Het grote auto topic

Geweldig he! Ben nu een aantal keren naar het Reef geweest (vanuit Cairns ook).
Maar in Australie sneeuw zien lijkt me ook wel bijzonder.

Het is prachtig, het is nog mooier als je niet afhankelijk bent van de toeristenboten maar eigen vervoer hebt, zodat je her en der aan kan meren en zelfs kan kamperen op verlaten eilandjes. Onze ex huisgenoot verkeert hier in de lokale jet set kringen en deze mensen gaan zo'n 1x per maand met z'n allen naar het reef met een boot of 6-7 en dan meren dan naast elkaar af voor een weekend. Dat is gaaf hoor.

Een buurman hier op het complex heeft net een nieuwe jetski gekocht (topsnelheid 90km/h) en die gaat geregeld heen en weer om te vissen en snorkelen, is maar 40 min varen met zo'n snelheid. Ik kan niet wachten tot ik een baan heb en hier mee aan de gang kan gaan!!
 
Hahahaha, same problem maar dan andersom ;)

Die verdraaide High Country/Aussie Alps zorgen naast een fantastische omgeving en sneeuw, ook voor een gebrek aan korte routes van Canberra naar jullie kant van de bergen of andersom.

En wij hebben een seizoen pas voor Thredbo, met de prijzen voor Wintersport ga ik niet 1-2-3 ergens anders snowboarden :D

Wij overwegen een vliegtripje naar NZ voor wintersport :p
 
Fijn een autotopic. Jullie adviezen graag.
Ik rijd nu een oude Toyota Corolla. Gekocht van verhuurbedrijf; beetje uit gemakzucht en noodzaak bij aankomt in Australië een jaar geleden. Nog niet gewend aan de combinatie vocht en hitte hier in Cairns, vond ik mijn auto na een week vakantie terug met een laagje schimmel over het gehele interieur :eek: (bang voor spinnen en ander ongedierte - ook niet ondenkbeeldig - had ik alles goed afgesloten :cool:). En iets daarna na een ongelukkig lek in combinatie met de moesson :mad: zag ik me genoodzaakt zowat alle fluffy stuff onder het tapijt van het interieur te slopen om van mijn autozwembad en de rioollucht verlost te raken.
Ben nu aan het denken aan op termijn iets anders. Dan ofwel iets goed(koops) tweedehands modern of.....ik dacht aan een Land Rover Defender. Hoeft geen grote nieuwe bak te zijn. Liefst (ook omwille van budget) iets ouder en de compacte. Reden is (buiten dat ik wel val voor die nostalgische vorm): na het verplicht proberen te slopen van de Toyota verlang ik wel naar een auto die je (lijkt te) begrijp(en)t, waar het niet zo uitmaakt als je er iets aan vast of losschroeft. We hebben een perfecte eerste auto dus het moet allemaal niet zo nodig.
Maar zie ik zo’n auto nu te nostalgisch? Is het gewoon een type auto met juist veel werk (en dus kosten; en moet ik blij zijn met een Corolla die nauwelijks iets aan onderhoud kost). Waar moet ik aan denken als ik zoiets zie bij iemand? Etcetera....
Ik heb een zoekactie uitstaan op gumtree maar er komt uiterst zelden iets door trouwens
 
Fijn een autotopic. Jullie adviezen graag.
Ik rijd nu een oude Toyota Corolla. Gekocht van verhuurbedrijf; beetje uit gemakzucht en noodzaak bij aankomt in Australië een jaar geleden. Nog niet gewend aan de combinatie vocht en hitte hier in Cairns, vond ik mijn auto na een week vakantie terug met een laagje schimmel over het gehele interieur :eek: (bang voor spinnen en ander ongedierte - ook niet ondenkbeeldig - had ik alles goed afgesloten :cool:). En iets daarna na een ongelukkig lek in combinatie met de moesson :mad: zag ik me genoodzaakt zowat alle fluffy stuff onder het tapijt van het interieur te slopen om van mijn autozwembad en de rioollucht verlost te raken.
Ben nu aan het denken aan op termijn iets anders. Dan ofwel iets goed(koops) tweedehands modern of.....ik dacht aan een Land Rover Defender. Hoeft geen grote nieuwe bak te zijn. Liefst (ook omwille van budget) iets ouder en de compacte. Reden is (buiten dat ik wel val voor die nostalgische vorm): na het verplicht proberen te slopen van de Toyota verlang ik wel naar een auto die je (lijkt te) begrijp(en)t, waar het niet zo uitmaakt als je er iets aan vast of losschroeft. We hebben een perfecte eerste auto dus het moet allemaal niet zo nodig.
Maar zie ik zo’n auto nu te nostalgisch? Is het gewoon een type auto met juist veel werk (en dus kosten; en moet ik blij zijn met een Corolla die nauwelijks iets aan onderhoud kost). Waar moet ik aan denken als ik zoiets zie bij iemand? Etcetera....
Ik heb een zoekactie uitstaan op gumtree maar er komt uiterst zelden iets door trouwens

Dat klinkt bekend, mijn auto heeft hier een tijdje onder de carport gestaan en zat onder de schimmel in het interieur, maar ik denk dat het niet uitmaakt wat voor auto je hebt. In dit klimaat gaat alles schimmelen als je hem een tijdje niet gebruikt, zelfs de nieuwere modellen. Ik heb de auto helemaal schoongemaakt en gedroogd, nu geen last meer van. Ik heb zelf een Mitsubishi Pajero 3.2 diesel automaat uit 2008, beer van een auto, heb er erg veel plezier van. Mocht je interesse hebben voor overname, ik sta er voorzichtig voor open. En dat ligt niet aan de auto :)

O, zie dat je al een prima eerste auto hebt, nee dan is mijn auto minder geschikt want dat is niet bepaald een 2e auto.
 
