we have started.....

He Jolanda, bedankt voor de tip! Zover was ik nog niet, maar ja, ik heb dan ook een voorraad washandjes meegenomen.... :grin: ... kan ik wel een paar jaar mee.... Maar ik geef de tip door aan mijn tantes, die laten steeds washandjes meenemen door familie die hier op vakantie komt....

Wij beleven verder niet zo heel veel. Ik heb afgelopen vrijdag heerlijk gekletst met An in Chirnside en maandag  Sigrid met haar moeder ontmoet, nou heerlijk hoor om ervaringen uit te kunnen wisselen!! En Chirnside was heerlijk koel! Buiten was het ruim 30 graden...
Het valt me enorm mee hoe ik met de warmte omga... als het echt warm is, doe ik gewoon niet veel meer behalve de kids naar school brengen, boodschappen en kids ophalen (jeetje, wat een luizeleven... :grin:). We hebben afgelopen zaterdag wel een mobiele airco gekocht, het huis heeft er niet één en we hebben nu ondertussen in elke slaapkamer een fan neergezet. De kids konden bijna niet slapen van de warmte. Vandaag is het weer heerlijk koel en het regent!! Wat een overgangen hier zeg!! Gister 37 en vandaag nog geen 19... als we maar niet ziek worden.
De temperatuur staat me vandaag weer toe actief te worden, dus er is al gezogen en ik heb zelfs de vlekken uit het tapijt gehaald die de eigenaresse er niet uit had gehaald... Ik heb een shadesail gekocht, maar moet schriftelijk toestemming vragen om die op te hangen nadat ik bij de council heb gevraagd naar regulations... wat een gedoe, ik ga wel voor de simpele parasol... hoef ik tenminste geen toestemming voor te vragen.. :wink:
Onze dozen zijn ook voor het merendeel uitgepakt, wat er nog staat zijn boeken en foto albums en dingen die op zolder stonden... die we nu niet meer hebben... Maar ach, van de ruim 150 dozen staan er nog geen 20 meer, dus dat vind ik goed uitgepakt... :p
We hebben de verzekering aangesproken over de tafel die stuk is, maar daar hebben we helaas nog niks over gehoord. En een nieuwe tafel kost al gauw 800 dollar hier, áls we al de goede kleur kunnen vinden. Wij hebben een licht eiken vineer tafel met bijpassende dressoir, en hier vind je meer donkere meubels... Ik heb al wel wat gevonden, maar ja, we willen wel weten wat de verzekering uitkeert.
Verder gebeurt hier niet zoveel, al vermaak ik me opperbest, de dagen vliegen voorbij en ik ben nog nooit zo relaxed geweest. Ik blijf het zeggen: het is hier zo mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:
 
heee!

goed om te horen dat je het naar je zin hebt! We komen gauw weer een bakkie doen, effe na kerst...

aukje
 
Hoii Pauline,

Wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, wij trouwens ook hoor hier  :grin:

Ja die overgangen hier zijn soms nog erger dan in Nederland en ik dacht dat we wel wat gewend waren??!!

Lastig he om een beetje leuke meubels te vinden tegen een redelijke prijs. WIj zijn er ook een poosje mee bezig geweest. Het duurt ff maar als je goed om je heen kijkt vind je wel een shop waar je leuke 'moderne' meubels kunt vinden (ikea ?? )

En je hebt gelijk hoor, het is hier prachtig!  :wink: !


