Werk is moeilijk te krijgen

Ik ben na dit alles gelezen te hebben wel benieuwd hoe iedereen die nu in Australië woont en werkt, wel hun baan heeft gekregen! Hoe hebben jullie dat gedaan? Geluk? Connecties? Onbetaalde stages zoals @Beebmeep ? Ben heel erg benieuwd! Ook of de werkgelegenheid in de andere staten zo slecht is?
Na aankomst in Sydney - april 2012 - flink gesolliciteerd met mijn secundairy 457 visa. Kreeg uiteindelijk een baan - 6 maanden en ongeveer 120 sollicitaties en 2 uitnodigingen verder - waar ik een jaar gewerkt heb. Vanwege familie omstandigheden tijdelijk naar NL terug gegaan en nu wederom op zoek naar werk. Nog steeds de 457 - als je boven de 50 bent duurt het 4 jaar voor je een PR kunt aanvragen (een enkele uitzondering daargelaten) - en daarmee niet makkelijker. Was in Nederland Facilitair Manager maar kan hier niet in dat veld aan het werk vanwege een andere, meer technische benadering. Was in Nederland ook werkzaam als interim manager, hetgeen hier ook nauwelijks bestaat. Ben nu bezig met een Cert IV omdat ik inderdaad ook heb gehoord dat sinds enige jaren overal een 'papiertje' voor wordt gevraagd. Verder ook nu weer bezig met vrijwilligerswerk - dat helaas maar zelden aansluit bij mijn achtergrond en ervaring - om wat contacten te krijgen en mijn ervaring aan te laten sluiten op mn Cert IV.
Ben benieuwd naar de andere (Sydney) ervaringen. Zou nuttig kunnen zijn om uit te wisselen en elkaar te helpen! Of krachten te bundelen?
Succes aan allen in dezelfde of vergelijkbare situaties!
 
@Red dust @Lamarck en @petra963 Dank jullie voor jullie reactie, daar heb ik echt wel wat aan! :up::)
We weten nog niet waar we (hopelijk) zullen gaan wonen, maar we denken meer in de richting Brisbane. Maar mocht ik ergens anders iets kunnen vinden tzt verhuis ik, no problem. Ik hoop iets te kunnen vinden in de management ondersteuning.

Dat Certificate IV, zie ik ook steeds weer terugkomen, daar wil ik ook wel meer van weten. Is dat een soort Australisch Engels toets waar je een papiertje bij krijgt wat veel werkgevers vragen? Is dat in heel Australië?
 
Cert 4 is een (advanced) certifcate.
Dit valt onder de AQF (Australian Qualifications Framework) en is geldig in alle staten.
 
@Heleen: het hele beroepsonderwijs is hier onderverdeeld in niveaus. Op sommige gebieden kun je een Cert I halen(dan leer je om het knopje van de computer in te drukken) en zo tel je door naar Cert. 2, 3, 4 etc. Zelf heb ik een Cert. IV in training & assessment gedaan, die je dus opleidt om als trainer in het beroepsonderwijs aan de slag te gaan in je eigen vakgebied. Maar er zijn dus Cert. IV's op heel veel gebieden. Alleen RTO's (registered training organisations) mogen hier certificaten en diploma's uitgeven. Als je een cursus/opleiding zoekt, raad ik je aan op de website: www.training.gov.au te kijken. Al die cursussen hebben verplichte units en vaak ook keuzevakken. Als je wilt kun je soms ook een aantal vakken volgen ipv de hele cursus. Een certificate IV heeft dus niets met de Engelse taal te maken.
 
ben zelf bezig met Cert IV in TAE en Cert IV in WHS. Gelijktijdig omdat ik hier mn werkveld van wil maken; TAE in klassikaal verband en WHS online omdat ik daar al een redelijke basis in heb en de aanname heb gedaan dat de kosten van klassikaal niet opwegen tegen de baten. Kan niet inschatten of de klassikale opleidingen hoger worden aangeschreven dan de online's. Hoop wel dat dit wat perspectief oplevert...!
 
@Heleen: het hele beroepsonderwijs is hier onderverdeeld in niveaus. Op sommige gebieden kun je een Cert I halen(dan leer je om het knopje van de computer in te drukken) en zo tel je door naar Cert. 2, 3, 4 etc. Zelf heb ik een Cert. IV in training & assessment gedaan, die je dus opleidt om als trainer in het beroepsonderwijs aan de slag te gaan in je eigen vakgebied. Maar er zijn dus Cert. IV's op heel veel gebieden. Alleen RTO's (registered training organisations) mogen hier certificaten en diploma's uitgeven. Als je een cursus/opleiding zoekt, raad ik je aan op de website: www.training.gov.au te kijken. Al die cursussen hebben verplichte units en vaak ook keuzevakken. Als je wilt kun je soms ook een aantal vakken volgen ipv de hele cursus. Een certificate IV heeft dus niets met de Engelse taal te maken.

