Motorrijders

Ooo de Tundercat iets meer op de toer sector gericht. Helemaal niet verkeerd :up:

Ik had bijna voor zijn broertje gegaan. De R6 voorral de nieuwe R6 daar hebben ze bij Yammie errug hun best op gedaan. Vooral kwa uitelijk en ook het fijt dat je nog ff door kan tot 17.000RPM. Een heerlijk krijs geluidje dus. Uiteindelijk toch maar weer voor een 1000 gegaan. Dat rijd wat rustiger dan dat heen en weer geschakel op een 600 :up: Klein beetje spijt dat ik niet voor de ZX10 ben gegaan maar goed die bike schijnt echt te eng te zijn. Dus die komt pas over 2 jaar :up:

Anyway ik heb het erg naar me zin met me R1 na iets van 4 weken moet ie alweer voor de 1000km beurt terug. Ook nog helaas ff terug voor een klacht dat ding trekt voor geen meter in de bottom end...? Het is als of je telkens in z'n 2 weg rijd. Of ik moet de koppeling laten slippem tot 4000RPM en dan laten springen dan vliegt tie weg. Niet echt de bedoeling dacht ik zo.

Net ook weer rijd rustig over jetty road. Achter 1 of anderen rand debiel aan die had geen haast ofzo. Nou mag je daar 40 hij sukkelt door met 15-20 en als je al 30 minuten onder weg bent in een temperatuur van 36 graden vol in het leer en een motor onder je reed van 110graden... (gebakken billetjes  :lol:)
Dan heb je daar niet echt zin in dus ik zie een gaatje draai het gas open en vroemm grrr klonk klonk sputer prut prut zoemmmmmm weg was ie. Zo hoort het niet dacht ik zo. Deed ik dat op mijn TL1000R dan had ik moeite om het voorwiel aan de grond te houden. Ok V-twin en 4 in lijn zijn niet te vergelijken .... Maar goed... :-x
 
Hallo,

Een vraagje:
Ik zelf heb mijn motorrijbewijs al lang geleden gehaald, weliswaar al lang niet meer gereden, maar ik heb hem toch!
Erwin, mijn hubbie, nog niet, wil hem eigenlijk hier halen, (ook al zal hij dan de eerste periode niet zwaarder mogen dan 250 cc) maar misschien ook wachten tot we in Australie zijn. (Vanwege tijdgebrek.)
Na flink nagedacht te hebben (JAJA) kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat hij beter hier zijn papiertje kan halen, zodat hij in ieder geval zijn rijbewijs straks in OZ om kan laten zetten en gelijk een zwaardere motor kan rijden in plaats van in Australie zijn mototrrijbewijs te halen en dan ik weet niet hoelang op 250 cc te moeten rijden of ben ik nu erg blond?
Een motor zal hij hier toch niet meer kopen maar hij kan wel gelijk "zwaarder"rijden in OZ.
Want voor zover ik weet kijken ze niet hoe lang je je rijbewijs al hebt.

Ik ben benieuwd,

Groetjes, Mariette
 
Helaas rij ik al enkele jaartjes niet.
Dat komt door automobilisten die mijn het motorrijden zuur gemaakt hebben.
Maar als ik hier zo rond kijk, tja............
Dan moet de motor toch aangepast worden voor mijn, anders kan/mag ik er niet op rijden.
En dan wordt het toch iets anders: Buel, of idd de ZX10 oranje uiteraard.
 
[quote author=FOL link=topic=2313.msg76455#msg76455 date=1165327559]
Hoe zit het met offroad knarsen daaro?
[/quote]

Niet met de motor,..............wel met de auto.
Picture011.jpg


Maar dat is een beetje off topic. In de duinen, op het strand: Loonie Beach in Perth, WA
 
Ziet er goed uit Wilsil. Lijk me tegek om zo'n 4X4 tocht te doen. :up:

@Kallie
Ieder zijn eigen idee. Maar houd er wel rekening mee dat sinds een paar jaar de regels zijn verandert.
Ik weet niet precies hoe of wat maar het is geloof ik een stuk lastiger geworden om het rolze papiertje te halen.
Ze splitsen het namelijk nu op in 2 praktijk exame's. Eerst de biezondere verrichtingen daarna op de weg rijden.
Kwa financieen denk dat je minimaal 4 maal zo veel kwijt bent en je krijgt weer met het CBR te maken. Waar ik persoonlijk geen goed woord voor over hebt.

Maar goed dat is mijn gedachten een ander kan er totaal anders over denken.

cheers
 
Hi Barry,

Bedankt voor je reactie, met andere woorden, tis beter om in Oz je papiertje te halen, maar hoelang moet je dan precies op een 250 cc rijden?
Of geldt bij een motorrijbewijs hetzelfde verhaal met een L en een P plaatje?
Qua financieel plaatje heb je zeker gelijk, en de centjes kunnen we inderdaad wel beter gebruiken op het moment.