Liefs Eutrice
 
En we zijn al weer een maand later, bijna Kerst.... ben al jarig geweest, de eerste x down under....heftig hoor!
Het weekend ervoor kwam het hard aan, het dagen dat het nu zonder ouders en vrienden zou zijn.....maar ik heb een geweldige hubby, die heeft me er echt doorheen getrokken! :-*
Na de eerste telefoontjes zijn we richting Knox City vertrokken, heerlijk shoppen. En hubby zonder klagen achter me aangehobbeld, wow! Ik heb een lekker geurtje, nieuwe jurk en als kadootje een swing, two seater voor in de tuin én.... een bbq!!!! Net wat ik wilde hebben!!! Ik ben zo verwend!!
Helaas hebben we de bbq nog niet uitgeprobeerd, want het weer sloeg om van de week en het heeft hier gehoosd! Noodweer, zelfs wij hadden water langs de muren lopen... maar ja, de eigenaar heeft de goten niet schoongemaakt en ja, dan loopt het onder het dak naar binnen. Het duurde gelukkig niet lang en de schade is nihil, maar ja, we hebben het maar gemeld bij de landlord. Hij zou het melden bij de eigenaar en er zou zo snel mogelijk een 'plummer' komen....ja, als ze er één kunnen vinden die het niet zo druk heeft......wij denken niet dat er iemand komt voor oud en nieuw... er zijn meer mensen met waterproblemen en dat is licht uitgedrukt....
Het wordt nu weer wat beter en ze voorspellen 23 graden met kerst, hoop dat het nog iets beter wordt, want dan zitten wij bij het strand...... kerst op het strand.... wat kun je nog meer wensen.... :beach:
 
Hi nog gefeliciteerd met je verjaardag weer eens in de zomer jarig.
Regenen kan het zeker daar in Melbourne wij vlogen donderdag terug en het kwam met bakken uit de lucht en ook op de dag dat we aankwamen maar daar tussen in was het prachtig, lucky.
Jullie wonen wel in een prachtige omgeving , hopelijk is de lekkage snel opgelost  :up:
 
Sorry, sorry, sorry!!! Ik zie dat ik al heel lang niet gepost heb..... heb het veels te druk met alles....

Even teruglezend zie ik dat ik niet eens gemeld heb dat mijn moeder op bezoek komt.... Nou ja, ze is al geweest zelfs.... vandaag weer op het vliegtuig gezet richting Amsterdam....  :cry2:
Ik belde haar 12 december om hen te feliciteren met hun trouwdag en toen melde ze dat ze op visite kwam!! Ze had het zo moeilijk met ons vertrek, was al 5 kilo afgevallen en op veler advies (zelfs mijn vader zei dat ze moest gaan) hebben ze een ticket geboekt en 6 januari konden we elkaar in de armen vallen! Heerlijk!!! Ze is ruim 3 weken geweest en onvoorstelbaar moeite hebben we haar vandaag op het vliegtuig gezet.... nu weet ik pas hoeveel pijn ze moet hebben gehad....ze is al ruim 5 uur weg en ik heb nog tranen in de ogen....
Ik dacht dat het wel wat therapeutisch kon werken om even te schrijven....voor mezelf de dingen rechtzetten... als ik mn ogen dichtdoe, zie ik haar nog door de deuren gaan..... :shocking:
We hebben een hele leuke tijd gehad en begin vorige week dacht ik nog, dat ik het niet zo erg zou vinden als ze weer vertrok. Ik heb tenslotte nog nooit zo lang 24uur per dag met mijn moeder onder één dak geleefd.... maar het was best leuk, viel me enorm mee. Maar oooo, wat doet dat afscheidnemen pijn....

Maar goed, het gewone leven gaat door, dus moet ik mee...
De kinderen gaan deze week weer naar school (HOERAAAAA!!!) en ik ga bedenken wat voor werk ik wil/kan gaan doen. Ik denk dat ik een uitzendburo opzoek om te kijken wat voor werk ik leuk vind. Het liefst ging ik meer schilderen, maar dat brengt geen geld in het laatje en dat kunnen we wel gebruiken. Alle extra is welkom toch?

