Wie heeft er ervaring met 457 Long Stay Business visa?

tenks Tanne, das weer een opluchting. Alhoewel ik de ielts wel al heb is deze nog maar geldig tot eind sept en weet niet of het visum rond is voor die tijd... Ik denk dat ik wel alvast in advance mn x-ray ga regelen want wie weet hoe lang die wachtlijsten zijn... Kga er vanuit dat als we na 2 jaar de PR aanvragen we idd wel weer het standaard traject moeten doorlopen met ielts, medicals etc (?!)
Es ef genieten vandaag met de wramste dag in jaren (boehoe, geen airco in mn autootje)... Laterrrrrr :up:

In Amsterdam kun je altijd binnen lopen voor je x-ray te laten maken, dus ik weet niet of het verstandig is om die nu al te laten maken. Het is de bloedtest en het medischonderzoek die de wachtlijsten maken en de meeste tijd nodig hebben.

XXX Tanne

nou, dan maar hopen dat ik geen bloedtest en medical hoef te doen. Liam en ik wachten nog steeds de goedkeuring van het sponsorship457 visum af, als we het positieve bericht terugkrijfen zal ik t meteen van de daken schreeuwen en definitief weten wat we allemaal moeten doen!
Grts, Marieke

Ook namens mij nog gefeliciteerd met je visum.
Zelf ben ik nu twee maanden aan het werk in Perth op het 457 visum.
Parallel hieraan loopt de aanvraag voor het 136 visa.
Hopelijk wordt dat volgend jaar toegekend. Nu heb je toch wat beperkingen als temporary.

Groetjes, Wilco

Oke... Na dit draadje een beetje te hebben gelezen is mij nu een hoop duidelijk!

Ik ga in elk geval voor de 457, ik heb al een baan aangeboden gekregen en dat bedrijf is ook bereid mij te sponsoren.
Maar nu heb ik alleen wel ergens overheen gelezen.
Moet mijn beroep nu ook op de nominated skills list staan?
Want als ik het goed heb begrepen moet die werkgever mij dan wel zo'n contract aanbieden?

Nee Harald, je beroep hoeft NIET op de nominated list te staan.
De werkgever dient alleen aan te kunnen tonen dat hij/zij geen Ozzie kan krijgen voor die functie.

Ik begrijp toch 1 ding niet helemaal, ik kan nergens weervinden dat die werkgever moet kunnen aantonen dat hij geen ozzie kan krijgen voor dat werk?

Ik heb dacht ik wel zo'n beetje alles gelezen dacht ik maar misschien heb ik er overheen gelezen?
Deze http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/sbs/index.htm heb ik helemaal doorgelezen. Maar lees ik er dan overheen?

[quote author=HaraldV link=topic=1818.msg75085#msg75085 date=1163522335]
Ik begrijp toch 1 ding niet helemaal, ik kan nergens weervinden dat die werkgever moet kunnen aantonen dat hij geen ozzie kan krijgen voor dat werk?

Ik heb dacht ik wel zo'n beetje alles gelezen dacht ik maar misschien heb ik er overheen gelezen?
Deze http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/sbs/index.htm heb ik helemaal doorgelezen. Maar lees ik er dan overheen?

[/quote]

Harald, open booklet 11, ga naar pagina 2 en lees het volgende:
"Australian or overseas businesses who have been unable to meet their skill needs from the Australian market can sponsor, ........"

Misschien is het ondertussen veranderd, maar ik heb ergens gelezen toen ik er mee bezig was dat de werkgever moet aan tonen dat er voor een bepaalde periode een advertentie is geweest voor de functie.

Hi HaraldV

Het stelt ook niet zoveel voor, de werkgever moet geadverteerd hebben en als er niemand of geen geschikte kandidaat is
dan kan hij jouw al sponseren. Er zijn zelfs extreme gevallen bekend in Sydney zijn zelfs vakkenvullers in een supermarkt
zo aan een 457 gekomen. Til er niet te zwaar aan.

Is zo'n long stay business visa nog iets anders dan een employer sponsored visa?  :dunno: Moet je ook geen IELTS test doen voor een employer sponsored visa? Wij zouden graag voor 9 à 10 maanden wonen en werken
in de buurt van Brisbane (met 2 kinderen). Weet nu echt niet meer wat voor visum we moeten aanvragen.  :|
Mijn vriend is lasser en ik verpleegkundige (A2, staat dus niet op de skilled independent lijst) We kunnen wel een skilled independent visa aanvragen via mijn vriend. Het grootste probleem is dat ik vrees dat hij niet door de IELTS-test geraakt, dus als het kan willen we die vermijden. Alle goede raad is welkom!

Nee: is het zelfde.
Nee: hoef je niet te doen.

Kort maar eenvoudig. Alleen moet je wel een werkgever vinden die je wil sponsoren. Dat is ook niet even gemakkelijk.

thanks wilsil, we hebben nog meer dan een jaar de tijd om een sponsor te zoeken, hopelijk lukt het.  :up:

Toch wel leuk dit forum, man man man wat een info dat je hier terugvindt. Banglijk.
Blijkt dat het voor mij ook onmogelijk is om een skilled perm visa te bekomen (bachelor logistics) dus mijn alternatief is het (niet zo evidente) 457 temp sponsered visa.  Moet ik natuurlijk eerst een sponsor vinden (detail  :lol:)
Heb me over paar weken ingeschreven bij www.freespirit.com.au  Dit recruitment agency kan optreden als je werkgever en sponsor...  Misschien tip om even te bekijken.
Dit is meteen ook enigste agency die ik heb kunnen vinden. Kent iemand van julle misschien nog andere agencies die ev helpen kunnen. Wilsil, mag ik misschien van jouw weten welk agency jou geholpen heeft.

Kans bestaat dat ik wel in loop van dit jaar een 6m touristvisa aanvraag en zelf terplaatse op zoek ga naar sponsor...
dit zou mijn kansen alleszins verhogen!!!

Groetjes

Hans

Hans,

Het was geen agency. Het was gewoon dat ik mijn vorige project managers gevraagd heb of zij (het bedrijf waar ze voor werken) toevallig iets voor mij in Australie hadden.
Dat duurde ongeveer twee jaar totdat er iemand reageerde...........vanuit Perth.
Het was dus mazzel hebben en gewoon domweg rondvragen. Ik had het voordeel dat ik door mijn baan in NL bij diverse werkgevers kwam en dus meerdere managers tegen kwam.

Wilsil,

Ja wadde 2 jaar... wel lang he pfff, maar tis je toch uiteindelijk gelukt. Van volhouden gesproken.
Bedankt vr feedback

Back