Bij mij waren het 13 dozen en een aantal losse items, ook via worldwide bagage service. De kosten waren als volgt:
Verhuizing van 1,63 m3, gewicht 341 kg
Kosten in Nederland incl. ophalen aan huis en verzekering 480,- euro
Kosten in Australie tot aan de haven A$ 326,-
Quarantaine kosten 0,-
Ik had geen douane kosten en heb de inklaring en quarantaine zelf gedaan, kost je ongeveer 2 uur als je niets bijzonders hebt.
Chantal
OK misschien dan niet voor jullie maar anderen willen het misschien wel. Daarom nog evenook al zeggen mensen dat het appeltje eitje is, wij willen er niet aan.
Papierwerk technisch is er dus helemaal niets! Ja een formulier waarop je verklaart dat je geen medicijnen, geld, onbehandeld hout bij je hebt en dat alles schoon is. Documentatie voor de haven etc wordt allemaal voor je gedaan en daar wordt wat voor gerekend, kan je van te voren een schatting van krijgen en was in mijn geval $ 326,-en al helemaal niet omdat we geen idee hebben hoe het papierwerk technisch zit. ( en dat is in NL al moeilijk, laat staan in het Engels )
OK misschien dan niet voor jullie maar anderen willen het misschien wel. Daarom nog evenook al zeggen mensen dat het appeltje eitje is, wij willen er niet aan.