@Katja: deze is voor jou!Jeetje, ik lees steeds vaker dat mensen terug gaan. Misschien ligt het aan mij hoor maar ik krijg het idee dat hoe beter je c.v. is en hoe meer ervaring, hoe lastiger het is om een baan te vinden. Mijn vriend en ik komen allebei uit de horeca (ik heb ondertussen een overstap gemaakt). Wie heeft er ervaring in die branche? Elke Aussi die ik tegenkom of mensen met ervaring in Aus zeggen dat het geen probleem is om in die branche een baan te vinden maar verhalen hier schrikken me toch een beetje af.
Kennen ze dat woord hier dan?Bovendien is organiseren hier een vies woord
Oeps haha, wordt het dan als bijvoorbeeld directiesecretaresse ook niet gewaardeerd als die georganiseerd is?
Of vinden ze het fijn als iemand voor hen de boel organiseert zodat zij dat niet hoeven
Heb er zelf nu zo'n 5 weken f2f TAE opzitten en ben het met je eens dat de training sowieso informatief is - ook zou je er niet je beroep van maken. Ben ook bezig met een Cert IV in WHS online. Is minder interessant omdat het de 'live' input mist. Heb ook eerder elearning gedaan maar dan vooral Prince2, international procurement e.a. skills. Minder culturele aspecten, meer technische benadering.Ja vooral omdat t hele Australische beroepsonderwijs anders georganiseerd is. Alles is erg gestructureerd. Qua lesgeven niets geleerd, meer opgefrist, maar dat ligt aan je ervaring, ik kreeg ook met gemak een vrijstelling. Papiertje heeft me zeker geholpen om een baan te vinden als training manager. Ben wegblijven dat ik voor Tafe gekozen heb en f2f onderwijs. Ga nu elearning cursus doen online, kijken hoe dat bevalt.
oeps. ook hier meegevoel: moet een moeilijk besluit zijn geweest en eerlijkheidshalve moet ik je zeggen dat ik de ervaringen herken. Heb recentelijk een afwijzing gekregen waar ik met een bedankbriefje op heb gereageerd. Zo fijn dat ik weet dat ik ben afgewezen. Is ook PR en gewoon ouderwetse arbeidsmarktcommunicatie maar in de markt van aanbod en weinig vraag uit het beeld verdwenen...Wij hebben de knoop doorgehakt, onze droom mag niet zo zijn, we gaan weer terug naar Nederland. Zonder baan kom je toch niet ver, er worden volop IT project managers gevraagd in Sydney maar zodra ze weten dat je geen Aussie bent of geen Australische ervaring hebt bekoelt het gesprek. Man lief is al een paar keer naar ronde 2 gekomen maar toch nog geen baan. 8 oktober loopt huur contract af en om nog een half jaar te huren en in onzekerheid te zitten trekken we niet meer. Ondertussen weten we dat het een hard leven is waarbij veel opofferingen worden gemaakt. Er zijn veel vrouwen waarvan de man in een andere staat werkt, en om de 6 weken een paar dagen thuis is om maar geld in het laatje te krijgen. Het wordt hier heel normaal bevonden. Echt..........voor mensen die deze stap nog gaan zetten, ik zou heel goed nadenken als je nog geen baan hebt. Ook wij dachten dat het wel los zou lopen met 17 jaar ervaring en een goed CV. 'Het zal wel aan hen liggen als mensen geen baan krijgen' dachten wij. Maar niets is minder waar, je wordt onbeschoft behandeld, wordt uitgenodigd voor een gesprek waarbij de persoon waarmee je een gesprek hebt al naar huis is, je wordt verteld dat je op de 8e verdieping moet zijn, blijkt na veel rondvraag etc je op de 11de moet zijn, mensen die nog je CV aan het zoeken bent als je op gesprek komt. Beloven dat je het aan het einde van de week uitslag hebt, dat duurt dan nog 2 weken, ach............ik hou er maar over op, ik kan er wel een boek over schrijven.
We hebben flink wat tranen gelaten en gaan nu de terugreis regelen. De eerste afspraken met verhuisbedrijven staan al voor woensdag, pfffff...........veel werk allemaal maar we hebben het al een keer gedaan dus dit moet een makkie zijn.