Welke bank?

The Jolly Jumbucks: ING is 1 groot bedrijf

Dat is niet (helemaal) waar. Je hebt ING NV, met een aantal dochters, van welke er eentje ING Direct heet. Dit is weer de bank in Australia, welke hypotheken en spaarrekeningen aanbieden.

ING Nederland heeft dan ook erg weining te make met ING Direct in Australie. Hetzelfde geld overigens voor Rabobank NL en Raboplus Australie.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10236.msg144931#msg144931 date=1249960496]
hebben ze geen plek voor hem in Sydney, wil nog steeds je buuf wel zijn.
[/quote]

Wil ook best heel graag jouw buuf worden (lekker off-topic trouwens...) Maar wij willen niet weg uit Perth.... Niet alleen vanwege het klimaat, maar ook vanwege het uitzicht dat Dirk heeft vanaf zijn werkplek :)

img_1249990331_437_lg.jpg
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10236.msg144931#msg144931 date=1249960496]
[quote author=Sacha link=topic=10236.msg144928#msg144928 date=1249954833]
Hele goede bank Westpac  :up: :up: :up: :up: Maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld, daar werkt Dirk nl. hahaha
[/quote]


manlief werkt bij de rabo, dus de mannen zijn een beetje collega eigenlijk wel dus he.
[/quote]

En die van mij werkt bij de NAB.
 
Hoi,

Tijdens onze eerste vakantie samen in Australie hebben we een bankrekening geopend bij Westpac. Dat is ons zeer goed bevallen maar na een paar vakanties gaat er meer uit dan dat er op komt en omdat we hier niet genoeg overhielden om geld over te maken naar Westpac hebben we de rekening opgezegd.
Het is ons verder  goed bevallen.

Groetjes heidi
 
[quote author=Sacha link=topic=10236.msg144928#msg144928 date=1249954833]
Hele goede bank Westpac  :up: :up: :up: :up: Maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld, daar werkt Dirk nl. hahaha
[/quote]

[quote author=Sacha link=topic=10236.msg144946#msg144946 date=1249990272]
Wil ook best heel graag jouw buuf worden (lekker off-topic trouwens...) Maar wij willen niet weg uit Perth.... Niet alleen vanwege het klimaat, maar ook vanwege het uitzicht dat Dirk heeft vanaf zijn werkplek :)
[/quote]

Hmm.....die bank is mij te groot....als dit het uitzicht is over Perth vanaf zijn werkplek (ken die plek, vorig jaar geweest by the way bij die klokkentoren) EN je ziet in die foto nog een Westpac kantoor links onderin de hoek, dan hebben ze gewoon 2 kantoren vlak naast elkaar staan.....(of bewaren ze daar al het geld :D )
 
dan heb je het uitzicht in Sydney nog niet gezien!!!!

Staat op ons blog, ik zal het adres van het blog even in mijn eigen topic zetten, WE GAAN

rabo aus staat idd los van nederland,
het was dus niet van hela hola van Utrecht naar Sydney, veel mensen denken dat manlief "overgeplaatst" is, la maar, zo makkelijk was het dus niet.

maar ook niet heel moeilijk,maar dat zegt alles over hem en niet over de procedure an sich.

waarom leg ik dit nog uit eigenlijk hihihi

gewoon trots denk ik, mag wel he??!!
 
[quote author=Maluka link=topic=10236.msg144967#msg144967 date=1250027915]
Hmm.....die bank is mij te groot....als dit het uitzicht is over Perth vanaf zijn werkplek (ken die plek, vorig jaar geweest by the way bij die klokkentoren) EN je ziet in die foto nog een Westpac kantoor links onderin de hoek, dan hebben ze gewoon 2 kantoren vlak naast elkaar staan.....(of bewaren ze daar al het geld :D )
[/quote]

Dirk werkt in het gebouw Central Park. Daar zitten de mensen die bij St. George werken en die de IT doen. Het Westpac gebouw dat je ziet staan is het bank gebouw waar je naar binnen gaat voor je bank zaken. Al het "ondersteunende" personeel zit in een ander gebouw omdat Westpac later pas St. George heeft overgenomen.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10236.msg144969#msg144969 date=1250034393]
dan heb je het uitzicht in Sydney nog niet gezien!!!!
[/quote]

Niet vanaf het Rabobank gebouw, maar ken het gebouw wel in Sydney (dicht bij Darling Harbour)....

Ik heb alleen (puur persoonlijk hoor) dat hoe vaker ik nu in Sydney kom, hoe sneller ik er weer weg wil. Het is er gewoon nog drukker dan Brisbane....niet gek natuurlijk, maar mij veels te druk.....
 
Daarom wonen wij ook onder de rivier ten zuiden, een half uur van de stad, maar echt Australie, heerlijk!!!!!

Een stad is leuk om te schlempen, maar niet om te wonen, is met elke stad toch zo, wat ik zo leuk v Sydney vind is dat je met een ferry v de ene naar de andere kant gaat, je ziet overal water, dat geeft een sfeertje wat erg leuk is, ik moet nog veel meer gaan zien, heb eigenlijk nog niets meer gezien dan de darling harbour en naar de taronga zoo en the rocks, (leuk)

de komende jaren nog veel te beleven, je weet af en toe niet waar je beginnen moet!!!

Kangeroo point is ook zo mooi!!!!!!!!

etc etc.

elk weekend vakantie dus.
 
Even het Banken draadje nieuw leven in blazen.

