
Nee, het huis is nog niet verkocht, na 2 weken veel bekijks is het nu even rustig. We wachten maar af. Het huis is nog nooit zo netjes geweest en ik vind het heerlijk! :lol:

Piebe dacht voor zijn partner visum geen gezondheidstest te hoeven doen, maar heeft ontdekt dat het wel moet. Blijkbaar overheen gelezen  :|
Nou ja, no problem, hij is nooit ziek, dus dat zal geen problemen opleveren. Hij wacht nu op een verklaring van goed gedrag. Ze hebben 3 tot 4 weken nodig om te zien of hij echt zo lief is als ik altijd beweer.  :evil:
We hopen in maart naar Berlijn te kunnen voor het intervieuw en dan maken we er ook een paar leuke dagen van. Ik ben nog nooit in Berlijn geweest, maar ja, als je alles nog wilt zien voor je vertrekt, dan kunnen we dit jaar niet weg enne .... dat willen we toch wel heel graag.
Het bedrijf in Australië vroeg al of hij eerder kwam,  :up: maar we wachten toch maar tot de kinderen vakantie krijgen. En onze ouders krijgen een rolberoerte als we aankomen met nog eerder vertrek. Ze konden het al moeilijk verteren dat we dit jaar vertrekken ipv over 3 jaar!!

Wij nemen onze huisdieren niet mee, vinden die kosten toch wel heel hoog en vooral onze hond Max is nogal nerveus, dus ik wil hem die stress niet aandoen. We hebben ondertussen een prachtplek voor hem gevonden op een campeerboerderij in Drenthe. Daar zullen ze hem overladen met liefde hebben ze beloofd en hij heeft meer ruimte dan hij ooit bij ons gehad heeft. En in de zomer allemaal kinderen die hem helemaal verwennen zullen met aandacht. Hij is gek op kinderen.
Het enigste nadeel is het afscheid, maar ja, we doen dit jaar niks anders dan afscheid nemen.  :cry:
We houden maar in gedachten dat we iets heel moois terugkrijgen, een fantastisch land waar we mogen gaan wonen, voor mij zelfs een thuiskomen!!!
 
Spannend allemaal Liligirl  :smile:
Juist goed dat het allemaal wat sneller gaat dan gedacht toch  :up:
Hopelijk verkoop jij je huis ook snel. Welke makelaar hebben jullie?

Wij hadden drie jaar terug ook besloten onze twee katjes niet mee te nemen. Wij dachten ook dat ze die stress niet aan zouden kunnen en we wilden een goed tehuis voor ze zoeken. Ondertussen hoeft dat niet meer  :cry: :cry: beide katjes zijn overleden. Ze zijn toch nog 21 en 15 geworden, maar toch blijft naar. We hadden liever op een andere manier afscheid genomen  :| .
Maar zo een kampeer boerberij zal prachtig zijn voor een hond  :up:

Jullie ook veel succes met alles regelen en verkopen !!

Liefs Eutrice
 
Hee Lilygirl,
Gaaf joh dat alles zo goed gaat. Afscheid nemen van een huisdier is inderdaad lastig (ik kan mn ratjes niet eens meenemen, maar als ze nog leven gaan ze naar een vriendin van me, dus dat scheelt wel).
Ik hoop dat alles zo vlekkeloos blijft gaan en dan komt het helemaal goed  :up:
 
Goed om te horen dat Max een moeie nieuwe tehuis heeft. :up:
We moeten nog besluiten wat we met onze katten gaan doen  :|

Veel succes nog met de verkoop.
Groetjes,
Susan
 
Ik was iets te vroeg aan het juichen(stom, weet niet eens meer hoe je dat schrijft??? :shock:) Ik ben in shock......
Kreeg vandaag een mail van de mensen die Max, de hond, graag wilden hebben. Ze zien er toch vanaf...... :cry: Voornamelijk financiële redenen. Tjong, wat is dat een 'bummer'.... een slag in het gezicht. Het was zo'n mooi plekje voor hem......
Maar goed, we gaan maar weer verder zoeken.