Kerst was heerlijk trouwens op het strand!! Super!!! En de lekkage werd de maandag erna al verholpen..... :w00t:
Zelfs de plummer zei dat we een goede landlord hadden.... blijkbaar... al is de douche nog een crime en we hebben geen greenwaste bin, waar ik om gevraagd heb en de dakgoten zijn nog steeds begroeid behalve daar waar de plummer is geweest..... Dat wordt deze week dus maar even de telefoon gebruiken en mensen wakker schudden... :sleep:
Maar morgen eerst uitslapen... heb ik in weken niet gedaan... mijn moeder is altijd vroeg op.... Wij hebben trouwens 'smorgens heerlijk gewandeld en ik ben een kilo afgevallen... nog een pluspuntje! Ha, kijk, dit werkt toch therapeutisch, ik begin de positieve dingen alweer te zien!!! :lmao:
Ik ga ook maar eens kijken hoe het zit met de vriendinnenclub in Melbourne.... we zouden nog een keer bij elkaar komen in januari, maar dat is niet gelukt.....of ze zijn mij vergeten....
 
Wel fijn dat je mams is geweest. Het zal vast een hele geruststelling zijn nu ze met eigen ogen gezien heeft waar jullie wonen en dat het goed met jullie gaat :) Afscheid nemen is inderdaad kl<CENSUUR>e, maar het is niet te vermijden jammer genoeg...

Succes! :up:
 
Hoi Pauline

Ben je al een beetje  uit :cry:?

Tja afscheid nemen is nooit leuk maar je hebt wel weer 3 hele leuke weken met je moeder gehad zo te lezen.........en mooie herinneringen gemaakt. En nu maar gauw een baantje zoeken om die shopping bills te betalen  :grin:

Liefs Mariette
 
Het gaat alweer wat beter, weet je wat helpt?
Met dit mooie weer een lange wandeling maken door de buurt, dan weet ik weer waarom we hier zitten!!!! :lol:
 
En koffiedrinken met een melbournian natuurlijk!!!

ik ben dinsdag in de buurt- mijn auto wordt geupgrade door de lieve verkoopmeneer van Carcity!!!

heb je tijd??
 
Dit is alleen maar even een klein berichtje om te zeggen dat het vast superfijn voor je geweest is dat je mam er was, wat een verrassing en nu kan je met je moeder in ieder geval praten over wat je doet en kan ze zich voorstellen waar je loopt, wat je ziet etc.

Groetjes Miranda
 
@pauline: ik heb je niet meer gesproken naar je moeders vertek. maar ik begrijp dat het zwaar was. vervelend voor je joh maar ik hoop dat je snel de dagelijkse leuke dingen weer kunt oppakken. en als je ergens mee zit, bel me he. misschien dat ik wat voor je kan doen. dus voorlopig voor mij dus maar geen papa en mama uitnodigen dus; begin met gejank weer opnieuw (hihi).

@aukje: het is wel wat verder weg maar bij mij ben je ook altijd welkom voor een bakkie hoor al heb ik mijn spullen nog niet.
 
@ Aukje, tuuuuuuurlijk ben ik thuis, voor jou altijd!! stuur je een sms....

@ Miranda, dank je voor je lieve woorden, je hebt helemaal gelijk!

@ Lisette, inderdaad, kan het je niet aanraden om binnen een half jaar je ouders uit te nodigen.... ik ken je een beetje....  :wink:... maar ik bel je gauw!
Misschien kunnen Aukje en ik wel es samen naar jou toe.....
Eerst maar weer eens een vriendinnenuitje???
 
Hoi Pauline,

Nog bedankt voor je berichtje :up:

Wat fijn dat je moeder is langsgeweest, maar inderdaad erg moeilijk hoor om afscheid te nemen. Vooral, omdat je weet dat je elkaar een tijdje niet zult zien. Maar je hebt toch weer een tijdje van elkaar kunnen genieten, toch!!! :smile: Miranda heeft gelijk ze kan zich nu wel voorstellen waar je het over hebt. En ? Wat vond je moeder ervan om te zien hoe je nu leeft? Ik bedoel Lelystad is toch een heeeeele andere wereld hahaha :lol:
Wat goed dat Piebe het ook naar zijn zin heeft en de kids ook :up: :up:

