LaStaVa Janneke N.

Hoi Janneke,

Heel veel succes met de laatste dagen. Met de hond komt alles wel goed, daar zullen ze goed voor zorgen en voor je het weet huppelt die ook straks over dat mooie strand heen waar jij aanspoelt! :)

Goede reis!
Ik hoop zo dat je gelijk hebt... Dat ze straks weer om me heen huppelt..... op een mooi strand.
En dat ze me vergeeft wat ik haar aangedaan heb:)...
 
Wauw, jullie avontuur gaat nu bijna echt van start! Wat fijn te horen dat het met het hondje goed gaat, en die is dadelijk ook alles vergeten als ie jullie weer ziet!
Kindlief zal zich zeker wel redden, met een mooi logeeradres in Oz, maar begrijp dat een moeder toch paar keer moet slikken op dag van vertrek...
Goeie reis en keep posted!!
 
Veel succes en geluk in Oz Janneke! Woef is er al, nu jij nog. En laat nog wat van je horen. W.e zijn natuurlijk heel benieuwd hoe het verder met e jgaat
 
wat een verschrikkelijke verhuisdag was het vandaag.....nog steeds geen rust aan mijn hoofd..
Het huurhuis leeg en schoonmaken, het was totaal niet mijn huis, echt helemaal niks aan...
Echt waar vreselijk, maar nu staan er 6 koffers klaar en het huis is leeg.... en schoon.
En ik ben steeds blijer dat we ons eigen huis zo snel en toch wel aardig goed hebben verkocht... vooral als ik dit huis zie verkommeren...
Ik snap niet dat iemand zoiets ooit gaat kopen..... En mijn hondje is inmiddels gearriveerd in Sydney hopelijk....
Ik mis haar wel heel erg...
Ik hoop snel iets van of over haar te horen (heb van alles geregeld)........en morgen vertrekken we zelf..
Mijn kind blijft hier, dat is ook iets waar ik aan moet wennen.. Vreselijk..... eigenlijk.
Doet ook echt zeer...... hoewel hij vrij self supporting is...
Het is toch wel heel erg ver weg.... Australia en Sydney..

Dit zijn echt de laatste loodjes! Vermoeidheid speelt natuurlijk ook een grote rol. Maar alles komt echt wel goed. Australië is natuurlijk wel ver maar alles is relatief. Uiteindelijk vlieg je binnen 24 uur van Schiphol naar Sydney Airport (en weer terug als dat nodig is). Ik liet een bejaarde moeder achter en daar voelde ik me best wel schuldig over. Totdat ik me bedacht dat als ik elk jaar voor drie weken terug naar Nederland zou gaan ik net zoveel reistijd en geld kwijt was om haar te bezoeken en ik net zoveel tijd met haar door kon brengen als dat ik nog in Nederland zou wonen. Natuurlijk kan je zoon straks niet meer zo maar even bij je langs gaan, maar daar komen weer andere speciale momenten voor terug (tenminste ik neem aan dat hij af en toe wel in de vakantie over zal komen en andersom). Dat is net als met die de andere dingen die je zal missen. Met Skype, email en telefoon lijkt Nederland veel dichterbij dan het is.
Waarschijnlijk ben je inmiddels alweer geland. Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad. Rust eerst maar even lekker uit en vergeet vooral niet te genieten van de eerste dagen in Sydney! Nu niet als toerist, maar als inwoner. Ik vond die eerste dagen hier best heel bijzonder, hoewel ook hier weer genoeg te doen en te regelen is. Heel veel succes met alles!
 
Last edited:
Wauw, jullie avontuur gaat nu bijna echt van start! Wat fijn te horen dat het met het hondje goed gaat, en die is dadelijk ook alles vergeten als ie jullie weer ziet!
Kindlief zal zich zeker wel redden, met een mooi logeeradres in Oz, maar begrijp dat een moeder toch paar keer moet slikken op dag van vertrek...
Goeie reis en keep posted!!
Dat is zeker waar.....
 
Dit zijn echt de laatste loodjes! Vermoeidheid speelt natuurlijk ook een grote rol. Maar alles komt echt wel goed. Australië is natuurlijk wel ver maar alles is relatief. Uiteindelijk vlieg je binnen 24 uur van Schiphol naar Sydney Airport (en weer terug als dat nodig is). Ik liet een bejaarde moeder achter en daar voelde ik me best wel schuldig over. Totdat ik me bedacht dat als ik elk jaar voor drie weken terug naar Nederland zou gaan ik net zoveel reistijd en geld kwijt was om haar te bezoeken en ik net zoveel tijd met haar door kon brengen als dat ik nog in Nederland zou wonen. Natuurlijk kan je zoon straks niet meer zo maar even bij je langs gaan, maar daar komen weer andere speciale momenten voor terug (tenminste ik neem aan dat hij af en toe wel in de vakantie over zal komen en andersom). Dat is net als met die de andere dingen die je zal missen. Met Skype, email en telefoon lijkt Nederland veel dichterbij dan het is.
Waarschijnlijk ben je inmiddels alweer geland. Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad. Rust eerst maar even lekker uit en vergeet vooral niet te genieten van de eerste dagen in Sydney! Nu niet als toerist, maar als inwoner. Ik vond die eerste dagen hier best heel bijzonder, hoewel ook hier weer genoeg te doen en te regelen is. Heel veel succes met alles!
Dank je, ook voor je berichtje. Ook wij laten een oude moeder achter...
Maar bij haar om de hoek wonen nog een zus en een broer van mijn man..
En voor mijn zoon is al een ticket geboekt en betaald:).
Het gevoel dat je binnen 24 uur terug kunt zijn is ook erg fijn.
En Skype e-mail en FB, Face Time en telefoon zijn ook heel erg prettig.
Mijn mooiste afscheidscadeau is nog steeds zijn nieuwe appartementje..daar geniet ik nog steeds van.
Ook met onze Flinty is het goed:)
Nog niet geland, zit te wachten (uren) ik KL.
We gaan zeker proberen de eerste dagen te genieten...als inwoner. Sydney is een bijzondere stad.
Ik vind het nog steeds een raar idee om daar inwoner te zijn, nog niet aan gewend.
Er zal inderdaad ook zeer veel geregeld moeten worden.
Dank je voor al je goede raad en berichtjes. Janneke.
 