Land Rover!

En nee @Tim911 een Defender schimmelt niet van binnen. Er zijn geen zachte materialen op de stoelen na en ze zijn standaard ‘lek’. Dus water en vocht kan er in. Maar ook weer uit. 😂

En als er dan toch schimmel komt zet je de hogedruk spuit op het interieur en schoon is tie weer 😉


@SteveSW Er zijn wat Facebook groepen zoals: Buy sell swap Land Rover Australia en Land Rovers AU Buy Swap and Sell en AULRO (Australian Land Rover Owners)

Ik zie regelmatig Land Rovers te koop, juist veel in QLD. Maar vooral Sunshine Coast en omgeving. Maar voor een goede Land Rover zul je wellicht het net wat breder moeten gooien dan Cairns. Onze hebben we in Brisbane gekocht. Ongeveer 1400km van hier (en van jullie)

FYI:
Defender 90 - Duur en redelijk zeldzaam
Defender 110 - meest voorkomend, best geprijsd.
Defender 130 - Redelijk Zeldzaam en beetje lomp voor in de stad (wij hebben de 130)

Een paar goede links: http://www.loaded4x4.com.au/5241/the-ultimate-land-rover-defender-buying-guide/

https://silodrome.com/history-land-rover-defender/

https://www.autoexpress.co.uk/land-rover/defender/100597/the-best-ever-defender-engines


Wellicht is 1 stapje ouder een idee? Wat zeg maar Series 3 heet. Of nog ouder, Series 2a. De Defender toen het officieel nog geen Defender heette. Goedkoper, (nog) simpeler. En ja, je romantiseert het wellicht een beetje. Maar ze zijn ZO COOL. En er is geen auto waarmee je zoveel aandacht trekt/complimenten krijgt. Eigenlijk vind bijna iedereen het een gaaf model (los van dat niet iedereen er een wilt, maar dat is goed)

(Fijn, we hebben het weer over auto’s :) )
 
Op basis van de ervaring die ik heb met mijn vader's TD5 90: als betrouwbaarheid en goedkoop onderhoud belangrijk zijn, dan is Land Rover wellicht niet de beste keuze. Het is niet te vergelijken met een Toyota.
Ze zijn wel cooler ;)
 
Op basis van de ervaring die ik heb met mijn vader's TD5 90: als betrouwbaarheid en goedkoop onderhoud belangrijk zijn, dan is Land Rover wellicht niet de beste keuze. Het is niet te vergelijken met een Toyota.
Ze zijn wel cooler ;)

Vergeleken met een Toyota Corolla zijn ze Ice Cold! 😂
 
Schimmel:
Regelmatig rijden en de airco goed gebruiken, die maakt de lucht droog.
Verder: gooi er een zak rijst in, daar haal je ook vocht mee uit de lucht.

LR hebben karakter maar het is wel handig als je een beetje liefde voor transmissie-olie hebt.
En wellicht wat extra banksaldo voor reparaties, en niet bang bent voor wat spartaans rijden.
 
En... Becoming Aussie!

Vergeten de rego van de Defender te verlengen. Kreeg een reminder van ACT government of ik hem nog gebruik. Zo ja, er zit geen rego meer op sinds 3 weken... Ah... Sorry, forgot! :)
 
Laat de Suby je in de steek?(eigenlijk is het al een halve Toyota, dus wellicht maar gewoon een Tesla, die zijn wellicht nog betrouwbaarder)
 
Laat de Suby je in de steek?(eigenlijk is het al een halve Toyota, dus wellicht maar gewoon een Tesla, die zijn wellicht nog betrouwbaarder)

Lijkt erop dat of de brandstof pomp weer kapot is of een probleem in de bedrading. Heb de pomp vorige maand vervangen, maar ben er nu klaar mee en de garage mag het oplossen. Verder is het nog steeds een top auto.
 
En je weet dat er een safety recall is van Subaru Outback (voor MY2005 > ) voor de fuel pump bedrading? Dus zal ook wel voor Legacy zijn? Welk jaar was de jouwe. Of was de jouwe een model nieuwer?
 
En je weet dat er een safety recall is van Subaru Outback (voor MY2005 > ) voor de fuel pump bedrading? Dus zal ook wel voor Legacy zijn? Welk jaar was de jouwe. Of was de jouwe een model nieuwer?

Computer says no. En de Subaru medewerker dus ook ;)
 


OFX
Back
Top