Wie heeft er ervaring met 457 Long Stay Business visa?

He Robin: bedankt voor de tip maar ik heb gelukkig alweer een nieuw contract  :)

Ik heb wel eens van een Nederlandse in Sydney gehoord die via het bedrijf die haar sponsorde een PR heeft aangevraagd (en gekregen). Het bedrijf wist dat ze daarna weg ging maar wilde haar wel helpen. Ze heeft de kosten natuurlijk wel zelf moeten betalen maar blijkbaar helpt het zeker als je op die manier een PR aanvraag doet (vs. zonder een bedrijf dat achter je staat).

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar heb al regelmatig op dit forum gelezen.
Mijn vriend en ik hebben twee jaar geleden al twee jaar in Melbourne gewoond. We hebben het nu ook twee jaar in Nederland geprobeerd, maar Ozzie beviel ons toch beter....

We zijn twee jaar geleden in Australië geweest met een subclass 457. Nu lees ik hier al een aantal keer dat je na twee jaar aanspraak kan maken op een permanent visum; hoe werkt dat? En welk visum is dat dan?
Ik kan hier namelijk nergens iets over vinden op de website van immi.gov.au of in the booklet....

We komen helaas niet in aanmerking voor het Skilled Migration visum. Mijn vriend heeft maar 110 punten en ik heb er wel 120, maar geen recente werkervaring......BALEN!!!!

Ik hoop echt dat iemand van jullie meer informatie heeft. We zijn bijna ten einde raad, alles is al geprobeerd.
We gaan zaterdag ook naar de emigatiebeurs. Wie weet levert dat ook nog nieuwe informatie op.....

Anja

Hi Anja
Wij zitten hier ook op een 457 en hebben eindelijk al onze papieren voor de TRA bij elkaar
Mijn man is begonnen met werken begin December en nu gaan we dus onze PR aanvragen.
Ik begrijp niet waarom iedereen het hier over twee jaar heeft :?
Trouwens de kosten die het bedrijf voor ons heeft moeten maken waren 2000 dollar.
Als je eerder weg wil is hier ook wel overheen te komen, niet waar
Groetjes Sabine

Sabine,

Jullie zijn daar dus op een 457 en gaan nu voor een gewoon skilled visa? Of begrijp ik het nou verkeerd?

Want als het goed is kun je idd pas na zoveel tijd op een 457 een PR aanvragen.

Maar weet iemand hier hoe het nu precies zit? Of weet iemand een site waar hier meer info over te vinden is?

XXX Tanne

[quote author=shelley2 link=topic=1818.msg65271#msg65271 date=1152623903]
Hi Anja
Wij zitten hier ook op een 457 en hebben eindelijk al onze papieren voor de TRA bij elkaar
Mijn man is begonnen met werken begin December en nu gaan we dus onze PR aanvragen.
Ik begrijp niet waarom iedereen het hier over twee jaar heeft :?
Trouwens de kosten die het bedrijf voor ons heeft moeten maken waren 2000 dollar.
Als je eerder weg wil is hier ook wel overheen te komen, niet waar
Groetjes Sabine
[/quote]

Ik ben nu ook helemaal in de war, hoor. Op alle websites van sponsor lees ik dat ik twee jaar voor hen moet werken om een PR te krijgen. Wil iemand me alsjeblieft vertellen OF
HET OOK KORTER KAN en hoe dan precies?????????????????????
en vooral: gelden die regels ook voor iemand die ouder dan 45 jaar is????????????

Annelies

Hi allemaal
Zoals ik hierboven al aangaf wij zitten op een 457 vanaf december en onze TRA voor onze skilled gaat nu de deur uit. Ons sponsorship is via dezelfde agent gedaan als nu de skilled. Dus je mag ons echt wel geloven hoor
Groetjes Sabine

Ik ga Sarah van NWW vragen of zij mijn PR aanvraag ook na 7 maanden werken de deur uit kan doen, kijken wat de reactie is.

Annelies

Yep op een skilled independent met nu 125 omdat mijn man 5 extra punten krijgt voor
werken in Australië. Volgens mij slaat die twee jaar enkel en alleen maar op het contract
met je werkgever, maar als je een PR krijgt vervalt je 457. Het enige waar hij je misschien
aan kan houden is een terug betaling van de visum kosten als je binnen twee jaar ontslag zou
nemen. Maar volgens mij vervalt ook dat omdat je contract voor de 457 is en niet voor de PR.
Kunnen jullie nog volgen, groetjes Sabine

[quote author=Annelies link=topic=1818.msg65379#msg65379 date=1152746052]
Ik ga Sarah van NWW vragen of zij mijn PR aanvraag ook na 7 maanden werken de deur uit kan doen, kijken wat de reactie is.
[/quote]

Hier worden waarschijnlijk 2 zaken door elkaar gehaald.

