Catkin's nieuwe weg naar Australië

Bedankt allemaal! Jullie hebben gelijk. De afgelopen jaren heb ik een goed en actief leven in Nederland geleid. Helaas waren de huizenprijzen te laag om te kunnen verkopen zonder flink verlies en dat verlies afbetalen en emigreren, allemaal alleen, was geen optie!
Dus wederom besloten mijn leven in Nederland op te bouwen!

Australië uiteindelijk redelijk afgeschreven, bleef het avonduur trekken en na een paar keer in Londen te zijn geweest kwam er ineens het plan daar een jaartje te gaan wonen! In oktober mijn huis te koop gezet en binnen drie uur was het verkocht! In maart 2018 is de overdracht!
Deze twee weken ben ik in Londen om vast te orienteren/ solliciteren. Ondanks twee positieve sollicitaties (mag bij beide komen werken), loop ik nu tegen de grootste blokkade op; hoe positief ik Londen ook bekijk (mijn passies; ik kan mijn hart hier ophalen met theater, acteren en reizen), het is geen Perth...
Zo vertrek je uit Nederland om te starten met een leven in Londen en krijg je heimwee naar Australië!

Omdat mijn visum in principe nog geldig zou moeten zijn nu twee dingen om uit te zoeken;

- ik heb nooit iets terug kunnen vinden (na mail) dat mijn visum op mijn nieuwe paspoort is gezet en deze is inmiddels alweer een jaar oud (visum stond op mijn oude inmiddels een jaar verkopen paspoort). Vandaag dus the departement gemaild of mijn visum toegevoegd kan worden aan mijn nieuwe paspoort of dat dit destijds al is gebeurt (zonder visum heb ik überhaupt geen keus meer).
- mijn kat heeft astma ontwikkeld en ondanks dat dit geen bio issue is, moet eerst gekeken worden of hij goedgekeurd wordt voor de lange vlucht!

Mochten bovenstaande problemen goed opgelost worden dan is er dus nog een kans dat ik ooit (mei 2018) toch nog richting Perth zal raken...
 
Bedankt allemaal! Jullie hebben gelijk. De afgelopen jaren heb ik een goed en actief leven in Nederland geleid. Helaas waren de huizenprijzen te laag om te kunnen verkopen zonder flink verlies en dat verlies afbetalen en emigreren, allemaal alleen, was geen optie!
Dus wederom besloten mijn leven in Nederland op te bouwen!

Australië uiteindelijk redelijk afgeschreven, bleef het avonduur trekken en na een paar keer in Londen te zijn geweest kwam er ineens het plan daar een jaartje te gaan wonen! In oktober mijn huis te koop gezet en binnen drie uur was het verkocht! In maart 2018 is de overdracht!
Deze twee weken ben ik in Londen om vast te orienteren/ solliciteren. Ondanks twee positieve sollicitaties (mag bij beide komen werken), loop ik nu tegen de grootste blokkade op; hoe positief ik Londen ook bekijk (mijn passies; ik kan mijn hart hier ophalen met theater, acteren en reizen), het is geen Perth...
Zo vertrek je uit Nederland om te starten met een leven in Londen en krijg je heimwee naar Australië!

Omdat mijn visum in principe nog geldig zou moeten zijn nu twee dingen om uit te zoeken;

- ik heb nooit iets terug kunnen vinden (na mail) dat mijn visum op mijn nieuwe paspoort is gezet en deze is inmiddels alweer een jaar oud (visum stond op mijn oude inmiddels een jaar verkopen paspoort). Vandaag dus the departement gemaild of mijn visum toegevoegd kan worden aan mijn nieuwe paspoort of dat dit destijds al is gebeurt (zonder visum heb ik überhaupt geen keus meer).
- mijn kat heeft astma ontwikkeld en ondanks dat dit geen bio issue is, moet eerst gekeken worden of hij goedgekeurd wordt voor de lange vlucht!

Mochten bovenstaande problemen goed opgelost worden dan is er dus nog een kans dat ik ooit (mei 2018) toch nog richting Perth zal raken...
Ha die Caitkin, je huis verkocht! Dat is in ieder geval de belangrijkste stap om nu in alle vrijheid te kunnen beslissen weke richting je opvliegt! Maar is London een keuze vanwege jouw passie voor het theater of een rationele? Dichter bij familie en vrienden, minder grote stap dan naar de andere kant vd aardbol verhuizen ? Geen idee hoe het gesteld is met de theatre scene in Perth maar ik zie het als een teken aan de wand dat je notabene in London met twee banen op zak heimwee krijgt naar Perth! Kies met je hart, niet met je hoofd! Sterkte!
 
Ha Catkin, fijn om weer een update te lezen met het goede nieuws dat uiteindelijk je huis in NL verkocht is! Dat was toch wel het grootste struikelblok.
En nu een lastige keuze...London, dicht bij alles wat vertrouwd is, of een sprong in het diepe maken en je hart naar Perth volgen!
 