Ik heb ook niet echt veel tijd om te schilderen, ik moet echt afspraken?? met mijzelf maken om wat te doen hahaha. Maar vind het wel weer heerlijk als ik dan weer wat creatiefs gedaan heb.
Wat goed trouwens dat je al een schilderij verkocht hebt  :wink: Ik ben nog niet zover dat ik mijn schilderijen kan verkopen. Ik wil er eerst een hoop hebben gemaakt voor ik ze verkoop. Het zou wel leuk zijn als ik ooit eens een gallerie kan openen en dagelijks kan gaan schilderen!! En dan ook nog wat geld ermee verdien natuurlijk :grin:

Verder ben ik nu (nu dan ff niet :p) druk met werk zoeken. Wat een beetje lastig gaat vanwege dat gedoe met mijn diploma, maar goed voorlopig probeer ik dan ook maar wat 'simpel' werk te zoeken.
Komt wel goed hoor!

Liefs Eutrice
 
Nou, ondertussen weer een maand verder en tjonge, jonge, dat is toch tegengevallen!!
Het missen van mijn moeder (en rest natuurlijk) is niet zomaar over, zo nu en dan lijkt het weer goed te gaan, maar dan zak ik weer weg in een diepe poel van "wat heb ik nu gedaan!!!!".... :shock:
En weetje, het valt me zo tegen van mezelf, al weet ik ook wel dat het een natuurlijke reactie is.
Ik ben zo dankbaar voor de familie die hier zit en me goed opvangt. Er komt elke week wel één of andere tante langs om te vragen hoe het gaat. En dan is er Lisette, zelf nog maar net hier, daar heb ik zo'n steun aan, je bent een schat Lisette!!! Het gaat langzaam wel de goede kant op, vooral nu ik een baan heb!!
Jaja, ik heb vorige week een sollicitatie-gesprek gehad bij DutchCare. Dat is een organisatie die hier steun en hulp geeft aan oudere Australische Nederlanders, die vaak terugvallen in het Nederlands. Ze proberen de ouderen zoveel mogelijk nog zelfstandig te houden en in de gemeenschap te houden, dus niet te laten vereenzamen. Ik ga een pca worden, een 'personal care assistant', dus helpen met wat ze niet kunnen, bezig  houden, naar afspraken brengen. Dus niet overnemen, maar stimuleren. Ooit ben ik ziekenverzorgende geweest, erg gericht op overnemen van taken, dit is toch ook heel leuk. Ben errug benieuwd hoe dat zal gaan. Ik mocht zelf aangeven wat ik wilde en hoevaak ik wilde werken, dus ik ga 2 tot 3 dagen per week werken en zoveel mogelijk onder schooltijd. Ik ben benieuwd wanneer ik ga beginnen, dat weet ik nog niet.
Schilderen doe ik nog steeds niet veel, heb wel wat gedaan, en dat is ook wel goed gegaan, maar ik moet toch nog wat beter in mijn vel zitten, merk ik. Ach, het komt vast wel goed (denk ik nu...)

