Yuud and her family are going to VIC

2 maanden is wel heeeel kort? Je moet ook nog shit in je oude land kunnen afronden... :/
Visa is volgens mij formaliteitje bij jullie... Succes :)

Vandaag mail gehad van DIAC: moet medicals doen, en VOG van Nederland en Australie. Omdat ik hier nog nooit had gelezen dat iemand een Australische VOG moest opvragen (vanuit NL visum ingediend niet vanuit OZ), dacht of hoopte ik dat ze een foutje gemaakt hadden. Gebeld en gemaild, kreeg mail van mn CO terug dat ze alle keren dat ik in OZ geweest ben optellen en moet daarom ook de Australische Police check moet doen.
De Nederlandse VOG had ik al begin januari aangevraagd maar nog steeds niet binnen, vandaag gebeld, maar moet morgen opnieuw bellen. Zal wel fout gegaan zijn...

Vandaag mail gehad van DIAC: moet medicals doen, en VOG van Nederland en Australie. Omdat ik hier nog nooit had gelezen dat iemand een Australische VOG moest opvragen (vanuit NL visum ingediend niet vanuit OZ), dacht of hoopte ik dat ze een foutje gemaakt hadden. Gebeld en gemaild, kreeg mail van mn CO terug dat ze alle keren dat ik in OZ geweest ben optellen en moet daarom ook de Australische Police check moet doen.
De Nederlandse VOG had ik al begin januari aangevraagd maar nog steeds niet binnen, vandaag gebeld, maar moet morgen opnieuw bellen. Zal wel fout gegaan zijn...
Ze zijn er iig mee bezig! :)

Oh, da's goed nieuws, want een CO en een medicals en een VOG aanvragen, betekent dat er schot in zit. Die NL VOG is wel apart, want duurt normaal 10-15 dagen. Hoe lang duurt het voor de Australische VOG binnen is?
Spannend nu hoor. Nog iets van de househunters gehoord?

Wat al die jaren de grootste hindernis in mijn besluitvorming is geweest, is mijn moeder. Stel dat ze ziek wordt en ik aan de andere kant van de werled zit en niet voor haar kan zorgen. 2 dagen nadat ik mijn visum had opgestuurd, kreeg ze haar tweede TIA. Ik was net vorig weekend met onze kleintjes bij haar logeren, toen ze zei dat ze voor de tweede keer haar been niet kon voelen. Ik zocht er niet veel achter aangezien zij ook redelijk relaxted bleef, maar zei wel dat ze naar de huisarts moest gaan meteen ma. Dus afgelopen ma ging ze naar de huisarts, di zat ze meteen bij een neuroloog in het ziekenhuis, woensdag meteen voor 24 uur opgenomen, allemaal onderzoeken, ook naar haar hart. Uitslag voorlopig: 2 TIA's gehad, erg hoge bloeddruk en cholesterol en misschien is haar halsslagader vernauwd. Daar heeft ze gister onderzoeken en MRI scan voor gehad en krijgt as do uitslag. Mijn vriend vroeg al meteen wat we gaan doen, maar ik wacht eerst de laatste uitslagen af. En met een hoop medicijnen is het geloof ik wel onder controle te krijgen. Dussss mijn grootste nachtmerrie blijkt nu opeens langzaam aan het uitkomen... :-(((((

Jeempie Yuud, wat een naar bericht. Sorry voor mijn late reactie, ik was de rubriek what's new even vergeten. Het is zo balen dat je nu niet meer kunt doen dan afwachten hoe het verder gaat en er voor haar zijn. Maar.....hou jezelf wel goed in de gaten hè! Alles op de grote hoop, is soms wat vermoeiend. We denken aan jullie!

Al veel te lang niets gepost, veel te druk met alles geweest. Zal deze week een update schrijven maar kreeg vandaag deze mail :)

Dear Mrs ,

We are pleased to advise that we have now received all of the outstanding requirements from you, and confirm that we do not require any further information at this time, in order to continue with the further processing of your visa application.

As already indicated to you in previous email correspondence, it will take approximately 6-9 months, from the date of lodgement, to finalise your visa application. As soon as we are able to finalise your visa application, we will let you know.

If you have any further queries, or if there are any changes to your circumstances, then please let us know.

