LaStaVa Janneke N.

Hoi Janneke,
Inderdaad wel grappig om je eigen naam te typen..
En heel veel dank voor aanbod om evt. iets aan jullie te kunnen vragen.
Sorry dat het zoooo.... lang duurde voor ik reageer op je hele leuke berichtje.
Maar ja, het is hier nogal hectisch momenteel...
Onze zoon 22 jaar oud blijft nu hier in Amsterdam, in het begin (4 jaar geleden) wilde hij wel mee..
Hij heeft zich bedacht en blijft nu in Amsterdam studeren.
Het ergste was dat hij uit zijn appartement in het science park moest.
Heel plotseling eigenlijk, hij zat in een studentenflat dat hoort bij het Amsterdam University College.
In Amsterdam vind je bijna geen normale betaalbare woonruimte..
Maar goed hij moest vorige week toch ook nog even verhuizen...bovenop al onze sores hier.
Ons aller allergrootste afscheidscadeau is toch zeker wel zijn nieuwe appartement:)...
En dan mijn familie die nu ook opeens allerlei aandacht moet, en zeurt over bezoekjes en eten....etc.
Het komt allemaal goed, ik wacht nog op 1 uitslag van de hond...de tweede leptospirose.
En morgen nog 1 afscheidsfeestje te gaan, kost me wel moeite om me weer voor op te laden.
We hebben in Sydney een gemeubileerd appartementje voor 2 en halve week gehuurd.
Dan daar maar weer verder zien. We kennen gelukkig wel een paar mensen die ons daar een beetje de weg kunnen wijzen. Ik zal heel erg blij zijn als ik in dat vliegtuig zit.. Pfffff
Het is absoluut niet mijn bedoeling om te klagen:), hoewel als ik het snel teruglees...
Groetjes,
Janneke

Hoe herkenbaar allemaal! De laatste weken zijn inderdaad 'tropenweken'. Als ik daaraan terug denk...Inpakken, afscheid nemen, nog eens afscheid nemen, nog wat laatste dingen regelen, afscheid nemen en nog eens afscheid nemen. Ik liep ook op mijn tandvlees en was zo blij toen ik eenmaal in het vliegtuig zat. Maar eenmaal op een terrasje met uitzicht op de Opera House was alles al gauw weer vergeten.
Misschien wel verstandig van je zoon om in Nederland te blijven studeren. Studeren is hier duur (zeker voor een internationale student) en na een half jaar Sydney lijkt in Amsterdam ineens alle normale woonruimte betaalbaar :) Maar het lijkt me ook wel heel erg moeilijk om afscheid van hem te nemen. Maar goed, hij kan altijd overkomen voor een vakantie.
Fijn dat de uitslag van je hond goed was, weer een zorg minder. Nu kan je dat ook verder afhandelen.
Mijn aanbod om te helpen was trouwens niet alleen om iets te vragen. Zoals ik zei hebben we nu een dubbele uitzet (pannen, bestek, glaswerk etc. en eventueel luchtbedden) die je gerust kan lenen. Wel IKEA spul, maar het voldoet goed voor als je je gemeubileerde appartement uit gaat. Heb je al enig idee waar in Sydney je verder gaat zoeken om te wonen? Misschien kan ik je daar ook wel bij helpen.
Succes met de laatste loodjes. Het is hier in elk geval lekker weer nu, zonnig en 22-25 graden, een mooi vooruitzicht.
 
Last edited:
Hoe herkenbaar allemaal! De laatste weken zijn inderdaad 'tropenweken'. Als ik daaraan terugdenk...Inpakken, afscheidnemen, nog eens afscheidnemen, nog wat laatste dingen regelen, afscheid nemen en nog eens afscheidnemen. Ik liep ook op mijn tandvlees en was zo blij toen ik eenmaal in het vliegtuig zat. Maar eenmaal op een terrasje met uitzicht op de Opera House was alles al gauw weer vergeten.
Misschien wel verstandig van je zoon om in Nederland te blijven studeren. Studeren is hier duur (zeker voor een internationale student) en na een half jaar Sydney lijkt in Amsterdam ineens alle normale woonruimte betaalbaar :) Maar het lijkt me ook wel heel erg moeilijk om afscheid van hem te nemen. Maar goed, hij kan altijd overkomen voor een vakantie.
Fijn dat de uitslag van je hond goed was, weer een zorg minder. Nu kan je dat ook verder afhandelen.
Mijn aanbod om te helpen was trouwens niet alleen om iets te vragen. Zoals ik zei hebben we nu een dubbele uitzet (pannen, bestek, glaswerk etc. en eventueel luchtbedden) die je gerust kan lenen. Wel IKEA spul, maar het voldoet goed voor als je je gemeubileerde appartement uit gaat. Heb je al enig idee waar in Sydney je verder gaat zoeken om te wonen? Misschien kan ik je daar ook wel bij helpen.
Succes met de laatste loodjes. Het is hier in elk geval lekker weer nu, zonnig en 22-25 graden, een mooi vooruitzicht.