De kinderen zijn dus ook weer naar school en Jasper is gestart op Highschool, Pembroke Secundary College in Mooroolbark. Hij blijkt ontzettend populair te zijn, ze zijn hier errug van de knuffelige en hij kwam de eerste week thuis met het verhaal dat hij al door 5 meisjes gevraagd werd om een 'hug'..... :shock:
Nou zijn we dat in Holland absoluut niet gewend, dus we hebben hem helemaal uitgehoord, Jasper had zoiets van: ik vertel nooit weer wat.....  Dat was ook niet de bedoeling, dus we hebben hem wel uitgelegd waarom we dit deden. Gelukkig verteld hij nog steeds van alles en ook over de meiden.... Hij is een echte tiener geworden.... meiden zijn nu wél leuk! Cute en big boobies enzo.... vond hij een half jaar geleden nog echt; ieuw!!! lachen!!! :grin:
Als rechtgeaarde bezorgde moeder heb ik toch op school nagevraagd of dat hier normaal is, dat gehug. Het schijnt niet overal zo te zijn, maar op deze school is het dus wel heel normaal, en ik heb het ook al gezien dat de meiden onderling erg huggerig zijn en als ze een jongen leuk vinden, vragen ze die dus ook om een hug....hun manier om te laten zien wie ze dus leuk vinden..... :lol: In Nederland zouden ze je toch serieus vragen of je nog goed bij je hoofd bent....
Maar het leren gaat ook goed, hij heeft zelfs al een 'A' binnen, op Design Technology, wij zijn weer errug trots. En hij is zelfs al Year 7 Ambassador geworden!! Moet dus zijn school gaan promoten op zijn oude Primary school en helpen op school.
Onze Jasmijn heeft helemaal geen zin meer in Primary School maar doet het toch ook goed. Ze zou ook liever naar Highschool gaan, maar moet helaas nog 2 jaar wachten... Ze verteld alleen bar weinig en we weten dus niet veel. Gelukkig hebben we volgende week een soort 10-minuten gesprek, dus kunnen we uit eerste hand horen hoe ze het doet. Ondertussen gaat ze 1 x in de week naar Drama lessen van de Helen O'Grady Drama Academy en dat vindt ze helemaal geweldig!
En dan natuurlijk mijn hubby, die bij Telstra werkt. Nou, die past zich zo aan, super!!! Na een aantal maanden de kat uit de boom kijken, hoe alles werkt, neemt hij nu af toe zelf initiatieven en dat wordt zeer gewaardeerd.  :lol: Ik hoop stiekum al op promotie... :grin:

Dus zoals je kunt lezen, gaat het hier heel lekker met ons..... raken al lekker in een ritme...
maar het wordt hier wel kouder.... brrr... february hoort behoorlijk warm te zijn, maar deze maand niet.... we hebben vandaag de verwarming aan... het is rond de 20 graden....  :smile: maar wel bewolkt en regenachtig....zalig!!!!
 
He meisje,

Wat een verhaal weer. Ben blij dat ik je tot steun kan zijn. Misschien heb ik over een tijdje jou wel nodig.

Trouwens hier was het best lekker vandaag hoor. Ben net nog met Rakker wezen lopen.
 
Hoi daar,

Als je zo hoort wat jullie allemaal al gedaan en bereikt hebben, mag je jezelf best op je schouders kloppen (op alletwee  :wink: h1).
Je kids doen het zo te horen prima op school en hebben al een nieuwe kennissen-/vriendenkring opgebouwd. Je man heeft het naar zijn zin op zijn werk en...jij bent ook goed op weg een leuke job te gaan doen. Ik vind het heel fijn dat je zo open durft te zijn over wat je meemaakt. Het is allemaal zo herkenbaar voor veel mensen denk ik. Ook ben ik erg benieuwd hoe mijn ervaring straks zal zijn, ga ik mijn familie erg missen..of niet, ga ik snel wennen...of niet, vindt Joe het leuk op schools straks...of niet, etc. etc. Ben niet te hard voor jezelf meissie, je mag trots zijn op jezelf. Je hebt maar mooi iedereen geholpen op gang te komen door een goede thuisbasis te bieden...en nu ben jezelf aan de beurt  :smile:

Miran
 
Nou, Lisette, je weet me te vinden! Voort wat hoort wat, mi casa et su casa en meer van die onzin... maar je snapt me wel...

Dank je wel Miran, voor je lieve woorden, word ik weer een stukje groter van....
Missen doe je toch, het is de mate waarvan wat best beangstigend is.... maar de vriendinnen van XPdite zijn altijd in de buurt, inmisbaar in dit prachtige land!

:-*
 
Kan het niet mooier verwoorden dan Pauline al zei. Dus voor een luisterend "oor" mail lilygirl of vlasjes; hebben grote oren.
 
Te gek dat je werk hebt gevonden. Wat ik mij afvroeg kan je niet als enrolled nurse werken dat is toch hetzelfde als ziekenverzorgster?

Succes met alles :up:
 
Back
Top