Welke verhuizer doet echt wat ie belooft????

Zijn vd week gebeld door Wridgways, de Australische agent van De Haan Removals. Onze spullen komen as maandag aan, dat is precies 11 weken na het inpakken. Eigenlijk waren de spullen dus twee weken geleden al ingeklaard, maar door de (Kerst)drukte was er geen vervoer beschikbaar. Raar idee dat alle spullen (waar je inmiddels naar uit begint te kijken) dan drie weken klaar staan in principe, maar deze kant niet uit kunnen.
Bleek ook dat er twee dingetjes inzaten die niet door de douane konden: een mandje van bananenbladeren (geen idee wat dan dan was) en een hittepit (zitten zaden in en dat ie 100 x in de magnetron is geweest, doet er niet toe). Totale kosten van vernietiging: 75 dollar.
Benieuwd hoeveel kosten er nog bijkomen...en of alles heel is.
Wordt vervolgd, na volgende week dus!
 
Wij zijn ons ook aan het orienteren voor het kiezen van een goede verhuizer. Begin volgend jaar laten we er ook een aantal langs komen voor een offerte, als we beetje geselecteerd (en opgeruimd) hebben wat mee gaat.
Echt hele grote dingen gaan er niet mee, we nemen b.v. geen meubels ofzo mee (is gemaakt van onbewerkt Teak hout, dus dat zou vragen zijn om moeilijkheden bij de Customs...). Grootste wat meegaat is ons bed (2.20 m lang, die hebben ze niet in Aussie..) en natuurlijk onze eigen spullen wat allemaal in dozen moet/kan. We vinden het zelf lastig inschatten hoeveel m3 (10 m3 of eerder 25 m3??) we nodig hebben, dus is het voor ons nog de vraag hoeveel het nu gaat kosten om van deur naar deur te laten verhuizen... (Rotterdam - Perth)

Dus dit topic is een goede bron van advies!!

Groeten,

Leon en Chantal
 
Wij hebben vorige week ons visum gehad en hopelijk verhuizen wij in 2010 naar NSW. Wij hebben alleen heel veel houten meubelen (teak, grenen) die we eigenlijk allemaal mee willen nemen. Volgens mij is het meeste wel bewerkt c.q. gelakt.

Gaat dit een probleem worden bij inklaren of is het een kwestie van fumigaten? Het is natuurlijk niet handig als pas in Australie blijkt dat de meeste van onze meubels het land niet in mogen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt,
Marc
 
@Marc

Wij hebben ook een Teak houten salon tafel en een Teak houten dressoir (allebei niet gelakt, dus onbewerkt). Wij hebben besloten om deze niet mee te nemen, omdat ze om onbewerkt hout moelijk kunnen gaan doen en moet alles misschien eerst uitgerookt/vergast/behandeld worden, voordat alles het land in mag.
Dit is natuurlijk een mogelijkheid, maar hier zitten weer kosten aan wat wij het niet waard vinden voor deze meubels. Vandaar dat ze dus niet mee gaan!

Wat zo'n behandeling kost...geen idee!

Succes met alles!

Groeten,

Leon en Chantal
 
Wij zijn met Hazeleger uit Putten verhuisd, was de goedkoopste, simpel maar doet wat hij zegt. Wij mochten hem gelijk, beter dan al die opgedirkte vertegenwoordigers in hun veel te dure auto's. (dan weet je gelijk waar je geld heen gaat)
Alles is volgens afspraak gegaan, we zijn goed geinformeerd over alles en ondanks dat we zelf 3 maanden in Azie aan het rondreizen waren terwijl onze spullen ergens op de boot zaten was de communicatie per email super.

Zal zo weer met hun in zee gaan.

Sietske
 
Hallo Allemaal,
Ik lees nu wel een hoop over of de bedrijven hun beloften nakomen, maar Wat kost het nu ?
Ik Begrijp dat er een hoop prijsverschil is ...
Als ik vragen mag wat waren jullie kwijt en hoeveel kuub was dat ?
Groetjes Annemiek
 
Hi Annemiek,
in totaal was ik 4600 euro kwijt voor 13 kuub. Had wel een dure verzekering genomen voor 30.000 euro.

groetjes Johan
 
Vindt het ook zo moeilijk om een keuze te maken uit al die aanbieders! :|

Wie is nu het beste, goedkoopste etc ? De meeste info die je vindt gaat over containers, maar wij hebben maar iets van +/- 4 kuub mee te nemen.

Als iemand nog tips of adviezen kwijt wil..... graag! ( heb zoekmachine al wel gebruikt maar nog niet veel bruikbaars kunnen vinden )
 
Dank je Johan,

Ik vind het ook erg moeilijk Skippie,

Maar.....we gaan rond dezelfde tijd....naar hetzelfde gebied .....misschien kunnen we een container delen????
 
Oh, das misschien een idee, maar ik weet niet hoeveel jullie te verschepen hebben? Wij maar een beetje dus, rond de 3 a 4 m3....

En we moeten Rimko's gereedschap opsturen, dit moeten we wel z.s.m daar hebben, ik weet niet of jullie spullen iets eerder weg kunnen..?
 
Het ligt eraan wanneer we ons huis verkopen,
Harold is 30 juni klaar met werken, dan gaan we 11 juli voor 3 weken even op vakantie om afscheid te nemen van ons geliefde Italie.
Daarna willen we zodra alles geregeld is weg dus dat kan als het mee zit halverwegen Augustus zitten maar op zijn laatst begin September.
Als we het huis al verkocht hebben gaan we misschien niet meer naar Italie...maar eerder het hangt om het huis !