Mariette
 
Even een stukje van een nieuwe motorrijder.

Ik heb een paar maanden geleden in Adelaide een Honda Transalp gekocht (650 cc). Aangezien ik nog geen rijbewijs had dat ding op de truck naar Coober Pedy laten brengen. Ondertussen had ik in Coober Pedy mijn L aangevraagd en 25 dollar en 3 dagen later kon ik met de motor op pad. Eerst wat onwennig, maar aldoende leert men. Wat rondgereden in Coober Pedy ( maar een paar verharde wegen, geen stoplichten en bijna geen verkeer) en daarna via de highway naar de Breakaways en weer terug en weer heen en weer terug...... ( 2000 km in totaal). Een week of 3 geleden mijn voor mijn rijbewijs gegaan. Afspraak gemaakt bij de lokale "copshop" ,op het examen wordt je gevolgd door een agent in een patrol car ( totale kosten rij-examen 60 dollar)  Vanaf Coober Pedy naar het vliegveld, weer terug naar Coober Pedy, ritje door de hoofdstraat en klaar. Nog geen 10 minuten later was het allemaal gebeurd en was ik geslaagd voor het motor rijbewijs, waar een klein plaatsje al niet makkelijk voor is. Geen speciale verrichtingen of wat, gewoon een beetje toeren en klaar.

Met het rijbewijs op zak kon ik dus vanaf Coober Pedy naar Adelaide terug rijden want op 4 december zat na 1 jaar werken in Coober Pedy mijn contract erop en verlengen daar had ik geen zin in, lekker op de motor naar Adelaide terug. Effe zitten rekenen want van Coober Pedy naar Glendambo is het 255 km met geen tankstop tussendoor. Ik zou het moeten kunnen halen op 1 tank ( gaat 19 liter in) en heb door de receptie een bord laten maken met "NEED FUEL" erop, voor in het geval dat...... Totaal is het van Coober Pedy naar mijn huis in West Beach 870 km.

PIC_0101.jpg



Op maandag morgen om 06.45 vertrokken richting Glendambo, daar aangekomen ging er 17.6 lt in de tank, was dus zo goed als leeg maar het bord met "NEED FUEL" dus (net) niet nodig gehad. Vanaf Glendambo naar Pimba , daar vlak voor Pimba oog in oog met een overstekende Emu en dat scheelde niks, de veren zaten op mijn koplamp, maar alleen een erg geschrokken emu, verder geen schade. Vanaf Pimba door naar Port Augusta, daar wat gegeten en toen via Snow Town weer terug naar Adelaide- West Beach waar ik net even over vier uur aankwam.De tegemoetkomende roadtrains met 120 km p/uur deden mij en de motor behoorlijk schudden maar geeft tegelijk een kick. Al met al een goeie 9 uur onderweg geweest inclusief pauzes voor tanken en eten/drinken en sanitaire stop. Het viel me allemaal 200% mee.


Even wat mythes uit de wereld helpen. Beginners hoeven NIET op een 250cc te rijden maar kan tot 650 cc ( weet dit zeker van SA en volgens mij geldt dit nu in meerdere staten, zo niet alle staten). Net als met autorijden leer je het pas echt NA je examen als je zelf alleen op de weg zit, inclusief de bijzondere verrichtingen. Na mijn er/aan- varing met een emu kan ik de noodstop als gedaan aanmerken. De andere speciale verrichtingen plus de ervaring komen vanzelf. Kwam in Port Augusta trouwens mijn eerste stoplicht tegen, die heb je in Coober Pedy niet  :-D.

Willem
 
Ja ook ik ben een motorrijder. teveel om op te noemen op dit moment dus kijk maar even op m'n website, ik hoop nog meer van "hetzelfde slag" rijders te ontmoeten
www.geocities.com/ricwolt
gr Richard
 
Yep helemaal waar. Daar heb ik helemaal niet aan gedacht in SA mag je gelijk op een 600-650. Erg afhankelijk van het aantal power wat er onder hangt hoe en wat precies geen idee. Ongeveer het zelfde als 25kw regeling in Nederland.

Ik geloof dat ik WEL ergens gelezen heb dat het een SA regeling was maar goed. Zelf ff google of kijken op de betreffende transport site van de staat en je weet hoe en wat precies. Daar heb je iig meer aan dan het heen en weer geroep op dit forum :grin:

cheers
 
[quote author=FOL link=topic=2313.msg76348#msg76348 date=1165154700]
Vrouwen gaan altijd voor rooie motoren, heel gek  :-D

Doe mij die R1 maar  :cool: Mooi ding man!
[/quote]

Kleur boeit mij echt niet (als je mijn auto zag... KNALGEEL en ugly!!!).
Ik kijk toch echt naar het model....  :wink:
 
Weet toevallig iemand hoe het zit met aangepast motorrijden?
Daarmee bedoel eenhands bediening.