Waarom ik nu nog al die maanden moet wachten blijft voor mij een groot raadsel...

hahaha, omdat ze eerst die andere stapel (waar jij niet op ligt) weg moeten werken natuurlijk. Al kan ik me voorstellen dat die 6-9 maanden ook wel verwachtingsmanagement is. Als ze 3 maanden zeggen en na 3 maanden en 1 dag heb je niets gehoord van ze, hebben ze je weer aan de telefoon ;) Daar zitten ze niet op te wachten denk ik zo

hahaha, omdat ze eerst die andere stapel (waar jij niet op ligt) weg moeten werken natuurlijk. Al kan ik me voorstellen dat die 6-9 maanden ook wel verwachtingsmanagement is. Als ze 3 maanden zeggen en na 3 maanden en 1 dag heb je niets gehoord van ze, hebben ze je weer aan de telefoon ;) Daar zitten ze niet op te wachten denk ik zo

Nee ik bedoel ze hebben alles gecontroleerd en binnen dan hoeven ze nu toch alleen nog maar een stempeltje Grant te geven? Of denk ik nu te simpel...

Ze hebben alles globaal gescand, maar nog niet echt inhoudelijk doorgenomen, denk ik...? Duurt wel lang! Hopelijk gaat het sneller :)

Nee ik bedoel ze hebben alles gecontroleerd en binnen dan hoeven ze nu toch alleen nog maar een stempeltje Grant te geven? Of denk ik nu te simpel...

Maar dat is met elk visum zo. Op een gegeven moment is alles er, en dan duurt het vaak nog even (tenminste bij ons) Ik denk ook dat ze dan echt alles pas goed bekijken, gaan invoeren in de systemen, scannen enz. Ik herken je gevoel hoor. Had ook zoiets van, kom op met die stempel...

Maar zoals gezegd, ik denk dat die 6-9 maanden verwachtingsmanagement is.

Pfff wachten duurt lang. Maar ze hebben je "gezien" en wij hebben zelf mogen ervaren dat het ook veel sneller kan gaan dan ze zeggen. Misschien hebben jullie dat geluk ook wel. Ik hou het wel vol om door te gaan met duimen hoor. No problem! Maar ik hoop dat ze lekker doorwerken daar. Enjoy the day hè!

Zo, vanuit het regenachtige Frankrijk waar ik met mijn gezin en schoonouders 2 weken op vakantie ben (en ontzettend veel regen heb gehad :-((( ) eindelijk tijd voor een zeer overdue update!

Ik heb het de afgelopen weken zo ontzettend druk gehad dat ik nu niet meer weet waar te beginnen. Heb wel 's avonds voor t slapen gaan in bed xpdite gelezen dus ben verder wel bij :)

Met mijn moeder gaat t mwoah mwoah. Ze is erg snel moe, en kan weinig prikkels verdragen. Ze slikt nu zo'n enorme berg medicijnen dat de artsen zeggen dat haar lichaam 6 - 12 mnd nodig kan hebben om daar aan te wennen dus hopelijk komt het allemaal weer goed. Nu is ze bv na een uurtje met mijn jongens echt helemaal lens, en voorheen konden ze daar dagen logeren, was ze wel moe aan t einde vd dag maar ach dat ben ik ook haha ;-)

Mijn visum heb 28 feb opgestuurd, mocht het 9 mnd duren voordat ik hem heb is dat prima want het huis zijn we ook nog niet kwijt en we wachten ook nog op het Nederlandse paspoort van mijn vriend. Wilde eerst in sept weg zijn, voor de herfst maar dat gaat m vrees ik niet worden. Ook niet erg kan ik nog wat extra klussen binnenhalen (dus als iemand nog een topfotograaf nodig heeft, please let me know want hard nodig nu :) ) en rustig alles uitzoeken en afronden. Heb nu bedacht dat t me leuk lijkt om nog 1 sinterklaas hier met de jongens te vieren en dat we dan met kerst in OZ zijn, want dat viert de fam van mn vriend altijd erg groot. Maar ja 3 onzekerheden, dus er valt vooralsnog helaas niets te plannen.

M'n VOG bleek een opstakel, had hem in jan al aangevraagd, iedereen op t forum had hem na 2 weken binnen, maar staat 6 of 8 weken oid voor. Dus gebeld en moest wachten. Na 12 weken bleek ie zoek te zijn en opnieuw met spoed aangevraagd :confused:

Omdat ik in totaal meer dan 12 in OZ geweest was moest ik ook mn OZ police check aanvragen. Nou dat was helemaal een drama. Daar stond 15 werkdagen voor. Heb braaf gewacht, erna meerdere keren netjes gemaild, uiteindelijk was mn vriend zo pissed off omdat ze niet eens een antwoord gaven op al mn emails dat hij een boze mail heeft gestuurd. Uiteraard ook geen reactie. Ik had 49 dagen de tijd om het in Berlijn te krijgen, uiteindelijk is het me op de dag af gelukt... Maar heb OZ wel moeten bellen en spoedbehandeling moeten aanvragen...

