Hoe ik in Australie anders ben gaat eten ,...

Salt en vinegar van Pringlers is gewoon te verkrijgen bij AH in Nederland.
Jammer genoeg de paprika smaak niet in Oz

groetjes Johan
 
Salt & Vinegar, must be am acquired taste; ik vind ze miet te vreten, eeeeuww.

Maak trouwens m'n eigen mayo tegenwoordig, errug lekker!
 
Salt & Vinegar, must be am acquired taste; ik vind ze miet te vreten, eeeeuww.
Je moet ze eten in combinatie met een lekker biertje, bij voorkeur een tappie uit de lokale brouwerij (4 Pines bij ons). Eigen mayo klinkt lekker!
 
Wij dachten er ook al aan om Smiths te mailen, maar als ik dat zo lees heeft het weinig resultaat. En die Salt en vinager is niet voor niets in Nl niet te krijgen. Die ozzies hebben een raare smaak, ik vind ze niet te eten!

Maar als we nou eens met zijn alle een dreigbrief naar smiths sturen.....
 
Ik heb ook nog heel veel niet gekocht, ik zie dat elke keer staan en dan neem ik het toch niet mee, :humus en dat soort spreads, iemand?????? geen idee wat het is en wat mot je ermee???
Wat de boer niet kent...

hummus en al die andere dingen zijn vooral dips... lekker op een toastje of om je wortel/celery in te dippen.
 
Ik woon inmiddels bijna vier weken in Noord NSW (Tweed Heads). Hier hebben ze bij de Woolworths gewoon beschuit, appelmoes, drop (dubbelzoute, en salmiak griotten), hagelslag, stroopwafels, bokkenpootjes, roggenbrood, mergpijpjes, oliebollenmix, poffertjesmix, en nog veel meer Nederlands spul! Maar Nederlandse kaas is iets dat ik waarschijnlijk wel ga missen na een tijdje :)

Ik heb gehoord over 't winkeltje in Brisbane, daar gaan we binnenkort ook maar even langs om wat bitterballen aan te schaffen voor de housewarming party. Weet iemand of 't winkeltje een website heeft?



Bedankt voor de vlaai en pie recepten! die ga ik zeker proberen :)
 
Bah humbug, waarom heeft onze Woollie nou niks Nederlands :(

Anyways, volgens mij heeft het winkeltje in Brisbane geen website. De winkel zelf is ook niks flitsends aan, maar ze hebben er Nederlands voer en daar gaat het natuurlijk om. Ze gaan op zaterdagen al vroeg dicht, 1u ofzo, en op zondagen zijn ze sowieso niet open. Als je vanuit Tweed Heads komt kun je het misschien het beste op een zaterdagmorgen proberen... of bellen voor je gaat, want ik heb al een keer voor een dichte deur gestaan omdat ze randomly een paar dagen gesloten waren.

En hoe bevalt Tweed Heads eigenlijk? :)
 
Het is hier heerlijk! hard op zoek naar een baan(tje), zit natuurlijk op een WHV, en mag niet langer dan 6 maanden bij dezelfde werkgever werken, tenzij ik een sponsorship krijg. Ondertussen lekker veel surfen, zwemmen, snorkelen, terwijl mijn vriend hard aan het werk is :) De stranden (Coolangatta, Kingscliff, Cabarita, Byron Bay, Lennox Head, en alles er tussen in) zijn hier geweldig en ik heb echt een geweldige tijd met m'n tweedehands surfboard uit de pawnshop! :)

Maar ja, de kaas he? Ze hebben hier wel lekkere kazen maar die zijn zo duur :-( En inderdaad dat de prijzen van groente en fruit echt elke dag veranderen!!! Why?
 
Die Woollies heeft bijna nog meer dan 't Winkeltje! Vergeet niet een eski mee te nemen voor de bevroren ballen :) En check de expiry date van alles want ze rekken het behoorlijk daar. Ze hebben wél verse kaas, maar nou weet ik eigenlijk niet of dat écht Nederlandse is.... zal toch wel?

