Welke verhuizer doet echt wat ie belooft????

Wij hebben ook bij drie bedrijven een offerte opgevraagd en de prijzen loopt erg uiteen.

De goedkoopste voor het verhuizen van onze 32 kuub container vanaf Born naar Sydney (wel alles zelf inladen. Het uitladen zit wel in de prijs) komt uit op circa €3225. Dat is verder inclusief btw, alle handelings en inspection (douane) kosten. Wel exclusief verzekering.

`n goede quote, geregeld via een goede vriend van mij

Ik laat jullie wel weten hoe deze firma is bevallen als we de verhuizing helemaal achter de rug hebben.

Cheers

Zoals beloofd: wij hebben de verhuizing geregeld via Copex Maritime ik geloof uit Rotterdam. Hun agent hier in Sydney is Hellas Europe Australia. A.s. maandag komen de verhuizers de spullen brengen.

Gegevens:
32 m3 container met daarin 28 m3 huisraad
opgehaald in nederland op 3 maart 2009, verscheept op 9 maart aangekomen in sydney op 14 april 2009
douane geen problemen. Quarentine-inspectie op 1 mei. Enkele kleine opmerkingen (kindertractor, parasolstok, sommige tuingereedschappen en 4 paar schoenen moeten gereinigd worden (steamcleaning, kosten 280 AUD).
Afleveren a.s. maandag.

Kosten:
adres Nederland (Born) - Sydney Port: Euro 2015
Sydney Port - Hornsby : AUD 3165
Dit is inclusief verzekering, tax, clearance, quarentine inspectie, extra reiniging, transport, havenkosten, uitladen container voor inspectie quarentine, spullen inladen in verhuiswagen, transport en op plaats zetten in ons nieuwe huis e.d.
(inladen container hebben we zelf gedaan).
Totale kosten dus (slechts) circa Euro 3775.

En nu maar hopen dat alles netjes heel is gebleven en er niets is verdwenen.
 
Ik heb net alles op dit topic gelezen, want ik zelf raar vind dat de douane prijzen zo verschillend zijn.
Ik ben zelf werkzaam in de Rotterdamse haven en ik weet dat dat niet hoort!

En verder mis ik ook bepaalde kosten zoals demurrage en detention voor de container.
Ik heb nu al medeleiden met het verhuisbedrijf wat wij hopelijk volgend jaar gaan gebruiken.
Want ik zal alle kosten uitgebreid op willen krijgen en ook welke shipping line ze gaan gebruiken.

En dat de reis soms langer duurt dan andere is ook normaal. Het ligt eraan of je container overgeladen wordt of niet.
En natuurlijk of ze meer havens aan doen dan andere.

Groetjes,
Bianca
 
Heb je de mijne uitgezwaaid? Is vandaag vetrokken op de MSC Donata naar Perth!
 
[quote author=Sacha link=topic=7686.msg138224#msg138224 date=1241811355]
Heb je de mijne uitgezwaaid? Is vandaag vetrokken op de MSC Donata naar Perth!
[/quote]
Volgens mij is die nog niet eens in Antwerpen aangekomen.  :|
http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=372491000

Bart
 
Hi,

Antwerpen is ongeveer 8 uurtjes varen.
Maar weet niet bij welke rederij je container is geladen maar vaak heb je ook
track and trace zo kan je de container helemaal volgen.

Groetjes,
Bianca
 
Weet niet via welke rederij, maar heb wel een nummer van de container. Kan ik daar iets mee?
 
Je kan altijd de msc website proberen en je mag volgens mij ook altijd een kopie bill of lading(transportbewijs) opvragen.
Hier staat altijd de rederij ook vermeld. En anders kan je ook mij ff het containernummer geven dan zal ik wel ff spitten voor je.
 
Zal dit weekend even het nummer opgraven en in een PM naar je sturen, dan hoop ik dat je er iets mee kan!
 
[quote author=Sacha link=topic=7686.msg138509#msg138509 date=1242393497]
Zal dit weekend even het nummer opgraven en in een PM naar je sturen, dan hoop ik dat je er iets mee kan!
[/quote]
Je kunt ook gewoon mijn link van hierboven even proberen.
Zo te zien is ze bijna bij Valencia in Spanje.
Als je zeker weet dat het de MSC Donata is tenminste.
Onze MSC Rafaela is al ruim 11 dagen niet ge-update, hopelijk drijft/vaart ze nog  :|

Bart
 
Ben soms ook zo'n enorme blonde doos.... wist dat ik ergens een link had zien staan, maar kon me echt niet meer herinneren waar ook alweer..... Inderdaad, Valencia!!!! Daar is het vast beter weer dan hier!
 
Ik zou zeker Crown Relocation niet nemen.
Ze beloven dingen die ze niet nakomen.

Er werd on beloofd dat alles hier ook weer uitgepakt en in elkaar gezet zou worden.
Nou vergeet het maar.
Op een donderdag werden onze spullen geleverd, en die gasten konden niets in elkaar zetten en ook niet uitpakken, want onze kasten konden ze niet in elkaar zetten.

