Yes, wij gaan ook

Wat ontzettend zonde dat je de bus nu al gaat verkopen, jullie zijn er ontzettend lang mee bezig geweest en het resultaat was ook prachtig.

Jammer dat de kinderen de reiskriebels niet zo in het bloed hebben zitten, dan inderdaad maar een paar jaartjes wachten! Kan je tenminste ook bijten het hoogseizoen reizen!

Sacha

Heel jammer inderdaad dat jullie de bus al weer weg moeten doen. Hopelijk lukt het snel en komt er een mooi stekkie voor in de plaats  :up:

@Ingrid, de natuur in Australie vinden we op veel plaatsen mooi, overal weer anders. Hier in Nowra en omgeving heb je mooie stranden in de buurt en bergen, van alles wat. Ik vind de natuur rond Cairns ook erg mooi, meer subtropisch.

@Sacha, ja jammer dat we de bus verkopen, maar er komt in de toekomst wel weer iets anders. We hebben er trouwens maar 2 maanden over gedaan om te verbouwen, dus niet ze heel erg lang.

@Inge, We wonen nog steeds in de bus, maar zodra die verkocht is komt er een mooi stekkie voor in de plaats. We hebben al heel wat leuke huizen te koop gezien hier in de buurt, komt helemaal goed.

Rob is vandeweek begonnen met werken, dat viel wel even tegen na 6 weken vakantie, maar de pot moet weer bijgevuld worden  :grin:
De kids zijn ook begonnen met school, spannend weer hoor, een nieuwe school.

Misschien hebben jullie er zelf allang over nagedacht, maar zou het geen optie zij om de bus via een verhuurbedrijf te verhuren? Dan kan je tenmisnte zelf tijdens je eigen vakantie nog van je eigen bus gebruik maken  :smile:

Thanx for de tip Sacha, maar we moeten de bus echt verkopen als we een huis willen kopen.
Als we weer gaan trekken gaan we in een tent, hebben we al een paar keer gedaan en is heel goed bevallen  :up:

Cheers,
Jolanda

Je zult er vast een goede prijs voor krijgen, zag er op de foto's allemaal prachtig uit!

Dank je Sacha, het zal ook wel moeilijk worden als ie weggaat, het is toch ons kindje  :lol:

Tot nu toe hebben we haar nog steeds, dus we kunnen er nog van genieten.
De kids hopen dat ie snel verkocht word, want ze willen weer in een normaal huis wonen met een grotere kamer.

Groetjes,
Jolanda  :up:

Blijft raar met kinderen. Toen wij onze oudste vertelde dat we naar Australie zouden gaan om er te wonen, was ze helemaal teleurgesteld dat we dan in een normaal huis zouden gaan wonen en niet in een camper. Zij heeft ontzettend genoten van het feit dat ze kon spelen en buiten de wereld er steeds anders uit zag. Maar misschien dat het met oudere kinderen anders is, Suzanne is pas 5.

Jimi en Lola vonden het ook erg leuk, heerlijk een buiten leven en een zwembad. Maar ze zijn het nu zat dat ze in een kleine ruimte wonen en een kleine kamer hebben. Misschien is het wel de leeftijd, Jimi is 13 en Lola bijna 8.
Als we in een huis wonen zullen we in de weekenden nog veel gaan kamperen, dus het buitenleven blijven we wel houden, en dat weten ze, en dat vinden ze ook erg leuk.
Jimi wil ook graag een kamer met een bureau om zijn huiswerk te maken, en niet meer in de voortent aan een tafeltje  :lol:
We zaten in Townsville ook in een familie park met veel kinderen, en dat was erg leuk voor ze, maar hier in Nowra zitten we tussen de bejaarden en dat vinden de kids niet zo leuk. En het zwembad hier is veel kleiner, en er valt verder niks te beleven.
Gelukkig zijn ze op school en doen ze veel aan sport na schooltijd, hebben ze toch nog wat leuks.

Groetjes,

Hoi Jolanda,

Nowra... Is daar ook niet een museum vlakbij met allemaal vliegtuigen van de RAAF uit verschillende tijdperken? Ik kan me herinneren dat wij er tijdens onze rondreis geweest zijn en volgens mij was dat in Nowra. Wel een mooie omgeving daar!
Ik kan me goed voorstellen dat ze op een gegeven moment toch wel graag weer in een huis wonen, want dan hebben ze toch wat meer ruimte.

