Vandaag een bericht naar VCK gestuurd voor een offerte voor (voor namelijk hulp op afstand met de dieren, maar ook om ze eventueel op te laten halen en naar Schiphol te laten brengen). Daarin ook verteld dat ik ook eerst met dedierenarts wil overleggen rondom de astma van Zorro!
Woensdag bel ik de dierenarts om voor deze week een afspraak te maken om emigratie te bespreken, ook kijkend naar de astma van Zorro en ze, eventueel alvast, in te enten voor rabies.
Zelf zal ik ws eind april al naar australie vliegen om woonruimte en werk te zoeken en dan, ws half juni, voor twee weken terug keren naar Nederland om alle laatste zaken voor de katten in orde te maken.
Wel nog even een vraag voor mensen die hun katten mee hebben genomen; de calculator op de website geeft ongeveer 7 maanden aan. Nu weet ik dat honden en katten 180 dagen na rabies inenting het land inmogen. Is het mogelijk om te proces van die 7 maanden iets in te korten en het dus in de 180 dagen (vanaf rabies inenting) te doen?
Met andere woorden; ik wil mijn katten (waar mogelijk) rond 27 december voor rabies inenten. Is het dan mogelijk om mijn katten rond 1 juli (is rond de 185 dagen later) over te laten vliegen? Of kost het hele proces echt deze 7 maanden en is een maandje inlopen niet mogelijk?