We zouden gebelt worden, want er moest iemand anders komen om dat te doen.
Die dag werd er niet meer gebelt.
Waar moesten we slapen?
Zelf maar de bedden in elkaar gezet.

De volgende dag (vrijdag) werden we gebelt dat in de loop van de middag iemand kwam.
2 man sterk.
Ik heb geholpen om de kast van mijn dochterje in elkaar te zetten, en mijn vrouw hielp de ander met een kast.
Die van mijn dochtertje is gelukt, maar die andere kast ging niet lukken. Die man gaf het na 3 planken al op.
We zouden weer gebelt worden.
Nou dat werd dus maandag.
Toen werd er gezegt dat een timmerman zou bellen om de kasten in elkaar te zetten.
Hij zou dus niet eens die dag komen.

Toen heb ik het zelf maar gedaan.

En denk je nu dat we gecompenseerd worden door Crown?

Niet dus, we hadden het zelf maar niet in elkaar moeten zetten.
We hebben ze alle kansen ontnomen om het het goed te maken.

Ze verwachten dat we dagen in een huis gaan wonen die vol staat met dozen en bedden/kasten die in elkaar gezet moeten worden.

Dus ons advies, geloof niet wat ze beloven en zoek een ander.
En zo goedkoop zijn ze nu ook weer niet.

Cheers
 
Hallo !

Ik heb een goede ervaring met team allied We zijn verhuisd vanuit Antwerpen naar Perth afgelopen January. De service was heel goed! Kleine samenvatting :
Op de verhuisdag zijn ze 5 man sterk gekomen. Alles heel goed ingepakt in stevige dozen met veel papier erbij. Alles werd zeer goed op invetaris lijsten geschreven. Wat uit elkaar gehaald moest worden , werd uit elkaar gehaald.( losse onderdelen werden goed omschreven in verpakking , en er werd zelfs een uitleg bijgegeven voor de uitpakkers in Australie). Alles werd voorzichtig behandeld.
Boot zou vertrekken op 19/01 en aankomen op 23/02
We kregen een berichtje dat de douane in Antwerpen onze container eruit had gepikt voor een steekproef. Daardoor zou onze container een week later vertrekken. Deze steekproef kan iedereen overkomen , want van elke boot pakken ze altijd standaard 5 containers voor deze steekproef , eender welke container - welk bedrijf ! Op zich is dat geen probleem. De container gaat gewoon door een grote scanner , en als ze iets verdacht zien dan maken ze de container open. Bij ons was alles goed.
Team allied kan hier niets doen ( even voor de duidelijkheid )
Dus ipv 23/02 werd het 02/03. Geen probleem , want we waren toch nog bij familie in Carnarvon.
Op tijd werden wij gebeld door de australische partner van team allied , om te zeggen dat de container is gearriveerd en dat alles oke is. Ze vroegen aan ons waneer ze het beste konde komen. Wij zeiden donderdag.
Donderdag kwamen ze met 4 man sterk. Wij hebben gezegd waar alles moest komen. Hun pakte uit wat wij wilden dat uitgepakt moest worden en ze zetten elkaar wat in elkaar gezet moest worden. Dat ging allemaal heel goed.
Wij hadden niet alles uitlaten pakken , omdat we over een half jaar of jaar toch weer gaan verhuizen. ( we 'huren' nu tijdelijk een huis van familie om zo de eerste tijd door te komen en alles op poten te zetten en te regelen/uitzoeken. Daarna ons eigen stekkie ) Alle legen dozen en inpakpapier werd netjes mee terug genomen. Ik vroeg , waneer wij zelf weer verhuizen en ik heb de andere dozen uitgepakt , of ze die komen ophalen. Dat zouden ze zeker komen doen! Fantastisch
We hadden 1 gebroken schaaltje en 2 gebrolen stenen potjes. Niets van waarde. Gebeurt denk ik door een bepaalde druk , want alles is echt  , overdreven zelfs , goed ingepakt. Zeer goed! Ik heb dit niet opgeven als breuk. Is de moeite niet.
De grote vraag natuurlijk , hoeveel hebben wij betaalt? Van deur tot deur service : In totaal € 6.700,-( incl. alles )
We hadden een 30m2 container.

Wij zijn dus echt te spreken over dit bedrijf. Wat ook heel sterk van hun is , is dat ze al heel lang samenwerken met allied pickfords. Dit is het bedrijf in Australie dat alles uitpakte en verder regelde etc.Ze weten dus hoe hun werken en visa versa.
Vriendelijk en netten mensen , alles word goed uitgelgd , goede documentatie , goede opvolging van eventuele vragen.
Ze zitten ook in Nederland en andere landen.
Bij ons moesten ze uit Zavemtem komen naar Antwerpen , dat is dus niet ver.
O ja. In belgie vragen ze of je Nederlands talig of Frans talig bent. Naar gelang jou taal , word er een verhuisteam gestuurd. ( Dus voor NL talig een NL talig team en voor FR talig een FR talig team ) Dit deden ze om misverstanden te voorkomen. Zeer attent vond ik.