Wij hebben nu een maand of zo een Westpac bankaccount. (goed he Sacha)
Maar wat mij zo verwonderd is dat het internet bankieren hier echt nog gaat als of je in de middeleeuwen zit. Ongelooflijk dat die banken hier zo achter lopen.

In nederland had ik het gevoel dat het allemaal wel veilig was enzo, maar hier kunnen ze volgens mij nog wel wat aan de veiligheid werken.

Een random reader, wat is dat. Hier hebben we een kaartje waar je inlog nummer op staat. Dat nummer hangt nergens aan vast, niets te maken met je account nummer of wat dan ook.

Je paspoort moet je zelf maar bedenken zonder dat er enige verificatie vereist is die met je bankpas gelinked kan worden.

Dan heb ik net nog een overschrijving gedaan. Voor een periodieke overschrijving kreeg ik nog een sms om hem te bevestigen, maar een gewone overschrijving heeft geen bevestiging meer nodig dus als iemand op een of andere manier mijn account in kan kan ie zo maar alles over schrijven. Lekker makkelijk.

En dan nog die BSB en Account nummers. Geef iedereen gewoon 1 account nummer en zit niet zo te zeiken met die BSB nummers. met 9 cijfers als account nummer kan je 387.420.489 accounts aanmaken. Dus met 20.000.000 inwoners kan je volgens mij nooit een dubbel nummer maken.......

Dat was even mijn point of view.

Owja, en dan nog de fees.... zal ik maar ff niet over beginnen.....

Zijn er nog andere mensen die hier zo van op keken? Ik hoor het graag van jullie...

Groetjes
Stefan.
 
Zit jij wel bij dezelfde Westpac als ik???

Wij hadden in Nederland Fortis met een zeer goede, maar onhandige beveiliging. Vind de beveiliging van Westpac net zo veilig, maar veel gebruiksvriendelijker. Telkens wanneer ik een nieuwe begunstigde toevoeg om geld aan over te maken, moet ik dat bevestigen met een SMS. Dat betekent dat wanneer iemand toch het onmogelijke voor elkaar krijgt en achter mijn paswoord komt, hij dus ook mijn telefoon nodig heeft om de SMS te kunnen ontvangen. Anders kan hij alleen geld over maken naar Telstra e.d. want die staan in mijn goedgekeurde lijst.

En mocht iemand het briljante idee krijgen om even te bellen en je wachtwoord te wijzingen... jammer..... dan moeten ze echt wel heel veel van je weten! Naam, geboortedatum, adres.. da's redelijk standaard. Maar daarna krijg je dan vragen als wanneer je voor het laatste gepint hebt, welke rekeningen je hebt, wat het saldo is....

Nee... ik ben tevreden over de beveiliging hier.

Sacha
 
Telkens wanneer ik een nieuwe begunstigde toevoeg om geld aan over te maken, moet ik dat bevestigen met een SMS. Dat betekent dat wanneer iemand toch het onmogelijke voor elkaar krijgt en achter mijn paswoord komt, hij dus ook mijn telefoon nodig heeft om de SMS te kunnen ontvangen. Anders kan hij alleen geld over maken naar Telstra e.d. want die staan in mijn goedgekeurde lijst.

Dit heb ik dus niet en ook ik ben een westpac klant. Kan het zo zijn dat je deze extra beveiliging zelf moet aanvragen??
Wat mij wel tegenviel was dat over elke transactie die ik in Nederland heb gedaan met mijn debit mastercard een percentage extra betaald moest worden aan Westpac. In 1 keer pinnen en cash betalen, blijkt dus de goedkoopste oplossing. Toch wel minder, ga eens kijken of dat anders kan.

Gr, Chantal
 
Het is een optie die je zelf moet aanzetten bij je online banking. Standaard staat het nl. uit!!!
 
Weet iemand hoe het zit met de veiligheid+gebruikvriendelijkheid van het internetbankieren van de commonwealth bank??
Was eigenlijk van plan daar een rekening te openen.
 
Weet iemand hoe het zit met de veiligheid+gebruikvriendelijkheid van het internetbankieren van de commonwealth bank??
Was eigenlijk van plan daar een rekening te openen.

Hoi Gwen, wij hebben commonwealth en ons bevalt het prima. beveiliging is met een zelf aangemaakt paswoord maar ook met extra vragen bij overmaken en instellingen veranderen. Internet bankieren gaat snel en makkelijk. De beveiliging klinkt voor mij hetzelfde als bij de Westpack

Ik heb de papieren overzichten uitgezet, das niet zo handig voor in Nederland en ik kan ze tijdens het internet bankieren zelf uitdraaien
 
mmmm.. nou ben ik er nog niet uit welke bank te kiezen.Als backpacker was ik wel tevreden met Commonwealth maar toen bestond internetbankieren nog niet, en dat is de uitvinding van de eeuw :wink: Zou niet graag zonder willen.
Is het nodig/nuttig om al voor vertrek een bankrekening te openen?
 
Hoi Skippie, het is misschien niet nodig om een bankrekening te openen voor je vertrekt. Wij hebben hem al tijdens de vakantie gebruikt en om eventueel geld over te maken in Australië, zoals accomodatie. Ik vond het vooral gemakkelijk en wij hebben geld overgemaakt toen we $2 voor €1 kregen dus geen slechte deal.
 
Even nieuw leven in dit topic blazen.

Heeft er iemand ervaring met de ING bank?

We staan er namelijk nog steeds van versteld hoeveel fees je hier moet betalen, en helemaal als je dan ziet dat de Westpac een halfjaarwinst van $1.83 Billion heeft.

(wel goed voor dirk zijn winst uitkering trouwens)
 
Back
Top