Piebe gaat vrijdag voor zijn 'medicals' bij dr Delprat in Amsterdam. Spannend hoor!
O ja, @ Eutrice: wij hebben Pandomo makelaars ingeschakeld, zijn we heel tevreden over. Helaas nog geen nieuwe kijkers gehad, maar we stonden vandaag alweer in het woonkrantje, dus wie weet.....
 
Misschien is dit een idee; Misschien kan je die mensen financieel ondersteunen? (Als dat de voornamelijke reden is?) ,misschien kan het dat je de kosten voor je rekening neemt betreft onderhoud/dierenarts....
Wij nemen onze hond en 4 poezen mee (niet dat we zoveel geld hebben,daarom duurt het ook langer voor we emigreren),maar onze 2 konijnen (die nu een halve tuin tot hun beschikking hebben), gaan naar een konijnenopvang waar we 1 konijn, 5 jaar geleden gekocht hebben.(die ander hebben we van een emigrant overgenomen omdat ze "omhoog zat" )...en daar gaan ze naartoe....wij blijven het onderhoud betalen,ze worden niet meer verkocht en ze hebben daar ook heerlijk de ruimte,mogen ze daar van hun oude dag genieten  :smile: zo hebben we het ook met ons paard gedaan Is heel bang in kleine ruimtes(traumatisch verleden),dus een vliegtuig was geen optie..., die staat nu elke dag te genieten in een vallei in de Ardennen en delen we de kosten met die mensen omdat zij ook op haar rijden..(dus gebruik van haar maken)...wel een beetje vroeg omdat we nog lang niet gaan,maar zo'n aanbieding vind ik nooit meer...en we gaan nog elk jaar paar keer op bezoek...dus kunnen langzaam afscheid nemen....
Ik wou dat ik je kon helpen,maarja, we gaan straks zelf ook die kant op....(en hebben nu al 2 honden,waarvan een 17 jarige..die zal er dan niet meer zijn denken we, we gaan pas over 2/3 jaar helaas...)
sterkte Carmen.
 
Gaat vast wel lukken hoor om onderdak voor de hond te vinden. Het idee van Carmen is inderdaad ook wel iets, zoiets hebben wij destijds ook afgesproken met de mensen die onze poes hebben overgenomen.

Succes ermee :up:


Groet,
Erna
 
Another update:

Nou, een week verder en we hebben uiteindelijk toch een ander plekje voor onze Max gevonden!
Ik had een kaartje bij de Jumbo opgehangen en op marktplaats omdat onze opties op waren. En afgelopen woensdag kreeg ik een telefoontje van een mevrouw, die ook nog zo'n beetje verderop in de straat woont! Zij zochten een al wat oudere hond en hadden belangstelling. Ze is die middag nog geweest en het klikte direct! Tussen haar en de hond en tussen ons! Geweldig!
En maar besloten knopen door te hakken en sinds gisteravond is Max van baas veranderd.... :cry:
Mis hem toch wel heel erg veel, maar het is een enorme troost dat hij op een goed plekje is gekomen. We mogen tot we weggaan ook altijd langskomen om even te knuffelen.... Het is zo rustig in huis.....

Maar goed, we blijven verder kijken. Vanmiddag komen er weer mensen kijken naar het huis, hopelijk wordt dat eindelijk eens wat. Ach, ik wil waarschijnlijk te snel, maar ik word zo moe van dat schoonmaken en opruimen voor niks..... :-(
Er waren twee mensen die het huis wel mooi vonden maar het ontbreken van parkeerplaats bij huis toch het belangrijkste vonden, Tja, daar kies je voor, wij vonden het altijd heerlijk rustig.

