petra963
Member
Na aankomst in Sydney - april 2012 - flink gesolliciteerd met mijn secundairy 457 visa. Kreeg uiteindelijk een baan - 6 maanden en ongeveer 120 sollicitaties en 2 uitnodigingen verder - waar ik een jaar gewerkt heb. Vanwege familie omstandigheden tijdelijk naar NL terug gegaan en nu wederom op zoek naar werk. Nog steeds de 457 - als je boven de 50 bent duurt het 4 jaar voor je een PR kunt aanvragen (een enkele uitzondering daargelaten) - en daarmee niet makkelijker. Was in Nederland Facilitair Manager maar kan hier niet in dat veld aan het werk vanwege een andere, meer technische benadering. Was in Nederland ook werkzaam als interim manager, hetgeen hier ook nauwelijks bestaat. Ben nu bezig met een Cert IV omdat ik inderdaad ook heb gehoord dat sinds enige jaren overal een 'papiertje' voor wordt gevraagd. Verder ook nu weer bezig met vrijwilligerswerk - dat helaas maar zelden aansluit bij mijn achtergrond en ervaring - om wat contacten te krijgen en mijn ervaring aan te laten sluiten op mn Cert IV.Ik ben na dit alles gelezen te hebben wel benieuwd hoe iedereen die nu in Australië woont en werkt, wel hun baan heeft gekregen! Hoe hebben jullie dat gedaan? Geluk? Connecties? Onbetaalde stages zoals @Beebmeep ? Ben heel erg benieuwd! Ook of de werkgelegenheid in de andere staten zo slecht is?
Ben benieuwd naar de andere (Sydney) ervaringen. Zou nuttig kunnen zijn om uit te wisselen en elkaar te helpen! Of krachten te bundelen?
Succes aan allen in dezelfde of vergelijkbare situaties!