Heb je wat aan je TAE gehad?
 
Heb je wat aan je TAE gehad?

Ik heb een paar jaar geleden ook m'n TAE gedaan, omdat het een handig papiertje leek en ik het via m'n werk kon doen. Ik heb er verder nog geen gebruik van gemaakt, maar afgelopen week was er wel een docente die erover begon.

Voor een 3-daagse workshop hadden ze voor 1 dag iemand nodig om een beginnersles Word 2013 te geven. Nu laten ze iemand uit Adelaide overvliegen, terwijl zij zoiets had: dat had Janka ook wel kunnen doen.
Haar redenatie is, dat ik m'n TAE heb, "ongetwijfeld wel een basisles Word kan verzorgen" en ervaring heb met het voor een groep te staan.
Dus of het OK was, dat wanneer zoiets weer voor zou vallen, ze mocht adviseren om mij les te laten geven.
Heb (uiteraard!) aangegeven dat prima te vinden, zolang zij dat dan met m'n manager weet te regelen. Ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk van de grond gaat komen :)

Maar ja, als je les wilt geven bij bijv een TAFE dan heb je dat papiertje nodig.
 
Ik werd vandaag gebeld door Harvey Norman dat er niet genoeg klandizie is om mij nog aan te houden. Dus al mijn diensten zijn per direct geschrapt :(. Ik ben niet ontslagen, maar ze bellen me wel wanneer ze me nodig hebben (over een paar maandjes ofzo). o_O.

Eind Okt begint het CBH werk, maar heb niet genoeg spaargeld om mezelf tot die tijd in leven te houden.. Ben erg benieuwd wat het universum voor me gepland heeft..
 
Ik werd vandaag gebeld door Harvey Norman dat er niet genoeg klandizie is om mij nog aan te houden. Dus al mijn diensten zijn per direct geschrapt :(. Ik ben niet ontslagen, maar ze bellen me wel wanneer ze me nodig hebben (over een paar maandjes ofzo). o_O.

Eind Okt begint het CBH werk, maar heb niet genoeg spaargeld om mezelf tot die tijd in leven te houden.. Ben erg benieuwd wat het universum voor me gepland heeft..
Dat is balen! Helaas de keerzijde van casual werk. Maar jij vindt vast wel weer wat, wie weet als immigratieconsulente ;)
 
Eind Okt begint het CBH werk, maar heb niet genoeg spaargeld om mezelf tot die tijd in leven te houden.. Ben erg benieuwd wat het universum voor me gepland heeft..

Wat vervelend Gwen! Ik duim voor je mee dat je snel iets vindt om je toch in leven te houden (wow dat klinkt dramatisch....:rolleyes:)! Heel veel succes meid!
 
Ai,... Balen Gwen:(.

Als ik het me goed herinner, is het jou altijd wel gelukt om een leuke baan te vinden.
Ik hoop dat het je nu weer lukt.
Succes!
 
Thanks all. Ik heb goede moed. Vertrouwen dat dit gebeurd is met een goede reden.
Ik heb gisteren mijn cv naar een soort van uitzendbureau gestuurd (sugerman group) en ben vandaag gebeld dat ik voorgesteld wordt aan een werkgever voor een fulltime social work positie. Het zou ontzettend gaaf zijn als dit meteen iets oplevert! Houdt goede hoop en ik kan niet wachten om te ontdekken hoe het allemaal gaat lopen.
 
Thanks all. Ik heb goede moed. Vertrouwen dat dit gebeurd is met een goede reden.
Ik heb gisteren mijn cv naar een soort van uitzendbureau gestuurd (sugerman group) en ben vandaag gebeld dat ik voorgesteld wordt aan een werkgever voor een fulltime social work positie. Het zou ontzettend gaaf zijn als dit meteen iets oplevert! Houdt goede hoop en ik kan niet wachten om te ontdekken hoe het allemaal gaat lopen.
Het zou wel geweldig zijn als dit doorgaat. Fingers crossed! En alles gebeurt met een reden, dat is ook ons motto. Meestal zijn we er niet slechter van geworden :)
 
Shit vervelend om te horen Gwen, maar gelukkig erg positief dat er al meteen iets op je pad tegenkomt. Meestal een goed teken:)
Wanneer is je gesprek? We duimen iig voor je:up:
 
Shit vervelend om te horen Gwen, maar gelukkig erg positief dat er al meteen iets op je pad tegenkomt. Meestal een goed teken:)
Wanneer is je gesprek? We duimen iig voor je:up:
Thanks!
Mijn CV is aangeboden aan de werkgever en nu moet ik wachten of ze uberhaupt een gesprek met me willen uiteraard :).
 
Back
Top