Manlief stuurt volgende week zijn papieren op voor zijn spousevisa, en dan is het ook afwachten. Hopelijk duurt dat niet zo lang.
Met andere woorden, wij blijven in de wacht.......... :roll:

liefs van Pauline
 
Hoi Pauline,

Hartstikke tof dat Max een nieuw baasje heeft nu maar ik kan me voorstellen dat je het erg stil vindt in huis zonder hem. 't Is wel een zorg minder zo.

Nu het huis nog maar ook dat gaat vast en zeker lukken.

Succes.

Erna
 
Bijna...... nee toch niet!
Nou had ik vorige week voor de gein gezegd, de hond is weg en nu het huis, doen de kijkers van vrijdag een bod!!!! :lol:
Dus ik maandagochtend in spanning, maar helaas, ze zien toch af van koop. Ze hadden het hele weekend over nagedacht, ze willen over 10 jaar ook emigreren naar land van herkomst van partner, maar dat kon ook 4 jaar worden en zijn bang dat het niet uitkan. Onze makelaar hun uitgebreid alles voorgerekend, dat het heel goed uitkan, maar ze waren niet overtuigd. Hij werd zelfs bijna vervelend, vertelde hij zelf, lachen! Nou, ja, even balen, maar dan niet! Het huis is op funda afgelopen weekend flink bekeken, mischien komt er van de week nog iemand kijken.
Dusss....... ga ik nog maar verder met opruimen...... :-(
 
Jammer die het niet verder ging met de 'kopers'  :-(  Wij hebben ook een paar tegenslagen gehad voordat eindelijk de woning van mijn man verkocht was.

Dus hou vol, er komen nog serieuze kopers  :up:

Groetjes,
Susan
 
Hi Pauline, dat is balen zeg  :-(... Nou, wie weet, de volgende kijker dan maar...

Groetjes,
Lela
 
:happysun: :happysun: :happysun:

Yes!! Euh, nee, niet huis verkocht. We hebben de tickets geboekt, zo, en nu kunnen we niet terug, alleen als iemand nog een ongeluk krijgt of zoiets. En daar gaan we niet vanuit.
We wilden eerst met Malaysian gaan, maar we zagen van de week dat Singapore Airlines ook vloog op 15 augustus, ietsjes duurder maar dan kunnen we wel 10 kg pp extra meenemen en dat kan bij Malaysian niet!!
Dus vandaag hebben we geboekt en betaald!!!! WOW!!! Australia, here we come!! O nee, sorry, we moeten nog een kleine 6 maanden wachten..... :cry:

Komende dinsdag komen de volgende kijkers voor het huis, hopen jongens en duimen voor ons!!!
 
En de visa aanvraag voor manlief is de deur uit!!!! :smile:
Ben zo benieuwd hoe lang dat gaat duren. Men zegt dat een partner visum 1 tot 6 maand kan duren.....
Hebben jullie andere ervaringen??

groetjes van Pauline
 
Tickets geboekt, dat is zeker een lekker gevoel  :smile:

Ik duim al voor morgen  :up:

Groetjes,
Susan
 
Hi Lela,
Nou, gisteravond waren ze weer enthousiast, dat zijn ze eigenlijk altijd wel. Iedereen vindt het een mooi huis, maar er zijn enkelen (die van gister dus ook) die het een minpunt vinden dat de auto niet bij huis kan. We wonen in een auto-vrije wijk en de auto staat op een groot parkeerterrein. Heerlijk rustig: voor komen alleen fietsers en wandelaars en achter begint het park met een kinderboerderij. Tja, daar kies je voor en wij hebben hier al bijna 4 jaar heerlijk gewoond!
De kijkers van gister zullen er over nadenken, wonen nu in de wijk hiernaast. But, no worries, vanmiddag krijgen we alweer nieuwe kijkers!!! Gelukkig is het huis nog netjes... :wink:
Het gaat weer lekker, we blijven in the picture!

greetz Pauline
 
Hi Pauline,

Veel succes met de verkoop van je huis en gelukkig heb je nog even tot Augustus.
je hebt nu in ieder geval wel een datum om naar toe te leven.

Mariette
 
Back
Top