Welke verhuizer doet echt wat ie belooft????

Ha Skip!

Wij hebben het zelfde gevoel als jou: afgelopen zaterdag ook naar de emigratiebeurs, hoop verhuisbedrijven gesproken.... maar ja, welke neem je dan he?
Wij hebben (tot nu toe) het volgende lijstje waar we een offerte bij gaan aanvragen:

- Crown Relocations
- Allways
- Transpack
- Topmovers (Spijkenisse)

Ik kreeg op de beurs ook een goed gevoel bij Transpack: ze denken goed met je mee om te kijken wat je nu echt wilde (Wel/niet zelf inpakken) en geven ook een complete prijs, dus ook incl. douane kosten bij de Aussie grens.

Wij hebben "maar" 11 m3, begreep zaterdag wel dat dit een "kantelpunt" is tussen kratten of een hele container, dus wij laten op korte termijn (volgende week) 1 van deze 4 alvast langskomen voor een op maat gemaakte offerte. We hebben nu alleen 2 on-line offertes van Crown en Allways, wat natuurlijk altijd een inschatting blijft. Vandaar dat we ze langs laten komen voor een op maat offerte.
Verder heeft Topmovers als voordeel dat ze uit Spijkenisse komen (op 1 km afstand van onze woning) dus wellicht heeft dit een kostenvoordeel!

Groeten,

Leon en Chantal
 
Al eerder schreef ik in dit draadje mijn bevinding.....

Bij mij waren het 13 dozen en een aantal losse items, ook via worldwide bagage service. De kosten waren als volgt:

Verhuizing van 1,63 m3, gewicht 341 kg

Kosten in Nederland incl. ophalen aan huis en verzekering 480,- euro
Kosten in Australie tot aan de haven A$ 326,-
Quarantaine kosten 0,-

Ik had geen douane kosten en heb de inklaring en quarantaine zelf gedaan, kost je ongeveer 2 uur als je niets bijzonders hebt.

Chantal
 
I know Tweety, maar we willen echt niet nog het een en ander zelf moeten regelen in Australie.
ook al zeggen mensen dat het appeltje eitje is, wij willen er niet aan. Zoiezo voor de kosten waarvan je niet van te voren weet wat ze worden en al helemaal niet omdat we geen idee hebben hoe het papierwerk technisch zit. ( en dat is in NL al moeilijk, laat staan in het Engels )

Ik ga nog een offerte opvragen bij Hazeleger.

Ondertussen mogen er nog meer tips komen hoor mensen.komaar kom komma kom maar :smile:
 
ook al zeggen mensen dat het appeltje eitje is, wij willen er niet aan.
OK misschien dan niet voor jullie maar anderen willen het misschien wel. Daarom nog even

en al helemaal niet omdat we geen idee hebben hoe het papierwerk technisch zit. ( en dat is in NL al moeilijk, laat staan in het Engels )
Papierwerk technisch is er dus helemaal niets! Ja een formulier waarop je verklaart dat je geen medicijnen, geld, onbehandeld hout bij je hebt en dat alles schoon is. Documentatie voor de haven etc wordt allemaal voor je gedaan en daar wordt wat voor gerekend, kan je van te voren een schatting van krijgen en was in mijn geval $ 326,-

Geen reden dus om het niet zelf te doen! :smile: Enne een gemiddeld huurcontract is meer papierwerk dan je verhuisdozen inklaren.
Nogmaals het is een keuze die je maakt! Ik plaats hier alleen een suggestie voor mensen met weinig spullen, die graag voor een leuk prijsje hun doosjes willen verhuizen en die er niet tegenop zien om 2 uurtjes werk er in te steken.

Succes met jullie keuze!