Mijn vriend heeft z'n NL nationaliteit aangevraagd, en dat, kost naast een beste duit, duurt ook max 12 maanden. Klein obstakel was dat we getrouwd moesten zijn voordat het toegekend werd. Dus nu moeten we asap gaan trouwen en een hele bruiloft regelen.... We gaan nu 7 juni trouwen, dus hopelijk zijn de papieren niet voor die tijd binnen anders is hij geen Ozzie meer (heeft al afstandsverklaring moeten tekenen dus best spannend).

We hebben open huis gehad, kwamen 6 stellen op af, dat is behoorlijk veel tegenwoordig. Aantal waren enthousiast en 3 gingen financiering checken. Eentje erg enthousiast, kwam 2e keer kijken, en had gezegd op woe een bod te doen. Helaas waren beide ouders tegen Utrecht (wonen zelf in gehuchten in noorden en zuiden waar je veel meer huis voor je geld krijgt) en het bod ging niet door want hun ouders vonden dat ze eerst 50k moesten sparen... Aaahhh:mad: . Niet dat ik het zo erg vind dat t nog niet verkocht is (wel een beetje natuurlijk want weer een groot ding uit mn nek, maar ook stress want meeste mensen willen er binnen 3 mnd in en zo ver zijn we nog niet) maar elke keer mn huis spik en span maken voor die bezichtigingen pfffff wat een werk!!!
Nu was er tijdens onze vakantie een stel vd open dag voor de 2e keer wezen kijken en erg enthousiast. Maar nog geen bod dus we wachten het af...

Komende weken dus enorm druk met de bruiloft regelen, maar de sexy jurk is er :cool:

Wow, da's ook een rollercoaster! Snel trouwen (gefeliciteerd!!!) en hopen dat de papieren er niet te snel zijn (zenuwen!) maar ook niet te laat (liefst voor kerst). Je huis bijna verkocht (fijn en niet fijn tegelijk) maar toch weer niet (blijven poetsen). Papieren die maar niet komen en er dan toch (net) op tijd zijn. Je zou er tureluurs van worden!!

Maar het klinkt wel alsof er nu in geval een focus is, nl de bruiloft. Is ook een hoop werk maar wel superleuk!!

Super leuk dat jullie gaan trouwen! Als je bang bent dat je vriend zijn oz nationaliteit kwijtraakt kun je ook alvast geregistreerd partnerschap nemen (maar kost extra €).. Wij zijn erg benieuwd naar hoe lang het gaat duren bij jullie, onze aanvraag is begin mei ingediend, gister mail van CO voor medicals en VOG.. Succes met wachten en geniet van de vakantie!

Super leuk dat jullie gaan trouwen! Als je bang bent dat je vriend zijn oz nationaliteit kwijtraakt kun je ook alvast geregistreerd partnerschap nemen (maar kost extra €).. Wij zijn erg benieuwd naar hoe lang het gaat duren bij jullie, onze aanvraag is begin mei ingediend, gister mail van CO voor medicals en VOG.. Succes met wachten en geniet van de vakantie!

Vraag me af of dat genoeg is, ze hebben elke keer getrouwd gezegd.
Ja ben ook erg benieuwd hoe lang t bij jullie en mij gaat duren! Wie is je CO? En moet je vriend/man? ook een OZ police check hebben?

Hey Yuud, leuk stukje. En helemaal tof dat je gaat trouwen! Gefeliciteerd! Succes met de spanning;).

Geregistreerd partnerschap is voor de Nederlandse wet genoeg, staat immers bijna gelijk aan huwelijk. Ik heb daar vorig jaar uitgebreid research naar gedaan, ivm het gaan voor australian citizenship. Onze CO is J. Keywood. Mijn man hoeft geen Oz police check, is daar niet langer dan een jaar geweest. Wij hopen in januari down under te gaan!

Hi Yuud, mooie update! En gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk! Weer een mooie dag erbij voor de hele familie. Succes met het organiseren en het papierwerk!

Back