Wat fijn en grappig dat je het allemaal zo herkent, wij blijven maar afscheidsfeesten bezoeken.. Wel heel erg leuk en aardig van iedereen. Ik zie mezelf al wel zitten op dat terras dat je noemt... Het is wel heel heftig alles bij elkaar.
En er is nog zoveel te doen op het laatst.
Nu wil men in Australië ook al een welkomstfeestje voor ons organiseren:). Heel leuk allemaal.
Onze zoon blijft hier en dat is voor mij best moeilijk..
Maar gelukkig heeft hij een heerlijk appartement op een perfecte plaats nu, en dat vergoedt veel voor mij.
Voor de hond moet ik nog een aantal dingen doen, maar alles lijkt nu toch wel goed te gaan.
Je aanbod is heel erg aardig om te helpen. Wij willen eigenlijk graag in Pyrmont wonen. Ook voor de werkafstanden.
Ik weet niet of dat lukt want het is allemaal nogal duur. Eerst maar eens oriënteren vanuit het Meriton appartement. Dank je wel voor je aanbod:) Dat voelt al heel goed...
En de zomer komt eraan:).... Heerlijk!
 
Zojuist bank rekening geopend bij de NAB.... over 4 werkdagen beschikbaar.
Nu nog even uitzoeken hoe het gaat met de Ozforex transacties, en de evt aanmelding.
Nog steeds geen uitslag van de tweede leptospirose count van onze hond die as. dinsdag op weg gaat..
via Hong Kong..
Fingers crossed..

Janneke, hoe hebben jullie dat gedaan? Wij hebben nml contact gehad met de bank Down Under maar zij gaven aan dat we ons moesten legitimeren bij de Australische ambassade?

Gr. Bart
 
Commonwealth Bank ook vanuit Nederland al rekening geopend en geld over gemaakt.
 
Vandaag is onze hond Flinty op transport gegaan naar Sydney met de Animals To Fly... met Cathay Pacific..
Ze zit nu ergens boven China, arme hond...ik mis haar nu al.
En wij zitten alweer diep in de verhuis ellende:)...
Wat een misère..
 
Ze noemen het een rollercoaster ride.

Maar wellicht is het meer zoals je met een vette surfbreak kan hebben, dat je van je plank valt en dan goed door de wasmaschine gaat. Het ene moment raak je de bodem van de zandbank onder water volgende moment zit je plots weer op de top van de golf om vervolgens weer meegesleurd te worden naar de bodem.... Maar uiteindelijk kom je in rustiger water en spoel je verdwaasd aan op een fantastisch strand en is alles weer OK :)
 
Ze noemen het een rollercoaster ride.

Maar wellicht is het meer zoals je met een vette surfbreak kan hebben, dat je van je plank valt en dan goed door de wasmaschine gaat. Het ene moment raak je de bodem van de zandbank onder water volgende moment zit je plots weer op de top van de golf om vervolgens weer meegesleurd te worden naar de bodem.... Maar uiteindelijk kom je in rustiger water en spoel je verdwaasd aan op een fantastisch strand en is alles weer OK :)
Thanx, zo zal het gaan:).. (hoop ik)..
 
Ze noemen het een rollercoaster ride.

Maar wellicht is het meer zoals je met een vette surfbreak kan hebben, dat je van je plank valt en dan goed door de wasmaschine gaat. Het ene moment raak je de bodem van de zandbank onder water volgende moment zit je plots weer op de top van de golf om vervolgens weer meegesleurd te worden naar de bodem.... Maar uiteindelijk kom je in rustiger water en spoel je verdwaasd aan op een fantastisch strand en is alles weer OK :)
Geweldig mooi beschreven!
 
Hoi Janneke,

Heel veel succes met de laatste dagen. Met de hond komt alles wel goed, daar zullen ze goed voor zorgen en voor je het weet huppelt die ook straks over dat mooie strand heen waar jij aanspoelt! :)

Goede reis!
 
wat een verschrikkelijke verhuisdag was het vandaag.....nog steeds geen rust aan mijn hoofd..
Het huurhuis leeg en schoonmaken, het was totaal niet mijn huis, echt helemaal niks aan...
Echt waar vreselijk, maar nu staan er 6 koffers klaar en het huis is leeg.... en schoon.
En ik ben steeds blijer dat we ons eigen huis zo snel en toch wel aardig goed hebben verkocht... vooral als ik dit huis zie verkommeren...
Ik snap niet dat iemand zoiets ooit gaat kopen..... En mijn hondje is inmiddels gearriveerd in Sydney hopelijk....
Ik mis haar wel heel erg...
Ik hoop snel iets van of over haar te horen (heb van alles geregeld)........en morgen vertrekken we zelf..
Mijn kind blijft hier, dat is ook iets waar ik aan moet wennen.. Vreselijk..... eigenlijk.
Doet ook echt zeer...... hoewel hij vrij self supporting is...
Het is toch wel heel erg ver weg.... Australia en Sydney..
 
Back
Top