Chantal
 
Nadat Bloemetjes heel duidelijk wist dat het Hazeleger zou worden , heb ik ook maar eens navraag bij hun gedaan.
En ik weet nu, dat van alle andere bedrijfjes , die aan kleinere zendingen doen ( 3 a 4 kuub ) Hazeleger wel de beste prijs heeft en ook heel belangrijk, ze bieden meer voor het geld.Bij andere bedrijfjes zat het ophalen van de spullen er b.v niet bij.En bij een waren het alleen maar kosten tot aan Australie....
Dus alles incl.( ook douanekosten Australie e.d ) bij Hazeleger voor 325,- per m3.
Dus Hazeleger komt bij ons beter uit de bus dan Transpack en Mondial/Waaijenberg.
 
wij hebben ook voor Hazeleger gekozen. Ook vanwege de prijs en de lage verzekeringspremie, maar ook omdat je goede afspraken met Errie kan maken (dit pakken wij zelf in [in ons geval de niet breekbare spullen] en dit kunnen jullie doen). Dit heeft ook weer een positieve invloed op de prijs. Aan het eind van de maand komen ze alles inladen en tot nu toe moet ik zeggen dat Hazeleger al zijn afspraken heeft nagekomen. Groet, Frank
 
Wij hebben een goede ervaring gehad met Tipker Verhuizingen, uit Voorschoten. De eigenaar, Peter Tipker, is erg betrokken, en is een aantal keren persoonlijk bij ons thuis geweest. Van huis tot huis alles perfect geregeld. Toen in Mollymook bleek dat er wat schade was ontstaan, is dat ook zonde problemen opgelost. Voor ons echt een prettige ervaring!

Fam. Schaap
 
Hoi
Wij hebben gebruik gemaakt van Waaijenberg. We hebben de inklaring dooor hun laten doen, hadden ok geen zin in dat geregel :rolleyes: We hebben het wel zelf ingepakt en hun de uitgebreide lijsten gegeven wat waar inzat. Hun hebben zelf een pakbon gemaakt metdaar 1 omschrijving op (bv. DVD ). Maar we hebben zelf de dozen opghaald (dat scheelde 400 Euro) wat ik erg veel vind voor in totaal 2x rijden (± 30 kilometer enkele reis) . Wij hadden dan wel niet zoveel en het zelf ophalen ging prima met onze eigen auto en alle dozen waren van dezelfde afmeting.

Oh ja ook belangrijk: alles is heel aangekomen :up: :up: :up: en volgens het voooraf opgegeven reisschema (bij pons moet het eerst naar Melbourne en daarna met de (road)train naar Adelaide

Ik hoop dat je hier iets aan hebt
En succes met verkoop (lang leve marktplaats) en de laatste loodjes
 
Wij krijgen er vandaag 2 over de vloer (Topmovers en Allways) en morgen nog 1 (Crown).
Maar als ik het zo eens lees allemaal dan zou ik Hazeleger ook moeten uitnodigen...

Verder proberen wij ook zoveel mogelijk van de prijs af te laten halen (Zelfs gedeelte inpakken, niet all-risk verzekeren, helpen sjouwen van spullen, etc.)

Is bij julie ook verteld dat als je boven de 11 m3 zit, dat je dan meteen een hele container moet nemen van 20 m3?

Dat is mij wel verteld tijdens de emigratiebeurs door meerder verhuisbedrijven. Wij zitten dus net op die grens en hopen er onder te blijven!

Groeten,

Leon en Chantal
 
Hi,

Ik zou Hazeleger zeker ook uitnodigen, zij hebben ons prima verhuisd naar Perth. Wij hebben inmiddels een interstate verhuizing achter de rug en ondanks dat dit verhuisbedrijf (Allied&Pickford) zeer goed aangeschreven staat konden ze niet tippen aan Hazeleger.

Succes met alle voorbereidingen.

magda
 
@ Rene en Sas : mag ik vragen hoeveel jullie betaald hebben en voor welke hoeveelheid ( m3 ) ?