Als ik shelley2 goed begrijp gaat ze een skilled independent visa aanvragen terwijl ze nu in Oz zit met een 457 visa. Als die skilled independent visa wordt toegekend dan vervalt het huidige visum, in haar geval een 457. Het is dus niet zo dat ze met een 457 een PR gaat aanvragen. Die twee visa, 457 en skilled independent, staan los van elkaar.

Als ik het verkeerd begrijp, just shoot.

:up:

volgens mij ook.
Verder denk ik inmiddels begrepen te hebben dat de 457 in combinatie met twee jaar werken bij dezelfde sponsor een arrangement is tussen government en ziekenhuizen om mensen twee jaar vast te kunnen houden.
Ik heb dit uit de beschrijving van RamsayHealth gehaald waar de hele procedure uit de doeken wordt gedaan.

Om de onzekerheid van die twee jaar werken voor een PR en alle restricties rond het kopen van een stukje land (en niet direct willen bebouwen) te ontlopen kan ik volgens mij ook een Employer Sponsored Workers Visa 119/857 aanvragen.
Ik ben over 45 jaar maar kan ontheffing krijgen als:
- mijn beroep op de Demand List staat
- twee jaar fulltime werk,
- buiten Brisbane en The Gold Coast wil werken
- in een nominated area wil werken.

Zoals ik het begrijp ben je dan vanaf de 1e dag een Permanent Recident en moet je nog even 2 jaar werken om dat te bevestigen.

Weet iemand of dit klopt?

Annelies 

Sorry all
heb inderdaad steed PR getypt ipv P. Wilde eigelijk alleen maar aangeven van
temp 457 naar P. Skilled independent. Na de skilled kun je inderdaad pas na
twee jaar echte Australiër worden. Echt, hmmmm

Maar is het nou zo dat je met een 457 na 2 jaar ook een PR kunt aanvragen?!?!?! Want wij krijgen wel een 457 maar gaan niet in een ziekenhuis werken hoor.

XXX Tanne

Nou, dan haak ik ook nog ff i met een vraag...

Mijn partner krijgt binnenkort zijn goedkeuring voor zijn 457 sponsor buisiness  visum, en ik lift mee op dit visum. Het is erg moeilijk voor mij als lifter om ergens info vandaan te halen... Nu hoorde ik gisteren van een kennis die in Oz is geweest dat wanneer ik mee zou liften op Liam's visum ik maar max 20 uur mag werken???????

Weet iemand of dit zo is? en waar ik meer info kan vinden?
Alvast vriendelijk bedankt!!!

Hi Mariekske

Ik lift mee op de 457 van mijn man en kan werken waar ik wil en hoeveel ik wil.
Vind dit eigelijk raar hij heeft een visum en al de beperkingen. Maar so be it...

Tenks granny for the quick answer...! :)

Ben erg benieuwd hoe t allemaal gaat lopen, en raar inderdaad dat je als lifter van alle gemakken voorzien bent. Heb jij nog dingen moeten doen? X-ray weet ik zeker, maar ielts test ed? (mijne verloopt eind sept!!!) Alle tips zijn welkom!
Heb je al een job in Ozzie>?

Hi Mariekske,

Wij hebben pas onze TRA opgestuurd en we hadden onze medicals al gedaan voor de 457 en deze zijn nog goed tot eind september. De ielts test daar zullen we ook niet onderuit kunnen. Had net een baantje maar zit nu weer zonder. Heb maandag een intervieuw. We zien wel wat het wordt.
Groetjes

succes met nieuw werk vinden!
af en toe wordt ik helemaal hotel de botel van alle verschillende info...
Via andere mensen vernam ik weer dat je als lifter enkel een Xray moet maken, en geen ielts (die van mij is nog maar kort geldig!) en geen medical.  Poe-hoe... Wat voor diploma's heb je en wat is jouw voorkeur voor werk?

Hi Mariekske

Jullie hoeven geen ielts te doen voor een 457 en over de medicals ben ik ook niet zeker want deze envelop ligt nog steeds ongeopend bij onze emigratie agent

Back