Opgehaald by very nice people at the airport in Sydney....Our first day in Sydney...
It is really like a party...we are really welcome...
Really very nice, knowing our little Flinty is doing fine....and our son in Amsterdam...hopefully is doing fine...
We are enjoying the view of the people who collected us at the airport...
Monday we will move in our temporary apartment in Campbell...
 
Goh..., na een woordje nederlands is ze het al kwijt... Dat gaat wel snel zeg met dat inburgeren! :cool:
Fijn dat jullie zo'n warm welkom hadden. Lekker uitrusten.
Oooh je hebt gelijk:)... Wat erg, en ik had het echt niet door dat ik zomaar overging in het engels.
Dat komt ervan als je meteen veel gaat praten..
 
Weer een kleine update uit Sydney... We zitten vandaag precies een week in ons gemeubileerde appartementje.
In Campbell Street in Sydney. De rollercoaster is ook nu nog niet voorbij.. De formulieren en nummers vliegen ons nog elke dag om onze oren...... De bankrekeningen, en medicare en de andere ziektekosten verzekering, de verhuizer (de container is ook al aangekomen, die moet nog wel ingeklaard worden) en de belasting dingen. Ik denk dat we met de ziektekosten uitkomen bij de BUPA... en er is nog veel meer. Ook zijn we heel druk met het zoeken naar een appartement, ook dat valt nog niet zo mee. Huren is erg moeilijk als je een hond bezit zoals wij..... Dus kijken we nu ook maar naar koopappartementen..ik heb er al wel 10 gezien:). Ik krijg af en toe een foto van onze Flinty van de Dog Walks, dat is echt heel erg fijn.
Het eerst weekend hier voelde een beetje als vakantie.., lekker een glaasje drinken op een terras aan het water......en genieten van de omgeving...... echt heerlijk:)
Maar dat was daarna wel wat over dat vakantiegevoel.. Wat is er nog vreselijk veel te regelen hier.
Gisteren de hele dag regen, ook dat komt ons bekend voor.
Er is wel heel erg veel gebeurd in deze laatste 9! dagen....onvoorstelbaar....
Maar goed volgende week woensdag vliegen we eerst naar LA en vandaar naar Mexico City, en na een nacht daar vliegen we weer door naar Amsterdam. Voor een bliksembezoek aan de familie in Groningen en natuurlijk naar mijn kind in Amsterdam. Er is een groot congres in de RAI waar mijn man moet praten op zondag...
Maandag vliegen we weer terug naar Mexico City voor een ander congres... en vandaar weer terug naar Sydney via LA....
En daarna ga ik voorlopig niet meer weg uit Sydney... dan moet ik me setttelen hier:)).. Deze twee en een halve week hier waren echt om alvast veel dingen te regelen... Ik denk en hoop dat dat toch wel een beetje gelukt is.
En op 20 oktober komt mijn Flinty uit de quarantaine, ik hoop dat we dan een huis hebben?? Ik ga alleen mee op reis omdat mijn Flintje nog in quarantaine is en ik heel erg graag mijn kind wil zien:). Al deze afspraken waren al ruim een jaar geleden vastgesteld, toen wisten we nog niets van ons visum... en van ons vertrek vandaar....dit rare reis gedoe..
 
Nog een groot probleem waar we hier tegenaan lopen, hoe kom je aan een bewijs dat je je hier vestigt als je nog geen vast adres hebt? We hebben nog geen utility rekeningen, omdat we nog niet eens een vast huis hebben...
Wij hebben een tijdelijk adres van iemand die hier woont voor allerlei dingen mogen gebruiken. We hebben er ook de eerste 4 nachten gelogeerd. Maar voor de Ozforex, de tel. abonnementen en het rijbewijs hebben we een papier nodig waar ons adres en onze naam op staat.... Wie weet hoe je dit oplost?
En waarmee, een brief van de NAB....misschien?
Ik heb ook een brief uit Nederland van Centraal Beheer op dat adres gekregen, maar heb ik daar ook wat aan?..
Heel veel dank voor hulp.....
 
Maar voor de Ozforex, de tel. abonnementen en het rijbewijs hebben we een papier nodig waar ons adres en onze naam op staat.... Wie weet hoe je dit oplost?
En waarmee, een brief van de NAB....misschien?
precies, van de NAB! gewoon even bij het kantoor naar binnen lopen en een uitdraai vragen. We kregen bij ons eerste bezoek zo'n brief met adres mee, hadden er niet eens om gevraagd, maar de dame zei dat we het nodig gingen hebben. En dat was dus ook zo...
 
Back
Top