[quote author=Bear link=topic=2313.msg24683#msg24683 date=1124554197]
Wat een toeval heb dat pas geleden eventjes uitgezocht, voor mijn vrouw.
Of het motor rijden makkelijker is dat weet ik niet. Ken de verkeers sittuatie niet in Brisbane :wink: Maar het lesse gaat wel makkelijker. Eerst een introductie cursus die wordt afgesloten met een theorie examen. Waarna je een les rijbewijs mee krijgt :cheer: :cheer: Dan mag je op een 250cc rijden voor 3-6 maanden lang. Dan praktijk exame en nog een theorie exame. Dan nog eventjes een jaar rijden op een 250cc en je krijgt je vol rijbewijs. En uhhhh vergis je niet hoor die 250cc brikies en vooral de 2takt brikkies kunnen verschrikkelijk snel zijn :-D
Ik kan bijna niet wachten tot dat mijn vrouw gaat beginnen. Dan kopen we zo'n Aprillia RS250 endan is de verleiding groot om eventje op haar fietsje rond te knallen.... Altijd leuk zo'n lichte bike voor het beteren hang en smijt werk
hier staat het ergens in het midden van de pagina
----------klik-----------
[/quote]
Hallo everybody ik heb zojuist het verhaal gelezen maar daar zijn bij mij toch een paar vraagtekens.
Ikzelf ben een ervaren motorrijder en kan mij niet voorstlellen dat het halen van een rijbewijs in Down Under zo gemakkelijk is.
Mocht dat wel zozijn dan wil eens weten wie jullie leert om met een motor op de juiste manier omtegaan. Want zoals ik lees krijg je alleen maar een introductie les, en geloof me dan weet je nog lang niet wat je moet doen om goed met een motor om te gaan.Wie leert jullie de basis rij technieken, wie leert jullie de bijzondere verichtingen, de noodrem proef, het aansnijden van de bochten, de plaats op de weg, het herkennen van slijtages aan de motor, en natuurlijk je eigen rijgedrag? Ik zelf heb het examen in NL gedaan. Ik heb daarbij alles over de motor geleerd. Het examen bestaat inderdaad in 2 delen. Nr 1 is plaats op de weg. En nr 2 zijn de bijzondere verichtingen. Van de 13 bijzondere verichtingen moet je er 7 goed hebben. en mag je als een verichting niet goed is uitgevoerd deze 1 keer overdoen. Wij gaan ook naar OZ en niets is mooier dan met je motor te rijden, maar zorg ervoor dat het wel veilig gebeurt, en dat je de basis kent, dat je weet hoe je motor reageert bij bepaalde situaties. Voor de rest stimuleer ik iedereen om je motor rijbewijs te halen, het is echt geweldig. ( ook al is je vrouw er niet happy mee).
De groetjes van Witte.