Welke typsiche Nederlandse dingen mis je het meest in Australie?

Snappur niks van: Niemand heeft nog paprika chips met ribbels van de Smiths gezegd!!

Mijn zusje stuurt me eens per jaar zo'n zak op!
 
Beetje goed nieuws Amoz......Het merk Real McCoy verkoopt chips met BBQ smaak and die komt enigszins in de buurt (nou, ja zo dicht bij als ik heb kunnen vinden :-D) Maar ik heb dan ook al jaaaaaaren geen echte paprika chips op!

Hoi Jan, how about the Prawn Crackers! Heb je die al geprobeerd. Dat zijn toch kroepoekies? Kun je bij onze chinees kopen en je kunt ze ook zelf maken (kopen bij Asian groceries en of bij de Woolies.

Groetjes
Syl
 
Thanks Syl,
da's inderdaad nu mijn favoriete smaak (op die dure garam masala gekruide na dan, jummie!).
 
Maar de coleslaw is 'bij jullie' nog steeds het lekkerste, daar kan - wat mij betreft - de Nederlandse variant nog niet tegen op!!!!
 
Syl,
Wat maak je me nou?

Prawn crackers zijn precies die dingen welke ik bedoel, dat is toch totaal niet te vergelijken met die heerlijke kroepoek die je in Nederland van de Chinees krijgt?
Ik bedoel die lappen van 25 cm lang en 10 cm breed. Die worden er geserveerd op een groot bord.

Die kleine krullerige Prawn crackers is surrogaat, maar ja als je niet anders kent en de Aussies kennen dus niets anders, dan mis je wat.

Ik heb nog nooit de echte Kroepoek gezien in OZ, ook niet bij de Indonesier.
Wel in Indonesie zelf, dat is prima geregeld.
Jan
 
:-D oops sorry Jan! Was die lappen al helemaal vergeten!!! Het komt weer helemaal terug  :cry: nee.......die kroepoek hebben ze helaas niet.

Groetjes
Syl
 
a ha maar die lappen kroepoek zijn wel te krijgen hoor. Wij haalde ze altijd bij winkels in China town(sydney)- je moet ze alleen even zelf bakken... maar dat is niet erg ,zo gedaan en des te verser.
Miel
 
[quote author=Rob link=topic=1683.msg15502#msg15502 date=1116473641]
eigenlijk mis ik niet zo veel. veel kun je inderdaad in de supermarkten kopen en/of in de dutchshops. wat ik wel af en toe mis is: frankfurters van unox, satesaus en soep. de soep die men hier in de supermarkten vind ik, behalve de tomatensoep, niet zo denderend. maar ik zal eens kijken naar een recept voor sate saus en bij woelies voor knakworstjes.
[/quote]

Satesaus kun je zo zelf maken. Dit heb ik zaterdag gemaakt:

Recept 1 voor pindasaus:

- 1 potje pindakaas (de goedkoopste), water en melk
- ketoembar (ground coriander)
- Komijn (Cummin)
- paar teentjes knoflook
- Flink wat ketjap manis
- Iets sambal (gewoon van de Australische, kan nu even niet op de naam komen)

Neem echter niet de Australische soy-sauce. Deze is niet zoet en maakt de pindasaus er niet lekkerder op. Probeer ketjap manis te vinden. Bij ons in Kenmore hadden ze het gewoon bij de Woolies.
 
bedankt voor het recept martijn. ik zal het binnenkort eens proberen. en inderdaad ketjap manis smaakt anders dan de soyasaus. de ketjap manis is hier, mijn vriendin en haar familie, nogal populair geworden. ze kenden het van te voren niet.

En ook dank aan Syl. ik heb de knakworstjes gevonden. ben weer happy  :up:

Rob
 
:-D Graag gedaan Rob! Weet iemand nog of er ergens (in Brisbane)  stroopwafels te krijgen zijn??

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=1683.msg15879#msg15879 date=1116891181]
:-D Graag gedaan Rob! Weet iemand nog of er ergens (in Brisbane)  stroopwafels te krijgen zijn??

Groetjes
Syl
[/quote]

Naast woelies in gardencity ook waarschijnlijk in the dutchshop en/of de NAQ dutchclub.
ik vond ze persoonlijk nogal duur in woelies.

groetjes rob
 
Echt? wow......ga morgen gelijk naar Garden City!!!  Ben trouwens niet zo'n Dutch shop fan, vind het altijd een beetje tegenvallen daar.

bye
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=1683.msg15879#msg15879 date=1116891181]
Weet iemand nog of er ergens (in Brisbane)  stroopwafels te krijgen zijn??
[/quote]

De Woolies in Kenmore (Plaza) heeft ze ook! Helaas alleen maar per 4 stuks verpakt.
 
enneh........$2 per stroopwafel?

Ga toch eens even met "onze" woolies praten hoor. Geen stroopwafels, geen ontbijtkoek..... :-(

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=1683.msg15888#msg15888 date=1116901793]
enneh........$2 per stroopwafel?
[/quote]

Nee zo erg is het ook weer niet. Ik geloof iets van 3 dollar voor een pakje van 4. Succes met de "onderhandelingen" bij je plaatselijke Woolies.
 
:-D on my way...........ik zal je op de hoogte houden van mijn vorderingen

Anders nodig ik gewoon jullie uit voor dinner! met poffertjes pan :lol: EN pakje stroopwafels.

Syl
 
[quote author=Syl link=topic=1683.msg15891#msg15891 date=1116902260]
:-D on my way...........ik zal je op de hoogte houden van mijn vorderingen

Anders nodig ik gewoon jullie uit voor dinner! met poffertjes pan :lol: EN pakje stroopwafels.
[/quote]

Die stroopwafels krijg je sowieso voor het lenen van de poffertjespan, maar dan nemen Rebekka en ik er ook één  :p
 
[quote author=Syl link=topic=1683.msg15885#msg15885 date=1116899364]
Echt? wow......ga morgen gelijk naar Garden City!!!  Ben trouwens niet zo'n Dutch shop fan, vind het altijd een beetje tegenvallen daar.

bye
Syl


[/quote]

ik ben op zich ook geen dutch shop fan, vanwege dat je goed naar de houdbaarheiddatum moet kijken. vaak hebben ze verlopen spullen. maar je moet roeien met de riemen die je hebt.  en zolang er geen ander dutchshop is, zal ik er toch regelmatig naar toe gaan. gelukkig kun je nu tegenwoordig meer en meer spullen ook in de supermarkten vinden.

Rob
 
Back
Top