Veel plezier met de house warming! (niet zo moeilijk in een subtropisch klimaat, haha).

irene :)
 
Als je trouwens eens een frikadel speciaal of hutspot wilt, moet je eens een tripje naar Mt Tamborine, QLD maken. Daar zit het Dutch Bite Cafe (vlakbij de Gallery Walk, Eagle Heights), ooit heb dat bij toeval eens ontdekt. Heerlijk eten daar en ze hebben ook een klein souvenirwinkeltje waar ze ook Hollands snoep enzo verkopen.

Is vanuit Tweed Heads niet zo gek ver en als je er toch bent, je kunt er ook heel goed bushwalken :)
 
Ik ben bij 't winkeltje geweest voor bitterballen. De rest viel een beetje tegen, beetje stoffig en oud, en DUUR... voor hagelslag kan ik beter naar Woolworths.
Dat van mt. Tambourine zal ik onthouden. Maar ik ben pas een maand in Oz, dus officieel mis ik nog geen Nederlands eten
rolleyes.gif
 
Over smaak valt niet te twisten. Je kun je wel afvragen wat voor een smaak mensen hebben die van vegemite houden.
In Sydney heb je de "Harris Farm" een soort delicatessen/fruit/groente supermarkt. Ze verkopen alleen eten, geen wc papier.
En tot onze blije verrassing verkopen ze 'Old Rotterdam' kaas! Ff zoeken naar het stukje met de Euromast er op en smullen maar.
 
Hmmm die bitterballen van 't winkeltje waren niet echt lekker...
embarassed.gif
zonde van de 30 (!!!!) dollar....
binnenkant was droog/hard gehaktbal-achtig, en niet smeuig ragout-achtig zoals een bitterbal hoort te smaken. Jammer.
 
Ahhh, wat lullig van die bitterballen!! Maar ik heb ook wel het idee dat 't Winkeltje het goedkoopste van het goedkoopste verkoopt. Waar waren ze gemaakt? Als dat in NL is, misschien zijn ze onderweg ontdooid en hebben ze ze daarna weer ingevroren?

Hee Kooka, dat wist ik niet, van die Nederlandse tent! Ik ga een paar keer per jaar naar Mt Tamborine, en vanwege het fantastische uitzicht ga ik altijd naar The Polish Place. Maar de volgende keer ga ik op krokettenjacht!!! :) Yeah!!
 
ik vermoed dat ze ze zelf maken bij 't winkeltje... "dutch beef croquettes" staat erop (en dan een sticker met "bitterballen" daaroverheen geplakt). Blegh..
 
Ik woon inmiddels bijna vier weken in Noord NSW (Tweed Heads). Hier hebben ze bij de Woolworths gewoon beschuit, appelmoes, drop (dubbelzoute, en salmiak griotten), hagelslag, stroopwafels, bokkenpootjes, roggenbrood, mergpijpjes, oliebollenmix, poffertjesmix, en nog veel meer Nederlands spul


Als je trouwens eens een frikadel speciaal of hutspot wilt, moet je eens een tripje naar Mt Tamborine, QLD maken. Daar zit het Dutch Bite Cafe (vlakbij de Gallery Walk, Eagle Heights), ooit heb dat bij toeval eens ontdekt. Heerlijk eten daar en ze hebben ook een klein souvenirwinkeltje waar ze ook Hollands snoep enzo verkopen.

Wow! Wat zijn dit goeie tips jongens! Thanks heaps :smile: Ik had hier in de buurt van Byron alle supermarkten uitgepluist (uitgeplozen,wat is het?) :lol: en nergens meer te vinden dan een rol beschuit. Dus wij gingen laatst maar ff flink in slaan bij Bfresh in the Sunshine Coast toen we op bezoek waren. Ik had nog niet veel goede berichten gelezen over het NL winkeltje in Brsissie,dus die laat ik denk ik maar links liggen. Zo te horen heeft die Woolies alles wat wij willen! En we willen binnekort ook gaan wandelen bij Mt Tamborine.

p.s voor de rest vreet ik me helemaal ziek aan de honeycomb! :grin:
 
Pumpkin!!! Ik kan me niet herinneren ooit pompoen te hebben gegeten voor oz. Nu ben ik er verslaafd aan! Je kan er zo veel lekkere dingen mee maken yum! En squash ik dacht dat die alleen voor die sier waren maar ze smaken super :)
 
Back
Top