Volgens mij is Nowra inderdaad die plaats met dat luchtvaartmuseum  :smile:

Het leven in een bus/camper is misschien na een tijdje inderdaad niet leuk meer voor kinderen. Zolang de zon schijnt is het fantastisch, boekje lezen in de zon, lekker in het zwembad liggen.... Maar ook in Australie kan het regenen en dan zit je toch met z'n 4-en op een klein aantal vierkante meters en worden kinderen dat snel zat.

Moet van mijn dochter zeggen (ze zit nu op schoot) dat ze het plaatje van Tinkerbell erg leuk vind en wil haar graag een kusje en een  :bath: geven, want Suzanne heeft gehoord dat ze zo van duiken houdt.

Groetjes,

Sacha

Hoi Jolanda,

Nowra heeft een leuke omgeving hè? Heb er met Jeroen ook een paar weken vertoefd. Heb je de Nowra East Fruit Market al ondekt? Gerund door een Griekse familie. Het is al een aantal jaren sinds ons laatste contact met hen maar als je eens in de winkel komt, doe ze dan maar de groeten van mij.

Veel succes met het opbouwen van een nieuw leven daar, altijd weer een leuke uitdaging (vind ik).

Erna

Inderdaad Annemiek, er is hier een luchtvaart museum van de Raaf. Er was er ook een in Townsville, toevallig he.
Leuk dat jullie hier ook geweest zijn  :up:
Zijn jullie hier ook wezen duiken? Wij hebben gesnorkelt bij Honeymoonbay en dat was erg mooi. Ook de bay uitgezwommen en daar was het nog mooier om te snorkelen.

Erna, ik ben nog niet in de Nowra East fruit market geweest, maar zal gauw eens kijken waar het is, en dan doe ik ze zeker de groetjes van jou.

Groetjes,
Jolanda

@Erna, ik ben bij de Nowra East Fruit Market geweest en heb de groetjes gedaan.
Ze was erg verrast en ik moet de groetjes terug doen, dus bij deze.....

Cheers,

Waahaaaa  :cry:
Plannen zijn weer helemaal veranderd omdat onze droom hier in het water is gevallen.

Rob had een aantal sollicitatie's lopen en werkte voorlopig bij familie van een vriend als roofplumber.
Maar alle sollicitatie's gaan niet door, en door de regen loopt hij al een paar dagen thuis.
De pot is aardig leeg aan het raken, en zo kunnen we niet door gaan, dus we hebben weer nieuwe plannen.
We gaan de 24ste richting Sunshine coast, en kunnen daar bij vrienden voor de deur staan met de bus, besparen we weer camping kosten. In de buurt van Brisbane is genoeg werk voor een loodgieter, dus het moet daar wel weer goed komen.
De bus staat nog wel te koop, en mocht die verkocht worden gaan we wel eerst weer huren, we zien wel.
En wie weet kunnen we daar iets leuks kopen.

Groetjes,
Jolanda

Balen Jolanda! Heel vervelend als je plannen niet kunt waarmaken.
Jullie klinken wel heel flexibel, daar kom je wel ver mee wed ik  :up:
Kun je nu al merken dat er minder banen zijn dan , zeg een jaar geleden? Of is dit toevallig alleen zo in het geval van roofplumber denk je?

Succes met dit alles! Groetjes Ingrid

@Ingrid,
Hier in Nowra (en omgeving) zijn weinig banen, er is wel genoeg voor een roofplumber, maar Rob is gewone loodgieter en doet dit alleen om de pot een beetje op te vullen. Maar hij werkt liever als een gewone loodgieter, heeft hij voor geleerd en vind hij veel leuker.
Als je op internet kijkt zoeken ze genoeg loodgieters in Brisbane, dus daarom gaan we die kant weer op.
En gelukkig zijn we flexibel, dus we kunnen zo weg als we willen.
De kids hebben er gelukkig ook vrede mee dat we weer weg gaan, maar Lola zei wel dat dit de allerlaatste keer is dat ze wil reizen  :grin:

Groetjes,

Hi Joland,

Hoe doen jullie dat toch iedere keer weer met de kids, moet je nu iedere keer een andere school op zoeken of zitten ze daar nog niet op?

Mariette

Btw veel succes met banen en huizenjacht!  :up:

Back