Wat betreft uitleg over mijn eventuele keuze voor Londen!

De afgelopen jaren is mijn weg naar australie erg lang en hobbelig geweest. Veel tegenslagen en toen er uiteindelijk een visum was, kon ik mijn appartement niet verkopen voor de prijzen waarvoor andere appartementen verkocht werden! Ter bescherming van mezelf en om te kunnen genieten van het huidige leven heb ik australie toen wederom moeten loslaten (wegens eerdere visum problemen was dit niet de eerste keer). Doordat ik dit heb kunnen loslaten heb ik een goed bestaan in Nederland kunnen opbouwen.
Nadat ik een paar keer in Londen was geweest, werd ik ook verliefd op Londen. Het verre Perth was een beetje naar de achtergrond verschoven en soms kom je dan onverwacht een nieuwe liefde tegen! Dat was Londen in dit geval; ik hou van de diversiteit van deze stad, de vriendeijke en behulpzame mensen, de stad ademt theater; zowel zien als doen is hier zo makkelijk en je hebt zoveel keus. En ja, het ligt een stuk centraler dan australie! Even een weekendje op en neer naar Nederland is niet alleen makkelijk maar ook absoluut niet duur!
Omdat ik australie naar de achtergrond had verdrongen, was het in eerste instantie ook geen optie meer die opkwam (of ik verdrong het snel weer) en misschien had ik Londen nodig om weer te beseffen dat Perth altijd dat meest speciale plekje in mijn hart houdt. Het was pas toen ik hier aan het rondkijken was om te gaan wonen, dat ik me besefte dat er geen enkele plek is geweest na Perth waar ik so voor gevallen ben! Maar ik zie ook degelijk de nadelen van australie, waaronder de afstand, het feit dat ik mijn katten niet weg wil doen maar ik niet weet of Zorro (vanwege zijn astma) door de dierenarts goedgekeurd wordt zover te vliegen.
Ik kan Londen niet enkel afdoen als alleen een rationele beslissing, daar zou ik londen en mijn gevoel bij Londen mee te kort doen, maar eerlijk is eerlijk. Ik vrees dat geen enkele stad dat plekje in mijn hart kan veroveren, wat Perth heeft en ook daar moet ik eerlijk naar kijken. Daarnaast; Londen kan altijd nog als ik dat wil (ondanks Brexit ben ik daar van overtuigd), australie kan voor mij nog maar tot december 2018 en daarna kan ik die keuze niet meer maken...
 
Je gaat echt voor de 100 pagina’s hè :D

Antwoord op je eerste vraag (is volgens mij) niet zo ingewikkeld.

Wij hebben ons visum op paspoort 1 gekregen. Maar pas vertrokken op paspoort 2. Je kunt bij DIBP gewoon zelf je paspoort gegeven ms aanpassen/aan laten passen (volgens mij is het een online form als ik goed onthouden heb
Je visum is van jou, en niet van je paspoort. Dus dat is opgelost lijkt me ;) (vraag je oude wel terug bij de gemeente. Je weet nooit)

Vraag 2. Met 3 katten hier weet ik hoe belangrijk dat kan zijn (bedenk je wel dat jij nog tot je dood erens moet wonen en je kat max. 20 wordt.) waarmee ik niet zeg dat het niet belangrijk is!!!

Ik weet niet of astma een No go is. Hoe erg is het en hoe veel en hoe vaak zijn medicijnen nodig? Neem anders contact op met VCK. Die hebben een dierenarts die thuis is in dit soort zaken. Een gewone dierenarts weet meestal veel van dieren maar weinig van vliegen (logisch)

Succes met uitzoeken.
 
Whahaha ik ga zeker niet weg voor die 100 pagina's ;)
Ik heb zaterdag het formulier voor verandering van paspoort gegevens ingevuld en opgestuurd en wacht nu op verwerking.

Wat betreft mijn katten;
Ik heb het quarantaine station gemaild en daar geven ze aan dat Zorro geen gevaar oplevert voor de volksgezondheid, alleen dat ik er wel aan moet denken Zorro goed te laten onderzoeken, astma is een ernstige aandoening aan de luchtwegen en zij geven aan dat dit problemen zou kunnen opleveren met vliegen!
Op dit moment gebruikt Zorro dezelfde astma medicatie als mensen, welke ik ook gewoon bij de apotheek kan halen en moet hij twee keer per dag puffen.
Echter kan ik hem ook een prednison injectie laten geven, welke ongeveer drie weken dekkend is (heb ik ook gedaan in een van mijn vakanties omdat ik niet zeker wist of degene die oppaste in staat zou zijn Zorro te puffen).
Dan zou hij dus de periode vanvliegreis/ quarantaine kunnen overbruggen op de injectie zonder dat hij ook ng eens extra gepuft moet worden.

