Werk is moeilijk te krijgen

Wauw Gwen, je blijft ons verbazen! Van harte, lijkt me een stuk minder stoffig dan het graan. Bij wat voor soort organisatie ga je werken?
 
Alice is echt heel leuk hoor. zoveel te doen.. cultuur, veel verschillende sportverenigingen (zelfs 'circus'). muziek festivals.. noem maar op. 100x beter dan Adelaide... dat vind ik zo'n saaie stad;-)

ik denk dat de mentaliteit hier is: we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, laten we er het beste van maken. Ik woonde eerst in Brisbane maar ik kon daar in 2 jaar geen baan vinden.. naar de Territory gegaan voor de banen en voila!!! Had er ook eerst helemaal geen zin in... maar nu LOVE IT!!!

Heb vrij vlot na onze aankomst hier - in Sydney - een eerste soll gesprek gehad voor een erg leuke functie in Darwin maar werd afgewezen omdat men zich afvroeg of ik wel zou kunnen wennen in Darwin of zoiets. Vond het zelf een wat paternalistische benadering die ik helaas daarna nog vaker heb gezien. Zo is er vaker voor mij bedacht dat ik niet zou willen commuten voor het werk terwijl ik echt wel bewust solliciteer. Waar ik in NL rustig 300 km per dag reed (van huis naar werk en vv) en 'fifo' van Drenthe naar Haarlem of Rotterdam deed, lijkt het hier de werkgever die beslist of ik dat wel echt wil. Jammer, ik had graag wat meer van Australie gezien en werkervaring opgedaan buiten Sydney.
 
FYI de lonen staan onder druk, de concurrentie op de arbeidsmarkt is groot en het is een werkgevers wereld op dit moment. Succes!
 
Last edited:
Hey @Kathleen ,

Dit klinkt misschien heel stom als reactie op jouw bericht, en ik wil zeker niet de ernst van jullie situatie zomaar afdoen. Niet iedereen heeft er iets mee, maar ik wil toch graag delen hoe ik in het leven sta. Ik ben redelijk alternatief en spiritueel gericht en als ik echt iets nodig heb om mijn doel in dit leven uit te kunnen voeren, dan schrijf ik een brief naar het universum/mijn engelen met of ze mij willen helpen om die dingen uit te laten komen. Soms zijn we zo gestresst omdat iets niet wil lukken, dat we alle signalen van het universum missen welke ons juist de goede kant op proberen te sturen. Een stap terug doen heeft soms heel veel zin. Even stoppen met 60 sollicaties per week de deur uit doen en in plaats daarvan maar 1 of 2, op vacatures die je echt ziet zitten. Vertrouwen is key hier. En dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan!! Maar ik deel dit omdat het universum zich voor mij op deze manier ALTIJD heeft bewezen. En als iets niet goed gaat, is het omdat ik zelf te gestresst ben.
Mocht je dit verhaal niet complete onzin en zweverig vinden, zou je ook nog eens kunnen kijken om de Engelenkaarten 'Messages from your angels' van Doreen Virtue aan te schaffen. Ook die helpen mij altijd enorm.
 
Hey @Kathleen ,

Dit klinkt misschien heel stom als reactie op jouw bericht, en ik wil zeker niet de ernst van jullie situatie zomaar afdoen. Niet iedereen heeft er iets mee, maar ik wil toch graag delen hoe ik in het leven sta. Ik ben redelijk alternatief en spiritueel gericht en als ik echt iets nodig heb om mijn doel in dit leven uit te kunnen voeren, dan schrijf ik een brief naar het universum/mijn engelen met of ze mij willen helpen om die dingen uit te laten komen. Soms zijn we zo gestresst omdat iets niet wil lukken, dat we alle signalen van het universum missen welke ons juist de goede kant op proberen te sturen. Een stap terug doen heeft soms heel veel zin. Even stoppen met 60 sollicaties per week de deur uit doen en in plaats daarvan maar 1 of 2, op vacatures die je echt ziet zitten. Vertrouwen is key hier. En dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan!! Maar ik deel dit omdat het universum zich voor mij op deze manier ALTIJD heeft bewezen. En als iets niet goed gaat, is het omdat ik zelf te gestresst ben.
Mocht je dit verhaal niet complete onzin en zweverig vinden, zou je ook nog eens kunnen kijken om de Engelenkaarten 'Messages from your angels' van Doreen Virtue aan te schaffen. Ook die helpen mij altijd enorm.

Ik ben zelf niet bepaald alternatief op die manier, maar ik ben wel van mening dat je vaak (maar zeker niet altijd) je eigen geluk kunt creëren. Door goed te weten wat je wil, en te bedenken wat de weg is om dit te bereiken. Ik hoor op het moment zoveel om mij heen wat mensen allemaal overkomt, en vaak zijn het dingen die komen door hoe je ergens zelf in staat, alleen moet je dat van jezelf ook inzien; wat voor velen ook heel lastig is. Geluk komt helaas (meestal) niet vanzelf naar je toe, je moet het vinden door gericht te zoeken.