@ Crazy skippy :wink: waren wij ook van plan, proberen de prijs zo laag mogelijk te houden door wat simpele dingen zelf te doen want het is echt duur. We hebben b.v een bedrijfsbus dus we brengen de spullen zelf en halen het ook zelf op.En inpakken lijkt me zoiezo fijner om dat zelf te doen, dan weet je waar alles zit en wat er mee gaat. ( ooit het verhaal van Bart-Tekkel gelezen dat er kroepoek ofzo is ingepakt :grin: )
p.s weet niet van de 11 m3 maar daar zitten wij zoiezo ver onder met max 4 m3.

@ Magda, fijn te horen! ik heb echt nog geen 1 persoon gehoord die iets negatiefs heeft gemeld over Hazeleger.
 
Hazeleger had maar één optie om geld te besparen: 150 euria's korting als je zelf inpakt. Dat is dus dagen lang bezig zijn (vergeet niet dat je ook een paklijst moet maken die geschikt is voor de douane/quarantaineinspectie!). Voor dat geld die dagen besteden aan achterover leunen op een terras vonden wij een goede deal.
 
Wij hoeven alleen de dingen in te pakken die niet breekbaar zijn (boeken, die wij toch al widen uitzoeken, cd's/dvd's en kleding). Wij doen daar geen dagen over en krijgen ook niet 'maar' 150 euro korting. Verder heeft Hazeleger met maar 1,25% verzerkingspremie een goede aanbieding kunnen doen. Tenminste, dat vinden wij.
 
Wij zijn nu ook bezig met het selecteren van een verhuizer. Voor ons zijn Crown en Top Movers overgebleven, puur omdat we bij Allways geen goed gevoel hadden. Wat ons opvalt, dat zelfs nadat de verhuisbedrijven langs zijn geweest om een inschatting te maken, er toch nog grote variatie inzit tussen de ingeschatte volumes door de verhuisbedrijven. Dit varieerd tussen de 8 en 13 m3. Nogal een verschil dachten wij zo. Dus we zijn nu aan het informeren wat de meer- of minder prijzen zijn per m3. (en of dit mogelijk is uiteraard).
Hopelijk kunnen we deze week een keus maken en kan de datum worden vast gezet!

Groeten,

Leon en Chantal
 
Ha crazy kangaroe, waarom niet Hazeleger? Daar heb ik nog niks negatiefs over gelezen.

@ Fritsie en bloemetjes : had Hazeleger een m3 prijs genoemd, of een totaalprijs voor jullie spullen?
Tot nu toe heb ik wel steeds een mailtje terug gekregen maar het is allemaal een beetje vrijblijvend. Wij hadden al toegezegd dat wij onze spullen bij hun afleveren.. maar er werd niet gezegd dat dat korting zou opleveren.
 
Volgens mij heeft hij bij ons een totaalprijs afgegeven, enne over korting begon hij bij ons ook niet uit zichzelf :wink:
 
Hai Allemaal,

Zoals vele zijn wij ook naar de emmigratiebeurs geweest en zijn wij overvallen door de vele verhuizers die op de beurs stonden. Na het lezen van deze blog en indrukken op de beurs en daarna hebben wij nu 4 verhuizers uitgenodigd.

- De Haan
- Topmovers
- UTS Voerman
- Jan Steenman Alkmaar

@ Crazy Kangaroo : ben benieuwd of jullie uiteindelijk voor Topmovers gaan.

Vanuit de beurs hebben wij een goede indruk gekregen van De Haan. UTS Voerman heeft ons voorlopig ingeschat voor 5M2 maar dit was op basis van wat wij op de beurs hebben aangegeven. Dus ben benieuwd wat volgende week gaat brengen.

Mochten jullie nog andere evaringen hebben met het lijste hierboven dan houd ik mij aanbevolen.

Groetjes
 
@Skippie:
We hebben het alleen over de prijs voor een container gehad en of alles daarin kon. Wij waren aangenaam verrast dat zij alles inpakken, toen we vroegen naar gevolgen voor de prijs als we dat zelf deden kwam er 150 euro uit. Dat vonden wij het niet waard voor al het werk met labelen en zeulen van zolder etc etc. Dus geen korting.
 
Back
Top