Wie gaan er eigenlijk naar Brisbane?

[quote author=yoka link=topic=1100.msg44959#msg44959 date=1138198773]
Wat denk jullie,
Ik, vrouw, 55 jaar, gaat terug naar Australia nadat ik 31 jaar in Holland heb gewoond. Wilde al jaren geleden terug maar door omstandigheden was het niet mogelijk. Nu wel!
[/quote]

Yoka, ik denk dat dat een heerlijk vooruitzicht is!!!! Op dit forum is genoeg te kletsen en je vindt hier vast ook wel mensen die in Australie bij je in de omgeving wonen. Wanneer vertrek je?

Wij verwachten dat het voor ons ook wel Brisbane zal worden. YaLiShanDa gaat voor het klimaat, zeker weten. Ik wat minder, ben bang dat het mij te warm is - maar dat er zo ongelofelijk veel werk in de infra te doen is trekt mij weer enorm... een van onze recruiters was blij om dit van ons te horen:

Hi Landmiles,

I also think Brisbane is a very good option at the moment, not only because it’s a beautiful place to be but as you say there is a lot going on – of course I am a little biased considering this is also where I live!! But I definitely think the opportunities in Brisbane are very good right now, particularly in both yours and YaLiShanDa's industry.

Tis prachtig in Queensland!
Summer is nice, the rest of the year is beautifull! :)

Beautiful one day, perfect the next!!! :)

Net vers terug uit Rainbow Beach....Bewwwwdifullllll :up:

Hiya Miran.

Ja het waren maar drie nachten, vier dagen maar het was well worth it!  :up:, zou er denk ik niet kunnen wonen (zand, zand en nog eens zand :lol:). Het is ongeveer drie uurtjes rijden vanaf Brisbane dus goed te doen.

Groetjes
Syl

Ik ga 17 maart vertrekken vanuit Nederland,.. Ik kom in adelaide 19 maart aan, voor een paar dagen.
22 maart ga ik naar Brisbane omdat mijn broer een zwaar hartaanval heeft gekregen en ik wil hem heel graag zien.
Ik ken helemaal niemand in Brisbane, gaat overnachten in een goedkoop hostel totdat ik iets beters vindt????  Heeft iemand goede tips (bijv. wegwijzers enz), voor een leuke (volgens mijn vriendenkring) moderne vrouw van 55jaar? 

Hiya Yoka!

Naar wat voor soort accomodatie ben je op zoek? Zoek je een rental propery, shared accomodation, house-sitting? En naar welke buurt gaat je voorkeur uit?

Weet niet of ik je verder kan helpen hoor, maar dan kunnen we allemaal misschien wat gerichter helpen?

Groetjes
Syl :)

Voor hostel kan ik je (oa) Kookaburra Inn aanraden. Het is in Spring Hill, alles lopend te doen naar CBD en Valley. Ze hebben ook goede een persoonskamers en geen grote slaapzalen. Het publiek daar is veel "ouder" en onafhankelijker. Ik heb daar ooit een week gelogeerd in mijn eigen kamer met wastafel en koelkast (http://www.kookaburra-inn.com.au). Het is heel huis achtig, in een houten huis.
Ook Bunk House (splinternieuw, bijna meer als een hotel) heeft goede singles of rustige kamers. (http://www.bunkbrisbane.com.au. Dit is vlakbij Kookaburra Inn, aan het begin van the Valley, loopafstand CBD.

Ik hoop dat dit je helpt. Voor vragen moet je me anders maar even emailen, weet veel van bijna alle hostels.
henriette

Willen jullie mij allemaal niet zo jaloers maken met het verkondigen hoe geweldig Queensland wel niet is?? ;) :p
Ik ga de verwarming maar wat hoger zetten, want met hemdje, t shirt, blouse en colbertje is het nog net iets te koud hier ;) Heeft net zelfs even gesneeuwd hier, terwijl het gisteren alleen maar regende... :)

Zijn er net een paar dagen geweest, gesprek gehad en ik kan er zo aan de slag... zijn nog wezen eten woensdag de 8e in het belgisch biercafe, leuke tent en die beergarden ziet er erg gezellig uit. Nu wat aan het rondkijken en de 17e een vervolg gesprek.........

ook wij hans, cathy en onze twee kinderen jordi 7jaar en shannon 3jaar, hopen eind dit jaar een huisje te kopen bij brisbane (narangba). Mijn zus woont er al 2 1/2 jaar en heeft wat extra grond gekocht daar, ideaal.
wij zijn druk bezig met onze emigratie en mocht alles door gaan, zouden wij het wel heel leuk vinden om af en toe
wat te gaan drinken met een clubje hollanders of/en belgen. maar ja, eerst dat visum!!!!!!!!!
l

[quote author=Eric & Marjon link=topic=1100.msg56717#msg56717 date=1145475745]
Wij!!!!! De 30e mei zetten we voet aan land in Brisbane.
[/quote]

Dan wordt het de hoogste tijd om je avatar aan te passen!  :evil:

Mijn vriend gaat per 1 april en ik half aug (2007)!!! :dance:
Maar vraagje: kan iemand mij iets vertellen over de wijk "New Farm"? Is dat leuk??
Hoor het graag!
Gr. Dorine

Jawel hoor, New Farm grenst aan de rand van de CBD van Brisbane. Er zit een leuk winkelcentrumpje (met GP-praktijk, QML, delicatessen, boekenwinkel, Coles etc), vrij hip, op weg naar New Farm Park waar in October de Jacaranda's bloeien. Zal niet de goedkoopste buurt zijn om te huren/kopen, maar ik heb het er leuk gevonden (wij woonden destijds aan de Brisbane River en kwamen daarom regelmatig in New Farm). Niks mis mee :)

Ireen

Hoi allen
Ik vertrek ergens in maart naar Brisbane (vlucht nog niet geboekt) en zoek een reisgenoot/ote om de lange reis een beetje korter en gezelliger te maken...... Waarschijnlijk zal ik vanuit Brussel vliegen.
Wie vliegt mee?

Hallo

Wij (Fred en Anne) gaan ook naar Brisbane. Vertrekken in september ('07) definitief.
Maar komende vrijdag eerst voor 4 weken!! :up: Heb er heeeeel erg veel zin in!
Ik wil in maart wel weer maar denk niet dat de baas dat goed vindt!

groeten
Anne

Komende Vrijdag.....
In Maart..........wil je eigenlijk ook
September.............

Had beter de datums opgegeven wanneer je naar Nederland gaat :up: :up:

Veel plezier a.s. Vrijdag en daarna...

Jack :evil:

Back