Wij hebben dit bedrijf gevonden naar lang zoeken en vergelijken van diverse bedrijven. Hun kwamen met hun totaalpakket er het beste uit. Het is best veel geld , maar dat heb ik ervoor over om heel mijn inboedel in goede toestand te verschepen en to ontvangen aan de andere kant vd wereld.

Hun website : www.teamalliedgroup.com

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Ramon
 
Hoi,

Ter voorbereiding ben ik dit draadje maar eens helemaal gaan lezen, en neem jullie meningen en tips zeker mee.

Maar nu bedacht ik me of er geen mogelijkeid is om alles door een Australische verhuiser te laten doen. Zij weten tenslotte het beste hoe je met customs om moet gaan.

Iemand een idee?
 
Ik weet niet of het überhaupt kan, maar het lijkt me niet eens nodig.

De internationale verhuizers uit Nederland of België hebben ook al vaker met het douanebijltje gehakt en die weten ook precies welke formulieren je moet hebben, hoe een paklijst eruit moet zien, noem maar op. Daarbij werken ze vrijwel altijd, als ik het goed begrepen heb, met lokale agents - dus het eind van het proces wordt vaak al door Australische verhuizers verzorgd.
 
Wonen inmiddels een week of zes in Adelaide, hebben nu een vast huurhuis en kijken uit naar onze spulletjes. Alleen is van onze container (op de MSC Carina) ook al 28 dagen niets vernomen...naja, zal wel normaal zijn denken we dan maar :|
Ben benieuwd wanneer het echt aankomt, nu is het geforecast op 22 dec afleveren aan huis. Dat is bijelkaar 11 weken sinds alles is ingepakt door De Haan en een paar weken meer dan is aangegeven. Tussen aankomst haven en daadwerkelijke aflevering aan huis moet je dus nog gerust 3 weken optellen voor customs enzo en dat geven die verhuisbedrijven in eerste instantie niet door.
Hoe dan ook, we hebben wat te doen met Kerst :wink: ...95 dozen uitpakken, pfff...
 
Onze MSC Rafaela was ook een tijd verdwenen, net als die van jullie vlak voor het Suez kanaal.
Misshcien dat het met die Somalische piraatjes te maken heeft??
Als ik het goed herinner kwam het schip bij Sydney weer in beeld.
Customs was bij ons in een paar dagen gebeurd (Fremantle)Het was dat het weekend er tusssen zat.

Bart
 
Ben lekker vlot.... we wonen hier inmiddels al weer 5 maanden tussen onze eigen spullen.... :roll:

Wij hebben de verhuizing door Crown laten doen. En eerlijk waar... ben super tevreden over alles!!! Duidelijke afspraken gemaakt, alles wat fout ging was ook volledig mijn schuld (dirk zijn kostuums bleken later al ingepakt te zijn, omdat ik die er niet meer uit had gehaald, mijn trouwjurk hing in de hoek waar ze niet aan mochten komen en had wel meegemoeten....).

De verhuizers stonden op de afgesproken datum en tijd op de stoep. Ik heb zelden mensen die zo super snel allemaal in zien pakken. Ze begonnen om 8 uur en waren om 12 uur al bezig om de container in te ruimen. Op het laatste moment toch nog besloten om 2 lekkere stoelen mee te nemen, ook geen probleem, viel nog wel binnen de marge van het aantal kuub dat was opgegeven volgens de mannen. Zolang we er maar niet te veel overheen gingen, kon het allemaal wel.

Bij aankomst in Australie kregen we al gelijk een mailtje van onze contactpersoon van Crown hier en of we adres en telefoonnummer wilden doorgeven zodra we dit wisten. De boot kwam slechts 1 dag later aan dan gepland, maar dat kwam door een enorme storm (waar we zelf ook last van hadden gehad, dus geen fabeltje). Aankomst container 2 juli in de haven en 10 juli stond alles voor de deur (toen kregen we nl. de sleutel van ons huurhuis). Alles in keurig op z'n plaats gezet. Alle meubels zijn uitgepakt, dozen heb ik zelf gedaan omdat ik dit rustig wilde doen en alles zelf wilde inruimen.

Wij hadden een nieuw bed meegenomen, dat zouden ze niet in elkaar zetten (zat nog in de IKEA dozen...) Voor het bed van onze jongste en een kast moest uiteindelijk toch een klusjesman geregeld gaan worden en dat lukte niet meer die dag. Het was inmiddels al vrijdag middag. Als compensatie hebben ze toen alsnog ons IKEA bed in elkaar gezet. We hebben toen zelf nog even het bed van de kleine meid gedaan en maandag ochtend stons de klusjesman op de stoep voor de kast.

Schade: 1 schaal (geen waarde, alleen handig), 1 beeldje (kan gerepareerd worden)

Kan ze echt aanraden!!!!
 
Ik ben tot nu toe erg tevreden over Voerman, ze zijn vlot met communiceren en niet te beroerd om dingen uit te zoeken voor je. Ik verhuis maar 1,5 kuub dus ben maar een klein klantje, maar ik merk dat ze echt hun best doen. 2 maart halen ze m'n verhuisvracht op, dus het duurt nog even voor ik echt wat over de verhuizing zelf kan zeggen, maar ik laat het jullie tegen die tijd nog weten!
 
Back
Top