Wij hebben wel meer dan 4 kuub maar dan kunnen we jullie 4 kuub misschien hierheen halen met Harolds bus en kan het bij ons erin en verrekenen we de kosten weer, want we krijgen in ieder geval geen container vol !

Moeten we nog even over nadenken maar is misschien wel handig toch ?
 
Hou me maar op de hoogte Annemieke, je kan me altijd een Pm-etje sturen.
Ik zal het ook vast met Rimko overleggen.
:up:
 
Hou er wel rekening mee dat indien je een verhuizing samen doet je ook op kan draaien voor de kosten van de ander...... Zorg je er zelf voor dat je geen verdachte spullen verscheept en de ander doet dit toch, dan kan het zijn dat een hele container behandeld moet worden! Kassa! En dat terwijl je zelf zo netjes was.

Ik wil hier niemand mee benadelen, kan immers ook goed gaan, maar sta er wel even bij stil!

Met een beetje mazzel mogen wij aan het einde van dit jaar weer een verhuisbedrijf benaderen. Zonder twijfel zou ik dan voor een kleine verhuizing weer voor WBS gaan.

Chantal
 
Okee, hou ik in mijn achterhoofd, maar ik denk dat je zoiets wel samen kunt regelen in goed overleg.

Zou je vriendin al zo snel naar Oz kunnen/mogen komen? Dat is mooi!
Heb jij enig idee hoe ver van te voren je een shipping moet regelen? Met b.v WBS?
 
Okee, hou ik in mijn achterhoofd, maar ik denk dat je zoiets wel samen kunt regelen in goed overleg.

Zou je vriendin al zo snel naar Oz kunnen/mogen komen? Dat is mooi!
Heb jij enig idee hoe ver van te voren je een shipping moet regelen? Met b.v WBS?

Het kan natuurlijk perfect verlopen! Maar persoonlijk ken ik maar weinig forum leden in het echt. Mochten mensen mijn adres willen gebruiken dan is dat voor mij geen enkel probleem. Maar mijn huisraad samen met iemand verschepen is voor mij wat anders. Het hoeft niet moedwillig te gaan maar je kan per vergis die onbehandelde trommel uit Zuid-afrika met die leuke lieve beestjes er in in 1 van je verhuisdozen stoppen.... Gevolg de hele container moet gegast worden en wie gaat dat betalen, de persoon van die trommel of draai jij deels voor de kosten op??

Of mijn vriendin aan het einde van het jaar naar Australie mag komen? Ik mag hopen van wel! Wij hebben in de planning staan om in Oktober voor een interview te gaan (als dat nog bestaat). Bij een interview is het direct ja of nee. Bij ja wil ze voor het einde van 2010 deze kant op komen en is het nee dan ga ik mijn baan en huis hier opzeggen en zal ik waarschijnlijk volgend jaar deze tijd weer in Nederland wonen. Maar voorlopig gaan wij van het positieve uit!

Bij WBS kun je een shipping op vrij korte termijn regelen. Mocht je dit net willen dan houden ze je spullen voor een x aantal maanden in opslag, uit mijn hoofd hebben ze dit voor mij zo'n 4 maanden gedaan zonder extra kosten te rekenen. Maar dat laatste is alleen aan de Nederlandse kant, opslag in de haven van Melbourne kost klauwen weet niet hoe dit in andere steden is.

Chantal
 
He verdorie, dacht ik misschien te weten met wie we willen verschepen, lees ik er nu weer wat ( oudere ) berichten over die niet zo positief zijn.
Transpack.
Ze zijn een dochter onderneming van Voerman UTS. Dus wat moet ik daar nu van denken? Van Voerman las ik bijna alleen maar goede berichten , maar ik weet niet of Transpack nu alles voortaan alleen doet of toch samen met Voerman? Ze stonden wel samen in 1 stand op de beurs.

Door al het gezellige geklets in de topics over verhuisbedrijven zie ik echt de bomen door het bos niet meer.

Hoe moet je nu kiezen???????? :|

We willen geen verrassingen achteraf hebben , het moet incl. douanekosten in Australie zijn voor ons.

Kan ik misschien iedereen oproepen om zijn ervaringen nog eens op te noemen en dan kort en bondig?
Maatschappij:
Hoeveel kuub:
prijs:
Welke datum verscheept---> wanneer aangekomen :
Tevreden of niet :
 
Crown relocation
8000 euro incl. verzekering en opslag in Nederland van 5 kuub
Totaal 25 kuub
2 maanden onderweg geweest op eigen verzoek (had maand eerder kunnen aankomen, maar dan waren wij er nog niet)
Super tevreden, goede begeleiding zowel in Nederland als Australie, alle afspraken nagekomen.
 
Hazeleger
20 foot container
4850 euro (+520 AUD quarantaineinspectie door Australische douane + 1,25% premie van te verzekeren bedrag)
Komt betrouwbaar over
De rest weet ik pas als het te laat is voor je, Skippie!
Succes met kiezen!
 
Voerman International
27 kuub/20 Ft container
€4.550 + 2.1 % voor de all risks verzekering + customs kosten (Alles werd in en uitgepakt, we hebben zelf niets hoeven doen)
plm. 8 weken
Zeer tevreden, niets vermist, niets stuk en binnen een paar dagen door de douane!!!!

Bart
 
Back
Top