Ik weet dat ik pas 180 dagen na rabies inenting weg kan. Ik zit nu nog in Londen dus wil sowieso een afspraak met de dierenarts maken gelijk na kerst. Ook als ik naar Londen zou gaan zouden Zorro en woezel eerst een maand bij mijn moeder en haar man verblijven, dus dat is geen probleem. Er moeten dan alleen nog wat testen gedaan worden in Utrecht geloof ik, wellicht zouden zij dat kunnen doen. In het uiterste geval vlieg ik (na een maand van baan zoeken en appartement zoeken) even voor 1 a 2 weken terug om dit nog te regelen (zou veel tijd en geld kosten, maar dat moet dan eventueel maar).
CVK mailen is een goed idee. Ik wil sowieso, na de testen enz, iemand die vervoer van de dieren op zich gaat nemen, dus zal ws sowieso voor een gedeelte van het traject met hen in zee gaan.
 
Je hebt het onder controle ;)

FYI; Ik vond zelf de laatste dagen voor de katten het meest deuk/stressvol. Ze moeten voor een vlooien/tekencheck (2x) en dan naar Utrecht. Dan naar Schiphol. Best wel een gedoe vond ik.
 
Vandaag een bericht naar VCK gestuurd voor een offerte voor (voor namelijk hulp op afstand met de dieren, maar ook om ze eventueel op te laten halen en naar Schiphol te laten brengen). Daarin ook verteld dat ik ook eerst met dedierenarts wil overleggen rondom de astma van Zorro!
Woensdag bel ik de dierenarts om voor deze week een afspraak te maken om emigratie te bespreken, ook kijkend naar de astma van Zorro en ze, eventueel alvast, in te enten voor rabies.
Zelf zal ik ws eind april al naar australie vliegen om woonruimte en werk te zoeken en dan, ws half juni, voor twee weken terug keren naar Nederland om alle laatste zaken voor de katten in orde te maken.

Wel nog even een vraag voor mensen die hun katten mee hebben genomen; de calculator op de website geeft ongeveer 7 maanden aan. Nu weet ik dat honden en katten 180 dagen na rabies inenting het land inmogen. Is het mogelijk om te proces van die 7 maanden iets in te korten en het dus in de 180 dagen (vanaf rabies inenting) te doen?
Met andere woorden; ik wil mijn katten (waar mogelijk) rond 27 december voor rabies inenten. Is het dan mogelijk om mijn katten rond 1 juli (is rond de 185 dagen later) over te laten vliegen? Of kost het hele proces echt deze 7 maanden en is een maandje inlopen niet mogelijk?
 
Last edited:
Volgens onze kalender is de kortste route ongeveer 6 maanden en twee weken.

(Gebaseerd op latest date van de eerste stap en earliest date van de laatste stap)

Wij zelf hebben er ongeveer een maand of 8 over gedaan.
 
Is het niet zo dat katten 180 dagen na de in-enting, de quarantine UIT mogen?
Het is voor ons wel een tijdje geleden, maar zoiets staat me bij.
En dat je het zo probeerde te timen dat ze niet langer dan (toen nog) 30 dagen in quarantine hoefden?
 
Volgens mij mogen ze pas 180 dagen na rabies enting het land in. De calculator geeft ook een tijdsbestek van 7 maanden aan, wat in dit geval nadelig zou zijn. Ik denk namelijk niet dat mijn ouders bereid zijn drie maanden op mijn katten te passen, tot twee kan ik het denk ik wel rekken. Daar ik Begin mei stop met werken zou dat betekenen dat mijn katten nog drie maanden in Nederland zouden moeten blijven en ik een andere oplossing zal moeten zoeken.
Maar goed. Ik heb ook het ckv gemaild dus zal binnenkort wel contact met hen hebben om eea te bespreken en ook wat de minimale lengte is van het hele proces. Ik hoop dat het in ongeveer 6 maanden geregeld zou kunnen zijn. Maar goed eerst ook maar afwachten wat de dierenarts zegt over Zorro en vliegen met astma.
 
IMG_4504.JPG Vandaag naar de dierenarts geweest en volgens haar is er geen reden (ondanks de astma van Zorro) dat hij niet kan vliegen! Dus stap 1: check van de chip, gezondheid en rabies inenting gelijk voltooid! Over een maandje op naar stap 2! En dus heeft de dierenarts daarmee tevens ons lot bezegeld en zal de verhuizing naar australie gaan plaatsvinden.
 
Awesome! Gefeliciteerd met het besluit! Succes met de voorbereising. Nu zal alles ineens heel hard gaan. En tot ooit in Perth :)
 
Ja nog een stap of zeven met de katten, maar zelf zal ik in mei al gaan. Dan wellicht alleen nog even terug voor de laatste stappen van de katten. Maar goed, dit weekend maar eens een enkele reis scoren en een tijdelijk appartementje voor de maand mei, om dan rustig op zoek te gaan naar werk en woonruimte!
 


OFX
Back
Top