Yes, wij gaan ook

Nou kreeg Rob eindelijk een baan aangeboden, blijkt dat het TRA document niet geldig is, maar moet geaktiveerd worden in Qld.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Jolanda

We wonen hier nu al ruim 6 weken, en nog steeds heeft Rob geen werk gevonden (loodgieter).
Wel heel veel gesolliciteerd, maar nee hoor......
Als dit zo door gaat zij we genoodzaakt om het elders in Australië te gaan zoeken.
Zou wel jammer zijn want de kids hebben het hier heel erg naar hun zin.
Op school en ook hier in de buurt hebben ze al veel vriendjes/vriendinnetjes.

Verder genieten we wel nog steeds van hiet "hier" zijn.
Wat is dit land toch verschrikkelijk mooi.

We weten ook wel dat het allemaal wel goed komt.
No worries, toch  :lol:

Groetjes,
Jolanda  :up:

Balen van Rob zijn baan Jolanda maar moed houden hoor!! Het is hier al eerder geschreven maar het helpt hier ontzettend wie je kent. Gary heeft nu ruim een maand een baan en is daar ingerold omdat zijn neef daar ook werkt.

Zelf heb ik echt tig sollicitaties verstuurd online en op de meesten moet ik nog steeds een reactie krijgen. Ik heb een paar weken geleden wat open sollicitaties gestuurd naar bedrijven waar ik bij mijn NL werkgever contact mee had. 1 bedrijf zit in Perth en ik wist dat ze hier in Melbourne ook een kantoor hebben. Perth een brief gestuurd en meteen een bericht dat hij het naar de branchmanager in Melbourne zou doorsturen. 2 dagen later zat ik op gesprek, paar dagen later nog een gesprek en dinsdag begin ik!!

Kranten staan bol met advertenties en er zijn veel mensen nodig dus ook voor jullie komt het goed :up:

@Inge, gefeliciteerd met jouw baan  :up:

Enne, voor Rob komt het ook wel goed.
We kopen elke dag een krant, we kijken veel op seek.com,
en hoe langer we hier wonen, des te mensen we ontmoeten.

Groetjes,
Jolanda

Jolanda, niet wanhopen hoor! Het gaat goedkomen, maar ik kan me voorstellen dat je hier wel een beetje verdrietig van wordt! Zoals je zelf al aangeeft, je leert steeds meer mensen kennen dus er zal vast iemand tussen zitten die Rob straks aan een baan kan helpen!

Goed te horen dat jullie voor de rest onwijs genieten!

Groetjes,
Lela

Wat balen dat het nog niet gelukt is om een baan te vinden  :| Jammer dat jullie daar nu stress van hebben maar straks kan je hier waarschijnlijk weer om lachen want het komt natuurlijk helemaal goed!  :up: :up
Wel erg fijn dat de kinderen het naar hun zin hebben!!

Succes  :up:
Groetjes Marie

Erg spannend hoor. Hopelijk vind Rob snel een baan. Zou toch zonde zijn om daarvoor te moeten verhuizen.
Zoals gewoonlijk zal alles wel goed komen, ook met jullie.

Groetjes en succes Jojo.

Bah vervelend dat het niet doorging, maar voor zover ik weet is er voor een plumber wel werk.
Hoop dat jullie snel iets hebben en niet hoeven te verkassen.
Succes, Mariette

Goed nieuws......
Rob heeft een baan.
Hij heeft eerst 3 dagen moeten proefdraaien, want dit bedrijf wilde weten
hoe hij werkte, enz.
En vandaag hoorde hij dat hij is aangenomen.

Groetjes,
Jolanda  :up:

Back