Welke typsiche Nederlandse dingen mis je het meest in Australie?

[quote author=Syl link=topic=1683.msg16430#msg16430 date=1117230445]
:-D de kunst is om het zo dun mogelijk uit te smeren als je het dan toch wilt proberen. Onze dochter 5-jaar en enigste(?) vegemite fan in de familie neemt het liefst een boterham met chocolade pasta en eentje met vegemite (niet te dun smeren mam :-o) mee naar school.

Groetjes
Syl
[/quote]

Whahahhaa  :-D :-D :-D
Geweldig
 
Nou.... Ik ken Marmite. Heb dat eens heeel dun op een boterham met kaas gegeten... Dat was vreselijk smerig, dus Vegemite ga ik nooit van z'n leven proberen.
Ik denk ook dat ik geen enkele boterham met chocopasta zal vertrouwen in Oz als ik em niet zelf gesmeerd heb ;)
 
Vegemite smaakt - vind ik- naar smeerbare (sterke) bouillionblokjes op je boterham. :)
 
Jaaaaaa Tum! Dat is nou een goeie omschrijving! enneh...wees maar niet bang hoor Annemiek je ruikt het verschil luid en duidelijk :-D

Groetjes
Syl
 
Vegemite is niet alleen te gebruiken als eten maar......... wist je dat het....
    1. olie vlekken van het oprijpad verwijderd
    2. vliegen op een afstand houd
    3. te gebruiken is als haar gel
    4. te gebruiken is op blaren en verbranden plekken
    5. te gebruiken is als antconceptie smeermiddel voor de dames (want dan komt
        geen vent meer bij je in de buurt)
    6. en nog heel veel meer........
          :up: miel  :up:
               
 
oh trouwens ik hoorde net dat er een nieuwe Dutch shop is in Wilberforce (NSW) dat is richting Windsor en die schijnt erg goed te zijn. Die verkopen naast etenswaren ook meubels etc uit Nederland.

miel
 
verkopen ze bij zo'n dutch shop ook eierkoeken? :)
toen ik een jaar in australie was heb ik dat wel gemist (klinkt misschien een beetje raar voor andere maar ik ben daar dol op)

Nu ik hier weer terug ben mis ik crumpets en english muffins
Maar gelukkig ga ik binnenkort weer terug met mijn australische vriend en kan ik dat weer eten  :up:
 
oh ik heb er niet bij stil gestaan dat eierkoeken natuurlijk niet voor lang goed blijven..zullen ze dus ook wel niet hebben.
Lizzy
 
Ik dacht dat ik niet veel miste. En echt missen zal het ook niet zijn. Maar gisteren hebben we bij vrienden frietjes met kroketten, bitterballen en frikadellen gegeten! Jammie! Ik weet wel waar ik mijn eerste avond terug in Nederland wil eten....  :-D 
 
Nog 26 dagen en dan .... patatje oorlog king size en een haring met uitjes toe!  :happy:
 
Hallo allemaal, 
Weet iemand van jullie een goede vervanging voor Brinta? Die oat pap die je hier in de supermarkt vindt zijn allemaal een stuk grover en slijmeriger. Ik weet wel dat je Brinta kunt bestellen via internet enzo, maar ik zou liever een goede Australische optie vinden. Dus als iemand van jullie nog goede tips heeft?

:Cooking:

Thanks mates!

Anna
 
Anna..........Mocht de nood hoog zijn: Weetbix (homebrand) met een schep suiker en dan helemaal zacht laten worden in (een beetje) melk.....lijkt er een beetje op, een heel klein beetje.

Groetjes
Syl :)
 
Back
Top