@Kathleen Ik wil ook natuurlijk niet zeggen dat jullie probleem niet bestaat of dat je het er zelf naar maakt, maar duidelijk is dat deze weg niet de juiste is. Neem eens rustig de tijd om te bedenken wat je precies wil, en vooral ook hoé je dat zou kunnen bereiken. Misschien is verhuizen naar een andere state/territory een optie? Of bij een bedrijf waar je graag wilt werken open solliciteren, naar binnen lopen en vragen of ze wat hulp kunnen gebruiken? Een maand of 2 gratis werken zodat ze kunnen zien wat ze aan je hebben? Dit zijn maar een paar voorbeelden van alternatieve manier om aan een baan te komen. Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad niet werkt, 3200 reacties op een vacature is natuurlijk kansloos. Zoek dus voor jezelf kansen, creëer ze! Veel succes!:up:
 
Lief dat jullie meedenken ook al is dat gebasseerd op wat aannames. Het gaat goed met mij hoor, liet me alleen (tegen beter weten) even gaan. Als iemand een baan heeft hoor ik dat natuurlijk graag en verder poekelen we rustig door. Doorzettingsvermogen zat. All the best!
 
Last edited:
Hoewel ik niet zo van de Engelen ben, ga ik wel mee in wat Gwen zegt over gericht solliciteren. Zoek goed uit wat je wilt en ga alleen solliciteren op functies die goed passen op je werkervaring. Zeker met alle criteria die je vaak moet adresseren, kost een goede brief veel tijd. Steek die tijd liever een een paar sterke brieven dan in het wilde weg te solliciteren. Werkgevers hebben dat direct door!
 
Precies zoals Red Dust zegt, mijn ervaring is idd dat werkgevers het direct doorhebben als je op iets solliciteert wat je eigenlijk niet wil doen, ook al zou je het super goed kunnen. Ik spreek dan wel vanuit mijn ervaringen op de Nederlandse arbeidsmarkt maar het lijkt me dat dit toch wel universeel is. Succes @Kathleen mijn motto is: "komt wel goed!" :up:
 
Heeft er iemand ervaring met solliciteren naar een baan als chef kok, sous chef of zelfstandig werkend kok? We zien zoveel vacatures, maar dat wil niet altijd wat zeggen begrijp ik uit de berichtjes hier!
 
wat wil je weten? werk genoeg voor koks.....compleet met sponsorship....maar binnenkort zal ik updaten.....werk in dit land is een apart verhaal namelijk
stuur me anders even een pb
 
Deze topic is misschien een beetje 'oud' maar ik kom net kijken bij deze forum..... Mijn zus woont in Sydney en is 8 jaar geleden vanuit Zuid Afrika naar Oz verhuisd. Mijn zwager was CFO van een groot bedrijf in Johannesburg maar heeft letterlijk jaren thuis gezetten toen ze pas in Sydney waren. Het was echt 'soul-destroying' voor hem. Gelukkig heeft hij nu wel werk.
Geld dit ook in het onderwijs? Mijn man is primary school teacher en wij willen op zijn skill overkomen. Vraag is ook of zij dan 'local' first verlangen in't onderwijs?
 
Diane, dit topic is nog helemaal levendig hoor :).
Mijn advies: Ga niet teveel op de ervaringen van anderen af. Is het op dit moment moeilijk om aan een baan te komen? Jazeker. Maar laat je daardoor zeker niet uit het veld slaan. Als je geen vertrouwen hebt dat het goed komt, gaat het ook niet goedkomen. Law of attraction.

:up:
 
Ach de wetten hier mbt werk zijn heel anders. En dat is lastig. Ik heb al verschillende casual baantjes gehad en daar kom je vrij gemakkelijk aan en zij komen ook vrij gemakkelijk weer van jou af.
Een vast contract heeft hier geen enkele zekerheid, met een paar weken kan je op straat staan. Ik kan wel zeggen, dat je eraan gewend raakt. De eerste keer was ik zwaar over de rooie bij mijn "onstlag" en de laatste keer was ik gewoon zwaar teleurgesteld en dan vooral in de manier waarop men het deed. Ik kreeg een mailtje met een rooster en daar stond ik niet meer op. KLaar. Echt waar? Ja zo gaat dat. Voor jou 10 anderen, in de casual baantjes. En nu ga ik weer op zoek naar een nieuw baantje!
 
Kan hier melden dat ik inmiddels een tijdelijke en part time job heb gevonden! Ben blij weer aan het werk te zijn ook al is het administratief.
Merk ook bij dit bedrijf dat de snelheid van 'inkomende' en 'vertrekkende' staff veel hoger ligt dan in NL. Opzegtermijnen zijn veel korter dan in NL dus ook termijnen waarop je aan de slag gaat. De ene week een gesprek betekende bij mij dat ik de week erop aan het werk was en de week erna mijn salaris had. Ook dat is wekelijks :)
 
Hi Petra, van harte! Toch weer omgeving Sydney of heb je toch wat gevonden rondom Darwin? Ja, wekelijks salaris ontvangen is ook wel weer een voordeel van Oz, er zijn ook werkgevers die tweewekelijks betalen.
 


OFX
Back
Top