Groeten, Wilco
 
Een hele boel clair.
Ik lees wel is "two wheels" een beetje Promotor achtig van de ANWB dus vooral voor onze ouderen BMW toer buffel Pan achtig rijders bedoeld.

Ik lees zelf met veel plezier het Rapid bike Magazine geregeld. Wat meer gericht op de wat sportieveren rijders. Anyway no worries genoeg keus hier :up: :up:
 
Topic ligt alweer een tijdje te slapen, maar ik kan het toch niet laten effe een fotootje te plaatsen van mijn nieuwe aanschaf. Ik heb zelf er nog geen foto van genomen, dus deze is uit de folder:
1.jpg

Suzuki SV650ABS  :mrgreen:
 
Dank je wel voor het plaatsen van de foto. Topic verscheen daar door op mijn lijstje en heb weer wat extra info gevonden. Mijn man is ook een motorliefhebber en kan dadelijk in Australie eindelijk weer een motor kopen. Hij heeft zijn GPZ550 (Kawasaki) hier moeten verkopen omdat we geen stalling hadden, maar hij wel al 2x gestolen was  :cry:
 
Ik wil hier ook weer op zoek gaan naar een motorfiets. Omdat ik morgen begin te werken en welke elke dag richting het CBD moet (werk net onder de rivier) en een groot deel van de reis moet via de M3 motorway van de Gold Coast naar Brisbane. Het weer is hier overwegend prima (houdt niet van in de regen rijden), maar ga er toch maar aan geloven. Het scheelt nl. enorm veel met files als je met de motor er beheerst tussendoor kan rijden....En de stalling is hopelijk ook wat beter. Met de auto moet ik buiten staan bij een parkeermeter. Zal toch per dag enkele dollars gaan kosten. De motor kan ik misschien op een andere plek neerzetten. Ze hebben een parkeergarage maar hebben maar plaats voor 8 auto's terwijl er wel 20 mensen werken. Ik zag alleen in die parkeergarage op de plek van een ander bedrijf ook een motorfiets staan. En ik vind dat er best 2 motorfietsen op 1 parkeerplaats kunnen staan. Dus als ik een motor heb, moet ik de eigenaar van die andere motor maar eens lief aankijken.

Zal sowieso nog wel enkele weekjes duren dat ik de motor heb, want helm, handschoenen en leren pak zitten nog in de container. Die is met een week trouwens over in Brisbane. Dan alleen nog door douane en customs
 
Ziet er netjes uit Hans. Zou wel lekker gaan zo'n V-twee pitter. :up: Ik heb het iig altijd erg naar mijn zin gehad op mijn twinnetjes :cheer:

[quote author=Maluka link=topic=2313.msg121734#msg121734 date=1216260346]
Ik wil hier ook weer op zoek gaan naar een motorfiets. Omdat ik morgen begin te werken en welke elke dag richting het CBD moet (werk net
[/quote]
cool man :lol: precies de zelfde situatie hierzo. Ik werk in het CBD (Adelaide) alleen 2 hour parking in de omgeving en het bedrijf heeft maar plek voor 5 auto's achter, dus dat is of heel voeg komen of gewoon met de motor als laatste binnen wandelen en toch plek voor de deur  :grin: :grin:

Ik heb al bijna 2 jaar geen auto meer aan geraakt al is het niet altijd even fijn om door de regen te rijden of alle temperaturen boven de 35 graden  :|ook niet altijd even handig met boodschappen :lol: maar jullie hebben toch nog die landcruiser.

groetjes
 
Da's dus ook de reden dat ik na lange tijd weer op een motor ben gestapt: Mijn werk zat tot voor kort in de CBD en met de bus was dat wel te doen, 40 minuten van deur tot deur als alles meezat, oplopend tot meer dan een uur als het niet meezat. Helaas kwam dat laatste vaker voor, en dus nam ik regelmatig de fiets omdat dat sneller was, maar jammergenoeg is fietsen in Brisbane nou niet bepaald veilig... Nu is mijn werk verhuisd naar net buiten de CBD aan de noordkant, en dat zou dus betekenen overstappen in de stad. Nou raak ik al behoorlijk gefrustreerd van 1 bus die weer eens veel te laat (of helemaal niet) komt opdagen, dus laat staan 2. En dat 2x per dag, zou niet al te best voor m'n bloeddruk zijn... Nu ben ik met de motor in een half uurtje op m'n werk, zelfs als het druk is  :up:

> Bear, hij trekt inderdaad wel lekker. Stond vanavond bij een t-splitsing om rechtsaf te slaan, veel verkeer van beide kanten, eindelijk een gaatje waar je met de auto niet in zou duiken, dus ik denk, geef iets extra gas dan gaat het prima, en dat klopte, maar 't voorwiel kwam wel gelijk los, en dat was nog lang niet vol gas :)
 
Back
Top