Welke typsiche Nederlandse dingen mis je het meest in Australie?

Nu je het over poffertjespannen hebt... Mijn ouders hebben er nog een staan die ze nooit gebruiken ;) Ik denk dat die mooi mee gaat in de container! Mark zal dan wel denken... "Alweer een pan erbij?" maar dat moet ie maar voor lief nemen :p
 
Kijk dan gelijk even of ze nog een knippertjes( of knijpertjes) ijzer hebben, dan kan je ook je eigen stroopwafels maken,.Ik heb vorig jaar een meegenomen voor mijn broer, had het recept opgezocht in een oude kookboek( je weet wel, de meeste oma's hebben er wel een van de huishoudschool of margriet). Het was een geweldig success want ze zijn daar ook gek op stroopwafels.
Trouwens- een kookboek met echte holaandse recepten doet het als cadeau altijd geweldig maar ook om zelf mee te nemen voor de emigranten onder ons
miel
 
een tijd geleden heb ik op het net rondgesurft voor nederlandse recepten. ik heb er onder andere recepten voor stroopwafels gevonden. als iemand die wil, kan ik ze wel mailen.

No worries

Rob
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=1683.msg15521#msg15521 date=1116489900]
Mmmmm, Smiths paprika Wokkels. En borrelnootjes! :eat:
Krijg ineens heimwee...
[/quote]

Bij mij staat op op absolute nummer 1: Borrelnoten!  :-D

Ik kan zo'n beetje al het andere hier (Adelaide) krijgen in de Central Market. Laatst nog een pot remia-frietsaus gekocht, een een pak bokkepootjes. Maar borrelnoten ben ik nog nergens tegengekomen...Dus eens paar half jaar komt er een fraai pakketje met borrelnoten uit NL overwaaien.

Weet er iemand hoe je borrelnoten zelf kan maken??

Cya,

Vin
 
Ik lees heel veel dingen die iedereen mist in Australie,het zijn natuurlijk allemaal dingen die ik ook lekker vind.Maar wat voor speciale dingen heb je daar die wij hier in Nederland niet kennen en misschien wel erg lekkere alternatieven zijn voor een aantal dingen. Ik begreep ook dat ze niet 's ochtends  bij het ontbijt niet een bruine boterham met kaas eten. Hoe ziet een ontbijt er dan uit?

groetjes Manja
 
[quote author=tinusv link=topic=1683.msg15889#msg15889 date=1116901983]
[quote author=Syl link=topic=1683.msg15888#msg15888 date=1116901793]
enneh........$2 per stroopwafel?
[/quote]

Nee zo erg is het ook weer niet. Ik geloof iets van 3 dollar voor een pakje van 4. Succes met de "onderhandelingen" bij je plaatselijke Woolies.
[/quote]

Correctie, was vanmiddag bij de Wolies en ze waren slechts 1,81 per 4. Valt dus wel mee.
 
Het ontbijt is cornflakes, nutrigrain, chocopops of muesli. Maar je mag best met een bammetje ontbijten hoor! Een boterham met pindakaas of vegemite natuurlijk  :up:.
 
jufrebekka: je gaat me toch niet wijsmaken dat jij vegemite lekker vindt? :lol: :lol:

De eerste dag dat ik in Oz. was hadden collega's al voor mij wat boodschappen gekocht en voor mij in het keukenkastje gezet...Ook een potje vegemite....

En als je chocoladepasta gewend bent (qua dikte op de boterham) en dat vervolgens toepast op vegemite...dan draaien je ogen zich eerst drie keer om hun eigen as en kruipen de teennagels van schrik weer terug onder de huid.....

Een ervaring om nooit te vergeten :p
 
Heb ze hoor! Twee pakjes stroopwafels ( :up: eigenlijk nog maar 1 pakje over) EN een ontbijtkoek! EN heb een broodje kroket op :-D Ben vandaag even bij de Dutch Shop geweest, kwam er namelijk toevallig langs! Bij de lokale woolies ben ik nog niets opgeschoten helaas, maar goed Mt. Gravatt is ook nog wel te doen.

Groetjes
Syl
 
Ja zo ken ik ook nog een  verhaal. Toen mijn zoon (nu 16) 1 1/2 jaar oud was kreeg hij een potje vegemite kado- er werd s'ochtends een toastje voor hem gesmeerd en nam een grote hap en toen..............heb ik nog nooit iemand zo zien spugen.

In 2003 toen we met het gezin in Oz waren,ging mijn schoonzusje "chocolate crackles" maken met de meiden- een traktaktie voor ieder kind en-zo zegt mijn schoonzusje- "je bent  pas echt een Ozzie als je "chocolate crackles", "vegemite" en "meat pies" eet.
Ze vonden het dus niks-wat ik overigens nog niet snap want het is heerlijk evenals de meat pie maar vegemite......dat zou ik zelfs mijn hond niet aan doen.

miel
 
[quote author=Syl link=topic=1683.msg16226#msg16226 date=1117109104]
Heb ze hoor! Twee pakjes stroopwafels ( :up: eigenlijk nog maar 1 pakje over) EN een ontbijtkoek! EN heb een broodje kroket op :-D Ben vandaag even bij de Dutch Shop geweest, kwam er namelijk toevallig langs! Bij de lokale woolies ben ik nog niets opgeschoten helaas, maar goed Mt. Gravatt is ook nog wel te doen.

Groetjes
Syl
[/quote]

Nou dan moeten we je maar blij maken met wat dropjes uit onze giga voorraad (die ook al begint te slinken na een dag...  :roll:). Of wil je nog steeds de stroopwafels als bedankje?? U roept, wij draaien!
 
[quote author=Syl link=topic=1683.msg16340#msg16340 date=1117164712]
:-D never enough of a good thing! Maar drop klinkt prima hoor!
[/quote]

Dat komt goed uit, want vandaag is er weer pakket met verse voorraad drop aangekomen. En ja het is opengemaakt door de douane/quarentine, maar er is niets uit gehaald. Dus drop (en stroopwafels, die zaten er ook bij) kun je gewoon versturen.
 
Hoi Hoi

Nou ben ik toch erg benieuwd,  Wat is "vegemite" ?.  Waar hebben ze dat dan van gemaakt, dat het zo ontzettend goor blijkt te zijn  :? :? 

tnx :up:
 
Vegemite is echt te smerig voor woorden.
Maar elke ozzie schijnt het lekker te vinden.
Het is maar net waar je mee opgegroeid bent.
Het lijkt op heerlijke chocopasta, maar als je dan als onwetende een hap neemt :eat: van je lekker dik besmeerde boterham dan weet je echt niet waar je het moet zoeken :dizzy: .
 
Vegemite en aanverwante producten zijn gemaakt van gist. Volgens mij kunnen ze de gist beter gebruiken om er bier van te maken. Ik vind het ook niet lekker. Mijn vader vind het helemaal geweldig en ook het dochtertje van mijn vriendin is er helemaal weg van.
 
Gatver vegemite, echt vies. Was bij een australische vriendin van me en haar zusje vond dat ik vegemite moest eten, nou yek zeg,e cht super vies. Ik had ooit al is marmide op in engeland, maar dit was nog ranziger. meatpies ben ik ook niet echt dol op.
 
:-D de kunst is om het zo dun mogelijk uit te smeren als je het dan toch wilt proberen. Onze dochter 5-jaar en enigste(?) vegemite fan in de familie neemt het liefst een boterham met chocolade pasta en eentje met vegemite (niet te dun smeren mam :-o) mee naar school.

Groetjes
Syl
 
Back
Top