Yuud and her family are going to VIC

Werd net gebeld door m'n CreditCard maatschappij. Of het klopte dat er zo'n groot bedrag werd afgeschreven. Donderdag op de bus gedaan, nu al geld afgeschreven, das best snel. Als ze net zo snel mijn visum afhandelen vind ik het allemaal prima! ;-)

OK terwijl ik dit typ krijg ik een email binnen van DIAC, blijkt mn CC betaling dus gewijgerd te zijn! Grrr!!! Hoe kan dat nou weer? Snel mn bank bellen!

Nou lekker dan, de ING heeft uit veiligheidsredenen de betaling geblocked en ze kunnen dat niet veranderen... Nou lekker dan. Waarom mij dan bellen? Stelletje #@#%!!

Tja, dat klinkt bekend.. Erg vervelend! Hopen dat t snel opgelost is!

Nee ze kunnen het niet oplossen, heb vanmiddag 3x gebeld, en mn ouders en vriendin zitten ook allemaal bij de ING. Dus ga nu mn schoonouders in AU vragen het te betalen... Hoe is het bij jou opgelost dan?

Sjonge jonge.. Wij hadden het gelukkig niet met zoiets belangrijks, maar met een aanbetaling op de auto. Dus dat kon gelukkig wel geregeld worden met een belletje! Succes!

Rutte bellen dat hij die bank effe opkoopt en meteen de regels verandert.:p
Balen zeg, die bank.

Ik las in je verhaal dat bijna niemand Engels spreekt bij je partner op het werk. Vind ik toch een beetje vreemd. Ik dacht dat de meeste Nederlanders wel aardig Engels spreken?

Ik las in je verhaal dat bijna niemand Engels spreekt bij je partner op het werk. Vind ik toch een beetje vreemd. Ik dacht dat de meeste Nederlanders wel aardig Engels spreken?

Ja gek he! Vond ik ook best vreemd maar het is echt zo!

Kreeg net berichtje van mn schoonmoeder dat het geld is afgeschreven, gelukkig heeft het niet veel vertraging opgelopen. Wel vreemd dat ik DIAC om een bevestiging had gevraagd of het nu wel goed ging met die CC en dat ik vervolgens niets meer hoor...

Wat al die jaren de grootste hindernis in mijn besluitvorming is geweest, is mijn moeder. Stel dat ze ziek wordt en ik aan de andere kant van de werled zit en niet voor haar kan zorgen. 2 dagen nadat ik mijn visum had opgestuurd, kreeg ze haar tweede TIA. Ik was net vorig weekend met onze kleintjes bij haar logeren, toen ze zei dat ze voor de tweede keer haar been niet kon voelen. Ik zocht er niet veel achter aangezien zij ook redelijk relaxted bleef, maar zei wel dat ze naar de huisarts moest gaan meteen ma. Dus afgelopen ma ging ze naar de huisarts, di zat ze meteen bij een neuroloog in het ziekenhuis, woensdag meteen voor 24 uur opgenomen, allemaal onderzoeken, ook naar haar hart. Uitslag voorlopig: 2 TIA's gehad, erg hoge bloeddruk en cholesterol en misschien is haar halsslagader vernauwd. Daar heeft ze gister onderzoeken en MRI scan voor gehad en krijgt as do uitslag. Mijn vriend vroeg al meteen wat we gaan doen, maar ik wacht eerst de laatste uitslagen af. En met een hoop medicijnen is het geloof ik wel onder controle te krijgen. Dussss mijn grootste nachtmerrie blijkt nu opeens langzaam aan het uitkomen... :-(((((

Oh neee! Dat is naar zeg, hopelijk valt het mee en knapt ze snel op. kan me voorstellen dat dit de eslissing extra moeilijk maakt. Veel sterkte!

Ben jij dan ook Australier? en is een subclass 100 meteen een permanente?

Ik vertel het wel aan iedereen, behalve onze kinderen. Onze kinderen zijn nog zo jong, en de 3 weken tot aan sinterklaas was al veel te lang, dus zodra we een datum hebben vertellen we het. Natuurlijk horen ze dingen, want pas vroeg mijn oudste: mam, gaan we in Australie wonen? Ik: zou je dat willen dan? Hij: ja want daar schijnt altijd de zon. Haha heel schattig, en dan is het gesprek weer klaar. Hij vroeg pas ook waar de borden op ons huis voor zijn, daar gaf ik niet echt antwoord op. Dus hij bleef vragen. Nou ja zo lang het lukt is het prima, weten ze het is het ook geen probleem.
Ik vind het zelf nl lastig genoeg iedereen achter te laten en mijn vriendinnen en moeder ook, en zo kan je het er steeds over hebben en kan iedereen eraan wennen. En ik lieg nooit, dus wat ga je zeggen als mensen vragen waar je heen gaat verhuizen? En gun je naasten ook de tijd om er aan te wennen dat jullie weggaan. Hebben jullie kinderen?
Maar velen vinden het niet leuk. Mijn broertje had al tegen mijn moeder gezegd dat hij dan enigskind is...
@Yuud
Nee, we hebben geen kinderen, dus dat probleem is er niet. Onze beste vrienden en aantal familieleden zijn op de hoogte. Dus bij sommigen kunnen we ons verhaal kwijt. Toch merk je ook daar al dat de een enthousiaster reageert dan de ander. Nu ons huis in de verkoop gaat, realiseert een aantal zich dat het toch echt gaat gebeuren. En als anderen ernaar vragen kun je toch gewoon zeggen dat je wilt verhuizen omdat je een keer wat anders wilt, zonder te zeggen dat je gaat emigreren? Dus beetje zwijgen, maar zeker niet liegen.

Yuud, wat een tegenvaller zo ineens. Natuurlijk kennen we allemaal wel verhalen van mensen die in redelijke gezondheid nog heel wat kunnen na een Tia, maar niets is gegarandeerd.

Voorlopig zit je in de molen en moet je toch veel afwachten. Ik zou daar dan ook nog niet al te heftig op reageren als ik je mag adviseren. Gewoon de procedure doorlopen en als je dan bijvoorbeeld over een paar maandjes je visum hebt, dan heb je toch een jaar om het te valideren en daarna nog twee jaar (geloof ik?) om je definitief te vestigen. In de tussentijd maar veel voor je moeder zorgen.

Sterkte met dit alles.

Geen idee eerst dat visum maar eens zien te krijgen. Al had iemand anders pas met spousevisum dat ze binnen 2 maanden of zo al moesten valideren, dus hoeft blijkbaar geen jaar te zijn.

Back